Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Estimmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:18

Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door Estimmie »

Mijn dochter speelde vorig seizoen hockey in een team met voornamelijk meiden die minder goed konden hockeyen en weinig gemotiveerd waren. Dochter (en wat teamleden) was erg gefrustreerd en steeds werd haar gezegd door mensen van de club dat ze vol moest houden want volgens seizoen in een hoger/beter passend team ingedeeld zou worden. Er zijn meermaals gesprekken geweest over de problemen in het team.
31 mei was de uiterste opzegdatum voor het volgende seizoen. Wij waren toen nog in de veronderstelling dat ze in een hoger team zou komen. Derde week van juni bleek dat ze wederom in het laagste team ingedeeld was. De eerste trainingen kwamen er zeer weinig meiden opdagen. Meteen zijn wij als ouders in gesprek gegaan over de teamindeling en wederom gebrekkige motivatie. Er werd aangegeven dat het goed zou komen (en er werden leugen verteld).
In augustus startte het seizoen weer. Ondanks verschillende pogingen van ouders duidelijkheid te krijgen over start training, kregen we geen reactie. Via via nummer van trainster gevonden en die gaf aan aan de club doorgegeven te hebben dat zij de eerste weken geen training kon geven vanwege vakantie, maar dat daar niets mee gedaan was, er was geen vervanger. Door ouders werd zelf wat georganiseerd, maar weer bleken zelfde meiden als eind vorig seizoen niet te komen.
Wij hebben besloten onze dochter uit te schrijven bij de club en haar bij een andere vereniging in te schrijven, waar ze in een sterker en gemotiveerder team speelt.
De oude club eist dat we gewoon de contributie voor het hele seizoen betalen omdat we niet voor 31 mei opgezegd hebben. Wij willen dit niet want waren 31 mei nog in de veronderstelling dat het beter zou worden. Meteen toen duidelijk werd dat het niet beter zou worden, zijn we weer in gesprek gegaan. Het nieuwe seizoen werd meteen weer een wanprestatie geleverd door de club, waardoor het geringe vertrouwen dat we nog in de club hadden, helemaal weg was.

Staan wij in ons recht? En wat zou de club kunnen doen nu we de incasso geblokkeerd hebben en dus niet (ruim 300,-) betaald hebben?

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe logisch het ook klinkt om uit te schrijven, zo simpel is het niet om onder de betaling uit te komen.
Als u op papier bewijs hebt dat uw dochter in een andere groep zou spelen, dan is dat een invalshoek.
U had de club ook officieel in gebreke moeten stellen me daarin een ultimatum waarin de trainingen zouden moeten beginnen. U had dan op die grond kunnen ontbinden daarna.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door JozJan »

Juist omdat het een vereniging is en geen bedraf zou je - vind ik - mogen verwachten dat ze zich wat coulanter opstellen in een geval als dit.
Maar als ze voet bij stuk houden, dan wordt het een lastig verhaal om onder die betaling uit te komen vrees ik.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie onvoldoende aanleiding om het bedrag niet te hoeven betalen.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gemotiveerde brief schrijven, niet betalen en eerdere betalingen voor dit seizoen storneren.
En dan gewoon afwachten wat er gebeurd. De bal ligt dan bij hun.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
29 sep 2022 12:11
Gemotiveerde brief schrijven, niet betalen en eerdere betalingen voor dit seizoen storneren.
En dan gewoon afwachten wat er gebeurd. De bal ligt dan bij hun.
Dan zullen er twee acties volgen:
1) Een brief of mail naar de KNHB, waardoor de dochter bij geen enkele club meer mag spelen totdat de contributie betaald is, en zal de nieuwe club haar oeten wegsturen.
2) Een incassobureau zal de openstaande rekening gaan innen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij verenigingen geldt een lidmaatschap tot het einde van het boekjaar en met inachtneming van een opzeggingstermijn van vier weken.

Dit houdt in dat u uiterlijk 4 weken voor het einde van het boekjaar de lidmaatschap van uw dochter moet opzeggen. Doe dit per mail. U moet dus de lidmaatschap kosten betalen.

Indien u niet betaald dan kan in het uiterste geval (na een incassobureau) de vereniging u dagvaarden (uitnodigingen om naar de rechter te gaan) en daar eisen dat u betaalt. Vervolgens wordt het geld door een deurwaarder geïncasseerd. In dat geval bent u ook al deze kosten kwijt.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
29 sep 2022 09:59
Een bekend probleem bij amateurclubs helaas. Ik heb zelf een tijd in de organisatie gezeten en kan vanuit de clubkant toelichten dat het een helse ondoenlijke opgave is om teams samen te stellen naar de wensen van de ouders. Je bent grotendeels afhankelijk van vrijwilligers en een team heeft een minimaal aantal spelers nodig waardoor er soms creatief geschoven moet worden.

Het bij elkaar krijgen van trainers, coaches etc is een drama aangezien alle ouders een mening hebben en als er een beroep op gedaan wordt zelf te druk druk druk zijn om op het veld te staan.
Ik ken het verhaal. Zelf jarenlang geholpen bij de plaatselijke voetbalclub. Helpen in het bestuur, training geven, leiding geven, teamindelingen verzorgen, doorstroming van jeugd naar senioren regelen en vaak met veel te weinig mensen.

In de tijd dat ik zelf nog kon voetballen (helaas door blessures onmogelijk geworden zonder zware knieoperatie en maanden herstel) stond ik op alle dagen zelf op het veld als speler, trainer, leider en zelfs vlagger. Een fulltime baan extra, waarvan ongeveer 10 uur met het zelf voetballen te maken had.

Mijn grootste ergernis waren ouders die vonden dat hun zoon veel beter was dan de rest en hoger hoorde te voetballen. Vaak waren ze dan ook nog een tactisch genie, hadden ze commentaar op de trainingen (in het begin van het seizoen werd er te vaak op conditie getraind, daarvoor is ie niet op voetbal gegaan), maar weigerden ze om even in te vallen als er ooit een vlagger nodig was of om ook maar een vinger uit te steken als het nodig was (daar betaal ik toch contributie voor).

Aan de andere kant, ik heb als speler in de jeugd de andere kant van de medaille meegemaakt, dus ik weet dat er wel degelijk toezeggingen worden gedaan, die uiteindelijk niet nagekomen worden.

Estimmie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:18

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door Estimmie »

Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat sommigen denken dat wij onze dochter hoger inschatten dan zij is, maar dit is echt niet het geval. Een trainer die haar begin van het seizoen bij het team zag, kon zelf ook niet geloven dat ze daar ingedeeld was. Zij sprak uit dat dochter en een ander meisje (dat ook weggegaan is) daar echt niet hoorden. Daarbij hebben wij een actieve rol binnen de vereniging gehad en zijn op de hoogte van de beoordelingsformulieren die ingevuld zijn.
Maar goed, daar gaat het nu niet om. Ik begrijp dat de kans groot is dat we moeten betalen. Uiteraard was dit ingecalculeerd, maar het voelt heel onrechtvaardig omdat we op de uiterste opzegtermijn nog niet wisten dat de beloftes (die alleen meermaals mondeling gedaan zijn en niet schriftelijk) niet nagekomen zouden worden.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U kunt er ook voor kiezen mijn advies op te volgen. Maar daar is lef voor nodig en het kost u moeite. De argumenten die medeforumlid dhr kuklos ertegenin bracht zijn niet valide en ik zal dat beargumenteren:
kuklos schreef:
29 sep 2022 12:17
Dan zullen er twee acties volgen:
1) Een brief of mail naar de KNHB, waardoor de dochter bij geen enkele club meer mag spelen totdat de contributie betaald is, en zal de nieuwe club haar oeten wegsturen.
2) Een incassobureau zal de openstaande rekening gaan innen.
1. Heerlijk deze fantasie.
De KNHB wordt hier teveel macht toegekend. Zij zijn er niet voor om een lijst te beheren (zwarte lijst) en vervolgens actie erop te ondernemen. Afgezien van de mankracht (m/v/x/y/z) die er gewoon niet voor is zijn dit soort lijsten ook niet toegestaan. Bovendien zal de nieuwe club, waar je gewoon netjes aan betaalt, aan je kan staan en kun je de KNHB overtuigen door ze een kopie van de brief te geven waar je de hele misère met de oude club uitlegt.
2. Een incassobureau kan alleen innen wanneer daar een handeling van de schuldenaar tegenover staat namelijk betalen En dat is nou net wat TS in mijn suggestie niet gaat doen. Dus nee, een incassobureau komt
proberen te innen (als die al komt, misschien kiest de oude club na uw brief wel eieren voor haar geld). En de TS zegt maak er maar een zaak van. Vervolgens ligt de bal bij de oude club. Maken ze er een rechtzaak van of laten ze het. Als het allemaal zo ver komt. Komt er een rechtzaak van, dan kan TS aan de rechter het dossier, de correspondentie overleggen met de club.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 07:39
U kunt er ook voor kiezen mijn advies op te volgen. Maar daar is lef voor nodig en het kost u moeite.
Durf jij hier toe te zeggen dat jij de gevolgen zal dragen van het opvolgen van jouw advies?
J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 07:39
De argumenten die medeforumlid dhr kuklos ertegenin bracht zijn niet valide en ik zal dat beargumenteren:
kuklos schreef:
29 sep 2022 12:17
Dan zullen er twee acties volgen:
1) Een brief of mail naar de KNHB, waardoor de dochter bij geen enkele club meer mag spelen totdat de contributie betaald is, en zal de nieuwe club haar oeten wegsturen.
2) Een incassobureau zal de openstaande rekening gaan innen.
1. Heerlijk deze fantasie.
De KNHB wordt hier teveel macht toegekend. Zij zijn er niet voor om een lijst te beheren (zwarte lijst) en vervolgens actie erop te ondernemen. Afgezien van de mankracht (m/v/x/y/z) die er gewoon niet voor is zijn dit soort lijsten ook niet toegestaan. Bovendien zal de nieuwe club, waar je gewoon netjes aan betaalt, aan je kan staan en kun je de KNHB overtuigen door ze een kopie van de brief te geven waar je de hele misère met de oude club uitlegt.
Schrijf jij dit vanuit kennis van hockeyclubs en de hockeywereld, of vanuit wat jij denkt? Ik heb mijn stuk namelijk geschreven vanuit redelijk diepgaande kennis van de hockeywereld en hoe clubs zullen opereren en hoeveel strenger de KNHB geworden is.

J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 07:39
2. Een incassobureau kan alleen innen wanneer daar een handeling van de schuldenaar tegenover staat namelijk betalen En dat is nou net wat TS in mijn suggestie niet gaat doen. Dus nee, een incassobureau komt proberen te innen (als die al komt, misschien kiest de oude club na uw brief wel eieren voor haar geld). En de TS zegt maak er maar een zaak van. Vervolgens ligt de bal bij de oude club. Maken ze er een rechtzaak van of laten ze het. Als het allemaal zo ver komt. Komt er een rechtzaak van, dan kan TS aan de rechter het dossier, de correspondentie overleggen met de club.
TS heeft een plicht te betalen, vanwege te laat opzeggen. Pas als ze het voledige verhaal kan onderbouwen met schriftelijke correspondentie, inclusief de toezeggingen vanuit de club heeft ze wellicht een kans. Wellicht. Doch het incassobureau zal zeggen dat er te laat is opgezegd en dus betalen. Hooguit bij de rechter heeft TS wellicht, en dat woord dient vet te worden geschreven in hoofdletters, een kans.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
30 sep 2022 08:12
Durf jij hier toe te zeggen dat jij de gevolgen zal dragen van het opvolgen van jouw advies?
Wat ik allemaal wel of niet durf is niet belangrijk.
Aan ieder advies zit een risico. Mijn advies is gebaseerd op hetgeen ik zou doen als ik de boosheid had van TS en vond dat ik in mijn recht stond.
Het advies gewoon alles maar kritiekloos betalen is in ieder geval wel veel makkelijker.
kuklos schreef:
30 sep 2022 08:12
Schrijf jij dit vanuit kennis van hockeyclubs en de hockeywereld, of vanuit wat jij denkt? Ik heb mijn stuk namelijk geschreven vanuit redelijk diepgaande kennis van de hockeywereld en hoe clubs zullen opereren en hoeveel strenger de KNHB geworden is.
Prima hoor, je kennis van de hockeywereld. Ik heb mijn stuk geschreven vanuit hetgeen gewoon redelijk en schappelijk is en niet vanuit jouw big brother theorie die ook nog ivm de wet op de privacy niet toegestaan is. En even doorborduren...als het kind besluit om te gaan voetballen...dan komt de KNVB in actie want er is niet alleen een lijntje tussen de eerste hockeyclub en de KNHB, maar ook met de KNVB? Zorgverzekering wordt ook geweigerd want lijntje met overkoepelende zorgverzekeringen.... goh toegang tot een concert wordt ook geweigerd... die almachtige KHNB toch ook...
kuklos schreef:
30 sep 2022 08:12
J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 07:39
2. Een incassobureau kan alleen innen wanneer daar een handeling van de schuldenaar tegenover staat namelijk betalen En dat is nou net wat TS in mijn suggestie niet gaat doen. Dus nee, een incassobureau komt proberen te innen (als die al komt, misschien kiest de oude club na uw brief wel eieren voor haar geld). En de TS zegt maak er maar een zaak van. Vervolgens ligt de bal bij de oude club. Maken ze er een rechtzaak van of laten ze het. Als het allemaal zo ver komt. Komt er een rechtzaak van, dan kan TS aan de rechter het dossier, de correspondentie overleggen met de club.
TS heeft een plicht te betalen, vanwege te laat opzeggen. Pas als ze het voledige verhaal kan onderbouwen met schriftelijke correspondentie, inclusief de toezeggingen vanuit de club heeft ze wellicht een kans. Wellicht. Doch het incassobureau zal zeggen dat er te laat is opgezegd en dus betalen. Hooguit bij de rechter heeft TS wellicht, en dat woord dient vet te worden geschreven in hoofdletters, een kans.
U spreekt uzelf tegen. Wat maakt het uit wat het incassobureau allemaal wel of niet zegt. In mijn advies betaalt TS niet, dus er wordt niet geind en de TS laat het voorkomen.
Alles valt en staat natuurlijk met een goede dossieropbouw. Met alleen wat losse telefoontjes en wat niet vastgelegde gesprekken zou ik er niet aan gaan beginnen. Daarom: Begin eens met alles op te schrijven en stuur een goede brief.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 30 sep 2022 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 11:41
kuklos schreef:
30 sep 2022 08:12
Durf jij hier toe te zeggen dat jij de gevolgen zal dragen van het opvolgen van jouw advies?
Wat ik allemaal wel of niet durf is niet belangrijk.
Aan ieder advies zit een risico. Mijn advies is gebaseerd op hetgeen ik zou doen als ik de boosheid had van TS en vond dat ik in mijn recht stond.
Het advies gewoon alles maar kritiekloos betalen is in ieder geval wel veel makkelijker.
Het is niet kritiekloos alles betalen, maar baseren op wat je juridisch gezien kan hard maken.
J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 11:41
kuklos schreef:
30 sep 2022 08:12
Schrijf jij dit vanuit kennis van hockeyclubs en de hockeywereld, of vanuit wat jij denkt? Ik heb mijn stuk namelijk geschreven vanuit redelijk diepgaande kennis van de hockeywereld en hoe clubs zullen opereren en hoeveel strenger de KNHB geworden is.
Prima hoor, je kennis van de hockeywereld. Ik heb mijn stuk geschreven vanuit hetgeen gewoon redelijk en schappelijk is en niet vanuit jouw big brother theorie die ook nog ivm de wet op de privacy niet toegestaan is. En even doorborduren...als het kind besluit om te goaan voetballen...dan komt de KNVB in actie want er is niet alleen een lijntje tussen de eerste hockeyclub en de KNHB, maar ook met de KNVB? Zorgvrzekering wordt ook geweigerd want lijntje met overkoepelende zorgverzekeringen.... goh toegang tot een concert wordt ook geweigerd... die almachtige KHNB toch ook...
Je kan ook doordraven.
Het enige dat de huidige club hoeft te doen, en ook dient te doen vanuit KNHB regels, is doorgeven dat dit lid nog niet heeft betaald en nog lid is. Als de nieuwe hockeyclub haar dan wil inschrijven bij de KNHB als spelend bij de nieuwe club komt dit automatisch naar boven bij de KNHB en zullen deze de nieuwe club berichten dat deze persoon al lid is van een club en dus niet ingeschreven kan worden en niet mag spelen. ook de melding van wanbetaling zal genoeg reden zijn om de KNHB het signaal aan de nieuwe club door te geven dat deze persoon kan worden ingschreven en dus niet mag spelen.
Gewoon realiteit, en niet het hele wilde scenario wat jij erbij haalt.
Gaan voetballen kan bijvoorbeeld wel.

J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 11:41
kuklos schreef:
30 sep 2022 08:12
J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 07:39
2. Een incassobureau kan alleen innen wanneer daar een handeling van de schuldenaar tegenover staat namelijk betalen En dat is nou net wat TS in mijn suggestie niet gaat doen. Dus nee, een incassobureau komt proberen te innen (als die al komt, misschien kiest de oude club na uw brief wel eieren voor haar geld). En de TS zegt maak er maar een zaak van. Vervolgens ligt de bal bij de oude club. Maken ze er een rechtzaak van of laten ze het. Als het allemaal zo ver komt. Komt er een rechtzaak van, dan kan TS aan de rechter het dossier, de correspondentie overleggen met de club.
TS heeft een plicht te betalen, vanwege te laat opzeggen. Pas als ze het voledige verhaal kan onderbouwen met schriftelijke correspondentie, inclusief de toezeggingen vanuit de club heeft ze wellicht een kans. Wellicht. Doch het incassobureau zal zeggen dat er te laat is opgezegd en dus betalen. Hooguit bij de rechter heeft TS wellicht, en dat woord dient vet te worden geschreven in hoofdletters, een kans.
U spreekt uzelf tegen. Wat maakt het uit wat het incassobureau allemaal wel of niet zegt. In mijn advies betaalt TS niet, dus er wordt niet geind en de TS laat het voorkomen.
Alles valt en staat natuurlijk met een goede dossieropbouw. Met alleen wat losse telefoontjes en wat niet vastgelegde gesprekken zou ik er niet in aan gaan beginnen. Daarom: Begin eens met alles op te schrijven en stuur een goede brief.
Zodra het naar de rechter gaat zal de rechter ook om dossieropbouw vragen aan beide partijen. Het incassobureau zal gewoon zeggen dat er niet is betaald en zal dat kunnen aantonen vanuit de stukken van de hockeyclub. Niks tegenspreken dus.

Edit: bericht aangepast daar het woord club was weggevallen, bij "het enige dat de huidige hoeft te doen".
Laatst gewijzigd door kuklos op 30 sep 2022 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als u met mij wil discussieren, ga dan eens in op mijn argumenten en er niet iedere keer van alles bij halen en vooral niet ingaan op wat gezegd is want dat past niet in het straatje. Daar wordt ik zo moe van. Om met het laatste te beginnen. Kun je nu echt niet toegeven dat wat een incassobureau allemaal wel of niet zegt totaal oninteressant is.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet Betalen contributie na opzeggen na opzegdatum

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
30 sep 2022 12:16
Als u met mij wil discussieren, ga dan eens in op mijn argumenten en er niet iedere keer van alles bij halen en vooral niet ingaan op wat gezegd is want dat past niet in het straatje. Daar wordt ik zo moe van. Om met het laatste te beginnen. Kun je nu echt niet toegeven dat wat een incassobureau allemaal wel of niet zegt totaal oninteressant is.
Ik snap je reactie niet. Totaal niet eerlijk gezegd.

Plaats reactie