LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Jablan »

We weten niet om welk huis het exact gaat. Naast de algemene voorwaarden van Novasol kunnen er nog aparte, specifieke voorwaarden per vakantiehuis zijn.

Als daar al in staat, dat de eigenaar de gasten in een warm huis ontvangt (en veel mensen zijn daar echt blij mee), dan maakt de tijd van het jaar niet zoveel uit.

Het is aan Ben Donatz wat hij wil. Of het heel principieel spelen met oplopende kosten als gevolg of betalen omdat het nu eenmaal een gevolg is van de verkeerde manier van annuleren. Vreselijk hoog zal de rekening niet zijn.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die voorwaarden gaan ook over de periode april tot oktober, Alfatrion. Daar staat dat tijdens de periode de cijfers die Novasol doorgeeft leiden zijn, vanwege de grote verschillen als er bijvoorbeeld zwembaden en dergelijke zijn. In dit geval zijn de standen van Novasol volgens de overeenkomst dus bindend, zoals afgesproken tussen Novasol en TS.

Voor zover Novasol weet is het huisje verhuurd en is dat de verbruikte stroom, die men volgens overeenkomst aan de huurder toerekent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

De kosten zullen idd niet hoog zijn.
De TS kent Novasol en hun voorwaarden.
Wat hij niet heeft gedaan is schriftelijk annuleren en dat had hij kunnen weten als jarenlange klant van Novasol.
Ik zou het maar gewoon betalen . Ik denk eerlijk gezegd dat hij dit niet gaat winnen , bekend zijnde met die voorwaarden.

En wie weet : misschien heeft hij bij de boeking wel zelf gevraagd om het huisje alvast te verwarmen.
Of hij kent deze ' service' van Novasol , zeker in de herfst en winter.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Welke voorwaarden doel je op, moederslink? Ik geloof nooit dat er in de voorwaarden staat dat het huis alvast verwarmd wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het enige wat je voorverwarmt zijn ovens en paleizen. Voor taarten en majesteiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
12 nov 2020 22:59
Welke voorwaarden doel je op, moederslink? Ik geloof nooit dat er in de voorwaarden staat dat het huis alvast verwarmd wordt.
Een voorschot op verbruikskosten/ energiekosten staat in de huurovereenkomst.
Het staat er zelfs expliciet in dat vanaf 1 november t/m 31 maart het huisje verwarmd wordt tot 15•.

Nou zou TS weliswaar in de herfstvakantie komen, dus vóór 1 november, maar ik houd de mogelijkheid ook open dat hij heeft gevraagd om het dan ook alvast te verwarmen. Herfst is herfst 🤭.

Het punt is een beetje dat hij niet correct heeft geannuleerd, dus ging de eigenaar ervan uit dat hij zou komen.
En daar gaat het mis en heeft TS gevraagd om het te verwarmen of niet ?
Hij zegt van niet ( eerlijk? ) dus dan is de eigenaar voorbarig en hoeft TS niet te betalen of.....
eigenaar gaat ervan uit (er is niet geannuleerd) dat hij komt dus verwarmt hij , als service nog vóór 1 november, alvast het huisje. Het is tenslotte koud , nu al :D

Maar ik zeg er dan wél bij dat beiden niet correct hebben gehandeld :
- TS annuleert niet correct
- Eigenaar handelt wellicht op eigen titel , extra service ivm de kou, nu al.
Dus : ik zou die kosten betalen of proberen het sam-sam te betalen.TS is tenslotte al jarenlang klant.
En voor die paar centen, ach....
En de volgende keer maar wel correct annuleren en heel goed communiceren.
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 nov 2020 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
12 nov 2020 22:36
Zo te lezen bent u al langer " klant" van Novasol, dan weet u toch dat alleen een schriftelijke annulering telt?
Dat wordt pas relevant als er afgesproken is dat TS in een warm huis zou arriveren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp wat je zegt, Alfa, maar de eigenaar denkt dus dat hij wél komt, juist omdat er niet schriftelijk is geannuleerd.
En deze huizen worden nl vanaf 1 november sowieso verwarmd . Misschien heeft de eigenaar , zoals ik schreef , dit nu al wel verwarmd ivm de kou, als service.
Maar goed als dat niet expliciet is afgesproken dan zit de eigenaar dus ' fout '.
Ik zou er proberen uit te komen voor die paar centen, maar ja , ik ben ik en ik ben niet een ander.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

alfatrion schreef:
12 nov 2020 23:57
moederslink schreef:
12 nov 2020 22:36
Zo te lezen bent u al langer " klant" van Novasol, dan weet u toch dat alleen een schriftelijke annulering telt?
Dat wordt pas relevant als er afgesproken is dat TS in een warm huis zou arriveren.
Eensch. Heb ook wel eens huisjes bij novasol geboekt. Zonder dat ik het afgesproken had waren de huisjes al lekker warm bij aankomst. Dit op kosten verhuurder, ik tekende voor de meterstanden vanaf het moment van aankomst.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
12 nov 2020 22:41
Die voorwaarden gaan ook over de periode april tot oktober, Alfatrion. Daar staat dat tijdens de periode de cijfers die Novasol doorgeeft leiden zijn, vanwege de grote verschillen als er bijvoorbeeld zwembaden en dergelijke zijn.
De cijfers? En wat dan nog?
Nijogeth schreef:
12 nov 2020 22:41
In dit geval zijn de standen van Novasol volgens de overeenkomst dus bindend, zoals afgesproken tussen Novasol en TS.
Je kan de cijfers altijd betwisten.

Als het verweer op "ik heb geen gas verbruikt want ik was er niet" is "ja maar de cijfers" dan is het verweer te zwak.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
13 nov 2020 00:05
Ik begrijp wat je zegt, Alfa, maar de eigenaar denkt dus dat hij wél komt, juist omdat er niet schriftelijk is geannuleerd.
En deze huizen worden nl vanaf 1 november sowieso verwarmd . Misschien heeft de eigenaar , zoals ik schreef , dit nu al wel verwarmd ivm de kou, als service.
Maar goed als dat niet expliciet is afgesproken dan zit de eigenaar dus ' fout '.
Ik zou er proberen uit te komen voor die paar centen, maar ja , ik ben ik en ik ben niet een ander.
Ik zou het niet betalen, omdat ik niet verantwoordelijk ben voor de keuzes die anderen maken. TS moet al betalen voor iets waar hij geen gebruik van kan maken. De verhuurder wilt hier gewoon het onderste uit de kan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door moederslink »

ik denk dat het nu de hoogste tijd wordt dat TS wat van zich laat horen.
Misschien heeft ie wél gevraagd om het huisje voor te verwarmen, ook al zegt hij van niet.😏
En hij zou ook kunnen melden dat hij inderdaad niet op de juiste manier heeft geannuleerd , waardoor de miscommunicatie is ontstaan. Allebei een stukje " schuld " bekennen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
13 nov 2020 00:14
ik denk dat het nu de hoogste tijd wordt dat TS wat van zich laat horen.
Misschien heeft ie wél gevraagd om het huisje voor te verwarmen, ook al zegt hij van niet.😏
Op die manier kun je in ieder topic TS opgelijk geven. TS moet alleen even bekenen dat hij ons heeft voorgelogen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
13 nov 2020 00:14
ik denk dat het nu de hoogste tijd wordt dat TS wat van zich laat horen. Misschien heeft ie wél gevraagd om het huisje voor te verwarmen, ook al zegt hij van niet.😏
Volgens mij staan er geen vragen open voor TS die relevant zijn voor de gestelde topicvraag.
moederslink schreef:
13 nov 2020 00:14
En hij zou ook kunnen melden dat hij inderdaad niet op de juiste manier heeft geannuleerd , waardoor de miscommunicatie is ontstaan. Allebei een stukje " schuld " bekennen.
Als TS verkeerd heeft geannuleerd, maakt dat hooguit dat hij geen geld terugkrijgt voor de boeking (en dat is in deze casus ook zo). Maar dat zegt niets over de vraag of hij die ongevraagde verwarmingskosten verschuldigd is.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door witte angora »

De TS reageert niet, en om welk bedrag gaat het nu precies? Wat kost het aan gas om de verwarming een uurtje aan te zetten? Éen kuub gas? Twee?

En ondertussen zitten we hier al op pagina drie van de 'discussie'. Je zou bijna denken dat de TS het er om doet.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS heeft ook geen vraag gesteld, maar slechts zijn ervaring gedeeld. De hoogte van de kosten doen er niet zoveel toe als het om het principe gaat (en dat lijkt me wel duidelijk).

Ik zou persoonlijk ook altijd de route volgen zoals Moederslink die al meermaals benoemd heeft, namelijk het proberen praktisch op te lossen. Je schiet er uiteindelijk ook niets mee op als je met veel gezeur een discussie wint en vervolgens bij Novasol een kruisje achter je naam hebt.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door riddert »

Moneyman schreef:
13 nov 2020 08:54
. Je schiet er uiteindelijk ook niets mee op als je met veel gezeur een discussie wint en vervolgens bij Novasol een kruisje achter je naam hebt.
Suggereert u nu dat Novasol met zwarte lijsten van klanten werkt? Lijsten bijhoudt van goede en minder goede klanten?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Laat ik het bij mezelf houden: als ik een hoop gedoe heb met iemand waar ik een overeenkomst mee heb, kijk ik wel 4x uit voordat ik nóg een overeenkomst met diegene sluit.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat om een publiek aanbod.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest

Ongelezen bericht door bennie02 »

zoals ik het lees heeft de verhuurder 500 euro ontvangen voor een niet genoten vakantie .dan kan hij zelf wel die paar euro energie betalen toch?

Gesloten