LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso Trip & Enjoy

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Willem123!
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2018 15:53

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Willem123! »

Ook ik ben vorig jaar benaderd en heb volgens mij opgezegd telefonisch. en gestorneerd
Helaas geen bewijs van en nu een agressief incasso verzoek.
Ik geweigerd aan de telefoon en via de mail
daarna gebeld voor meer info moest maar contact opnemen met Trip Enjoy gezocht via google maar geen bruikbaar adres?

Vraag wat nu?
Advocaat inschakelen of gewoon op zijn beloop laten.

Willem Ligthart

Modylife
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2018 09:44

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Modylife »

Hier ook precies het zelfde openstaand bedrag €139,95. Nooit meer iets vernomen na mijn telefonische afmelding. Echter beweren zij dat ze mails hebben gestuurd waar ik nooit op heb gereageerd. Gevraagd naar het telefoon nummer van Tripenjoy. Kreeg een nummer dat dus niet bestaat. Ik hun terug gebeld en kreeg ook een agressieve [naam verwijderd] aan de lijn. De dame [naam verwijderd] die ik eerder had zat in eens in vergadering en zou daarna naar huis gaan. Hij wilde mij niet het juiste telefoonnummer geven dat behoorde niet tot zijn taken. Ook was het moeilijk om de namen van wie ik aan de lijn had te verkrijgen en de naam van het bedrijf.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2018 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

Liesmink
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2018 11:03

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Liesmink »

Ik ben net ook gebeld door incassoburo Prevent interland, die mij melde dat ik een achterstand heb in de betaling van TripEnjoy. De kosten zijn
€ 139,00. De kosten worden al hoger als ik jullie berichtjes lees. Het bandje wat destijds opgenomen is tijdens het telefoontje van TripEnjoy, hebben ze mij laten beluisteren. Dit was inderdaad wel ïk".
Ik heb ook opgezegd, maar heb daar geen bewijs meer van. Ik heb ook géén herinnering en of aanmaning van TripEnjoy gehad en ook verteld aan het incassoburo. Zij kunnen mij ook niet aangeven wanneer ik een evt. een herinnering gehad heb.
Ik heb een telefoonnr van TripEnjoy gekregen, maar deze bestaat niet. Dus bel ik het nummer van Prevent Interland. Je raad het al; Dit nummer is niet in gebruik!.
Ik betaal dus ook niet!!!

karin881966
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2018 12:11

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door karin881966 »

Ik lees dat we allemaal het zelfde verhaal hebben ik dus ook ze zijn me al maanden aan het bellen maar ik neem niet op omdat ik het nummer niet ken
Helaas nu toch opgenomen en de mededeling dat ik 109,50 moest betalen ik wilde alles op papier hebben want ik weet zeker dat ik de info niet heb gekregen
ze vertelde dat ik zelfs had ingelogt via de web-site nou niet dus wel gekeken hoe en wat maar dat was het
het is toch niet normaal hoe die lui werken ze bellen in sept en nu een incasso laten bellen volgens mij mag dat niet en moeten ze eerst zelf contact opnemen maar ja brutaal bedrijf denkt dat ze alles kunnen maken
ik zeg niet betalen en alles via mail

HaraHara
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018 12:53

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door HaraHara »

Ik ben vanmorgen benaderd door Prevent Interland volgens hun speelt dit al vanaf 2016 of ik binnen 3 dagen 179,40 wilde betalen.

Kwarkieboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2018 11:01

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Kwarkieboy »

Ik ben eergisteren benaderd door een incassobureau Prevent Interland, met een vaag bericht dat in ergens in begin 2016 een reis telefonisch heb geacepteerd. Ik kreeg geen bedrijfsnaam ofzo te horen. De kosten die hier bij kwamen waren €75. Ik kreeg een evelop met boekjes over een aantal reizen. Dit kan ik mij nog wel herrineren. Als ik hier geen gebruik van wilde maken moest ik dat binnen 14 dagen terug sturen.
Dit heb ik na mijn beleving gedaan.
Nou vraagt Prevent interland naar het bonnetje van de aangetekende brief, uit 2016 !!!

Ik zie een aantal reacties hier boven dat het beste is om een mail te sturen of ze het getekende contract kunnen sturen ? (wat ze niet kunnen want ik heb niks getekend)

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem eens contact op met Consuwijzer. Zij zullen u in ieder geval adviseren om NIET te betalen, maar ook uitleggen wat u verder kunt doen.

kiekebos
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2018 21:25

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door kiekebos »

Dag, ik ben gisteren ook benaderd door prevent interland. incasso van bedrag € 158,39 . zij beweren dat hun opdrachtgever een geluidsband, voice log, theeft met een mondelinge toestemming, dat ik accoord ging met vliegreis, hotelbon en een schoonheids behandeling via Bonusfly.
nog nooit van gehoord, zij beweren dat hun opdrachtgever, bonusfly, in februari 2017 een activatiecode heeft gestuurd en deze zouden wij binnen 2 weken moeten annuleren. anders gingen ze ervan uit dat we ermee akkoord gaan.
De aanmaningen die zij zeggen gestuurd te hebben uiteraard nooit ontvangen.
volgens die "gezellige dame" waren die in de spam beland. Uiteraard ga ik niet betalen. maar ik raakte er wel van in de war en begrijp dat sommige mensen toch besluiten om te betalen. Graag wil ik hiervoor waarschuwen. Misschien iets om in de uitzending te melden?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kiekebos.

Waarschuwen? Compleet zinloos. En staan hier drie pagina’s met dezelfde vragen, maar de antwoorden worden niet gelezen.

Ik begrijp werkelijk niet dat zoveel mensen die telefonisch benaderd worden met een zogenaamde aanbieding van het een of ander hun gegevens verstrekken in plaats van dat gesprek direct af te kappen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inderdaad Lady1234. Mensen lezen niet, althans begrijpend lezen is lastig, zijn verlamd van schrik, en sommigen betalen dan maar gewoon. Het hele forum hier is er al vol van geschreven en ze weten nog niet hoe te handelen. Nou ik wel.

Morgen begin ik een incassobureau, print effe gauw 500 dezelfde brieven uit waarin ik mensen aanmaan, met allerlei zgn. dreigementen, dat ze i.v.m. een overeenkomst met, ja met wie eigenlijk, nu € 149,95 op mijn rekening over moeten maken, want anders . . . . Sinterklaas met zijn zak is er niks bij. Die brieven stuur ik aan 500 willekeurige mensen die ik vind in het telefoonboek.

Ik geef u op een briefje dat zeker 50 mensen dat bedrag op mijn rekening over maken. Dat is 50 x € 149,95 = € 7.497,50 makkelijk verdient.

Iets in me zegt dat ik dat beter niet kan doen. Maar de mensen die dit lezen weten nu precies wat er werkelijk achter die brieven met aanmaningen zit.

Esther01
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2018 18:07

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Esther01 »

Ik ben vandaag benaderd door prevent interland. Ik zeer intimiderend telefoontje. Of ik nu gelijk 179.50 wilde betalen. Waarom . Werd niet echt duidelijk. Politie gebeld. Die zeggen niet betalen. Een incassobureau belt niet. Advies niet betalen. Voel me er wel erg rot over

missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door missyangel »

Zojuist ook door dit bedrijf gebeld en het gesprek begon zeer agressief. Ik had al tweemaal aangegeven dat ik niet bekend was met het bedrijf dat meneer noemde (overigens een ander bedrijf dan Trip & Enjoy), maar meneer bleef doorpraten en zei op agressieve toon dat ik wel degelijk van de vordering af wist omdat er een bandopname zou zijn. Ik heb hem toen afgekapt en aangegeven dat ik op deze manier niet met hem in gesprek ging. Hierop werd hij iets kalmer in bewoordingen, maar toen ik aangaf dat de gegevens die hij had niet volledig klopten en ik dus niet zomaar een bedrag van 223 euro ging betalen (oorspronkelijke vordering zou 94 euro zijn) voor iets waar ik niets van af weet, veranderde de toon weer. Meneer weigerde het bedrijf in kwestie contact met mij te laten opnemen, en ook om de bewijslast door te sturen. Ik kon betalen of een deurwaarder verwachten. Daar werd hij steeds grover in. Ik bleef de vraag stellen waarom hij mij de bandopname niet kon laten horen die volgens hem het bewijs was dat ik toch echt zelf deze overeenkomst was aangegaan.
Hierna ontving ik een mail met een bedrag dat ik moest betalen wat niet overeenkwam met het bedrag dat meneer aan de telefoon noemde.
Hierop heb ik terug gemaild dat ik reeds heb aangegeven me niet te herkennen in de vordering, de gegevens van het vorderende bedrijf te willen hebben en niet te betalen voor ik de bewijslast heb gezien en gehoord omdat de gegevens deels niet kloppen én ik in de periode die zij noemen helemaal geen 94 euro hád om te besteden aan een hotel en restaurant bon.
Daarnaast heb ik aangegeven nooit aanmaningen te hebben ontvangen.

Heeft er iemand ondertussen nog terug gehoord of een rechtszaak aan zijn broek gehad?

Ben echt benieuwd of dit gewoon nepvorderingen zijn, want ik kan me niet herinneren ooit iets te zijn aangegaan.

kreeft1977tijger
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2018 17:01

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door kreeft1977tijger »

Ik ben gister benaderd door incassobureau Prevent Interland dat ik een openstaande rekening zou hebben staan van 95 euro voor aanschaf van tickets aanbieding bij Bonus Fly ik denk dat het dezelfde soort organisatie is als Trip en Enjoy . Ik zou akkoord zijn gegaan met een aanbieding in maart 2017. Echter heb ik nooit iets ontvangen waar ik mijn handtekening voor heb gezet. Ze waren heel agressief aan de telefoon en dat ik binnen 3 dagen moet betalen. Ik heb nog nooit iets daarvan thuis ontvangen ..... enz. Hebben meer mensen te maken gehad met Bonus Fly ?? en incasso Prevent Interland ik ga dit ook melden bij klacht.nl. Prevent Interland beweerd ook in deze dat zij bandopnames hebben enz en dat ik binnen 3 dagen moet betalen . ik ga dit natuurlijk niet doen... Zij beweren ook dat het dan gaat om een "natte handtekening "???

missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door missyangel »

@kreeft1977tijger
Bij mij ging het idd ook om BonusFly. Mijn bedrag was 94 euro, zou opgelopen zijn tot 223 maar in een mail was dit opeens 179,40. Ook bij mij dreigden ze met een bandopname maar toen ik eiste deze te horen werd dit geweigerd. Ik heb ze terug gemaild dat ik de gegevens van het vorderende bedrijf wil hebben en de bandopname wil horen voor ik erover denk te betalen. Daarnaast heb ik aangegeven dat ik bevestiging wil dat ze mijn mail ontvangen en gelezen hebben. Uiteraard niets meer gehoord. Volgens hen had ik gisteren moeten betalen.
Diverse artikelen over Prevent Interland gevonden inclusief een van Radar waarin specifiek vermeld staat om gewoon niet te betalen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door arvandongen »

kreeft1977tijger schreef:Zij beweren ook dat het dan gaat om een "natte handtekening "???
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is een "natte handtekening"? Heb je een hond of zo?
De onzin waarmee ze geld proberen te stelen van mensen, wordt steeds onzinniger.

Roosjs
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:35

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Roosjs »

En jawel.. ook hier vandaag benaderd door Prevent Interland Incassobemiddeling i.v.m. een openstaande rekening van BonusFly uit 2016.. ik kan me er niets van herinneren, rekeningen of aanmaningen heb ik nooit gezienen op mijn verzoek om bandopname van deze ‘telefonisch gesloten afspraak’ werd ik verwezen naar BonusFly. Op mijn reactie dat ik ook niets in mijn mailbox hiervan terugvond, werd gereageerd met dat iedereen toch weet dat mails na enige tijd automatisch verwijderd worden. Vreemd verhaal. Uiteraard betaal ik niks en heb BonusFly erover gemaild. Heel naar dit soort praktijken! Ik hoop dat dit gauw te stoppen is en niemand meer hiermee lastig gevallen wordt. Genoeg mensen die erin trappen vrees ik..

Eerder begreep ik al eens van ACM bij een vergelijkbare geval dat het wettelijk niet toegestaan is een deal te sluiten, waarbij de klant binnen beperkte tijd moet reageren wanneer hij NIET de ‘deal’ wil. Dit eerdere geval laten lopen en nooit meer wat gehoord. Echte oplichters als je het mij vraagt!

Radar, pakken jullie het op? Lijkt me een goede actie!

Silotank
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2018 07:55

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Silotank »

Bij mij ook precies hetzelfde, ik werd gebeld met de vraag de openstaande rekening te voldoen het ging om een bedrag van 95 euro ik vroeg om de mail toen ik die kreeg was het bedrag al opgelopen ...ik nooit maar ook nooit iets geboekt besteld ,ze vertelde ook dat ze mij al diverse mails hadden gestuurd met de betalingsherinnering, deze zijn dat te vinden in de spam box volgens hun..
Nooit iets gehad, ik heb geprobeerd ze te mailen ...maar ik krijg geen contact ,ik heb dit voorval ook bij conuswijzer gemeld daar krijg ik nog antwoord van.
Ik vraag me af, wat ik nu moet doen want ik ben niet van plan ook maar 1 cent te betalen. Ze zorgen voor een hoop werk en stress .

d.kock
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018 19:51

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door d.kock »

Ik ben vandaag ook benaderd door het bedrijf Prevent Interland om hoge incasso kosten te betalen van€179 van bonus fly. Ik zou vorig jaar februari een contract hebben afgesloten met een zo gezegd droge handtekening. Ik heb nooit iets afgesloten laat staan gebruik gemaakt van dit bedrijf en de gezegde service. Ik ben zelf een alleenstaande moeder van 2 zonen en heb nooit en heb nog niet het geld om zo iets aan te gaan.
Het bedrijf Prevent Interland dreigt mij met gelijk te betalen anders wordt het terug gezonden naar Bonus Fly en komen er hoge rechts kosten boven op van honderden euros. Omdat ik mij voelde bedreigd, heb ik meerdere malen met het bedrijf gebeld. Ik kwam er achter dat de dame die mij belde 2 keer een andere naam gebruikte. Dit hele verhaal klopt niet. Omdat ik geëmotioneerd was bij de eerste dame en haar niet geloofde, gevraagd had mij alles toe te mailen maar niets ontving, krijg ik argwaan. Ik vertelde dit met een advocaat aan te vechten. Ik kreeg toen alsnog de tijd om binnen een week alles uit te zoeken. Daarom stuit ik op jullie en vraag ik jullie om hulp en advies.

Met vriendelijke groet,

Danielle Kock

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door juliomariner »

Advies: hierboven ook al 10 keer gemeld.: niet op reageren. Ze hebben geen poot om op te staan en dat weten ze zelf ook wel. Een incassobureau kan alleen dreigen verder niets. Er zal nooit een rechtzaak komen want ze weten dat ze die verliezen en dat de kosten voor hun zijn.

robvanhummel
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2018 18:02

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door robvanhummel »

Ook ik ben benaderd door Prevent Interland met een onduidelijke en vermoedelijk onterechte incasso. In mijn geval gaat het ofwel om Trip & Enjoy of Weekendjegenieten. Eerst moet ik € 120 betalen (incasso op zgn. bestelling van € 90 (die ik binnen de gestelde termijn van 14 dagen ongedaan had gemaakt per e-mail). Later nog eens een incasso van € 179,40 voor deze gecancelde deal. Ik ben erg geschrokken van de dreigende taal van Prevent Interland over de telefoon en heb het bedrag in lichte paniek betaald nadat ik een onduidelijke e-mail had ontvangen waar de client van Prevent Interland niet eens wordt genoemd. Toen zag ik in mijn Postvak Uit dat ik op 18/6/2017 wel degelijk binnen 14 dagen had geannuleerd. Dus heb ik twee keer een onterecht opgelegde incasso betaald. Stom, maar onder de geschetste omstandigheden wellicht begrijpelijk.
Ik wil excuses en mijn geld (€ 120 plus € 179,40) terug!

Gesloten