LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over service Avis Autoverhuur

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
windenvp
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2019 14:31

Ontevreden over service Avis Autoverhuur

Ongelezen bericht door windenvp »

Auto huur Avis

Op 23 april 2019 heb ik Avis een auto gehuurd op het vliegveld van Porto (Pakket reis met Kras ). Bij deze auto hebben we de tolpas voor Portugal als extra bij gehuurd.
Ik heb Avis 7 mails gestuurd en meerdere keren gebeld.

Er zijn 3 punten waar ik graag uw aandacht voor vraag.

Punt nummer 1: Onze reis ging van Portugal, de eerste dagen, en later naar Spanje. In Spanje hadden we ook te maken met verschillende tolwegen. Ik heb Avis geprobeerd telefonisch te bereiken met de vraag of de tolpas ook voor Spanje zou gelden. Telefonisch is dit niet gelukt. ( kreeg geen gehoor). Ik heb via internet bij Avis Klantenservice (stel een vraag) deze vraag gesteld. Na op verzenden te hebben gedrukt kreeg ik de vermelding “U hoort snel van ons” tot op vandaag heb ik niets meer gehoord. Voor de zekerheid hebben we nu alle tol tarieven in Spanje met creditkaart betaald. Ik weet dus nu niet of we dubbel betaald hebben?

Punt nummer 2: op 30 april is bij onze huurauto het linker portier raam ( bestuurders plek) in geslagen, en zijn er spullen uit de auto gestolen. We hebben de Politie erbij gehaald en er is een politie rapport opgemaakt . We hebben op dat moment ook contact gezocht met de klantenservice van Avis, via Nederland werden we na meerdere keren proberen door gezet naar de verhuur locatie in Porto. Via dit kantoor werd ons verteld dat we de auto konden gaan omruilen in Ponteverdra. We zijn naar deze locatie in Ponteverdra gereden,44 km verderop, met het kapotte raam. Daar werd ons verteld dat er geen auto voor ons beschikbaar was, en werd ons gezegd naar Porto te rijden om daar de auto om te ruilen (200 km rijden). We hebben weer contact gezocht met Avis klantenservice daar werd ons vriendelijk verteld dat ze niets voor ons konden betekenen. Omdat het heen en weer rijden wat ons betreft een hele rare oplossing zou zijn, het was al laat, hebben we contact gezocht met Kras. Zij lieten ons weten met Avis contact op te nemen en dat er voor 10.00 uur de volgende morgen voor ons een oplossing zou worden geboden door een raam reparatie of een vervangende auto. We hebben ook hier echter niets van vernomen. We zijn uiteindelijk om 10.40 uur maar vertrokken naar Porto. De Planning was om op de terug reis naar Porto, de stad Braga aan te doen en een paar leuke dorpjes te bezoeken. Echter met een kapot raam en onze koffers e.d. in de auto hebben we dit niet kunnen doen. Het was onderweg in het begin erg koud en ben ook vreselijk verkouden geworden. In Porto hebben we de auto zo snel mogelijk bij het vliegveld omgeruild.
Punt 3.Tot mijn verbazing zijn er na mijn vakantie nu al 2 bedragen van m’n creditcard afgeschreven, ondanks de auto all-in gehuurd . Graag zou ik willen weten waarvoor deze bedragen zijn afgeschreven, en waarom ik hiervan geen overzicht of evt. een melding van krijg.

We zijn erg teleurgesteld in Avis, hoe er omgegaan is met onze situaties. We zouden dus ook graag de gemaakte kosten (Extra Tol, Benzine, Telefoonkosten)vergoed willen hebben. Ik spreek ook hier uit de hoop dat Avis ooit nog eens contact met ons op gaat nemen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over service Avis Autoverhuur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

windenvp schreef:
19 jul 2019 14:46
Punt nummer 1: Ik heb Avis geprobeerd telefonisch te bereiken met de vraag of de tolpas ook voor Spanje zou gelden.
Er zijn verschillende tolpassen. De tolpas voor Portugal is enkel daar te gebruiken. Er is ook een tolbadge voor electronische tol in Frankrijk/Spanje/Portugal. Deze is dus niet overal te gebruiken aangezien niet alle tolwegen voorzien van electronische doorgangen. Maar deze vraag kon u toch ook stellen toen u de auto ging ophalen?
windenvp schreef:
19 jul 2019 14:46
Punt nummer 2: op 30 april is bij onze huurauto het linker portier raam ( bestuurders plek) in geslagen, en zijn er spullen uit de auto gestolen. We hebben de Politie erbij gehaald en er is een politie rapport opgemaakt . We hebben op dat moment ook contact gezocht met de klantenservice van Avis, via Nederland werden we na meerdere keren proberen door gezet naar de verhuur locatie in Porto.
Had u geen noodtelefoonnummer gekregen die u kunt bellen in geval van schade of diefstal? Avis Nederland is een ander bedrijf dan Avis Spanje. Kras fungeert als tussenpersoon/boekingssysteem, die konden sowieso niets voor u betekenen. Door direct dat noodnummer te bellen kan er meteen aktie ondernomen genomen worden. Dat u via Nederland belt klinkt mij niet echt logisch in de oren.
windenvp schreef:
19 jul 2019 14:46
Het was onderweg in het begin erg koud en ben ook vreselijk verkouden geworden.
Verkouden wordt men niet van een open raam, wel van een virus. Of dat virus is komen binnenwaaien door het kapotte raam zal gissen zijn.
windenvp schreef:
19 jul 2019 14:46
Punt 3.Tot mijn verbazing zijn er na mijn vakantie nu al 2 bedragen van m’n creditcard afgeschreven, ondanks de auto all-in gehuurd . Graag zou ik willen weten waarvoor deze bedragen zijn afgeschreven, en waarom ik hiervan geen overzicht of evt. een melding van krijg.
Wat geeft Avis aan wat voor bedragen het zijn? Zij zijn de enige waarom er iets afgeboekt is. Het kan de tol zijn en eventueel een eigen risico op de schade, maar bv ook mogelijke meer kilometers. Avis Portugal is de enige die weet wat en hoe.
windenvp schreef:
19 jul 2019 14:46
We zijn erg teleurgesteld in Avis, hoe er omgegaan is met onze situaties. We zouden dus ook graag de gemaakte kosten (Extra Tol, Benzine, Telefoonkosten)vergoed willen hebben.
Een inbraak in een auto is nooit leuk, dus een teleurstelling kan ik goed voorstellen. De extra gemaakte kosten kunt u claimen bij uw reisverzekering. Voor dat soort zaken is de reisverzekering. Het is immers niet de schuld van Avis dat de auto opengebroken is.
windenvp schreef:
19 jul 2019 14:46
Ik spreek ook hier uit de hoop dat Avis ooit nog eens contact met ons op gaat nemen?
Avis zal hier niet meelezen. U kunt beter informeren bij Avis zelf. Mocht dit helemaal niet lukken kunt u altijd de bedragen betwisten bij de cc maatschappij. Daarna zal Avis ongetwijfeld snel contact met u opnemen.

Wat ik helaas mis in uw verhaal is waar u de vragen aan Avis neergelegd hebt. Als u een auto boekt met extra's in Portugal, dan zal Avis Nederland u geen antwoorden kunnen geven. Echter is het niet netjes van Avis Nederland om helemaal niet te reageren.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Ontevreden over service Avis Autoverhuur

Ongelezen bericht door Gegrand »

Bij kras via sunny-cars all-inn afgesloten?
Dan is het meestal zo dat als de auto met schade wordt ingeleverd deze belast wordt op de creditcard dat u na ontvangst van de nota van de verhuurder u deze weer kunt claimen bij sunny-cars.

Het tweede bedrag kan goed te maken hebben dat u buiten Portugal bent geweest en ook in Spanje bent geweest , heeft u dit vooraf geboekt en/of met Avis besproken?
Vele rent-a-car bedrijven rekenen hier namelijk een toeslag voor.

TS zal dus achter de factuur van Avis aan moeten gaan , informeer bij de klantenservice van Sunny wat hiervoor de te bewandelen weg is.

Gesloten