LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Gerdjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2011 21:36

Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Gerdjan »

Vanavond heb ik meermalen geboden op de voorstelling Petticoat. En uiteindelijk had ik het winnende bod, althans dat vermeldde de pagina (die ik gelukkig heb uitgeprint). "Deze veiling is gesloten. Winnend bod: 52. Het winnende bod geeft recht op het arrangement .... Na het mailtje met de bevestiging van het bod, bleef het echter stil. En toen ik de link in het mailtje aanklikte bleek ik alsnog met 1 euro overboden te zijn. Hoezo recht op?

Ik kan niet anders dan concluderen, dat als de opbrengst te laag is, het hoogste bod met een trucje terzijde geschoven wordt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door dhc »

En de vraag is?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Tis een mededeling / opmerking / waarschuwing ......vul maar in.

Niet alles behoeft een vraag te zijn.

jokejoke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2011 19:41

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door jokejoke »

wanneer je overboden wordt in de laatste minuut, dan krijg je een mail dat je overboden bent. wanneer je het winnende bod hebt gedaan, dan krijg je een mail dat je de veiling gewonnen hebt. met een link om te betalen. ik heb nu 2 maal meegeboden op een veiling (mary poppins en petticoat) en beide malen een veiling gewonnen. goed kijken wat er geboden wordt en dan je eigen prijs bepalen

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door lisa1may »

Klik op het pagina verversen. Want soms is je bod het hoogste. Maar wanneer die sluit, is er misschien toch nog iemand voor je geweest. Die de veiling heeft gewonnen. Dan krijg jij geen mail. Of je kan ook bij vakantieveilingen.nl inloggen en je kan zien waar je op hebt geboden en welke veilingen je hebt gewonnen.
Met vakantieveilingen.nl ben ik naar renz geweest, nachtje nh hotel in rotterdam en een dagje naar de sauna.

Kenpro
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2011 11:45

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Kenpro »

Ik heb nu drie keer "gewonnen".
Het kan voorkomen dat je in de laatste minuut, of zelfs seconde, overboden wordt en dan heb je pech. Alleen wanneer je écht de hoogste bent, dan krijg je een bevestiging met een betaallink. Van oplichting is m.i. geen sprake. Het is computerwerk.

Overigens kan je altijd een mailtje sturen naar de organisator. Mijn vragen zijn altijd correct beantwoord.

Meestal kan je bij een misser later nog een poging wagen, de aanbiedingen worden meestal herhaald.

tjm
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2011 17:50

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door tjm »

Wij zijn absoluut niet opgelicht door vakantieveilingen, laat ik dat even voorop stellen. Het zijn de bieders zelf die het onmogelijik maken.
Wij gaan al jaren met veel plezier naar aanbiedingen van vakantieveilingen en alles loopt altijd goed.
Maar mensen, er staat een aanbieding van plopsa land(waar ik niet heen ga want mijn kind is al te groot),toch even kijken.En tot mijn grote verbazing gaan er kaarten uit voor 70 en 80 euro. Een dag plopsa land met vier personen kost 68 euro!!! GUN ELKAAR WAT. In deze maatschappij gaan mensen liever voor 5 euro boven de werkelijke prijs dan dat de buurman gaat voor minder. Ik blijf kijken ik weet het maar er zal toch wel iemand verstandig worden??

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door lisa1may »

hoi tjm, ja klopt. Maar je kan ook alvast van te voren een x bedrag wat je voor iets over hebt in je achterhoofd houden. En ga dan bieden. Maar blijf altijd onder tot maximaal het bedrag wat je in je hoofd hebt. Dat een ander meer biedt, ja daar heb ik geen boodschap aan. Kan alleen maar kijken in mijn eigen portomonee en wat ik er zelf voor over hebt. Als je door blijft bieden betaalt je meer dan wat het waard is. Wat u ook zei over plopsaland. :D Betaal je straks meer en krijg je precies hetzelfde als iemand die minder aan de plopsaland kassa betaalt. Behalve dat het met gunnen te maken heeft, denk ik ook dat het heeft te maken met verstandige keuzes maken. LOL

Kenpro
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2011 11:45

Re: Ook opgelicht door vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Kenpro »

Bij mij is alles prima verlopen. De eerste keer kreeg ik gelijk een bevestiging van de aanbieder. De laatste keer moest ik er om vragen en kreeg deze pas op de ochtend van vertrek.

Het is natuurlijk zaak om je vooraf goed te informeren, wat het aanbod werkelijk waard is en wat "men" er ongeveer voor biedt. Ook is het mogelijk dat op de site van de aanbieder zelf "last minute" aanbiedingen staan, die lager uitvallen, dan de biedingen.

Bieden is geen wedstrijd, maar dient een berekening te zijn. Je dient zelf te berekenen, wat de prijs ongeveer is en wat je zelf er maximaal voor wilt geven.

De meeste aanbieders komen later terug, een kwestie van geduld dus.

Ik heb alle drie keren maximaal het bedrag geboden, wat ik er voor over had, en dat was beslist niet veel. Vaak viste ik net achter het net, maar de volhouder wint. Ik heb me dan ook niet gefixeerd op een aanbieder, maar op meerdere.

Bij sommige aanbieders kan je van te voren zien of de datum die je graag wilt, ook vrij is. Wel zo makkelijk.

Gesloten