LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door puma73 »

stefanhouterman schreef:
Het is wél een ooggetuigeverslag van een vakantie, omringt door vluchtelingen, en dan exact het type vluchtelingen die ook op dit park aanwezig zijn. :wink:
Natuurlijk is het ooggetuigenverslag, maar helaas niet aansluitend op het topic, waar het om een Ostappengroep(park) gaat.
Dat daar exact het typ vluchtelingen was (wist niet dat vluchtelingen in typen verdeeld worden), ook dat mag ik betwijfelen.
Jou ervaring heeft dus niets met de belevenis van TS te maken, ofwel deze nog niet op het park was, toen ze dit topic opende, dus geen ervaring meegemaakt, behalve aannames.

Het glas was al stuk, voor het gevallen was! :wink:
Ik denk dat dit wel degelijk met de bedachte ervaring van TS te maken heeft.
Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen.
TS gooit alles op een en dezelfde hoop.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

puma73 schreef:
stefanhouterman schreef:
Het is wél een ooggetuigeverslag van een vakantie, omringt door vluchtelingen, en dan exact het type vluchtelingen die ook op dit park aanwezig zijn. :wink:
Natuurlijk is het ooggetuigenverslag, maar helaas niet aansluitend op het topic, waar het om een Ostappengroep(park) gaat.
Dat daar exact het typ vluchtelingen was (wist niet dat vluchtelingen in typen verdeeld worden), ook dat mag ik betwijfelen.
Jou ervaring heeft dus niets met de belevenis van TS te maken, ofwel deze nog niet op het park was, toen ze dit topic opende, dus geen ervaring meegemaakt, behalve aannames.

Het glas was al stuk, voor het gevallen was! :wink:
Ik denk dat dit wel degelijk met de bedachte ervaring van TS te maken heeft.
Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen.
TS gooit alles op een en dezelfde hoop.

TS heeft geen ervaring gemaakt, wat heeft het park nog niet van binnen gezien, want wilde om boeken en of geld terug.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door puma73 »

TS heeft voor zichzelf bedacht hoe dat zou kunnen zijn. Dat ze haar geld terug wil is een niet reële wens van TS. Ze gooit verder alles wat negatief zou kunnen zijn op een hoop. Pure discriminatie.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:
Har06 schreef: goede bijdrage ????? op vakantie gaan tussen de vluchtelingen ??
Ja een " ooggetuigeverslag " , een andere kant vh verhaal over " angst voor vluchtelingen " , mooie trieste foto vd brakke " bootjes" waarmee de overtocht is gewaagd en ja i.d.d. het topic ging over Oostappenpark waar dit soort vluchtelingen uiteindelijk ook kunnen komen en waar je op vakantie kunt zijn, tussen vluchtelingen . Dus er is een link ( met een omweg---letterlijk) :)
zijn jullie ooit op een park van de Ooststappen geweest ???.

vermoedelijk niet, door hekwerken worden buitenlanders gescheiden van de betalende gasten, gebruik van de faciliteiten is er ook niet bij.
een hoop bla bla bla.

de zg brakke bootjes is een keuze van de betalende vluchtelingen zelf.
Lesbos is spot goedkoop vandaar de toeristen daar,nodig een familie voor een etentje uit ipv een flesje water. :?: :idea:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Har06 schreef:zijn jullie ooit op een park van de Ooststappen geweest ???
Nee, ben nooit op een park van Ooststappen geweest , maar Har, ik google altijd van te voren en als ik lees dat het er goor en vies is ga ik daar niet naar toe. ( " buitenlanders " weerhouden mij niet :D )
Sowieso kies ik niet meer voor de Nederlandse parken, gezien de overlast juist vd aso.s en het tuig.
(uitzonderingen daargelaten) Hier heb ik wel zelf zo het e.e.a ervaren namelijk.
En zoals ik ook al schreef: garanties voor vakantiegenot heb je nooit van te voren. Je moet het eerst zelf ervaren en niet blind vertrouwen op de ( voor)oordelen v.e ander , of ongefundeerde onderbuikgevoelens.
TS heeft nog niets " ervaren " , sterker nog niemand had nog iets ervaren want de vluchtelingen zitten er pas sinds afgelopen maandag.
Dus misschien zijn er nu wel ervaringen vd afgelopen 2-3 dagen :idea:
En wat betreft de " brakke " bootjes: ik denk dat vluchtelingen hier niet echt voor kiezen , het is een noodgedwongen keuze en geïnitieerd door de criminele mensensmokkelaars.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:........
En wat betreft de " brakke " bootjes: ik denk dat vluchtelingen hier niet echt voor kiezen , het is een noodgedwongen keuze.......
Maar na een barre tocht veilig aan te zijn gekomen kiezen ze voor maximale kwaliteit en verzorging voor hun verdere leven. Dus niet verblijven in de zeer veilige omringende landen zoals Griekenland en Turkije, maar kiezen massaal om verder te reizen naar de rijkste landen, duizende kilometers verderop.
Dat heeft niets met vluchten voor geweld meer te maken, maar met verzorging ,luxe en maximale welstand.
Onze vakantieparken zitten nu vol, dorpen en steden worden overspoeld. De politie en instanties kunnen het allemaal niet meer aan. Delen van onze zorgvuldig opgebouwde samenleving beginnen de grens wat haalbaar is te bereiken.
Dat wij nu al eerst moeten gaan googlen om te kijken alwaar het nog wel gezellig is, is eigenlijk te gek voor woorden......
En gezellig vakantie is een eigen keuze, een eigen beleving. De ene wil graag tussen honderden mannelijke vluchtelingen vakantie vieren, de ander zeker niet. Dat was ook de intentie van de TS.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Har06 »

Brahms schreef:
moederslink schreef:........
En wat betreft de " brakke " bootjes: ik denk dat vluchtelingen hier niet echt voor kiezen , het is een noodgedwongen keuze.......
Maar na een barre tocht veilig aan te zijn gekomen kiezen ze voor maximale kwaliteit en verzorging voor hun verdere leven. Dus niet verblijven in de zeer veilige omringende landen zoals Griekenland en Turkije, maar kiezen massaal om verder te reizen naar de rijkste landen, duizende kilometers verderop.
Dat heeft niets met vluchten voor geweld meer te maken, maar met verzorging ,luxe en maximale welstand.
Onze vakantieparken zitten nu vol, dorpen en steden worden overspoeld. De politie en instanties kunnen het allemaal niet meer aan. Delen van onze zorgvuldig opgebouwde samenleving beginnen de grens wat haalbaar is te bereiken.
Dat wij nu al eerst moeten gaan googlen om te kijken alwaar het nog wel gezellig is, is eigenlijk te gek voor woorden......
En gezellig vakantie is een eigen keuze, een eigen beleving. De ene wil graag tussen honderden mannelijke vluchtelingen vakantie vieren, de ander zeker niet. Dat was ook de intentie van de TS.
Ts wil tussen de honderden mannen zitten ???????
De vluchtelingen kiezen bewust voor de oversteek en hebben poen voldoende om het ook nog te bekostigen van het geld via de Turken lees EU.
Kijk eens wat de Denen willen, alles boven de € 400,00 inleveren, de stroom :vluchtelingen: is gelijk verminderd, de vluchtelingen beschikken over Iphones bel tegoeden etc etc waarmee ze voortdurend aan de weer zijn om te bekijken waar het meeste te halen valt

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Met alle respect voor ieders mening: ik staak deze dicussie , want ik denk dat we i.d.d teveel gaan afdwalen , dat ten eerste en ten tweede: de stroom vluchtelingen splijt ieder land door de voor-en tegenstanders.
Wat betreft de enorme aantallen maak ik mij ook zorgen, maar meer vanwege het tekort aan huisvesting , de goede integratie en het letterlijke gebrek aan ruimte in klein-Holland.
Om terug te komen op het topic: ik hoop oprecht dat de TS een fijne vakantie heeft (gehad) en dat zij haar ervaringen straks ook naar eerlijkheid terugkoppelt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
Brahms schreef:
moederslink schreef:........
En wat betreft de " brakke " bootjes: ik denk dat vluchtelingen hier niet echt voor kiezen , het is een noodgedwongen keuze.......
Maar na een barre tocht veilig aan te zijn gekomen kiezen ze voor maximale kwaliteit en verzorging voor hun verdere leven. Dus niet verblijven in de zeer veilige omringende landen zoals Griekenland en Turkije, maar kiezen massaal om verder te reizen naar de rijkste landen, duizende kilometers verderop.
Dat heeft niets met vluchten voor geweld meer te maken, maar met verzorging ,luxe en maximale welstand.
Onze vakantieparken zitten nu vol, dorpen en steden worden overspoeld. De politie en instanties kunnen het allemaal niet meer aan. Delen van onze zorgvuldig opgebouwde samenleving beginnen de grens wat haalbaar is te bereiken.
Dat wij nu al eerst moeten gaan googlen om te kijken alwaar het nog wel gezellig is, is eigenlijk te gek voor woorden......
En gezellig vakantie is een eigen keuze, een eigen beleving. De ene wil graag tussen honderden mannelijke vluchtelingen vakantie vieren, de ander zeker niet. Dat was ook de intentie van de TS.
Ts wil tussen de honderden mannen zitten ???????
De vluchtelingen kiezen bewust voor de oversteek en hebben poen voldoende om het ook nog te bekostigen van het geld via de Turken lees EU.
Kijk eens wat de Denen willen, alles boven de € 400,00 inleveren, de stroom :vluchtelingen: is gelijk verminderd, de vluchtelingen beschikken over Iphones bel tegoeden etc etc waarmee ze voortdurend aan de weer zijn om te bekijken waar het meeste te halen valt
Typisch, net als TS heb ook jij je ongenuanceerde mening al klaar op basis van wat nieuwsberichten.

Ik heb 1 man, een Syriër, gesproken op Kos, en die vertelde dat hij, weliswaar met een iPhone en wat geld, gevlucht is omdat IS zijn dorp binnen kwam. Zijn broer, die in spijkerbroek liep, mocht even mee met een paar IS strijders om dat uit te leggen, en kwam niet meer terug. Toen een dag later een auto met luidsprekers alle mannen opriep om zich te voegen bij het leger van God, feitelijk dienstplicht at gunpoint, koos hij eieren voor zijn geld, en vluchtte.

Hij leerde voor tandarts, was kind in een modaal gezin, en had ook Engels gehad op school, waardoor ik met hem kon praten. Die was door de mensensmokkelaars bij het betreden van de boot, ontworpen voor 15 mensen, gevuld met 40, nog even beroofd van al zijn cash, voor zover hij het niet had betaald voor de overtocht. Gelukkig kon hij met zijn iPhone nog naar huis bellen om te vertellen dat hij de overtocht overleefd had.

Maar goed, jij vindt dus dat mensen met een iPhone of creditcard maar gewoon moeten blijven, terwijl IS verkracht, moord en plundert in de straten, en de eigen regering barrelbombs gooit op markten?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook dit topic laat weer zien dat het onderwerp "vluchtelingen" alle irrationele gevoelens naar boven haalt. Vooroordelen, aannames, meningen gebaseerd op totaal gekleurd en eenzijdig nieuws... zo jammer. Verplaats je eerst eens in de situatie en de mensen en bedenk wat je ZELF zou willen en doen als je in vergelijkbare situaties zou zitten.

En nee, het feit dat er ongetwijfeld mensen tussen zitten die misbruik maken van omstandigheden maken dat niet anders. Dat is mens-eigen - kijk de topics op dit forum alleen al maar eens na.

@TS: ik hoop dat je gewoon lekker gaat genieten van je vakantie en er wellicht als bonus nog een verbrede blik op de mensheid aan overhoudt ook.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

moederslink schreef:Met alle respect voor ieders mening: ik staak deze dicussie , want ik denk dat we i.d.d teveel gaan afdwalen , dat ten eerste en ten tweede: de stroom vluchtelingen splijt ieder land door de voor-en tegenstanders.
Wat betreft de enorme aantallen maak ik mij ook zorgen, maar meer vanwege het tekort aan huisvesting , de goede integratie en het letterlijke gebrek aan ruimte in klein-Holland.
Om terug te komen op het topic: ik hoop oprecht dat de TS een fijne vakantie heeft (gehad) en dat zij haar ervaringen straks ook naar eerlijkheid terugkoppelt.
Begrijp niet, dat jullie niet een topic openen over het wel en wee van vluchtelingen, dan kan iedereen zijn/haar mening ventileren.
Nu staakt je de discussie omdat teveel af gedwaald wordt, maar je doet er wel lekker mee. :mrgreen:

Ik denk, dit is een mooie afsluiting voor TS.
Moneyman schreef: @TS: ik hoop dat je gewoon lekker gaat genieten van je vakantie en er wellicht als bonus nog een verbrede blik op de mensheid aan overhoudt ook.

basgizmo
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2012 18:51

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door basgizmo »

En waar bent u nu eigenlijk bang voor? Spreek dat nou eens uit, waarom zou u niet onbezorgd kunnen genieten op dat vakantiepark? Is het dan zo erg om tijdens uw vakantie asielzoekers te zien? Uw geld terugkrijgen, voor wat eigenlijk, voor moeilijkheden die alleen u nu al ziet en die er waarschijnlijk helemaal niet zullen komen. U moet u niet zo laten beïnvloeden door wat u leest en hoort in de media en misschien wel ingefluisterd krijgt uit uw eigen omgeving. Ga eens in hun schoenen staan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Har06 »

basgizmo schreef:En waar bent u nu eigenlijk bang voor? Spreek dat nou eens uit, waarom zou u niet onbezorgd kunnen genieten op dat vakantiepark? Is het dan zo erg om tijdens uw vakantie asielzoekers te zien? Uw geld terugkrijgen, voor wat eigenlijk, voor moeilijkheden die alleen u nu al ziet en die er waarschijnlijk helemaal niet zullen komen. U moet u niet zo laten beïnvloeden door wat u leest en hoort in de media en misschien wel ingefluisterd krijgt uit uw eigen omgeving. Ga eens in hun schoenen staan.
Ooststappen groep vult weer eens hun beurs en laat hun vakantiegangers in de kou staan.
Asielzoekers hoef je toch op je vakantie te ontmoeten.
Natuurlijk geven asielzoekers overlast, kijk eens om je heen op locaties waar ze gehuisvest zijn.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vergeet dan niet ook even in de gemiddelde volksbuurt rond te kijken. En vraag je af of je dan beter af bent als je hen naast je in je vakantiepark hebt.

Iets meer nuance en veel minder generalisaties zou dit topic -en de hele vluchtelingendiscussie- goed doen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

Moneyman schreef:en de hele vluchtelingendiscussie-
De vluchtenlinge discussie met al haar voors en tegens is, zoals verwacht, door de moderatie gewist.

Of je in je woonomgeving, op vakantie of park tussen de vluchtelingen wilt zitten is een eigen keuze.
Het is maar net hoe je dat beleeft en hoe je daar tegenaan kijkt.
TS wilde dat duidelijk niet, dat was de kern van dit topic.

Een vluchtenlingen topic alhier openen zou misschien interresante discussie opleveren, maar zo'n topic zal geen lang leven alhier hebben, denk ik......

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gezien de aard van de openingspost is het onontkomelijk dat je hier de vluchtelingendiscussie krijgt. Dat is immers een hoofdbestanddeel van het vermeende probleem van TS. Die twee zaken kan je wel krampachtig uit elkaar proberen te trekken, maar dat lukt natuurlijk nooit in een dergelijk topic.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

En aangezien TS al sinds 19 december 2015 op (digitale-) vakantie lijkt te zijn blijft het gissen hoe het geweest is. En verder babbelen over de voors en tegens over vluchtelingen eigenlijk gelijk off-topic is, kunnen we misschien beter maar dit draadje ter zijde leggen tot TS weer digitaal tot leven komt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten totdat TS zich meldt met nieuwe ontwikkelingen.

@Lysannemg: wanneer er nieuws is horen wij het graag via PB, dan kan het topic weer open.

Gesloten