LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op vakantie besmet met legionellabacterie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Teunis A
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:04

Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Teunis A »

Ik ben in April 2017 op vakantie geweest in Dubai.
Heb daar een zware longontsteking door de legionella bacterie oplopen.
Ben erg ziek geweest en heb voor mijn leven moeten vechten.
Ik heb het gelukkig overleefd maar heb nog steeds last van de naweeën erg moe en nog in de war.
Ik ben niet de enige maar met mij 60 andere personen met mij.
Dit alles in een tijdsbestek van 5 maanden .
Ik wil er eigenlijk wel werk van maken maar weet niet precies hoe en bij wie.
Zijn er mensen die het zelfde hebben mee gemaakt.
Misschien dat die mij kunnen helpen :D :D :D

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door rvjapio »

DE accommodatie aanspreken waar u verbleef? Mogelijk zijn die verzekerd. Overigens is het natuurlijk heel lastige te bewijzen waar u / uw groep deze besmetting zou hebben kunnen opgedaan, tenzij dat uit het begin van uw ziekte is op te maken.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan is het ook maar de vraag of de autoriteiten in Dubai er aan mee willen werken.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door 16again »

Claimcultuur alhier begint even belachelijke vormen als in USA aan te nemen.
Zorg in ieder geval dat de feiten juist zijn. Een tijdbestek van 5 maanden, volgens mijn kalender is de vakantie van april 2017 hooguit 2 maanden geleden.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik zou een duur amerikaans advocatenkantoor inschakelen, op basis van "no cure, no pay" , en een claim van $50.000.000,= neerleggen.
Of, indien bovenstaande u toch wat te rigoureus in de oren klinkt, even contact met uw reisverzekering opnemen.
En probeer de dollartekens niet teveel in uw ogen te laten doorschemeren.....

Overigens, beterschap met uw herstel.

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Repel-steel »

Als je de reis via een reisorganisator hebt geboekt, kan je de reisorganisator aansprakelijk kunnen stellen en beroepen op de reisovereenkomst. (Als je de veteranenziekte in het geboekte hotel hebt opgelopen)

Teunis A
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:04

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Teunis A »

Het hotel is gemonitord en geen legionella bacterie aangetroffen.
Ook de fontein waarvan ik dacht dat ik het daar had opgelopen was legionella vrij.
En wat ik al eerder zei dat dit al 5 maanden speelt namelijk vanaf December 2016.
Sinds die periode zijn er meerdere onderzoeken gedaan maar tot op heden is niet ontdekt waar het vandaan komt.
Onderzoek gaat nog steeds door.
Dus is het voor mij erg moeilijk om te achterhalen waar het vandaan komt.
Maar hartelijk dank voor uw reactie.

Mucha

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunis A schreef:Ik wil er eigenlijk wel werk van maken maar weet niet precies hoe en bij wie.
Wat versta je onder "er werk van maken"? Wat wil je bereiken?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Mucha schreef:Zolang u niet weet waar de besmetting heeft plaatsgevonden, heeft u geen poot om op te staan.
TS moet hiervoor ook kunnen bewijzen: zie b.v. https://www.amsadvocaten.nl/de-rechtsge ... tige-daad/

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door olaf79 »

[/u][/u]
16again schreef:Claimcultuur alhier begint even belachelijke vormen als in USA aan te nemen.
Zorg in ieder geval dat de feiten juist zijn. Een tijdbestek van 5 maanden, volgens mijn kalender is de vakantie van april 2017 hooguit 2 maanden geleden.
En waar schrijft TS dat hij grote geld bedragen wil gaan claimen. Houdt toch eens op met dat bashen

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door ZaBo »

olaf79 schreef:[/u][/u]
16again schreef:Claimcultuur alhier begint even belachelijke vormen als in USA aan te nemen.
Zorg in ieder geval dat de feiten juist zijn. Een tijdbestek van 5 maanden, volgens mijn kalender is de vakantie van april 2017 hooguit 2 maanden geleden.
En waar schrijft TS dat hij grote geld bedragen wil gaan claimen. Houdt toch eens op met dat bashen
Tsja helaas zijn besmettingen moeilijk te voorkomen, kan overal opgelopen zijn, lastig om te bewijzen waar de besmetting precies opgelopen is,
en ja geldbedragen eisen is niet geheel relevant,

Jeanjur
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2017 16:36

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Jeanjur »

Hoi, ik ben ook in Dubai met legionella besmet. Dit is tijdens mijn vakantie in november 2016 gebeurd (volgens mij zijn de meldingen vanaf oktober 2016 begonnen, inmiddels al 65 Europeanen). Ook ontzettend ziek geweest en in het ziekenhuis gelegen. Ik ben na 8 maanden nog steeds niet hersteld. Vermoeidheid en concentratieproblemen. Ik kan nog maar 4,5 uur per dag werken. Aangezien er een reële kans is dat ik er een restschade aan over houd (dat ik niet meer de 36 uur per week kan werken) wil ik ook kijken of het mogelijk is om een schadevergoeding te krijgen. Aan de mensen met de vorige reacties dat schadeclaims niet relevant zijn wil ik graag zeggen: jullie weten niet waar jullie het over hebben. Een legionellabesmetting (waar ongeveer 5% aan overlijd) is verschrikkelijk en heeft een enorme invloed op iemands leven. De Stichting Veteranenziekte heeft op haar website een oproep gedaan naar mensen die Legionella in Dubai hebben opgelopen (6 Nederlanders). Misschien kunt u daar ook op reageren en kunnen we met elkaar in contact komen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Schadeclaims zijn niet relevant, omdat Dubai hier echt niet aan mee gaat helpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Een legionellabesmetting (waar ongeveer 5% aan overlijd) is verschrikkelijk en heeft een enorme invloed op iemands leven. "

Dat stukje heb ik uit uw post gehaald om te zeggen dat ik met u en de andere slachtoffers meeleef. Een legionellabesmetting moet een enorme mokerslag zijn, zowel lichamelijk als psychisch. Ik wens u en de andere slachtoffers sterkte en hoop dat u steun vindt bij lotgenoten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:[/u][/u]
16again schreef:Claimcultuur alhier begint even belachelijke vormen als in USA aan te nemen.
Zorg in ieder geval dat de feiten juist zijn. Een tijdbestek van 5 maanden, volgens mijn kalender is de vakantie van april 2017 hooguit 2 maanden geleden.
En waar schrijft TS dat hij grote geld bedragen wil gaan claimen. Houdt toch eens op met dat bashen
Wat zou TS dan willen bereiken met eventuele stappen?

Mucha

Re: Op vakantie besmet met legionellabacterie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten