Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
MENTORIS
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 20:10

Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door MENTORIS »

Hieronder in het kort, maar wel gedetailleerd, wat er allemaal is gebeurd;

1) We boeken een villa (Jade) in de buurt van Malaga. We komen aangereden uit Madrid en blijkt dat in de woning andere mensen zitten. Booking.com had al per mail en telefoon aan ons bevestigd dat alles geregeld was. Betaling was ook gedaan.

2) De eigenaar van de Villa Jade geeft aan dat zei ons niet kunnen accommoderen. Booking.com komt met het voorstel om een andere woning te huren, maar wel via AIRBNB (erg vreemd, want weken later blijkt dat als de betaling voor deze gelukt was, ik nergens recht op had, omdat de woning dan niet via Booking.com zou geboekt zijn).
Omdat deze optie mislukte (dus de woning via AIRBNB als alternatief), heeft Booking.com na veel aandringen van ons, een aantal appartementen voor ons gezocht (wel moesten we zelf weer betalen).

3) Villa Jade geeft toe dat er sprake is van overboeking, maar ze kan ons niet verder helpen . We staan op straat in de hete zon. Vervolgens zelf maar een woning gezocht en weer via Booking.com betaald, zodat ik mijn geld betaald voor de Villa Jade terug kon krijgen.

4) Weken later geven de eigenaars van Villa Jade toestemming aan Booking.com om mijn geld terug te betalen. Dus, dit is het bewijs dat Villa Jade wist van mijn reservering.

5) Terugbetaling is onderweg. Duurte nog een kleine 2 weken voordat het bedrag van bijna 1800,- werd teruggestort.

6) Na veel correspondentie eindelijk toezegging per mail dat Booking.com Euro 227,- max zullen betalen. Een paar weken later, weer een mail gekregen dat ze dit toch niet doen.

7) Ik heb de gesprekken met Booking.com opgenomen.... helaas kan ik ze hier niet uploaden.

8) Mijn schade:

- 6 uur buitengestaan in de hete zon met kleine kinderen
- Extra overnachting van twee appartementen: 200,- . Was 170,- euro, maar de eigenaar van de appartementen wilde nog eens 30,- cash krijgen. Booking.com heeft telefonisch bevestigd het bedrag van 170,- terug te betalen. Dus, hier zijn ze op terug gekomen.
- Booking.com heeft telefonisch bevestigd dat ik het verschil zou krijgen van de nieuwe woning 2100,- en Villa Jade (1790,50 zie bijlage 10). Totaal 309,50. Hier zijn ze ook op terug gekomen.
- Extra reistijd.
- Twee dagen van onze vakantie naar de vervelend.
- Stress bij iedereen en vooral bij de kinderen.

mahadma
Berichten: 2454
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door mahadma »

Juridisch loket lijkt mij een goede optie.

DeZevendeHenk
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lang leve de nieuwe economie waar alles goedkoper is maar een hoop bescherming van consumenten en service naar klanten ook is afgeschaft, het moet immers uit de lengte of de breedte komen. Daar u blijkbaar al uit de onderhandelingsfase bent met Booking zult u voorbereidend juridische acties moeten starten in de hoop dat dit Booking weer op andere gedachten brengt en anders zult u voor uw gelijk moeten rechten.

MENTORIS
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 20:10

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door MENTORIS »

Ook juridisch hulp ingeschakeld. Ben benieuwd wat het gaat opleveren ....

snuffel1
Berichten: 4225
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Ik weet het niet meer helemaal zeker maar er is in het nieuws geweest dat booking.com een bedrijf is die bemiddeld tussen boeker en aanbieder van een accommodatie. De eigenaar van de villa in kwestie heeft aan booking.com bevestigd dat villa beschikbaar was maar dat bleek achteraf niet zo te zijn. Booking.com heeft er voor gezorgd dat een andere accommodatie word geregeld want het mag niet zo zijn dat u de dupe wordt van villa eigenaar die zijn villa m.i. expres overboekt omdat dan zeker is dat de villa in de gehele periode verhuurt kan worden. Het is voor villa eigenaren veel simpeler om te zeggen sorry we zitten vol en het bedrag betalen we terug en doei zoek het verder zelf maar uit. In mijn optiek is booking.com niet aansprakelijk voor de geleden schade maar de eigenaar van de villa dan weer wel want die heeft u domweg de toegang tot de villa ontzegd en met uw gezin op straat laten staan. Hopelijk is de villa eigenaar nog voor de geleden schade aan te pakken maar ik geef u weinig kans want dan is het Spaans recht van toepassing.

J. Deltoer
Berichten: 1118
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Onzin. Er is geboekt bij booking.com. Die zijn verantwoordelijk.

DeZevendeHenk
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
10 sep 2021 17:04
Onzin. Er is geboekt bij booking.com. Die zijn verantwoordelijk.
Blij voor TS dat jij dat allemaal al weet, dan zal een advocaat voldoende zijn voor een nette schadevergoeding. elf heb ik na de onder-leveranciers bij BOL mijn lesje wel geleerd. Je koopt toch bij BOL? Nee, helaas. En ik ben bang dat het bij Booking straks precies hetzelfde gaat.

PeterPeters1966
Berichten: 871
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

DeZevendeHenk schreef:
10 sep 2021 14:39
Lang leve de nieuwe economie waar alles goedkoper is maar een hoop bescherming van consumenten en service naar klanten ook is afgeschaft, het moet immers uit de lengte of de breedte komen. Daar u blijkbaar al uit de onderhandelingsfase bent met Booking zult u voorbereidend juridische acties moeten starten in de hoop dat dit Booking weer op andere gedachten brengt en anders zult u voor uw gelijk moeten rechten.
Dat is natuurlijk onzin om te zeggen dat het door de nieuwe economie komt. Frits Bom heeft een carrière gebouwd op ellende in de reiswereld. Niks nieuws onder de zon hoor, tenzij je door de roze zonnebril denkt dat vroeger alles beter was.

DeZevendeHenk
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

PeterPeters1966 schreef:
10 sep 2021 20:33
DeZevendeHenk schreef:
10 sep 2021 14:39
Lang leve de nieuwe economie waar alles goedkoper is maar een hoop bescherming van consumenten en service naar klanten ook is afgeschaft, het moet immers uit de lengte of de breedte komen. Daar u blijkbaar al uit de onderhandelingsfase bent met Booking zult u voorbereidend juridische acties moeten starten in de hoop dat dit Booking weer op andere gedachten brengt en anders zult u voor uw gelijk moeten rechten.
Dat is natuurlijk onzin om te zeggen dat het door de nieuwe economie komt. Frits Bom heeft een carrière gebouwd op ellende in de reiswereld. Niks nieuws onder de zon hoor, tenzij je door de roze zonnebril denkt dat vroeger alles beter was.
Er zijn een heleboel vroegers maar ik heb inderdaad de indruk dat het twintig jaar geleden beter gesteld was met de service in de reisbranche.

angel1978
Berichten: 9134
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is dan een bril in het formaat van een plaat.

Seinhuis
Berichten: 902
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Heel vervelend. Je hebt https://www.juridischloket.nl/ al ingeschakeld Niet slecht, rechtsbijstandverzekering is beter.

Indien betaald met je creditcard kan je een beroep doen op aflevering garantie, maar niet op extra gemaakte kosten. Uiteraard mag je 1 keer claimen.

Plaats reactie