LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vertrokken

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Cruise boeking plots in prijs verlaagd

Ongelezen bericht door Holy53 »

Annuleren en opnieuw boeken? Heeft u toch nog € 520 voordeel.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: vertrokken

Ongelezen bericht door Brahms »

In deze heeft u inderdaad geen rechten. Dat is bij aankoop trui zo, maar ook bij een vakantiereis.

"Niet netjes", dat is slechts gevoelsmatig (helaas).

Fijne vakantie gewenst !

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: vertrokken

Ongelezen bericht door scontra »

Holy53 schreef:Annuleren en opnieuw boeken? Heeft u toch nog € 520 voordeel.

Met het risico dat de reis inmiddels is vol geboekt. ;-))

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: vertrokken

Ongelezen bericht door mahadma »

Vakantie (en vliegreizen) hebben fluid pricing, dat kan per uur, per dag per week anders zijn. U zou als het aanbod duurder was geworden ook niet bijbetaald hebben, U was oké met de prijs, dus nu klagen? Niet logisch.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vertrokken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hcamping schreef: Ik heb geen idee van mijn rechten in deze en vermoed dat ik alleen een beroep kan doen op redelijkheid van de zijde van Holland Cruise Center. Dat lijkt nu nog weinig kans van slagen te maken.
Die redelijkheid is er toch, ze verlagen de annuleringskosten naar 10% ipv 20% en toch is het voor u schijnbaar niet genoeg. En als de reis daarna uitverkocht blijkt te zijn moet u niet hier gaan klagen. U bent akkoord gegaan met de prijs en deze fluctueren.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vertrokken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stelt u zich eens voor dat de reis nu € 200,- per persoon duurder is geworden, doet u dan ook alle moeite om het verschil bij te betalen? U bent accoord gegaan met de aanbieding die u gekregen heeft. U heeft de reis gekregen waar u voor betaald hebt. Dus nee, rechten heeft u niet.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vertrokken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hcamping schreef:Op 8 december 2017 bevestigen wij een een cruise bij Holland Cruise Center in juni 2018 naar de Noordkaap en Spitsbergen, door een aanbetaling te doen. Een week later op 15 december kregen wij een mailtje waarin de reis wordt aangeboden tegen een korting van vijftig procent voor de tweede persoon. Het prijsverschil voor ons bedraagt € 900. Ik bel met een klacht naar HCC waar mijn probleem wordt vergeleken met het kopen van een trui die even later in de uitverkoop is. Het is echter niet "even later", want de cruise is pas in juni 2018. Doorpratend is de salesmanager het volledig met mij eens, het is niet netjes, het is onbehoorlijk zelfs. Maar hij is afhankelijk van de Italiaanse maatschappij die de prijzen vaststelt en kan er niets aan doen. Uiteindelijk mogen wij annuleren tegen 10 % ipv 20 % van de kosten, toch altijd nog zo'n € 380,00! Hij belooft nog eens kontakt op te nemen met de Italiaanse maatschappij en mij terug te bellen.
Ik heb geen idee van mijn rechten in deze en vermoed dat ik alleen een beroep kan doen op redelijkheid van de zijde van Holland Cruise Center. Dat lijkt nu nog weinig kans van slagen te maken.
Ga gewoon lekker genieten. Het predikaat "onbehoorlijk" slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Gesloten