LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visum aangevraagd via ANWB

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
tyllies
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2018 00:15

Visum aangevraagd via ANWB

Ongelezen bericht door tyllies »

Wij (mijn man en ik) zijn pas een week naar Caïro geweest en we moesten daarvoor een visum hebben.
Dit hebben we geregeld via de ANWB en dat kostte ons voor 1 week 225 euro.
Een schandalig hoog bedrag, wij waren niet op de hoogte van het feit, dat je bij aankomst op het vliegveld van Caïro voor 25 euro ieder een visum kunt kopen.
Ik heb met de ANWB hierover correspondentie gevoerd, maar ze weigeren aansprakelijkheid.
Men vindt, dat wij daar zelf van op de hoogte hadden moeten zijn.
Dat waren we dus niet, omdat zij ons daarvan niet op de hoogte hebben gebracht.
We willen nog steeds de 175 euro teveel betaalde kosten terug van de ANWB.
Wat kunnen we nog meer doen om ons geld terug te krijgen?
Patries en Hans uit Schoorl.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 feb 2018 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Visum aangevraagd via ANWB

Ongelezen bericht door Lowieze »

U koopt iets voor veel geld, zonder er zelf onderzoek naar te doen of het ergens anders goedkoper is, en dan wilt u de verkoper aansprakelijk stellen??
Grappig.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Visum aangevraagd via ANWB

Ongelezen bericht door Brainless »

Wat staat er op de site van de ANWB:
Visum

Een visum is nodig.
Het visum kan verkregen worden bij aankomst in Egypte.
Het toeristenvisum voor maximaal 30 dagen kost USD 25 of circa € 30 (waarvoor enkele Egyptische ponden in retour). Betalen kan alleen met een Visa-/Mastercard of contant.

Marcel1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2018 16:41

Re: Visum aangevraagd via ANWB

Ongelezen bericht door Marcel1961 »

Heb een visum via de visumcentrale van de ANWB voor Iran aangevraagd. Kwam tijdens het invullen op een prijs van ongeveer 110 euro uit. Schrok dan ook wel behoorlijk dat ik later een prijs kreeg van dik 230 euro. Dus twee maal zo hoog. Ik zou een zgn Visa Grant Notice nodig hebben ? bij hun 90 euro bij andere bureau's ongeveer 35 euro. Volgens internet berichten was de Visa Grand Notice helemaal niet nodig en ik heb deze op het formulier ook niet genoteerd. Omdat ik volgende week al weg ga heb ik te weinig tijd om wat anders te proberen, maar voel behoorlijk door deze club opgelicht. Tijdens mijn klacht aan de ANWB mocht ik dit niet zo zeggen, ze konden mij echter ook niet vertellen waarom de prijs zo hoor was en waarom de prijzen niet transparant waren zodat je weet waaraan je toe bent. Dus nooit meer via de ANWB een visum aanvragen.

Gesloten