LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Gert-jan 33
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 14:14

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Gert-jan 33 »

Oh, dit klinkt niet erg goed. Ik heb mijn auto nog nooit op of rond Schiphol geplaatst. Gebeurd dit dan vaker dat er schade gemaakt wordt aan de auto? Heb een tijdje geleden wel gehoord dat mensen voordat ze de auto parkeren eerst foto's maken van hun auto om er zeker van te zijn en kunnen aantonen dat de schade er nog niet zat. Is dit een optie?

Nu ik voor de eerste keer mijn auto wil gaan parkeren, neig ik er eigenlijk heel erg naar om dit gewoon met Schiphol Smart Parking te doen. Op een of andere manier lijkt me dit meer vertrouwelijk. Maar je betaald er ook wel wat meer voor. Mensen die hier wat meer over te zeggen hebben?

Tips altijd welkom!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door wiseger »

rozemarijntje schreef:ja,maar als je in de ochtend een hele vroege vlucht hebt,moet je ook nog bij een treinstation komen?hier rijden de metro;s pas vanaf 6 uur geloof ik...
ik weet niet,echt niet of er nachttreinen rijden...
In dat geval gewoon een kamer bij van der Valk boeken. Kan je langer blijven liggen dan van huis en mag je auto daar gewoon blijven staan. De gratis shuttle brengt je naar de luchthaven (minder dan 5 minuutjes rijden).

druijts1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2012 15:49

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door druijts1 »

Als je bij Smart Parking parkeert hoef je in ieder geval je sleutels niet af te geven. Mocht er dan toch schade aan je auto ontstaan dan kun je altijd naar het waarborgfonds. Dit kan zelfs via je eigen verzekering denk ik maar dat weet ik niet zeker. Ik kan niet over andere parkeerbedrijven oordelen maar ik weet wel als je je auto door IParkingSchiphol laat parkeren er heel kleine lettertjes ver weg in het contract staan waarin ze alle aansprakelijkheid ontkennen. Het misleidende is ook nog dat ze samen met je een formulier invullen om te constateren dat bij aflevering geen schade aan de auto is en als je dan bij terugkomst toch schade hebt ontkennen ze alle aansprakelijkheid terwijl het dan voor 100% zeker is dat de schade bij IParking is ontstaan.

WAAR JE OOK PARKEERT, NEEM MIJN ADVIES TER HARTE............ GEEN IPARKINGSCHIPHOL

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik geef niemand mijn auto sleutels,
alleen mijn man rijd erin,die gasten denken niet van oh iemand zijn auto wel nee,maakt hun niks uit,denk je nou echt dat ze uitkijken als ze de deur open gooien...

p3 nooit problemen gehad,zoek een lekker ruim plekje,haal alles eruit en we hebben al zovaak gedaan...afkloppen nog nooit wat gehad!

D&BB&D
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2011 14:04

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door D&BB&D »

De laatste jaren is het parkeren rond Schiphol behoorlijk verbeterd. De boerenweilandjes en gepropte kassen waar je auto op 2 vierkante meter werd gepropt zijn er ongetwijfeld nog wel, maar door alle ervaringen van mensen op het internet is het niet meer ingewikkeld om de goede partijen er uit te halen. Onderstaand mijn eigen ervaringen:

Schiphol Smart Parking:
Prima. Heel groot terrein waar je zelf parkeert. De plekken zijn groot genoeg en de kans dat mensen elkaar raken is niet zo groot.

All-In Parking Schiphol
Prima. Grote nette parkeergarage met ruime plekken. We vlogen midden in de nacht en het heen en weer rijden met de shuttlebus werkte ook prima.

Quick Parking
Goede, behoorlijk grote partij. Halen en brengen prima geregeld, geen enkele problemen met de auto.

Meer heb ik er nog niet geprobeerd maar er zijn er nog redelijk wat met goede service. De laatste heb ik gekozen op basis van ervaringen en prijs. Ik kijk altijd hier op parkerenluchthavenschiphol.nl.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

wiseger schreef:
rozemarijntje schreef:ja,maar als je in de ochtend een hele vroege vlucht hebt,moet je ook nog bij een treinstation komen?hier rijden de metro;s pas vanaf 6 uur geloof ik...
ik weet niet,echt niet of er nachttreinen rijden...
In dat geval gewoon een kamer bij van der Valk boeken. Kan je langer blijven liggen dan van huis en mag je auto daar gewoon blijven staan. De gratis shuttle brengt je naar de luchthaven (minder dan 5 minuutjes rijden).
Lijkt me leuk, maar als je vliegtuig nu heel vroeg vertrekt (in ons geval rond 5:30) en dit op de site van het hotel staat
Onze gratis bus rijdt tussen 06.00 hrs en 23.40 hrs.

Gert-jan 33
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 14:14

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Gert-jan 33 »

D&BB&D schreef: Meer heb ik er nog niet geprobeerd maar er zijn er nog redelijk wat met goede service. De laatste heb ik gekozen op basis van ervaringen en prijs. Ik kijk altijd hier op parkerenluchthavenschiphol.nl.
Dank voor de link! Heb nu mooi op prijs kunnen selecteren, was toch allemaal wel erg duur;)

Lara25
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:38

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Lara25 »

Ik sta elke maand op P3 (privium)
prijzen: 1-3 dagen: rond 60 euro
week: 90 euro
twee weken 180 euro
voordeel: ik reis erg onregelmatig (dag of nacht), moet vluchten vaak verzetten en wil als ik aankom op schiphol direct door naar mijn auto. er is een anwb op het terrein, altijd handig
nadeel: kost wat, kleine parkeerplaatsen (voor een grote auto), het busje overladen met toeristen, maar die doen niks, en grootste nadeel: in de winter vegen ze de straat niet, dus als je dan na twee weken terugkomt, kun je eerst je eigen auto uitgraven uit de sneeuw (nadat je je sloten hebt zien te ontvriezen) en dan een weg zien te banen naar de exit. Niet fijn als je toch al met grote vertragingen door de sneeuw urenlang vertraagd bent geweest. Maar he, life is tough. Ik zou Privium trouwens wel aanraden als je meer op schiphol woont dan anywhere else: kun je tenminste de lounge in - met muizen, maar dat betekent dat het eten goed is! En de iris scan is ideaal!

Yooy
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:57

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Yooy »

Nou, dat vind ik toch wel erg duur als er ook nog zoveel nadelen aanzitten. Natuurlijk is flexibiliteit wel erg kostbaar maar of dat dan genoeg is tegenover alle nadelen.. Bij mij niet denk ik!

Tamara1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2012 18:52

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Tamara1973 »

Geloven jullie nou echt in die parkeerbedrijven:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Tamara1973 op 25 jun 2012 02:08, 2 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja man en je auto wordt zeker nog gewassen ook? :lol: :lol: :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door bprosman »

De volgende ervaring krijg je EN frisdrank/koffie en wordt EN de auto EN de chauffeur gratis gewassen :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: :lol:

Gilbert Delahaye
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2012 21:34

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Gilbert Delahaye »

Als ik naar schiphol ga laat ik me door mijn eigen chauffeur met de eigen rolls gewoon afzetten en die chauffeur brengt de rolls gewoon weer terug naar de villa. Nooit geen problemen
:D

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gilbert Delahaye schreef:Als ik naar schiphol ga laat ik me door mijn eigen chauffeur met de eigen rolls gewoon afzetten en die chauffeur brengt de rolls gewoon weer terug naar de villa. Nooit geen problemen
:D
Welke problemen heb je altijd wel dan?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door G7 »

Wij gaan meestal met een privejet vanaf Teuge naar Schiphol, dus geen gezeur waar we de auto zullen/moeten laten. :lol: :lol:

Zonder gein, wij gaan altijd met de rechtstreekse trein naar Schiphol en dat bevalt ons prima tot nu toe. Met de voordeeluren kaart, dus goedkoper kan haast niet.

mvs0
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2012 13:37

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door mvs0 »

Ik heb wel een ervaring die ik wil delen als waarschuwing.

Onlangs heb in mijn auto voor valet parking aangeboden bij comfortparking schiphol.
Er zijn 2 problemen met deze service die er voor zorgen dat ik mijn auto nooit meer zou afgeven aan deze parkeer aanbieder:

1: De beveiling van de web site is erg slecht waardoor je op een heel simpele manier aan de contract gegevens van alle andere klanten kunt komen en dus zelfs met die gegevens/printout een auto van een ander zou kunnen meenemen(stelen).

2: Er zit een video/gps blackbox in mijn auto gemonteerd waardoor ik achteraf kon zien dat er werkelijk associaal met mijn auto gescheurd is! :evil: (er zijn pieken van 150km/uur, er is direct na een koude start als een idioot mee geraced) (video materiaal is beschikbaar als iemand zichzelf wil overtuigen)

Verder heb ik geprobeerd te klagen bij comfortparking (of vip-parking. wat dezelfde firma lijkt te zijn). Ik heb diverse keren geprobeerd iemand te spreken over deze klacht, maar je komt er niet door omdat je altijd de 'chaufeurs' zelf te spreken krijgt die vervolgens beloven dat je door een manager wordt terug gebeld, wat vervolgens NIET gebeurd. :evil:

Verder heb ik geprobeerd recenties te plaatsen op bijvoorbeeld "parkerenbijvliegvelden.nl". De review werd binnen een half uur verwijderd zonder enig commentaar. Ik heb een sterk vermoeden dat deze site(s) niet onafhankelijk zijn en er een connectie is met de parkeer bedrijfjes zelf.

O ja: nog een detail. Je kunt (vaak tegen meerprijs) ook overdekt parkeren als optie nemen. Ondanks dat dit besteld was en betaald, is op de videobeelden te zien dat de auto gewoon buiten geparkeerd wordt.

Rinus

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij parkeren altijd met schiphol smart parking, en dat werk prima. Tegenwoordig hebben ze ook een kenteken-scanner, dus dan hoef je alleen maar met de vooraf aangemelde auto op te rijden tot aan de slagboom en presto!

Mijn vader parkeerde zakelijk altijd onder vertrekhal 1, en later bij Schiphol Excellence Parking, recht onder vertrekhal 3, maar dat is met ~40 euro/dag mij wat te joker, dan pak ik de bus vanaf P3 wel..

parkingpanel
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2012 16:11

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door parkingpanel »

Het is lastig om op reviews van klanten uw selectie te maken op parkeerbedrijf. Dit omdat slechte reviews vaak verwijdert worden om slechte publiciteit te voorkomen. Vaak is de beheerder van de website de parkeerbeheerder zelf of de vergelijkingswebsite is niet onafhankelijk.

Ik lever zelf parkeer registratie systemen aan parkeer bedrijven rondom Schiphol. Onze systemen waarborgen de veiligheid van uw klantgegevens. Tevens krijgt u een bevestigingsmail(met het totaal bedrag) en wordt er bij Shuttle parkeren een eventuele routebeschrijving mee gestuurd.

De parkeer bedrijven die aangesloten zijn op ons parkeer registratie systeem zijn o.a.:

Sky-park
Vakantieparking
All-inparking
Realbudgetparking
Parkfly
Primaparkeren
Schipholpolyparking
Sunparking
Cheapparking
Kingparking

Brabusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2012 12:11

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Brabusje »

Mijn auto voor de 2e keer laten parkeren door Vip-Parking.

Vorig jaar heel goed verlopen.

Nu oktober 2012 Verschrikkelijk.

gebeld naar Vip-Parking ( toen wij net geland waren), naar buiten niemand te zien weer bellen, antwoord ze zijn onderweg, na tien minuten weer bellen binnen 2 minuten is uw auto er.

Wat denk komt er een busje aanrijden, de jongen komt naar ons toe met de mededeling de accu van uw auto is leeg..............! De auto ( 2 jaar oud) had net 1 week van tevoren een beurt gehad met winterinspectie bij MB Dealer. Wij in het busje naar de parkeergarage daat staat onze auto met de motorklep omhoog, Tuboboost erop en de auto start weer. Volgens de jongen heeft er iets aangestaan!

De auto schakelt alles automatisch uit (behalve het alarm), ze hadden het druk, geen nacontrole kunnen doen want ze waren meteen weg.

Onderweg zag ik dat men aan de lichtschakelaar van de auto hebben gezeten deze stond nl niet meer op Automatisch.

De auto (heeft volgens mij buiten gestaan) allemaal bladeren op de auto, tussen de ruitenwissers, bladeren in de auto ( dat zagen wij pas toen wij thuis waren om de auto uit te laden.

Wat zag ik later met de auto wassen dat 1 wiel ( rechtsachter beschadigd was) schadepost van 150 euro.

Ik heb maar een mail gestuurd en nu maar afwachten op hun antwoord.

Echt vertrouwen heb ik er niet meer in.

Gesloten