LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PCR-test en te late reactie Huisartslab

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
marion.borreman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2020 16:17

PCR-test en te late reactie Huisartslab

Ongelezen bericht door marion.borreman »

Ook mijn vakantie is letterlijk in het water gevallen. Ik zou afgelopen zondag, 27 sept., een cruise maken over de Middellandse Zee zijn vertrokken maar zit sinds maandagmiddag weer thuis.

Hoe is het gegaan: MSC heeft pas het beleid veranderd. Eerst moest de test worden afgenomen binnen 72 uur voor inscheping, nu is het binnen 72 uur voor vertrek van het schip. Vlak voor vertrek kreeg ik per e-mail een bericht dat er een verplichte PCR-test nodig was, 72 uur voor inscheping. Dus heb ik dat telefonisch nogmaals gecheckt. Het was echt voor vertrek van het schip.

Het schip zou op zondag 27 sept. vertrekken, om 19.30 u. 72 uur daarvoor is dus op donderdag 24 sept. om 19.30 u. Aangezien het Huisartslab ’s avonds gesloten is kon ik niet eerder terecht dan op vrijdagochtend, 25 sept. vanaf 09.00 u. Er stond al een lange rij mensen te wachten, dus uiteindelijk was ik om 09.39 aan de beurt, 58 uur voor vertrek van het schip. Wat ik toen niet wist is dat het Huisartslab de regels intussen veranderd heeft, ze mogen tot 72 uur na de test reageren.

Ik vertrok op zaterdag 26 sept. al naar Genua, omdat ik op zondag om 13.40 moest inschepen en ik dat anders niet gehaald zou hebben. Het zat me niet lekker dat ik vertrok zonder geprinte uitslag maar vertrouwde er op dat het wel goed zou komen. Nee dus. Op zaterdagavond niets, op zondagochtend nog steeds niet. Wel had ik die nacht een e-mail ontvangen dat als ik nog geen uitslag had en dezelfde dag al zou vliegen ik een formulier kon invullen en er dan uitgezocht zou worden hoe het ervoor stond. Ook hierop kwam geen antwoord.

Ik heb geprobeerd te bellen naar Huisartslab maar de verbinding werd meteen verbroken. Ik ben mijn hotel niet uit geweest en heb continu mijn telefoon zitten checken. Daarna ben ik naar de haven gegaan om in te checken, met een geprint bewijs dat ik wel de test had laten afnemen. Helaas, dat was niet voldoende. Ik heb de situatie uitgelegd, dat ik nog zat te wachten op de uitslag. Helaas: ik moest echt een bewijs hebben waarop "negatief stond vermeld. Ik heb tot half 6 zitten wachten op een wonder, maar moest toen echt weg. Ik heb een extra hotelnacht in Genua moeten nemen, heb mijn terugvlucht moeten wijzigen met bijbetaling van 65 euro en kwam maandagmiddag dus weer thuis.

De uitslag van de test kwam op zondagavond binnen om 21.19 u, bijna 61 uur na afname. Het schip was natuurlijk al lang vertrokken.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 okt 2020 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels toegevoegd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PCR-test en te late reactie Huisartslab

Ongelezen bericht door sylvesterb »

marion.borreman schreef:
04 okt 2020 16:18
Wat ik toen niet wist is dat het Huisartslab de regels intussen veranderd heeft, ze mogen tot 72 uur na de test reageren.
Die 72 uur is er al enige tijd, weken geleden is hierover een topic hier geweest dat ze dit hebben gewijzigd. Concreet hebben ze binnen 61 uur de uitslag doorgegeven en dit is 11 uur sneller dan verwacht.

Wat ik niet begrijp is dat het inschepen altijd eerder is dan het vertrek dus voor in schepen was u zowieso te laat geweest met de test. Erg vervelend maar ik zie niet in wat Huisartslab verkeerd heeft gedaan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: PCR-test en te late reactie Huisartslab

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ik snap niet zo goed dat u donderdag niet hebt laten testen!!!!

denkt u nou echt dat die paar uur iets uitgemaakt hadden????

En anders, had naar een commerciele partij gegaan die wel binnen 24 uur de uitslag voor u klaar heeft....

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PCR-test en te late reactie Huisartslab

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hawk-Eye schreef:
10 okt 2020 09:01
ik snap niet zo goed dat u donderdag niet hebt laten testen!!!!

denkt u nou echt dat die paar uur iets uitgemaakt hadden????

En anders, had naar een commerciele partij gegaan die wel binnen 24 uur de uitslag voor u klaar heeft....
Lekker zinvol zo'n reactie. Bovendien zijn we 2 weken verder.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: PCR-test en te late reactie Huisartslab

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja zie het nu ook, die 2 weken dus, heeft de redactie wel meer dat ze oudere topics in de mail zetten....

Gesloten