LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pech met huurauto, Firefly doet niets

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Esselink
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2018 10:44

Pech met huurauto, Firefly doet niets

Ongelezen bericht door Esselink »

Via de site van Raynair een auto gehuurd voor een week. Op vrijdag 22 december 2017 aangekomen op Bergamo airport Italie. Een slecht engels sprekende jongedame achter de balie. Huurovereenkomst incl. verzekeringspapieren overhandigd aan de medewerkster. Medewerkster geeft aan dat mijn afgesloten verzekering niet voldoet. Ik kan hun verzekering afsluiten voor 25 euro per dag !? Niet gedaan maar eigen verzekering aangehouden. Of ik een grotere auto wilde tegen bijbetaling. Aangegeven dat ik dit niet wilde maar gewoon de Ford Fiesta welke ik gereserveerd had. Moest mijn creditcard afgeven waar een borg werd ingehouden van 600 euro. Vervolgens auto op bovendek opgezocht. Kreeg aan de balie al en lijst mee waar beschadigingen aan de auto op vermeld stonden. Voor vertrek eerst de auto rondom bekeken waar meer beschadigingen te zien waren dan vermeld stonden op mijn lijstje. Medewerker van Firefly opgezocht welke mij adviseerde alle beschadigingen op het formulier te vermelden waarna hij deze voor mij heeft ondertekend. Men liep niet eens mee om zelf te kijken...!? Brandstoftank zou vol zijn. Na ongeveer 15 minuten rijden was de tank al voor een kwart leeg. Was dus NIET vol bij vertrek, onmogelijk ! Drie dagen gebruik kunnen maken van de auto. Op 1e kerstdag wil de auto niet starten. Auto aangeduwd en weer verder. 's avonds willen wij terug naar ons appartement vanuit Riva, start de auto weer niet. Weer aangeduwd waarna wij onze weg konden vervolgen. Op 2e kerstdag in de ochtend de auto geprobeerd te starten maar deze deed nu helemaal niets meer. FIREFLY geprobeerd te bellen. NIET te bereiken. Met drie man de hele 2e kerstdag alle nummers die wij konden vinden via GOOGLE en betrekking hadden op FIREFLY geprobeerd te bellen maar zonder resultaat. Uiteindelijk weten wij een bergingsbedrijf VAI24 te bereiken welke voor FIREFLY werken. Op 27 december wordt de huurauto in de ochtend opgehaald maar een vervangende auto heeft men niet beschikbaar. Berger laat ons zien dat er een veel te kleine acuu in de auto zit en dat wij daarom startproblemen hebben. Moeten wij maar naar Trento of Bolsano bellen. Trento en Bolsano gebeld maar blijken geen bestaande nummers te zijn !!!!! Wederom de hele dag aan het bellen met alles en iedereen die gelinkt waren aan FIREFLY. Op de huurovereenkomst staat een tel.nummer vermeld. Deze gebeld maar is het nummer van BERGAMO airport. Men kan je niet doorverbinden met FIREFLY. Krijgen op enig moment bandje waarbij je kunt kiezen tussen Italiaans of engels. Kies ik voor engels, krijg ik een medewerkster aan de lijn die zeer gebrekkig tot geen engels spreekt. "ik wordt binnen nu en 10 minuten terug gebeld". Na 30 minuten zelf maar weer gebeld omdat ik niet terug gebeld wordt. Wederom een gebrekkig engels sprekende medewerkster. Ik leg de situatie uit. Wij zullen wel verkeerde brandstof getankt hebben... Leg haar uit dat wij nog niets een getankt hebben en de auto zo mee gekregen hebben. Of wij dan een sleep nodig hebben. Zeg, nee auto is al opgehaald door VAI24. Ik heb een bewijs van afsleep gekregen. Medewerkster geeft ons aan dat men geen vervangend vervoer beschikbaar heeft en dat wij maar zelf iets moeten zien te regelen !!! Uiteindelijk een Nederlands telefoonnummer, gelinkt aan FIREFLY gevonden. Inmiddels is het donderdag 28 december en onze vlucht vertrekt op vrijdag ochtend 29 december terwijl wij GEEN VERVOER HEBBEN !!! Nederlandse nummer gevonden. Krijg van de medewerker te horen dat wij een taxi nar het vliegveld mochten regelen op kosten van FIREFLY. Kosten a 280 euro ! moesten wij zelf wel voorschieten en konden deze bij terugkomst in Nederland in dienen bij hen. Vandaag, 4 januari 2018 is nog steeds de borg a 600 euro NIET terug geboekt. Ook de 280 euro aan taxikosten zijn nog NIET terugbetaald.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2018 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege ongefundeerde bewering

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Pech met huurauto, Firefly doet niets

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Esselink schreef:Via de site van Raynair een auto gehuurd voor een week. Op vrijdag 22 december 2017 aangekomen op Bergamo airport Italie. Een slecht engels sprekende jongedame achter de balie. Huurovereenkomst incl. verzekeringspapieren overhandigd aan de medewerkster. Medewerkster geeft aan dat mijn afgesloten verzekering niet voldoet. Ik kan hun verzekering afsluiten voor 25 euro per dag !? Niet gedaan maar eigen verzekering aangehouden. Of ik een grotere auto wilde tegen bijbetaling. Aangegeven dat ik dit niet wilde maar gewoon de Ford Fiesta welke ik gereserveerd had. Moest mijn creditcard afgeven waar een borg werd ingehouden van 600 euro. Vervolgens auto op bovendek opgezocht. Kreeg aan de balie al en lijst mee waar beschadigingen aan de auto op vermeld stonden. Voor vertrek eerst de auto rondom bekeken waar meer beschadigingen te zien waren dan vermeld stonden op mijn lijstje. Medewerker van Firefly opgezocht welke mij adviseerde alle beschadigingen op het formulier te vermelden waarna hij deze voor mij heeft ondertekend. Men liep niet eens mee om zelf te kijken...!? Brandstoftank zou vol zijn. Na ongeveer 15 minuten rijden was de tank al voor een kwart leeg. Was dus NIET vol bij vertrek, onmogelijk ! Drie dagen gebruik kunnen maken van de auto. Op 1e kerstdag wil de auto niet starten. Auto aangeduwd en weer verder. 's avonds willen wij terug naar ons appartement vanuit Riva, start de auto weer niet. Weer aangeduwd waarna wij onze weg konden vervolgen. Op 2e kerstdag in de ochtend de auto geprobeerd te starten maar deze deed nu helemaal niets meer. FIREFLY geprobeerd te bellen. NIET te bereiken. Met drie man de hele 2e kerstdag alle nummers die wij konden vinden via GOOGLE en betrekking hadden op FIREFLY geprobeerd te bellen maar zonder resultaat. Uiteindelijk weten wij een bergingsbedrijf VAI24 te bereiken welke voor FIREFLY werken. Op 27 december wordt de huurauto in de ochtend opgehaald maar een vervangende auto heeft men niet beschikbaar. Berger laat ons zien dat er een veel te kleine acuu in de auto zit en dat wij daarom startproblemen hebben. Moeten wij maar naar Trento of Bolsano bellen. Trento en Bolsano gebeld maar blijken geen bestaande nummers te zijn !!!!! Wederom de hele dag aan het bellen met alles en iedereen die gelinkt waren aan FIREFLY. Op de huurovereenkomst staat een tel.nummer vermeld. Deze gebeld maar is het nummer van BERGAMO airport. Men kan je niet doorverbinden met FIREFLY. Krijgen op enig moment bandje waarbij je kunt kiezen tussen Italiaans of engels. Kies ik voor engels, krijg ik een medewerkster aan de lijn die zeer gebrekkig tot geen engels spreekt. "ik wordt binnen nu en 10 minuten terug gebeld". Na 30 minuten zelf maar weer gebeld omdat ik niet terug gebeld wordt. Wederom een gebrekkig engels sprekende medewerkster. Ik leg de situatie uit. Wij zullen wel verkeerde brandstof getankt hebben... Leg haar uit dat wij nog niets een getankt hebben en de auto zo mee gekregen hebben. Of wij dan een sleep nodig hebben. Zeg, nee auto is al opgehaald door VAI24. Ik heb een bewijs van afsleep gekregen. Medewerkster geeft ons aan dat men geen vervangend vervoer beschikbaar heeft en dat wij maar zelf iets moeten zien te regelen !!! Uiteindelijk een Nederlands telefoonnummer, gelinkt aan FIREFLY gevonden. Inmiddels is het donderdag 28 december en onze vlucht vertrekt op vrijdag ochtend 29 december terwijl wij GEEN VERVOER HEBBEN !!! Nederlandse nummer gevonden. Krijg van de medewerker te horen dat wij een taxi nar het vliegveld mochten regelen op kosten van FIREFLY. Kosten a 280 euro ! moesten wij zelf wel voorschieten en konden deze bij terugkomst in Nederland in dienen bij hen. Vandaag, 4 januari 2018 is nog steeds de borg a 600 euro NIET terug geboekt. Ook de 280 euro aan taxikosten zijn nog NIET terugbetaald.
Dus concreet klaagt u werkelijk over het punt dat u de borg van de creditcard en uw voorschot voor de Taxi niet binnen 5 werkdagen (terwijl half Nederland deze week ook nog een vrij nam) heeft terug ontvangen?

Veel rare punten in uw bericht. De tank was vol volgens de toezegging, maar schijnbaar niet toen u wegreed. U heeft meerdere dagen problemen met de auto, maar u belt niet met de verhuurder dit doet u op 2de kerstdag (na dagen problemen, terwijl u volgens u eigen bericht geen actie ondernam) dat is natuurlijk geheel uw eigen keuze.

In het buitenland is alles niet zo geregeld als in Nederland, maar tot nu toe zie ik enkel positieve zaken:

* Auto defect, wordt weggesleept
* Geen vervangend vervoer op feestdag, dus FireFly betaald uw taxi

FireFly spreekt u niet aan dat u dagenlang problemen heeft maar dit niet meldt, waardoor zij nu sleepkosten hebben en uw taxi ritje mogen gaan betalen. Ik zou als bedrijf toch wel de consument wijzen op de plicht om schadebeperkend te werken.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pech met huurauto, Firefly doet niets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die ellende met hethuren van een auto, geregeld vanuit Nederland, mag nou toch wel overal bekend zijn.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Pech met huurauto, Firefly doet niets

Ongelezen bericht door pieterenien »

We huren regelmatig een auto voor onze buitenlandse vakantie bij SunnyCars, dus vanuit Nederland en hebben nog nooit een probleem ervaren. Integendeel, toen we door eigen schuld schade aan de huurauto in Griekenland hebben opgelopen, heeft SunnyCars binnen 3 weken de door ons voorgeschoten (creditcard) schade aan ons vergoed.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Pech met huurauto, Firefly doet niets

Ongelezen bericht door yan »

Betaald met Creditcard, dan is er toch geen probleem.
Via uw creditcard maatschappij gewoon terugboeken.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Pech met huurauto, Firefly doet niets

Ongelezen bericht door Dieke83 »

yan schreef:Betaald met Creditcard, dan is er toch geen probleem.
Via uw creditcard maatschappij gewoon terugboeken.
En wat wil je terug laten boeken?
De borg is geen afschrijving die word meestal binnen 2 weken vrijgegeven.

@TS heeft u sinds u in nederland bent l contact opgenomen met Firefly over de terug betaling van de taxi kosten?
aangezien 5 dagen wel erg weinig tijd is en hun waarschijnlijk alles ook nog moeten verwerken.

Gesloten