LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

Dag, mijn zoon heeft een dure game gekocht a € 100 , inclusief alle add-ons werd het € 200.
Sinds een maand krijgt hij geen rewards meer na het spelen van een match.
Er zijn problemen met de server en Ubisoft reageert nergens op.
Dit probleem doet zich alleen voor bij de niet PS plus bezitters.
Hij heeft PS4.
Een PS plus abonnement afsluiten is ook niet nodig, want hij heeft 4 jaar zonder problemen kunnen spelen .
Het probleem ' schijnt ' te liggen bij het routine onderhoud vd servers, waardoor zijn IP niet meer herkend schijnt te worden.
Vele tientallen spelers hebben dit probleem , m.a.g dat het spelen zinloos is omdat je geen progressie kunt boeken.
Vraag:
Wat zijn mijn rechten? Kan ik geld terugeisen? En wat zou ik hieraan kunnen doen?

NB : als er vragen beantwoord moeten worden , ik zie mijn zoon pas morgenavond, dus even geduld aub.😉

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, mijn eerste vraag is, welk spel? Nu ben ik zelf wel bekend met Ubisoft spellen, maar dan op de pc. Pas als ik dat weet kan ik eventueel dieper ingaan op de materie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

For Honor op fysieke disc ...Nijogeth

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uhm, van wat ik kan zien is daar sinds 20 oktober een probleem mee. Mogelijk heeft dit te maken met de poorten die PlayStation gebruikt. Deze zullen voor PS Plus misschien anders zijn dan voor gebruikers die geen PS Plus hebben, dat weet ik niet.

Hier is misschien meer uit te halen:
https://support.ubisoft.com/nl-NL/Faqs/ ... -de-PS4-FH

Aangezien ik zelf het spel verder niet ken en zelf geen PS4 bezit, kan ik niet kijken of dit vanuit de PS4 opgelost kan worden of er bijvoorbeeld poorten in de router open moeten worden gezet of dat dit zelfs door de internet provider geregeld kan worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

Het klopt dat het probleem zich voordoet vanaf de 20e okt , toen is Ubisoft connect geïmplementeerd. Het probleem dat er geen in-game rewards van Ubisoft connect toegekend worden, is echter een ander probleem dan het feit dat er geen rewards voor reguliere matches meer verkregen worden.

Het open zetten van poorten en bijv , het flashen van het cache geheugen van de PS4, heeft hij allemaal al geprobeerd, dit werd ook geadviseerd door Ubisoft. Dit heeft echter niks opgeleverd.

Bedankt zover Nijogeth!

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, Ubisoft connect geeft bij mij en mijn beste maat op de pc inderdaad ook problemen met de in-game rewards. Gelukkig zijn die voor de spellen die wij spelen niet echt van belang. Wat veel erger is, dat de overgang op nieuwe servers door Ubisoft ervoor heeft gezorgd dat het verbinden met die servers een stuk langer duurt, dat merken we zelf heel erg.

Ik weet niet of jouw zoon regelmatig met spelers uit andere werelddelen speelt, want dan schijnt het nog erger te zijn, omdat ze servers op verschillende plaatsen in de wereld hebben en dan dus eerst met de dichtstbijzijnde server verbinding gaan maken en vervolgens nog de servers onderling.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet dat hij met spelers over de hele wereld speelt.
Ik weet ook dat er velen hebben geklaagd op het forum.
Ik weet dat één iemand het probleem heel goed heeft samengevat op het forum.
Ik weet ook dat mijn zoon het probleem heeft neergelegd bij Ubisoft , maar zij reageren niet.
Het is op die manier allemaal erg teleurstellend en frustrerend.
Hij vertelde mij wél dat ze in Iran bijv hetzelfde probleem hebben , maar dat het werd opgelost daar door te spelen via VPN .
Vraag mij geen details , want zoiets begrijp ik al niet 🙃 .

Hopelijk komt er een antwoord waar hij iets mee kan. Ik zie hem morgenavond bij het eten weer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
16 nov 2020 18:04
Wat zijn mijn rechten? Kan ik geld terugeisen? En wat zou ik hieraan kunnen doen?
Denk dat geld terugeisen zinloos is. De game werkt gewoon maar 1 onderdeel werkt niet door een probleem bij Playstation. Denk dat je gewoon geduld moet hebben en anders moet accepteren dat je geen reward meer krijgt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

Het leuke van spelen is ook het mogelijke winnen : de beloning / de rewards :D
Daar doe je juist je best voor.
Er is nu een duur spel uitgebracht , gekocht en je kunt er niet veel meer mee.
Het ligt dus niet aan de PS4 zelf.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Justmeagain »

moederslink schreef:
16 nov 2020 18:04


Het probleem ' schijnt ' te liggen bij het routine onderhoud vd servers, waardoor zijn IP niet meer herkend schijnt te worden.
Dit verbaasd me nogal. Heel veel providers zoals Ziggo geven hun klanten een roulerend IP adres. Als Ubisoft hem weert lijkt het me raar dat dat op IP basis is, hij kan zomaar een nieuw adres kunnen hebben gehad.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Cro »

Ik lees her en der dat het probleem op te lossen is door een PS+ abonnement af te sluiten tot de bug verholpen wordt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
16 nov 2020 20:49
Ik weet dat hij met spelers over de hele wereld speelt.
Ik weet ook dat er velen hebben geklaagd op het forum.
-correctie:
- hij kan dus niet met de hele wereld spelen , omdat hij dus geen PS4 Plus heeft. Hij kan wel spelen tegen A.I

- met forum wordt bedoeld : het For Honor forum .

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ah, kijk dat is het dus. Zou het kunnen dat dit een wijziging is vanwege de komst van de PlayStation 5? Daar ga ik stiekem wel van uit.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het kan mogelijk zijn dat uw internet verbinding, en dan vooral de TCP/UDP poorten, niet toestaan dat deze communicatie werkt.
Dat is wat lastiger uit te leggen, maar als iemand in uw buurt iets meer weet van verbindingen en modem instellingen is het goed om het interne IP nummer van de PS even in de DMZ in te stellen. ( kortstondig, om te zien of het aan de verbindingspoorten kan liggen.)

Als het dan wel werkt, wel de DMZ weer uitzetten (is een open verbinding op alle poorten) maar dan moet u het zoeken in de poortsettings.

Je mag me ook een PB sturen dan help ik je even met dit deel.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Revoked »

Leuk dat je weer voor amateurITer speelt, maar je slaat weer volledig de plank mis. Lees de openingspost nog maar eens.

Ubisoft heeft serverproblemen, alweer. Iets met de komst van meerdere game consoles.
Jammer dat ze het bekende probleem niet eerder zagen aankomen en dat de communicatie naar buiten slecht is. Compensatie zal wel weer een of andere lootbox zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door hebra98 »

Revoked schreef:
17 nov 2020 19:00
Leuk dat je weer voor amateurITer speelt, maar je slaat weer volledig de plank mis. Lees de openingspost nog maar eens.

Ubisoft heeft serverproblemen, alweer. Iets met de komst van meerdere game consoles.
Jammer dat ze het bekende probleem niet eerder zagen aankomen en dat de communicatie naar buiten slecht is. Compensatie zal wel weer een of andere lootbox zijn.
>>
Je hebt geen idee wie ik ben.. en lees mijn idee dan even rustig (desnoods 10 keer) even door.
Als het een poort probleem is, dan is dit de snelle manier dit uit te vinden.

En dan boeit het mij weinig wat jij er van vindt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

@Nijogeth : het heeft niets te maken met de komst van PS5 , hier wordt niet over gerept , noch op dat forum noch vanuit Ubisoft

@Hebra 98 : dit heeft hij geprobeerd en werd al geadviseerd.
Het probleem schijnt echt bij Ubisoft te liggen en het vervelende is dat zij vooralsnog daar verder niet op reageren .
Zie : for Honor forum : ( Engelstalig ) player support , allemaal threads over no rewards .

@Revoked : ik denk dat jij gelijk hebt : het probleem ligt idd bij de server van Ubisoft .

Maar zover bedankt maar weer 😉 .

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door hebra98 »

Is de connectie naar de server van Ubisoft via een url ergens instelbaar?
Is het ook mogelijk een ip nummer in te geven om hiermee DNS te omzeilen?
Geen garantie dat dit werkt, maar wellicht het proberen waard?

Ubisoft.com ip's:
54.221.193.28
52.23.98.48
52.23.110.80

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk wel dat de overstap op nieuwe servers te maken heeft met komst van de PS5. Daar gaan ze uiteindelijk een koppeling proberen te maken zodat PC, PlayStation en Xbox tegen elkaar online kunnen spelen. Nu is dat nog gescheiden, waardoor ze nu tijdelijke andere servers gebruiken, om de servers vrij te hebben om klaar te hebben voor die koppeling.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Probleem met computergame , geen reactie Ubisoft

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn zoon is niet echt een It-er ( en ik al helemaal niet ) .. :(
Maar goed , wanneer wereldwijd mensen die wel IT onderlegd zijn het ook niet kunnen oplossen , ook niet met de mogelijkheden die Hebra98 biedt , blijft de vraag over : kun je dan ( financieel ) gecompenseerd worden omdat je niet meer dit spel kunt spelen op de manier waarop dit spel gespeeld moet worden en daarmee rewards kunt winnen?

Gesloten