LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problematische autohuur bij EasyTerra/Europcar

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
123Gerrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2019 10:13

Problematische autohuur bij EasyTerra/Europcar

Ongelezen bericht door 123Gerrie »

We hebben via Easy Terra in Nederland een Fiat Panda gehuurd voor 12 dagen voor Eur 182,22 (incl. All Risk en afkoop Eigen risico), af te halen op 16.9.2019 bij Europcar op vliegveld Napels. Bij aankomst geen Panda aanwezig en kregen wij een Renault Clio mee welke Eur 96,04 duurder was. Wij zijn hier maar mee akkoord gegaan. Het duurde al zo voor dat alle beschadigingen waren genoteerd etc.

Uiteindelijk vertrokken naar San Mango Piemonte ca 50 km vanaf Napels. Merkte onderweg dat auto vreemd, schurend geluid maakte. Was al laat, waren moe en zijn in hotel gebleven. Volgende dag vroeg naar Positano (Amalfi kust). Het rijden daar naar toe over die bochtige kustweg was met deze auto niet te doen. Ieder keer bij het aanremmen trok de auto naar rechts en maakte een schurend geluid.

Dorste niet verder te rijden en ben toen omgekeerd naar ons hotel en heb gelijk het 0800 nummer gebeld wat op de sleutelhanger stond. E.e.a. uitgelegd en binnen 30 minuten stond er een bergingsauto bij het hotel. Wilde de auto niet zo maar meegeven maar op aandringen van de hoteleigenaar (de enige die Engels sprak) auto meegegeven daar mij was beloofd dat er voor 4 uur een andere auto zou worden geleverd. Niet dus. Heb contract van vervoerder moeten ondertekenen waar o.a. de kilometerstand was genoteerd. Europcar Napels neemt telefoon niet op. Easy Terra Nederland zou assisteren maar van hen ook niets meer gehoord.

Ben de volgende dag met taxi naar Europcar Salerno gegaan, e.e.a. toegelicht maar zij hadden geen auto beschikbaar en ik moest de volgende dag terugkomen. Volgende dag weer met de taxi en nu trof ik een Engels sprekende dame aan welke begrip had voor mijn situatie echter zij kon niets doen daar mijn contract was geroyeerd omdat de auto was opgehaald.

Moest een nieuw contract afsluiten voor een Citrioen C1 nu voor 9 dagen tegen een prijs Eur 403,26. Moest dit wel accepteren want kon geen kant op en moest e.e.a. na mijn vakantie thuis maar proberen te regelen. Heb trouwens 2 x Eur 900,00 moeten reserveren op mijn Visakaart voor eventuele schade etc.

Vakantie verder prima. Heb de auto op 28.9.2019 erg vroeg en geheel om de hoek afgetankt en teruggebracht naar Europcar Napels. Wilde graag de manager spreken maar die was er niet en ik kreeg na uren wachten een emailadres mee van Klantenservice Europcar Rome.

Bij thuiskomst kreeg ik gelijk een factuur van Europcar welke Eur 30,00 hoger was dan afgesproken. Verder kreeg ik een factuur voor de Clio met tankkosten 46 liter a 2,20 is Eur 101,20, Tankservice is Eur 22,00 , upgrade Eur 13,12 en One way Eur 60,00 omdat ik de Clio niet heb afgeleverd in Napels (?). Uit de contracten blijkt dat ik 150 km met die Clio heb gereden (dat klopt ook wel). Een Clio rijd ongeveer 1 op 20. Hoe is het dan mogelijk dat er 46 liter wordt berekend. Voorts is de tankinhoud van een Clio slechts 42 liter. Er wordt daarna ook nog een dag extra huur gerekend omdat ik de auto 20 minuten te laat heb teruggebracht. Onmogelijk. Voorts hebben ze nog een kras geconstateerd. Onmogelijk.

Heb alle dokumenten zowel naar Europcar Rome als Easy Terra Nederland gestuurd. Van Rome hoor je niets. Easy Terra heeft inmiddels een paar maal gemailt maar zij verschuilen zich achet Europcar want zij zijn maar een tussenpersoon. Zij wachten nog steeds op antwoord en dat kan nog wel maanden duren. Alle bedragen zijn inmiddels van mijn rekening afgeschreven. Graag een advies
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2019 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels toegevoegd en titel verduidelijkt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problematische autohuur bij EasyTerra/Europcar

Ongelezen bericht door berndv »

Wat een vervelende situatie met een aantal rare oplossingen.
123Gerrie schreef:
02 dec 2019 11:24
Bij aankomst geen Panda aanwezig en kregen wij een Renault Clio mee welke Eur 96,04 duurder was.
In het verleden vaak auto's gehuurd, ook vaak genoeg meegemaakt dat de door mij geboekte klasse niet beschikbaar was bij het filiaal, en altijd kosteloos een upgrade gekregen naar een luxere auto.
123Gerrie schreef:
02 dec 2019 11:24
Easy Terra Nederland zou assisteren maar van hen ook niets meer gehoord.
Dit is de partij waar u zaken mee moet doen, vervelend als ze niet reageren, maar zijn fungeren als tussenpersoon en zijn uw aanspreekpunt.
123Gerrie schreef:
02 dec 2019 11:24
Moest een nieuw contract afsluiten voor een Citrioen C1 nu voor 9 dagen tegen een prijs Eur 403,26. Moest dit wel accepteren want kon geen kant op en moest e.e.a. na mijn vakantie thuis maar proberen te regelen.
Het lastige hierin is dat u de initiele huur bij easy terra heeft geregeld en daarna zelf met europcar een vervangende overeenkomst bent aangegaan.
123Gerrie schreef:
02 dec 2019 11:24
Verder kreeg ik een factuur voor de Clio met tankkosten 46 liter a 2,20 is Eur 101,20, Tankservice is Eur 22,00 , upgrade Eur 13,12 en One way Eur 60,00 omdat ik de Clio niet heb afgeleverd in Napels (?). Uit de contracten blijkt dat ik 150 km met die Clio heb gereden (dat klopt ook wel). Een Clio rijd ongeveer 1 op 20. Hoe is het dan mogelijk dat er 46 liter wordt berekend. Voorts is de tankinhoud van een Clio slechts 42 liter. Er wordt daarna ook nog een dag extra huur gerekend omdat ik de auto 20 minuten te laat heb teruggebracht.
maar die clio was toch defect bij u opgehaald? U geeft aan dat het klopt dat u er zo'n 150 kilometer mee heeft gereden, maar op de weg vanaf het vliegveld naar uw hotel merkte u al problemen, en dat was een afstand van zo'n 50 kilometer. En onderweg naar het strand, de volgende dag merkte u problemen en bent u rechtsomkeert gegaan.

Het verhaal van europcar is vreemd, maar ik kan uw verhaal ook niet geheel rijmen. Dat ze 46 liter brandstof rekenen voor een auto met een tank van 42 liter kan natuurlijk niet. Maar gaat het hier om 1 auto of gaat het hier om de tank van 2 auto's?

Gesloten