LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen autohuur AVIS

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door berndv »

jan.theunissen schreef:PAS OP met AVIS ze kunnen blijkbaar geld van je credit card afschrijven zonder opdracht en zonder toelichting waar voor ze afschrijven

Onderstaande heb ik donderdag 23 juni 2016 12:28 aan Avis gestuurd tot op heden geen antwoord. Als ik het Forum lees zal ik ook nooit geen antwoord van hun krijgen. Afgelopen week een mail naar de credit maatschappij gedaan voor onderzoek ben benieuwd ? Heb daar de vraag gesteld hoe het mogelijk is dat ze zonder code en of opdracht af hebben mogen schrijven.

Ik heb een klacht aan u en een fraudemelding gedaan aan mijn creditcardmaatschappij over u oneigenlijke incasso op mijn creditcard door AVIS

Er is tweemaal een bedrag van 42,35 euro op 16-6-2016 van mijn creditcard afgeschreven zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Ik heb ook geen auto bij jullie gehuurd maar bij Car Del Mar dus als er iemand iets af zou mogen schrijven dan waren hun het. Echter aangezien ik alles netjes betaald heb ook de dure benzine bijna 100 euro voor een kwart tank daar ik met een vermoeide baby reisde en vergeten was te tanken. En nu dit weer. Ik heb niet eens een idee waar voor dit nu weer zou moeten zijn daar er zonder rekening afgeschreven is wat volgens mij in Nederland verboden is. Ik heb graag dat jullie het per direct terugstorten en zo niet laat ik het door de creditmaatschappij terug halen. En als ik weet waar voor jullie 42,35 in rekening brengen zal ik het niet nalaten om het internet vol te zetten met mijn negatieve ervaringen en met jullie handels wijze. Tevens zal ik het melden aan Car Del Mar en Billigermietwagen DE waar ik regelmatig auto’s huur maar nog nooit zoiets mee gemaakt heb.
Car Del Mar en Billigermietwagen DE en andere bedrijven zouden geen zaken moeten doen met deze tussen persoon !!!!!!
voor zover ik via internet kan vinden werkt cardelmar onder andere via avis. Wat zei cardelmar toen u hen deze vraag stelde, aangezien u met hen wel een overeenkomst had? En aangezien waarschijnlijk cardelmar in bezit was van uw creditcardgegevens, hoe zouden die anders bij avis terecht zijn gekomen?

jan.theunissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016 05:53

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door jan.theunissen »

Ik heb Car del mar niet gevraagd. Ik heb een bericht naar Avis gedaan en na de verstreken tijd dat ze aangeven te reageren 4 weken geleden mijn credit maatschappij gevraagd onderzoek in te stellen en de bedragen terug te storten. Daar nagevraagd hoe men zonder pin of handtekening van mij, er toch geld van mijn credit card afgeschreven mag worden. wat heeft de pin en handtekening nog voor een beveiliging in deze. is inmiddels een week geleden maar verwacht dat ze dit netjes oplossen. Want ooit eerder iets betaald met mijn creditcard vliegticket en de maatschappij mocht niet meer vliegen op NL Dit werd netjes door hun afgehandeld

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door berndv »

jan.theunissen schreef:Ik heb Car del mar niet gevraagd
daar zou ik mij toch zeker ook toe wenden. Ik neem aan dat u aan hen uw creditcardgegevens heeft verstrekt. Avis zal ze niet uit de lucht gegrepen hebben, die gegevens zijn ook niet heel erg algemeen verkrijgbaar, dus ik vind dat zij ook wel grote steken hebben laten vallen door uw creditcardgegevens te verstrekken aan avis.

Daarbij inderdaad, als er extra kosten zouden zijn, even in het midden of dit wel of niet terecht is, zouden die geind moeten worden door de partij waar u de overeenkomst mee heeft, cardelmar, en niet door een door hen ingeschakelde externe partij. Tenzij dit in de voorwaarden anders is, maar ik ga er voor het gemak even van uit dat u die heeft nagekeken.

jan.theunissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016 05:53

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door jan.theunissen »

ik heb aan AVIS zoals eerder gemeld wel 100 euro afgerekend voor benzine. kwart tank maar daar is niets van te zeggen daar dit goed in het contract stond. Ook wel zwaar overdreven maar ja. Die heb ik wel betaald met de credit card en ook voor getekend. Dus ik verdenk niet Car del mar want daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. In tegendeel alleen maar zeer goede ervaringen met deze maatschappij. Vandaar ook mijn boeking bij hun. Avis moet gewoon op de blacklist bij de credit maatschappijen in mijn beleving. Er is bij mij echt geld zonder te tekenen of pincode in te geven afgehaald en ook zonder omschrijving. Ben ook heel benieuwd wat de credit maatschappij hier over gaat melden.

area17
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:48

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door area17 »

Ook bij ons hetzelfde verhaal met Avis.
Een auto gehuurd in Buenos Aires en 1000 kilometer verder kregen wij problemen met de auto.
Hiervan hebben wij een filmpje gemaakt, het was niet meer verantwoord op hier in de jungle mee verder te rijden.
De auto hebben wij snel ingeleverd bij het dicht bijzijnde Avis punt op advies van de klantenservice.
Hier bevestigde ze dat de auto niet meer te gebruiken was.

Later op mijn creditcard afschrift stond een rekening van 1000 dollar extra voor het inleveren op een andere plek.
Na vele discussies met de vestiging werd ons gemeld dat wij ons moesten richten tot onze creditcard maatschappij om ons geld terug te krijgen.
We hebben uiteindelijk bijna 2000 euro moeten betalen voor een auto met een waarde van nog geen 1200 euro.....

jan.theunissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016 05:53

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door jan.theunissen »

Ik ben inmiddels verder gekomen. De credit card maatschappij had het bedrag teruggeboekt. Daar reageerde AVIS dus wel op maar dan richting de credit maatschappij. Ze kwamen met allerlei bijna onleesbare briefjes en nota's. Dit kreeg ik weer via de credit maatschappij toegestuurd met het antwoord van hun binnen 10 dagen reageren anders wordt het alsnog afgeschreven. Gebeld met de credit maatschappij. Helaas kunnen we niets verder voor u doen. het is een geschil tussen u en de verhuurder. Ik zeg dat klopt echter u beheert mijn Geld in deze zaak en derhalve reageren ze wel naar u en niet naar mij. Ja helaas daar kunnen wij ook niets aan doen hoe erg het ons ook spijt. En hoe is het mogelijk dat ze het van mijn card af hebben mogen schrijven zonder toestemming of handtekening. Auto verhuur bedrijven hebben van ons de mogelijkheid om de card als garantie te gebruiken en indien nodig af te schrijven. Volgens mij is het dan toch minimaal dat je dan ook reden van opgave of minstens eenrekening mag verwachten? Ja dat zou je wel denken dat is inderdaad slordig. Maar hoe dan ook het is een geschil tussen u en het verhuur bedrijf. Horen deze dan niet bij jullie op en blacklist daar het net vol staat van deze maatschappij die goedkoop verhuur maar met allerlei omwegen meer verdient dan andere. Sorry meneer is echt een geschil tussen u en AVIS. Dus spaar de moeite en regel het met dreiging naar AVIS credit maatschappij doet dus niets. Bij jullie reageert AVIS nog bij mij geheel niet. Zal eens kijken wat de nationale Ombudsman van deze handels wijze van zowel AVIS als Credit card maatschappij vinden. Verder waarschuw ik op vele sites en tripadvisor niet met deze maatschappij in zee te gaan.
succes

DuncanZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2018 10:35

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door DuncanZ »

Zojuist onprettig gang van zaken mogen "genieten".

Afgelopen maand 2 maal een zelfde klasse auto bij Avis gehuurd.
Eerste keer via een inkoper (RentalCars.com). 3 dagen voor 101 euro.
Tweede keer was de prijs 238 voor 4 dagen.

Ik heb de 2de keer gebeld om echt een 308 te reserveren en niet weer een Peugeot 2008 , die voor mijn lengte te klein is.
Het prijs verschil zit het in reserveren of naar binnen lopen. Dus per telefoon om een expliciet model vragen wordt niet als reserveren beschouwd.
Als ik nu deze groep online boek is de prijs weer netjes 118 voor 4 dagen. Verschil van 120 euro.. meer dan 100% duurder, omdat ik niet online geboekt heb, maar gebeld.

Gemaild en gebeld met de klanten service. Mail wordt nog verwerkt (ik heb wel een ticket nr ontvangen). Per telefoon werd verteld: is reeds getekend en betaald, dus kunnen we niets meer aan doen. Ik heb mijn conclusie dan ook terug gecommuniceerd: Nooit meer Avis.

janvanwierlo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2018 09:27

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door janvanwierlo »

huurauto schreef:Hi,

Ook ik ben erin getuind door de praktijken van Avis.
Dacht via Cardelmar een auto te huren in Portugal, inclusief all risk verzekering.
Betaalde extra voor een Avis auto want dacht dat is een gerenommeerd bedrijf.
Vervolgens kom ik daar aan en wordt me door slecht sprekende staff (snap achteraf waarom) alsnog een verzekering aangesmeerd.
Die werd nog wel verrekend aan het eind en hoefde me niet druk te maken.
Bij inleveren van de auto meteen contact gezocht bij de desk, maar die vond dat ik contact moest opnemen met customer center.
Die geven ondanks herhaaldelijk emailen niet thuis.
Onvoorstelbaar dat Avis hiermee wegkomt.
Vakantie is flink verpest en met name om foto's met huurauto erop.

Ik weet niet wat ik moet doen, wie kan me helpen.

Groet, Cynt
Ook ik helaas afgezet op Heathrow Av. Luchthave een ferme auto gehuurd, en gelijk vooraf betaald. Ik heb er twee weken mee kunnen rijden todat de tank leeg was.

Vervolgens heb ik de Auto ingeleverd en laten checken en er waren geen problemen. Auto volgetankt en ingeleverd volgens de regels.

Rekening was 431P voor TWEE WEKEN. En ik moest bijbetalen voor de tank vol te vullen, dit is toch te zot voor woorden.

Ik ga nu maar aantonen dat ik op dezelfde dag, voor het inleveren nog getankt heb voor 100 liter.

Nu ben ik dus weer van plan om een auto te gaan huren, en ik vraag me af wat voor autoverhuurder ik gebruik van wil maken. Het zit zo: Ik wil een roadtrip maken door europa dus ik wil voor een lange tijd een auto huren.

Ik woon in Rotterdam en ik heb de volgende opties gevonden, Snappcar.nl en een van mijn vrienden raadde mij Hart Autoverhuur aan. Snappcar is algemeen wel bekend en volgensmij wel goed, maar bij die Hart autoverhuur kan ik een auto voor een lange termijn huren. Ik ben benieuwd of een van jullie toevallig ervaringen heeft met hart autoverhuur.

Het is voor mij moeilijk om te beoordelen of dat een goede zaak is, maar het ziet er opzich wel goed uit en als ik op google kijk kan ik niks negatief vinden, maar is dat goed of is er gewoon niks te vinden :?

Alvast bedankt allemaal

Jan v. W.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd, hyperlink verwijderd

Egbertjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2018 11:30

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door Egbertjan »

Dit jaar wilde we absoluut geen gedoe ivm het huren van een auto want we gingen met onze twee kinderen op nostalgische tour naar Sicilië waar wij 25 jaar geleden met huwelijksreis naar toegegaan waren. Vandaar dat ik heb gekozen voor een grote en betrouwbare autoverhuurder.
Omdat je via Rentalcars.com een goed overzicht krijgt van de huur mogelijkheden heb ik uiteindelijk Avis in Catania gekozen. Aangekomen ging het eigenlijk meteen al mis, heel veel mensen stonden te wachten en het nummersysteem werkte niet. Vreemd want iedereen had al een voucher, wachttijd 1,5 uur. De Avis medewerker probeerde mij tot irriterend toe een grotere auto aan te smeren alsmede een extra 100% dekking op schade. Een dekking die ik overigens al had aangeschaft via Rentalcars.com. De auto was uiteindelijk prima een paar kleine krasjes maar met een 100% dekking, toch maar een video opname gemaakt van de gehele buitenkant van de auto. Dit laatste bleek geen overbodige luxe te zijn want bij terugkomst dook de Avis medewerker in het schemerdonker op de auto en constateerde allerlei kleine schades die ook op de video en het formulier stonden. Overigens had hij geen enkele interesse om de video te zien of toegezonden te krijgen, daar deden ze niet aan bij Avis! Omdat wij na een uur toch echt richting vliegveld moesten om de vlucht niet te missen hebben wij de Avis medewerker met de auto gelaten en ontvingen bij thuiskomst op 7 juli een afrekening van ruim € 1.400,- eigenrisico voor de schade die al op de auto zat! Gelukkig biedt Rentalcars.com uitkomst en hebben zij mijn claim overgenomen en hebben gedurende 2 maanden geprobeerd in contact te komen met Avis en op 11 september kwam het bericht dat mijn claim volledig terecht was en dat de ruim € 1.400,- op onze rekening zou worden teruggestort.
Conclusie is dat ook een gerenommeerd bedrijf als Avis zich gewoon van oplichterspraktijken bedient om over de rug van toeristen die het vliegtuig moeten halen extra geld uit de zakken te kloppen. Gelukkig is er dan Rentalcars.com om voor de klant op te komen. Veel dank Rentalcars.com en de schandpaal voor Avis!

W. Koens
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2019 16:28

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door W. Koens »

Bij Avis/budget Faro Luchthaven ben ik in september 2019 € 440 lichter gemaakt door het nogmaals in rekening brengen van zeer dure verzekeringen welke ik al via de bemiddelende verhuurorganisatie had geregeld.
Ik vind het gewoon oplichtingspraktijken. Deel van hun verdienmodel kennelijk, gezien de vele voorvallen hier vermeld.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2019 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: toon lichtelijk aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door berndv »

W. Koens schreef:
04 dec 2019 13:05
het nogmaals in rekening brengen van zeer dure verzekeringen welke ik al via de bemiddelende verhuurorganisatie had geregeld.
En wat zei die bemiddelaar toen u hen vroeg waarom ze die verzekeringen niet hadden afgesloten/betaald aan Avis?
W. Koens schreef:
04 dec 2019 13:05
Ik vind het gewoon oplichtingspraktijken. Deel van hun verdienmodel kennelijk, gezien de vele voorvallen hier vermeld.
Tja, toevallig zijn er in de meeste gevallen ook tussenpersonen en bemiddelaars aan de orde. Maar vreemd genoeg is het nooit hun schuld. Terwijl die wel de boeking doen en het geld incasseren.

Gesloten