LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis Turkije gewonnen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
stephanie811
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 18:57

Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door stephanie811 »

Ik kreeg van het reisbureau een mail met het verzoek een enquête in te vullen over de vakantie waarvan ik net terug ben. Ik klikte op de link en moest via hun site inloggen en heb de enquête ingevuld (hiermee maakte ik kans op een reischeque).

Een dag later werd ik gebeld met de mededeling dat ik ben geselecteerd en een 14-daagse reis naar Turkije heb gewonnen, 4/5 sterren, inclusief excursies en Nederlands-sprekende reisleider. Ik kreeg wel een beetje argwaan, want ja 'wanneer win je nou zo iets'. Ik linkte het dus aan de enquête die ik een dag eerder voor het reisbureau heb ingevuld. Ik moest een paar gegevens geven (naam, adres, geboortedatum, emailadres) en toen vroeg ze mijn rekeningnummer. Ik vroeg waarvoor ze die nodig had, die had ze nodig 'om het mailtje af te kunnen ronden' en iets met een automatische incasso van 50 euro. Toen vroeg ik of ik dan niet nu al gelijk ergens aan vast zat, haar antwoord: 'nee hoor, u kunt binnen 2 weken aangeven of u het wel of niet wilt (ik kon dan telefonisch of per mail afmelden, telefoonnummer en mailadres staan in het mailtje wat ik zou krijgen) en dan na die 2 weken zou er een eenmalige automatische incasso plaatsvinden van 50 euro'.
Dat vond ik wel een beetje raar, maar ik dacht ik geef mijn rekeningnummer wel en dan wacht ik het mailtje af en dan kan ik altijd nog bedenken wat ik wil. Maar het mailtje is er nog steeds niet. Ik heb het reisbureau gebeld en gevraagd of het vanuit hen kwam, maar zei wisten nergens iets van. Ze kon wel zien dat ik de enquête had ingevuld, maar die gratis reis naar Turkije kwam niet van hun af en van dit verhaal had ze nog nooit gehoord.
Dus toen dacht ik 'oh ****, wat heb ik nu weer gedaan'. Ik weet ook niet hoe het bedrijf (oplichters?!) heten, maar volgens mij verstond ik iets van 'Fly and Go'. Natuurlijk niet op google terug te vinden... Heb ook geen telefoonnummer of mail, die noemde ze wel maar zouden ook in het mailtje staan..(en ik ging er dus van uit dat het van het reisbureau afkwam).. dus heeel dom... -.-

Ik heb 2 weken de tijd om me 'af te melden', maarja ik zou niet weten waar ik me moet afmelden..

En als het goed is kan ik een eventuele automatische incasso weer terughalen (Rabobank). Maarja of ik verder nog last van ze heb blijft dan nog de vraag.

Ik lees meerdere van dit soort verhalen, maar is er iemand die door 'Fly and Go' (of zo iets wat zo ongeveer klinkt) is gebeld? En misschien een emailadres, telefoonnummer of site ervan heeft?

En weet misschien iemand of het mogelijk is om via mijn provider (Vodafone) het telefoongesprek op te vragen (geen idee of dat kan..?) of anders het telefoonnummer dat mij heeft gebeld (onbekendnummer)?

Ik hoor graag tips en adviezen!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kijk iedere dag even bij Internetbankieren bij de ingeplande incasso's. Als het namelijk een eenmalige automatische incasso betreft kan je die niet storneren. Wel kan je die van te voren weigeren, dus zodra hij ingepland is en in het lijstje staat moet je de incasso weigeren en de tegenrekening blokkeren.

Zelf zit ik niet bij de RABO dus ik weet niet precies waar dat voor je staat bij internetbankieren, maar bij de ING kan het in ieder geval wel. Incasso's kan je 2-3 dagen van te voren als ingepland zien staan.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik meen dat er vandaag iets over op teletekst stond. Mensen boeken een reis, rennen naar Schiphol, en vervolgens blijkt dat het een nepticket is.

Marloes1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2015 22:24

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Marloes1984 »

Ik heb zelfde soort informatie van mijn buurvrouw gehoord en zij had wel mail gehad en naar mij gestuurd om na te kijken omdat ik zelf im reiswereld werk.
Ik heb gegoogled op naam Go en Fly en Bonusfly wat in zelfde bestand genoemd wordt. Ik heb er ook mij. Twijfels bij...

Wel heb ik tel nr en email adres!
Mail: [email protected]
Tel: +31 (0) 85 888 0780 ( werktijden tussen 12:00 -17:00)
Of 0900 900 9855 ( €0,1261 min, €0.15 min met btw)
[email protected]
www.bonusfly.net/reis

stephanie811
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 18:57

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door stephanie811 »

Oh wooow dankjewel voor jullie reacties!!

Julie4444: Inderdaad ik heb contact gehad met de Rabo en zij vertelden mij ook dat een eenmalige incasso niet terug te halen is. Ze wilden wel een klein onderzoekje gaan starten wanneer het toch werd geïncasseerd ofzo. Ik moest ze in ieder geval even op de hoogte houden en ik ga de geplande incasso's in de gaten houden.

Witte angora: Was het teletekstbericht van npo/nos? Of ben je er toevallig ook een nieuwsbericht op internet van tegengekomen misschien?

Marloes1984: SUPER BEDANKT! Ik ga ze morgen gelijk bellen. Ik belde nu om 22:00 uur om even te proberen, en ze nemen niet eens op met hun 'naam', maar gelijk van 'op dit moment zijn wij gesloten...'.
Ik heb even gekeken op hun site, deze reis komt wel heel erg overeen met wat ik had 'gewonnen' maar moest nog wel 100 euro p.p. aan belastingen en blablabla betalen wanneer ik de reis ging boeken: http://www.goandfly.eu/goandfly/turkije/ .
(en ook nog die 50 euro die dan automatisch wordt geïncasseerd..)

Dus ik heb op dit moment even goede hoop! :)

stephanie811
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 18:57

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door stephanie811 »

Ik heb nog even gegoogled naar 'goandfly oplichters' en zie nu ook berichten op facebook.

Ook staat er geen adres op de site van Go and Fly, dus een officiele brief sturen wordt ook lastig. Ik hoop dat het goed gaat komen met mijn telefoontje morgen..

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door witte angora »

@ stephanie, was van de NPO, kan ook RTL4 zijn geweest.

stephanie811
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 18:57

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door stephanie811 »

Oke dankjewel witte angora!


Ik vroeg me nog af: is er heeel toevallig een rekeningnummer bekend van Go and Fly?


UPDATE: 28-7-2015, 12:00
Ik denk dat dit het is:
IBAN: ITZIT0503420900000000030199; BIC: BAPPIT21610 (italiaans)


UPDATE: 28-7-2015, 14:21
Ik heb het rekeningnummer laten blokkeren door mijn bank.
Ik heb Go and Fly gebeld om af te zien van het aanbod, ze vroegen mijn postcode en ze had zo mijn gegevens gevonden. Ik zou een bevestigingsmail krijgen. Ik vroeg waarom ik vrijdag (en nu nog steeds niet) geen mail heb ontvangen over het aanbod, ze zei "dat komt door het weekend" ?!?!!? (het is nu dinsdag..)
Dus nog steeds geen enkele mail ontvangen van hun. Zelf een mail gestuurd en gevraagd om een schriftelijke bevestiging van afwijzing aanbod, nu afwachten op mail... -.-

En ook maar gelijk melding gemaakt bij fraudehelpdesk.nl

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Houd ook voor de zekerheid nog steeds je rekening in de gaten. Het kan zijn dat ze van een andere rekeningnummer proberen te incasseren. Mocht je het missen en ze toch afschrijven kan je bij de bank een melding onterechte incasso doen en zo proberen het geld terug te halen.

stephanie811
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 18:57

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door stephanie811 »

Ja inderdaad, ik blijf het in de gaten houden.

Inmiddels heb ik al wel een antwoord gekregen op mijn mail die ik hen had gestuurd, met de bevestiging dat het is opgezegd:

"Wij hebben uw afmelding in goede orde ontvangen en zullen dit voor u in orde maken.
Er zijn geen kosten aan verbonden en er zal dus ook geen incasso plaatsvinden.
Mocht u in de toekomst toch interesse hebben in Goandfly, dan kunt u ons altijd een email sturen of ons bellen op 028-083994.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Har06 »

stephanie811 schreef:Ja inderdaad, ik blijf het in de gaten houden.

Inmiddels heb ik al wel een antwoord gekregen op mijn mail die ik hen had gestuurd, met de bevestiging dat het is opgezegd:

"Wij hebben uw afmelding in goede orde ontvangen en zullen dit voor u in orde maken.
Er zijn geen kosten aan verbonden en er zal dus ook geen incasso plaatsvinden.
Mocht u in de toekomst toch interesse hebben in Goandfly, dan kunt u ons altijd een email sturen of ons bellen op 028-083994.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
toch prima, de volgende keer misschien even geduld betrachten :lol:

GERITS
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2015 13:44

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door GERITS »

ik ben er ook ingetrapt. ik heb geen papieren ontvangen voor 14 dagen bedenktijd
ik krijg wel na 14 dagen de offerte dat ik 50 euro moet betalen.
ik heb telefonisch met goandfly gebeld om te annuleren dat is helaas niet mogelijk want ze hebben een
bandopname en dat is rechtsgeldig .dat klopt maar dan moet er wel een schriftelijke overeenkomst zijn
dat heb ik weer telefonisch gemeld en per mail . nu krijg ik geen reactie meer wat kan ik nu nog doen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GERITS schreef:ik ben er ook ingetrapt. ik heb geen papieren ontvangen voor 14 dagen bedenktijd
ik krijg wel na 14 dagen de offerte dat ik 50 euro moet betalen.
ik heb telefonisch met goandfly gebeld om te annuleren dat is helaas niet mogelijk want ze hebben een
bandopname en dat is rechtsgeldig .dat klopt maar dan moet er wel een schriftelijke overeenkomst zijn
dat heb ik weer telefonisch gemeld en per mail . nu krijg ik geen reactie meer wat kan ik nu nog doen
Als de bedenktijd niet kenbaar gemaakt is kan je ook na 14 dagen opzeggen. De bedenktijd kan dan namelijk met maximaal 12 maanden worden verlengd (maar dan alleen als ze je niet verteld hebben dat je een bedenktijd hebt).

Opzeggen met reden, bewijs van opzegging bewaren, niet betalen.

Vogeltje1960
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2015 18:55

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Vogeltje1960 »

Hier hetzelfde met Go and Fly.
Eerste mail nooit gekregen, nu een factuur van €59,95 die ik moet betalen omdat ik niet op tijd tegenbericht had gegeven, maar waar had ik dat moeten doen ?!

Gebeld en gemaild met ze maar je wordt afgesnauwd en ze houden vol in hun recht te staan en dat ze de mail wel verzonden hebben.

Rian van den Broek
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2015 13:26

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Rian van den Broek »

Ook ik ben erin getrapt. Eerste mail nooit gehad. Kan nu €95.00 betalen omdat ik niet gereageerd heb. Kreeg bij het eerste telefoontje al niet de kans om het nummer op te schrijven.Ben erg afgesnauwd. Heb gezegd dat ik het rekeningnummer liet blokkeren en toen werd er gedreigd dat ik dan aanmaningen zou krijgen tot incassobureau aan toe. Hoe kom ik er toch van af?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door Har06 »

Rian van den Broek schreef:Ook ik ben erin getrapt. Eerste mail nooit gehad. Kan nu €95.00 betalen omdat ik niet gereageerd heb. Kreeg bij het eerste telefoontje al niet de kans om het nummer op te schrijven.Ben erg afgesnauwd. Heb gezegd dat ik het rekeningnummer liet blokkeren en toen werd er gedreigd dat ik dan aanmaningen zou krijgen tot incassobureau aan toe. Hoe kom ik er toch van af?
geen opdracht gegeven?, aanmaningen etc rustig laten gebeuren

GERITS
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2015 13:44

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door GERITS »

ik heb vandaag weer gebeld hoe het zit met het annuleren ze zeggen het is naar een andere afdeling ik moet maar wachten . ik ga aangifte doen bij de politie dat moeten jullie allemaal doen dan staan we sterk

GERITS
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2015 13:44

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door GERITS »

ik heb met consumentenwijzer gebeld iedereen moet de klacht melden bij consumentenwijzer .als er genoeg klachten zijn dan kunnen ze ze aanpakken .

ykr400
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2015 10:48

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door ykr400 »

Ook ik ben zojuist benaderd door dit bedrijf. Ook ik was de winnaar op basis van een onderzoek waaraan ik had meegedaan. Alles bij elkaar zou de tweeweekse reis mij 190 euro kosten voor 2 personen, maar dat was inclusief reis, belastingen, excursies , etc. etc. Dit had ik best gewild als het geen oplichting was natuurlijk, maar ze kon me wel de informatie per e-mail verzenden. Dat ik graag dan de e-mail met het aanbod tegemoet zag was echter niet mogelijk, ik diende direct in te gaan op het aanbod en daarna zou ik de e-mail ontvangen waarna ik nog alle tijd zou hebben om terug te komen op mijn akkoord.

Niet op ingegaan uiteraard, wel ben ik door en door blijven vragen aan welk onderzoek ik heb meegedaan. (Ik word op het moment 2 x daags gebeld op basis van onderzoeken, enquêtes of onderzoeken vanuit mijn gemeente, altijd door Turkse callcenters, die mij valse bedrijfsnamen opgeven, en nooit kunnen melden welk onderzoek dit dan was. Soms komen ze op de vraag welk onderzoek dit was nog met mijn e-mailadres waarmee ik zou hebben deelgenomen. Een adres dat ik al jaren niet meer gebruik.... Word er inmiddels doodziek van.

Hoe dan ook, ik bleef doorvragen naar welk onderzoek dit geweest is waarna ik afgesnauwd werd dat ik "als ik zelf al niet meer wist aan welke onderzoeken ik heb meegedaan, hoe zij dat dan moeten weten" en vervolgens na door blijven vragen dat ik graag een concreet onderzoek wilde waarin ik bevestigd heb dat zij mij mogen bellen werd de verbinding verbroken, het werd ze dus te heet onder de voeten, maar er werd gedaan alsof ik nu onredelijk was en mensen probeerde af te zetten.

Hebben meer mensen dat hun telefoonnummer blijkbaar in een bellijst voor Turkse callcenters rondgaat??? Die dagelijks door verschillende bedrijven op basis van onderzoeken en enquêtes zonder te kunnen melden welke, een fantastisch iets gewonnen hebben of krijgen, zonder direct erop gewezen te worden dat er sprake is van televerkoop en dan vrolijk opnieuw worden doorverbonden met het bel-me-niet-register als ze je blijkbaar te lastig vinden. (niet ingaand op hun fraude/bedrog)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Reis Turkije gewonnen

Ongelezen bericht door renewouters »

GERITS schreef:ik heb vandaag weer gebeld hoe het zit met het annuleren ze zeggen het is naar een andere afdeling ik moet maar wachten . ik ga aangifte doen bij de politie dat moeten jullie allemaal doen dan staan we sterk
Zal niet veel uitmaken. Iedere aangifte wordt apart behandeld omdat niet iedere case hetzelfde is.

Gesloten