LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door gosewijn »

breien schreef:
01 jul 2019 10:07
Alternatief: Sprookjeshof in Zuidlaren.
Voordelen goedkoper dan de Efteling, geen wachtrijen voor de attracties en minder druk
Vooral met peuters en kleuters ook heel leuk.
In het hof vertellen ze ook sprookjes.

Op het binnenhof ook , gratis.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:
01 jul 2019 10:07
Alternatief: Sprookjeshof in Zuidlaren.
Voordelen goedkoper dan de Efteling, geen wachtrijen voor de attracties en minder druk
Vooral met peuters en kleuters ook heel leuk.
In het hof vertellen ze ook sprookjes.
een schoolreisje met leerlingen die in de python mogen zal waarschijnlijk weinig plezier beleven bij de sprookjeshof in Zuidlaren.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik had ook bij de efteling laatste keer technische storing. Ben uit de wachtrij gegaan en naar iets anders gegaan. Gelukkig heeft de efteling (als enig ander park zowat) ook non wachttijden attracties. Zoals het sprookjesbos en Anton Pieck plein. Hier geniet ik dan ook van als de rest te druk is. Het meeste wat druk is zijn juist de achtbanen. Het sprookjesbos en Carnival Festival hadden bij mij de vorige keer maar wachttijden van 10 minuten. Ook de app helpt hier heel erg bij.

Het zou onbegonnen werk zijn voor de efteling om alle gedupeerden van een compensatie te voorzien als er elke keer een storing is. Per slot van rekening, hoe weet je dat diegene daadwerkelijk in de rij stond en niet het later van een ander hoorde?

Hoop dat het met de kinderen goed is nadat stukjes duif over hun heen kwam. Fijn dat de efteling hun VIP kaarten gaf als troost.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door kokka »

Komkommertijd schreef:
01 jul 2019 08:46

Nee, ik heb geen zijspan maar Trike!
Een trike.. Nou stijg je wel in aanzien bij mij hoor. Respect!

Lizzy85h
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2019 08:40

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Lizzy85h »

Dank voor alle berichten. De grote gelijke noemer is vooral dat wij onze verwachtingen moeten bijstellen. Waarvan acte.

Als beste alternatieve bestemming maar Drievliet opperen.😉

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Lizzy85h schreef:
01 jul 2019 14:46
Dank voor alle berichten. De grote gelijke noemer is vooral dat wij onze verwachtingen moeten bijstellen. Waarvan acte.

Als beste alternatieve bestemming maar Drievliet opperen.😉
Bedankt voor de terugkoppeling! (Zouden meer mensen moeten doen)

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Franscois »

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen naar de efteling gaan om daar in de rij te gaan staan. Als diezelfde gasten bij de supermarkt of pompstation 5 minuten moeten wachten staan ze al te schelden. Of proberen ze van de ene rij naar de andere te schuiven om maar 1 minuut te winnen. Raar, volk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Ouders,

Wie zitten er in de Ouder Commissie?
Vaak enkele digibeten die totaal niet weten dat je via Google een voorlopige bestemming naast de website zelf ook elders
info kunnen vinden hoe druk het is, wat eten en drinken kost of parkeerkosten... word vaak vergeten!

Zowel leraren als ouder commissie doen wat ze vroeger ook zelf kregen en toen was de Efteling een Leuk sprookjespark!
Nu is het een dure File voor kinderen die in 8 banen mogen..... en als je met kinderen van toen nog 5 jaren jong vooraf weet waar je wel en niet in kan. Deze kleine kind dingen hebben nauwelijks een rij en doe de oude sprookjes route in kleinere groepen.

Verder is weken vooruit boeken niet nodig.
Zelf binnen 1 uur zowel bus als park geboekt bij slecht weer....
Vrijdag boeken en maandag regenpakken weer... dit was geen Efteling maar een andere met ook wel eens lange rijen...
Dan is zowel de bus als park met korting te boeken en Park met meeste korting gekozen omdat we twijfelden!
Stralende dag gehad en de regenpakken test... alleen de plaatselijke Action was uitverkocht in de kleine maten en vele ouders moesten elders in regio een zoeken!

Zorg dat in de jaarlijkse schoolreis mensen zitten die van elke bestemming ook de nadelen zoeken en niet alleen de mooie reclame...
Een ervaringsdeskundige die geheel buiten de ouderraad om een perfecte dag regelde!
Mijn kleine mini Komkommertjes waren beide erg blij met Opa!

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

BL2 schreef:
30 jun 2019 18:08
Heel veel mensen, waaronder wij, gaan al jaren niet meer naar de Efteling door de idiote wachttijden. Nadat we zelfs nog rond 23.00 uur bij de avondopening meer dan een uur moesten wachten voor een ritje waren wij er levenslang klaar mee.
Met jonge kinderen gaan we nog wel eens naar Drievliet. Leuke attracties en normaliter niet super druk.
Wij gingen voorheen jaarlijks, maar sinds de Euro is de toegangsprijs aanzienlijk gestegen. Ik kon mijn ogen niet geloven dat het nu 40 EUR kost, volgens het management resultaat van de BTW verhoging. Tot twee maal toe sta ik met mijn mond open van verbazing om dit te ontdekken; hoe makkelijk ze dat de schuld geven. En die wachttijden zijn eigenlijk niet eens zo vreemd. Ze activeren de attracties naar capaciteit, een half leeg pretpark heb je vrijwel nooit en zul je altijd voor elke attractie lang moeten wachten.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door BL2 »

Vladdermuis schreef:
13 jul 2019 13:40

En die wachttijden zijn eigenlijk niet eens zo vreemd. Ze activeren de attracties naar capaciteit, een half leeg pretpark heb je vrijwel nooit en zul je altijd voor elke attractie lang moeten wachten
Dus je bedoelt, de wachtrijen maken ze bewust door de attracties minder te laten draaien ?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, de attracties kunnen niet meer capaciteit aan dan nu en doordat het nooit echt rustig is, zal er altijd gewacht moeten worden en zal het nooit voorkomen dat je zo door kunt lopen en in kunt stappen. Maar, ik verwacht niet dat ie dat bedoelt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ga naar London voor de Brexit rond is.....
Daar stonden ze ruim een uur te wachten, en de wisseling van de Wacht is maar paar minuten, net op tijd.

Dus als je wilt wachten, die militairen doen dat elke dag vele uren en ik zag iets wat ik online beter kon zien, iedereen handjes omhoog met smartphone en je ziet vele handjes en nog niets!

Gesloten