LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Lizzy85h
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2019 08:40

Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Lizzy85h »

Via deze weg willen wij graag iets aan u voorleggen. Het schoolreisje had dit jaar de bestemming de Efteling. Aan voorbereiding werd van alles gedaan; van het maken van een route tot het downloaden van de nieuwe park-app.

Het gaat om een groep kinderen die eindelijk de lengte hebben om in grote attracties te kunnen. Na binnenkomst haast de groep zich naar de Python. Na ruim 45 minuten wachten treedt er een technische storing op. Zonder enige tijdsindicatie werd iedereen weggestuurd. De groep haast zich vervolgens naar de attractie de Barron. Na een wachttijd van ruim 1 uur en 1 kwartier gaat het wederom mis. Een technische storing waardoor de attractie tijdelijk moet sluiten en ook weer zonder tijdsindicatie.

En wat blijkt, de reden van de 2e technische storing is een duif die met het wagentje in aanraking is gekomen. De restanten van de duif werden door de snelheid gelanceerd en een groot deel van de groep kreeg dat over zich heen. Bij een 3tal hebben we het in de dichtsbijzijnde toiletten schoon proberen te maken. Vervolgens zijn we met deze 3 teruggegaan om te zien of er een vipkaart voor de attractie kon worden gegeven. Na veel pijn en moeite kon dat, maar zonder de garantie dat deze gebruikt kon worden.

De rest van de groep was intussen al doorgelopen naar andere attracties, zoals de vogelrock, om toch ergens in te kunnen zijn geweest voordat de bus weer terug naar huis vertrekt. Al met al heeft deze groep van de 4,5 uur die ze op het park hadden, al 2 uur tevergeefs staan wachten. (En dan hebben we het niet over de tijd die we nodig hadden om het een en ander schoon te maken.)

Dit voorval hebben wij gemeld bij de Efteling. Daarop kregen wij een bericht dat er geen enkele compensatie wordt gegeven. Zij kunnen immers niet garanderen dat de attracties het doen en het park biedt naast de grote attracties nog veel meer. Deze reactie getuigt van geen enkel inlevingsvermogen in hun bezoekers.
Daarop is er opnieuw contact gezocht met de Efteling en na ons gesprek werd aangegeven dat het intern besproken moest worden.

Vervolgens ontvangen wij het bericht dat er een pakket wordt opgestuurd om de teleurstelling bij de kinderen iets te verzachten. Maar er is nog steeds geen sprake van verdere compensatie. Er wordt aangegeven dat dit met de directie is besproken om te onderstrepen dat hiermee de klacht voor hen is afgehandeld.

Het pakket is ontvangen en het bestaat uit een aantal dingen uit de souvenirshop. Het wordt door de Efteling zelf omschreven als een kleinigheidje en zo voelt dat ook.

Voor ons gevoel is deze klacht helemaal niet naar behoren opgelost en worden we nu met een zoethoudertje afgescheept.

Wat vindt u hiervan?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2019 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

4,5 uur in de Efteling is natuurlijk niets, zelfs aan een dag heb je al te kort. Dan kan je nog een zo mooie route maken, er zijn altijd andere mensen die ook een dagje uit zijn. Een storing kan altijd gebeuren, maar dat is geen reden voor een compensatie. Dat de groep bestond uit kinderen die alleen in bepaalde attracties wilden/konden blijft altijd een risico.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan de volgend keer maar naar een gewone speeltuin.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten
Dat was 30 jaar geleden al zo. Zou voor zo'n kort durend schoolreisje ook nooit voor de Efteling (of een ander zeer gewild pretpark) gekozen hebben. Terecht dat je geen compensatie krijgt. Zou ook onbegonnen werk zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf vind ik het mooiste van de Efteling juist het Sprookjesbos.
Voor ' wilde ' en dus juist misschien aantrekkelijke attracties voor de wat oudere kinderen zou ik juist kiezen voor een kleinschaliger park met minder lange wachtrijen en dus ook minder duur en waarschijnlijk minder ver weg.
Jammer voor de groep , maar de Efteling kan niet beginnen aan compensatie in dit soort gevallen.
Eerst een tijd in zo.n bus zitten en dan binnen 4.5 uur over zo.n park sjezen vind ik niet zo.n beste keus.
( ik zeg dit als { gepensioneerde } basisschoolleerkracht .)

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel veel mensen, waaronder wij, gaan al jaren niet meer naar de Efteling door de idiote wachttijden. Nadat we zelfs nog rond 23.00 uur bij de avondopening meer dan een uur moesten wachten voor een ritje waren wij er levenslang klaar mee.
Met jonge kinderen gaan we nog wel eens naar Drievliet. Leuke attracties en normaliter niet super druk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Plezier in de Efteling is een sprookje.

mh73

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik sluit me helemaal bij BL2 aan. De laatste keer De Efteling was wachten, wachten, wachten. 6 attracties kunnen doen.
Da's al een paar jaar geleden. Sindsdien gaan we de eerste zaterdag van de vakantie naar Drievliet. Nooit erg druk. Vaak hebben ze elke achtbaan een keer of 5, 6 gedaan tegen de tijd dat we naar huis gaan. Ook geen rijen bij de toiletten of als je wat te eten/drinken wil kopen. Waar voor je geld. Mijn jongste is 13 en die gaat er nog met plezier naartoe.

In de Efteling is het standaard vrij druk. Zeker bij mooi weer en in schoolreisjestijd. Een storing is overmacht en er zijn genoeg andere dingen te doen. Ik kan me voorstellen dat men er niet aan kan beginnen om elk klein leed te gaan compenseren.

Arme duif trouwens.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door kokka »

als ik naar de Efteling ga, dan ga ik op een regenachtige dag. je kan op buienradar de buien goed aan zien komen. dan zorgen we dat we een binnen-attractie doen , als de bui over is gaan we weer naar de buiten attracties..
Niet doorvertellen natuurlijk anders gaat iedereen dat doen haha

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door limburgs »

Wij gingen altijd op een doordeweekse dag buiten de schoolvakanties . Onze dochter melden wij dan een dagje ziek ( en ja , ik weet dat dit eigenlijk niet mag.....) Een vriendinnetje met haar ouders gingen dan ook mee en de beide kinderen hadden een fantastische dag ! Alleen al dat ze eigenlijk naar school moesten vonden ze extra spannend , en de efteling ? hartstikkke rustig , nergens lang wachten , heerlijk ook voor ons als ouders ! Wij hebben mooie herrinneringen aan de efteling.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Lullig voor de duif vooral. Een trip naar de Efteling van een halve dag, en dan verwachten dat je in meerdere attracties kan is dromerij. Los daarvan, technische storingem zijn overmacht, dat er überhaupt een pakketje ter troost wordt opgestuurd is erg netjes. Verder niet zeuren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als motorrijder met 2 kleinkinderen in waterdichte kleding geweest.

Hele dag regen en hele korte rijen.... we konden overal in en was erg rustig... hadden genoeg ellende gehoord, dus
op regenachtige dag gegaan... regenpak en droge kleren mee en je kunt overal snel in, sommige zelfs 2x achter elkaar omdat de rij tekort was!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door kokka »

Komkommertijd schreef:
30 jun 2019 19:40
Als motorrijder met 2 kleinkinderen in waterdichte kleding geweest.

Hele dag regen en hele korte rijen.... we konden overal in en was erg rustig... hadden genoeg ellende gehoord, dus
op regenachtige dag gegaan... regenpak en droge kleren mee en je kunt overal snel in, sommige zelfs 2x achter elkaar omdat de rij tekort was!
heb je een zijspan dan??

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door witte angora »

kokka schreef:
30 jun 2019 19:42
Komkommertijd schreef:
30 jun 2019 19:40
Als motorrijder met 2 kleinkinderen in waterdichte kleding geweest.

Hele dag regen en hele korte rijen.... we konden overal in en was erg rustig... hadden genoeg ellende gehoord, dus
op regenachtige dag gegaan... regenpak en droge kleren mee en je kunt overal snel in, sommige zelfs 2x achter elkaar omdat de rij tekort was!
heb je een zijspan dan??
Een aanhanger in de vorm van een stofkomkommer.

Toch is de enige manier om de rijen te omzeilen inderdaad op een zeer regenachtige dag gaan. Ik ben ook al in geen eeuwigheid in de Efteling geweest. Het scheelt dat ik geen kinderen heb, had ik ze wel, dan gingen we nog niet, te duur, en inderdaad, te lange wachtrijen. Alhoewel ik het ergens wel jammer vind, het is op zich wel een leuk park.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een komkommer die in sprookjes geloofd ,dat kan niet , met zoveel wijsheid. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat de meeste mensen ook aangeven, de Efteling is berucht om de lange rijen bij sommige attracties. Dat is iets wat je van tevoren weet een waar je ook rekening mee kunt houden bij de keuze welke attracties je wilt in gaan. Dat er dan met twee technische problemen voordoen bij de attracties waarvoor je in de rij staat is domme pech, maar zulke overmacht is de Efteling natuurlijk niet aan te rekenen.

Maar volgens mij staat bij al die dingen wel een indicatie hoe lang de rij is. Bij een zo beperkte tijd dat je in de attracties kunt, zou ik daarom zelf eerder kiezen voor attracties met een kortere rij. Daarmee kun je je ook prima vermaken. En dan eventueel later op de dag kijken of het rustiger wordt. Jullie zullen namelijk zeker niet de enige zijn die willen beginnen bij de Python of de Baron. Waarschijnlijk waren er veel meer schoolreisjes die ook allemaal in de nieuwste of net gerenoveerde attracties willen beginnen. En dan kun je je lol wel op. Ook zonder technische storingen.

Ik heb zelf geen ervaring met de Efteling (altijd vermeden vanwege de beruchte rijen), maar bij bijvoorbeeld Disneyland heb ik mij op die manier prima vermaakt. En ook lang niet alle attracties kunnen doen, dat kan ook niet om een zo korte tijd, maar ook bij geen enkel attractie een uur in de rij hoeven staan.

(Limburgs, ik zou dan eerder kiezen voor een dag waarop je kind sowieso geen les heeft. Bij veel scholen zijn er door het jaar heen studiedagen voor de leraren, waarop de leerlingen vrij zijn. Dat zijn vaak ideale dagen voor een dagje pretpark.)

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door limburgs »

Limburgs, ik zou dan eerder kiezen voor een dag waarop je kind sowieso geen les heeft. Bij veel scholen zijn er door het jaar heen studiedagen voor de leraren, waarop de leerlingen vrij zijn. Dat zijn vaak ideale dagen voor een dagje pretpark.)

Is inderdaad ook een prima idee ! helaas zijn wij inmiddels uit de kleine kinderen , wie weet later ooit eens met de kleinkinderen.....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door sjohie »

Hebben jullie ook gebruik gemaakt van de wachttijden-app van de Efteling? Die is er ook heb ik begrepen. En los daarvan, het is een heel mooi park, maar daardoor ook populair, en dus erg druk. Dat kan toch niks nieuws zijn voor de organisatoren van zo'n reisje lijkt me.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je met een bus vol in de rij gaat staan, is deze gelijk 50 personen langer....

Vaak neemt iedereen dezelfde route en andersom lopen kan ook nog.

Nee, ik heb geen zijspan maar Trike!
Gelukkig gratis kaartjes van hun buren gekregen, gewonnen bij Loterij die ik nooit wil....

De grote 8 banen maken park wel duurder, minder sprookjes en meer pretpark voor Pubers geworden.
Zij mochten als 5 jarige niet overal in.... en de sprookjes waren best leuk.

Ze vonden Sprookjeswonderland in Enkhuizen leuker, en overzichtelijker, en als je weet hoe ik als Opa rijd, dan viel de snelheid van de 8 baan zwaar tegen!

Zelf zou ik liever doorrijden naar Bobbejaanland, dat is betaalbaar en net zo leuk.....
Nu betalen ouders veel voor de 8 banen waar de kinderen niet in mogen en de ouders vaak niet in durven... en missen ze het sprookje waar het ooit voordelig en betaalbaar mee begon!
Verder zag ik veel goed gevulde rugzakken die na verlaten park leeg waren en hun Horeca prijzen.....
Daarom is Efteling nu minder populair bij grote groep met kinderen onder de 8 jaren!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schoolreisje naar Efteling bestond vooral uit wachten

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef:
30 jun 2019 16:12
Zelf vind ik het mooiste van de Efteling juist het Sprookjesbos.
Als ze na binnenkomst direct naar de Python gingen lijkt me dat dit niet de doelgroep voor het sprookjesbos was....

Gesloten