Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gelukkig komt mijn horrorscenario dan niet uit want te klein en dus oninteressant voor de bungalowreuzen.
Het ligt er nu dus echt aan wat de nieuwe eigenaar wil. Doorgaan met de camping of (op termijn) stoppen.

leeuwin58
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2020 11:16

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door leeuwin58 »

Lady1234 schreef:
18 aug 2022 11:48
Is er ook over de nieuwe prijs voor die plek gesproken?

Nee, Iedereen gaat er wel vanuit dat het wat duurder zal worden omdat alles duurder wordt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door moederslink »

leeuwin58 schreef:
18 aug 2022 21:52
(...) We zitten dus in onzekerheid. De caravans moeten buiten het seizoen van de camping af. Het zijn dus geen jaarplaatsen.
Vervelend die onzekerheid , maar het feit dat u niet voor een jaarplaats reserveert/ betaalt, geeft u de mogelijkheid om misschien eens , op termijn, na vlg seizoen, uit te kijken naar een ander kleinschalige stek?
Vele anderen , die een stacaravan of een oud chaletje met een jaarplaats hebben, kunnen bij een nieuwe eigenaar er ook zomaar van af worden gebonjourd.

leeuwin58
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2020 11:16

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door leeuwin58 »

Lady1234 schreef:
18 aug 2022 21:56
U bent dus gewoon aan de luimen van de nieuwe eigenaar overgeleverd. Net zoals u dat voorheen was.
Ja, de huidige eigenaren zijn echt heel leuk, maar willen nu iets anders. We hopen op weer leuke eigenaren. De tijd zal het leren. Ik hoop dat we in ieder geval volgend jaar nog terug kunnen komen, het is nu erg onzeker en we hebben niet zomaar weer zo'n mooie rustige plek want we willen niet op een drukke grote camping.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Erthanax »

De kans dat de nieuwe eigenaar het geheel gaat opwaarderen naar een luxueus resort voor de verhuur (de Europarcs-aanpak) lijkt me in dit geval klein. "Koop breekt geen huur" wordt wel gezegd, maar ik weet niet zeker of dat ook geldt voor de huur van campingplaatsen. Het lijkt me aannemelijk dat de nieuwe eigenaar de door de oude eigenaar aangegane verplichtingen moet overnemen.

Zoals Lady1234 aangeeft, bent u elk jaar afhankelijk van de plannen die de eigenaar heeft, net als tot nu toe met de huidige eigenaar. Met een beetje geluk kunt u er nog jaren staan.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Lady1234 schreef:
18 aug 2022 20:12
Oldsmobile442 schreef:
18 aug 2022 19:51
Seizoenplaats op jaarbasis, de huurders weten van tevoren wat de consequenties zijn.. Een nieuwe eigenaar zal niet veel anders in zijn handelen, dus iedereen weet wat er kan gebeuren, zo naïef zijn ze niet.. Als het een object eigendom is zou ik het in ieder geval goed verzekeren met een taxatie rapport, je weet maar nooit waar het goed voor is.

Wat bedoelt u hiermee?
U kunt toch lezen, u vraagt altijd zoveel en zo vaak. Een duur bezit als een caravan/object zou ik in ieder geval verzekeren, maar dat begrijpt u toch wel, zeker als deskundige.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een “object eigendom”. Ja, ja.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Een voorwerp is een tastbaar en handelbaar levenloos object. Het kan elk ding zijn dat zich aan de menselijke zintuigen voordoet. In de mechanica noemt men een voorwerp een lichaam.
Een caravan is een voorwerp, en dat kan eigendom zijn.

Maar een fijne en plezierige dag verder, ik ga niet kibbelen.

Neen, neen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts schrijft dat, voor zover zij weet, er vijf tot zes huisjes geplaatst mogen worden.

Dus persoonlijk zie ik het somber in voor de Ts.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ik snap dat de "oude" eigenaar dit netjes op papier heeft willen zetten, wel zo fijn voor u dat u in ieder geval volgend jaar nog verzekerd bent van uw plekje, waar normaal mondeling een goede afspraak was zou zonder dit kontrakt er geen kontrakt zijn welk er nu wel is.

prima geregeld dus voor volgend jaar!

Yvette van Apeldoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2021 13:30

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Yvette van Apeldoorn »

Met aandacht het bericht gelezen betreffende de overeenkomst om volgend jaar weer een stacaravan te kunnen huren. Zoals denk ik 3 kwart van de Nederlanders inmiddels weet, blijft het een onzekere factor. Massaal worden de vakantieparken/ campings verkocht, vooral aan de Multinationals. Indien het bestemmingsplan niet strookt met de plannen van deze nieuwe eigenaars, geen nood honderden Gemeentes hebben deze gewijzigd om de nieuwe eigenaars tegemoet te komen. Inmiddels zijn duizenden mensen hun caravan/vakantiechalet kwijt geraakt, Misschien is een beter woord, afgenomen. Vaak tegen geen cent vergoeding of indien de camping een Recron voorwaarden hanteert is deze vooral gericht m de eigenaar te beschermen. Deze voorwaarden heb ik uitgebreid bestudeert en mij verwonderd over de weinig rechten die de pachters hebben. Ook artikel 9 Verkoop kampeermiddel ; De ondernemer kan verkoopvoorwaarden hanteren welke de recreant in acht dient te nemen. De recreant weet vaak niet eens wat deze voorwaarden zijn. De slotsom; De ondernemer heeft de verplichting om deze voorwaarden aan de recreant te overhandigen of toe te zenden. In de praktijk gebeurd dit volgens mij te weinig. Pas bij problemen, meestal veroorzaakt door de eigenaar van het park, wordt door hem gewezen op deze Recron voorwaarden. De Vereniging van recreatieondernemers Nederland ( Recron) weet dondersgoed wat er momenteel speelt, Het onrecht wat heel veel mensen is aangedaan. Het zou deze organisatie sieren, al zij hun voorwaarden zouden hebben aangepast, zodat deze gedupeerden meer rechten hadden gekregen. Maar misschien kan de Recron dit in overweging nemen, beter laat dan nooit.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is geen sprake van pacht. En het gaat ook niet over een stacaravan.

leeuwin58
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2020 11:16

Re: Seizoenplaats camping maar de camping wordt ineens verkocht.

Ongelezen bericht door leeuwin58 »

moederslink schreef:
18 aug 2022 22:42
leeuwin58 schreef:
18 aug 2022 21:52
(...) We zitten dus in onzekerheid. De caravans moeten buiten het seizoen van de camping af. Het zijn dus geen jaarplaatsen.
Vervelend die onzekerheid , maar het feit dat u niet voor een jaarplaats reserveert/ betaalt, geeft u de mogelijkheid om misschien eens , op termijn, na vlg seizoen, uit te kijken naar een ander kleinschalige stek?
Vele anderen , die een stacaravan of een oud chaletje met een jaarplaats hebben, kunnen bij een nieuwe eigenaar er ook zomaar van af worden gebonjourd.
Mensen met een stacaravan krijgen vaak een jaar de tijd om iets anders te zoeken, en zij hebben ook duidelijkheid. Dat hebben we niet. Het is een prachtige plek waar we nu zitten en het liefst willen we blijven. Een andere seizoenplek vindt je niet zomaar meer. We kijken al wel wat rond natuurlijk maar zolang we niets met zekerheid weten wil ik nog niet definitief een punt zetten achter deze locatie. Misschien valt het mee en gaan nieuwe eigenaren op dezelfde voet door of geven ons in ieder geval nog een jaar. De camping is onder voorbehoud verkocht maar meer weten we niet. het seizoen eindigt eind oktober, een stalling in de buurt was ook al geregeld omdat we dat al moesten reserveren voor we van een verkoop wisten. Deze stalling zorgt ook altijd dat de caravan wordt opgehaald aan het eind van het seizoen en aan het begin van een nieuw seizoen zetten ze de caravan weer terug. Wij kunnen met onze auto de caravan niet trekken namelijk, dus dat is ook een probleem.
We hopen maar dat het allemaal goed uitpakt.

Plaats reactie