LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Reisgek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:49

Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Reisgek »

Sinds februari 2018 is de website van http://www.HotelGiftCard.com down.
Zowel op de voucher als online is niets te vinden verder hoe je nu je giftcard kan inleveren.
Ik heb een giftcard van 250,00 euro en er staat duidelijk op "Het tegoed is onbeperkt geldig".
Nu alleen het inleveren nog. :?
Iemand dezelfde ervaringen?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moet u via hun site boeken of direct bij het hotel. In het laatste zou ik eens op een aantal hotelsites kijken.

Reisgek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:49

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Reisgek »

Volgens mij alleen maar via de website. . Ik had er een aantal keer op gezocht om een reservering te maken. Wat gelijk al opviel was dat daar de prijzen voor een kamer belachelijk veel hoger waren dan wanneer je dit direct bij het hotel zelf of via booking.com deed.
Nergens vind ik iets waar je anders kan boeken dan via de eigen website.

Dit is was er nu sinds 28 februari op de site gemeld wordt:
HotelGiftCard.com website is down
Our website is currently down due to a server issue. The card numbers have not been lost and we are working to get the server back on line. We will post updates here when we get them.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kijk eens op https://www.scamner.com/check/hotelgiftcard.com
Hier staan de email en telefoongegevens van de eigenaar volgens mij. Het proberen waard.
Laat u even weten hoe het is afgelopen?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als je even verder kijkt met Whois kom je bij traveltechnology.nl uit welke site ook down is.
Deze site is weer geregistreerd door [email protected]. Op deze site staat een herdenkingspagina. Dit domein is weer is geregistreerd door een anoniem persoon.
Het lijkt me dus een site van een zolderkamer prutser. Ik vrees dat u uw geld kwijt bent.

Reisgek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:49

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Reisgek »

Dank je wel voor je reactie.
Ik vrees het ook maar blijf het wel onacceptabel vinden dat een bedrijf dus tegoeden heeft en zo maar van de radar kan verdwijnen.
Ook zal ik vast niet de enige zijn. Ik heb een mail verstuurd naar Traveltechnology dus dat wacht ik even af.

Nogmaals bedankt!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk dat het een eenmans bedrijfje is dat voor u de boekingen doet op booking.com en daar een forse marge op zet

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door elenpe »

Zojuist getest maar zonder problemen website geopend.
Ik kreeg ook wel een scherm om bestemming, aantal personen en
aankomst- en vertrekdatum in te geven.
Na opgave van gewenste plaats nog keuze van hotel in die plaats.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Lowieze »

elenpe schreef:Zojuist getest maar zonder problemen website geopend.
Ik kreeg ook wel een scherm om bestemming, aantal personen en
aankomst- en vertrekdatum in te geven.
Na opgave van gewenste plaats nog keuze van hotel in die plaats.

Vreemd, de site staat nog steeds op down.
Er is wel een site Hotelgift.com, maar dat is een andere dan die TS bedoelt.

TravelTechnology
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2018 10:52

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door TravelTechnology »

Beste forum-posters en andere houders van GiveANight / HotelGiftCard.com cadeau kaarten,

Wij zijn hard bezig met het zoeken naar een oplossing. Zoals op de tijdelijke statuspagina is te lezen, hebben wij problemen met de server. De nieuwste update:
"Travel Technology HMA BV, the company that currently takes care of redemptions of the HotelGiftCard.com / GiveANight vouchers, is working on a solution and expects to have a solution by May 1st. We apologise for the inconvenience and thank all holders of cards for their patience."

Bedankt voor het geduld wat jullie al sinds februari hebben gehad. Ik vraag jullie nog heel even geduld, over 2 weken verwachten wij een oplossing te hebben.

Mvg,
Travel Technology.

cardgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2018 11:29

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door cardgebruiker »

Het is nu al weer meer dan 2 weken geleden dat Travel Technology hier een reactie plaatst. Helaas is dit bedrijf telefonisch niet te bereiken dus nog maar even wat informatie bij de Kamer van Koophandel opgevraagd. Het bedrijf hanteert diverse handelsnamen (Travel Technology HMA B.V., Hoteloyalty, Give a Night International, Hotel Gift Card, Hotel Cadeaukaart, HotelGiftCard.com, HotelGiftCard) en blijkt eigenaar te zijn van een BV in Amsterdam/Diemen (LBR Holding B.V.). Het vreemde is dat Travel Technology HMA BV ook in Arnhem zit.

Het telefoonnummer wat bij de KvK bekend is (0202400235) wordt niet opgenomen en het tweede nummer (0202400233) is wel bereikbaar, maar dit bedrijf weet helemaal niks van Travel Technology af.

Het is te hopen dat de eigenaars de schade compenseren. Uit het verleden blijkt dat twee jonge ondernemers dit bedrijf hebben opgestart (zie https://www.hospitality-management.nl/j ... adeaukaart). Maar het is onduidelijk of ze er nog steeds bij betrokken zijn.

In ieder geval is 1 van deze mensen weer begonnen met https://www.flightgiftcard.com/nl/. Het is te hopen dat hier niet weer hetzelfde model achter zit...

cardgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2018 11:29

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door cardgebruiker »

Nog even wat informatie over LBR Holding: https://drimble.nl/bedrijf/amsterdam/48 ... ng-bv.html waar de naam van 1 van de oprichters weer opduikt (via twitter te vinden en blijkbaar momenteel actief in London). Het bedrijf Give a Night in Arnhem is gezien de gevonden informatie al reeds geliquideerd (https://drimble.nl/bedrijf/arnhem/18715 ... night.html). Dus ik ben bang dat HotelGiftCard eenzelfde lot is beschoren.

Beide oprichters zijn op twitter te vinden. Maar of het zinvol is ze te benaderen weet ik niet...

NB, ik ben daarom bang dat de persoon aan wie ik een kaart van 200 euro heb gegeven er weinig meer mee kan doen. In ieder geval accepteerde het hotel waar ik onlangs verbleef en wat begin dit jaar nog op de lijst stond die card niet meer.

TravelTechnology
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2018 10:52

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door TravelTechnology »

Beste forum-posters en andere houders van GiveANight / HotelGiftCard.com cadeau kaarten,

Sinds 24 april is via www.hotelgiftcard.com en www.afwikkelinggiveanight.nl meer informatie te vinden over de huidige stand van zaken.

Eind 2009 werd door Giveanight BV de Giveanight hotel cadeaukaart geintroduceerd. Dit was een cadeaubon nieuwe stijl, zonder addertjes onder het gras. En bovenal: zonder verloopdatum.

De bon werd door Giveanight BV verkocht onder de naam GiveANight en HotelGiftCard.com.

Na jaren van alles op alles te zetten, is het tot grote spijt van de oprichters niet gelukt om hier een winstgevend en economisch haalbaar bedrijf van te maken: op 25 februari 2014 is door de rechtbank Noord-Nederland het faillisement uitgesproken van Giveanight BV en is hiermee een einde gekomen aan de verkoop van de cadeaubonnen.

Tijdens het faillisement hebben de betrokken partijen samen met de curator het voor elkaar gekregen om de schade voor de consument zo veel mogelijk te beperken. Dit vertaalde zich in het feit dat, ondanks het faillissement, de aangekochte cadeaubonnen nog immer verzilverd konden worden. Deze activiteiten zijn ondergebracht in Travel Technology HMA BV.

Hierdoor zijn consumenten gedurende 4 jaar (2014 t/m februari 2018) toch nog in de gelegenheid gesteld om hun cadeaukaarten te verzilveren via de website voor hotelovernachtingen.

Op 28 februari 2018 heeft de server van de website, welke de verzilvering van de cadeaukaarten mogelijk maakte, het fysiek begeven. Als gevolg hiervan kon Travel Technology zelf geen hotel-boekings-website meer draaiende houden. Er is geen geld voor een nieuwe server.

Het geld dat er nog wel is, is bestemd om te verdelen tussen de kaarthouders die hun aangekochte cadeaubonnen nog niet verzilverd hebben. Helaas is er niet voldoende geld in kas om alle kaarthouders 100% van hun geld terug te geven. In het belang van alle kaarthouders, en niet alleen van de eersten die zich melden, heeft Travel Technology HMA BV daarom een alternatieve manier gevonden.

Hotels kunnen geboekt worden via Booking.com en de kaarthouder ontvangt dan 60% van de waarde van de bonnen op een door de kaarthouder aan te wijzen bankrekening. Op deze manier verwacht Travel Technology HMA BV genoeg middelen te hebben om nog tot begin 2021 kaarthouders gedeeltelijk schadeloos te kunnen stellen.

We zijn ons terdege ervan bewust dat onze klanten liever 100% uitgekeerd zien van het gehele bedrag in plaats van die 60% maar door deze maatregel wordt het nog aanwezige geld eerlijk verdeeld over de kaarthouders.

Om gebruik te maken van deze regeling, verwijzen wij u door naar www.afwikkelinggiveanight.nl. Voor eventuele vragen, opmerkingen en klachten zijn wij bereikbaar op [email protected].

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het blijft dus nog steeds verstandiger cadeaubonnen van de Nederlandsche bank te geven. Heb je geen server nodig die down kan gaan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als die van de Nederlandse Bank hun waarde verliezen helpt toch niets meer dan gaan we allemaal naar de Filistijnen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door thecure »

Maar die kans is een stuk kleiner dan die van die vage cadeaubonwebsites

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:Het blijft dus nog steeds verstandiger cadeaubonnen van de Nederlandsche bank te geven. Heb je geen server nodig die down kan gaan.
Het beste advies van de dag, een ECB bon die nooit verloopt, waar je gewoon wisselgeld op terug krijgt als je aankoop een lager bedrag is dan de waarde van de bon en een bon die elke winkel verplicht moet accepteren. De allerbeste bon die je kunt krijgen! En overal in nederland te koop bij elke PIN automaat.

Reisgek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:49

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door Reisgek »

Ik blijf het toch allemaal maar dubieus vinden.
Op de site van Travel Technology mag ik dus eerst bij Booking.com een hotel boeken en betalen. Dan via het Redeem formulier alle gegevens van de Hotelgiftcard invullen, dus code 1 en code 2. En er dan maar op vertrouwen dat er ook werkelijk een betaling van 60% gaat plaatsvinden....
In het slechtste geval heb je en een hotel betaald en krijg je geen 60% terug en is je giftcard leeg.
Zijn er al mensen die op deze manier de kaart hebben verzilverd en is het ook volgens afspraak verlopen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Site HotelGiftCard is down; wat nu met mijn 250 euro tegoed?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Reisgek schreef:Ik blijf het toch allemaal maar dubieus vinden.
Op de site van Travel Technology mag ik dus eerst bij Booking.com een hotel boeken en betalen. Dan via het Redeem formulier alle gegevens van de Hotelgiftcard invullen, dus code 1 en code 2. En er dan maar op vertrouwen dat er ook werkelijk een betaling van 60% gaat plaatsvinden....
In het slechtste geval heb je en een hotel betaald en krijg je geen 60% terug en is je giftcard leeg.
Zijn er al mensen die op deze manier de kaart hebben verzilverd en is het ook volgens afspraak verlopen?
Er zit weinig anders op. Het bedrijf is failliet en een andere partij heeft het overgenomen en probeert coulant te zijn, dit klinkt erg netjes. Op een andere wijze ga je zeker je "geld" niet terug krijgen.

Gesloten