LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Om het thema/de discussie nog een tandje gecompliceerder te maken ... dan de vragen over stuntprijzen

- Ik vind dat het opschroeven van de vliegprijzen het risico hebben, dat een grotere groep burgers, die financieel minder 'meedraaien' in onze maatschappij, het moeilijker zullen krijgen om te blijven deelnemen. Vooral de jongeren vinden het al volledig normaal om even het vliegtuig in te stappen, of senioren, die een tweede woning in het Zuiden gekocht hebben. Hier wordt dan uiteindelijk met een belast woord 'gediscrimineerd' wanneer de groep van niet-meer deelnemers gaat groeien.

- Anderzijds, wanneer we onze huidige vlieggewoontes extrapoleren naar de nieuwe werelddelen, staan we al vrij binnenkort in Nederland allemaal met lege handen wanneer we moeten gaan quoten, zoals in "de bijsluiter", als mogelijke optie genoemd wordt.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
21 apr 2019 12:49
Moneyman schreef:
21 apr 2019 12:41
16again schreef:
21 apr 2019 12:39
En als het laatste vliegtuig vol zit.....bestelt de luchtvaartmaatschappij er weer nieuwe bij.
Maar niet tegen die stuntprijzen, waar dit topic over gaat. Het helpt wel om zuiver te discussieren in een topic als dit, anders gaat het helemáál nergens meer over.
De Easyjets en Ryanairs van deze wereld hebben alleen maar stuntprijzen.
... “die stuntprijzen, waar dit topic over gaat”...

Ik help je ff, misschien landt het dan.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door 16again »

hänschen klein schreef:
21 apr 2019 13:02
- Ik vind dat het opschroeven van de vliegprijzen het risico hebben, dat een grotere groep burgers, die financieel minder 'meedraaien' in onze maatschappij, het moeilijker zullen krijgen om te blijven deelnemen.
Moet je dan 3x per jaar op vakantie om "mee te draaien" in onze maatschappij?

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door 16again »

@Moneyman,

Werkelijk geen idee wat je bedoeld. Zodra Ryanair een extra vliegtuig heeft, worden tickets gewoon verkocht tegen vergelijkbare prijzen als bij reeds bestaande vliegtuigen.

https://www.dvhn.nl/economie/Hoe-verdie ... 53376.html

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Hoe Ryanair dat voor een tientje doet ... ?

Een mogelijke verklaring is 'slim verhandelen' en extra marketinginkomsten genereren:

https://www.reisenco.nl/hoe-verdient-ry ... kgo.com%2F
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 21 apr 2019 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik heb weinig medelijden met senioren die een 2e huis in de zuiden hebben gekocht zoals door Hanschen genoemd. Als je 2 woningen kan aanhouden kan je ook iets meer voor je ticket betalen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

StevieNL81 schreef:
21 apr 2019 13:28
Ik heb weinig medelijden met senioren die een 2e huis in de zuiden hebben gekocht zoals door Hanschen genoemd. Als je 2 woningen kan aanhouden kan je ook iets meer voor je ticket betalen.
Juist dit 'gedrag' (heen en weer vliegen naar het tweede huis) vermindert het aantal vluchten ook niet.
Senioren kunnen m.i. (binnen Europa) zelfs nog goedkoper de Flixbus nemen.

NB. Maak ik hier reclame voor de Flixbus? Wanneer het een paar honderd vliegstoelen leegmaakt ... JA!
maar het is geen spam, eerder het gewenste zoeken naar alternatieven om zich minder per vliegtuig te verplaatsen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Als er FlixBus topic was kon ik daar aardig wat ervaringen delen om die vooral links te laten liggen. Mensen willen graag een BETROUWBAAR vervoermiddel en das FlixBus echt niet.


StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hahaha mja had 'm idd ook gevonden.... Maar doel meer op een topic als "deel je ervaringen met"... Anders kaap ik dat andere oude topic zo ;)
Ik zou bijna zeggen dat ik het mijn ergste vijand niet toewens maar aan de andere kant heb ik mijn schoonouders ermee laten reizen dusssss. Leuke nuance is dat ze de FlixBus naar Schiphol namen om daar het vliegtuig te pakken :) :)

En er zijn ook best mensen met een goede ervaring op de FlixBus maar het is (in mijn ogen) geen reëel alternatief voor vliegen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mogelijk moeten we straks wel met deze Flixbus ... of we willen of niet?
Zomaar twee actuele berichten uit de media:

https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/ ... airport-af

https://www.nporadio1.nl/onderzoek/1598 ... ur-stikken

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De tip van een deelnemer volgend, is er ook een moment van afscheid nemen van een eigen topic.

Ik herhaal, dat ik al langer uit eigen inzicht niet meer vlieg en bespeur momenteel het begin van een bewuster nadenken bij anderen, om niet zomaar een aangeboden vliegreis tegen spotprijzen als aanleiding te nemen om er in te stappen ... ik denk, dat de gevolgen uitreikend behandeld zijn.

Bedankt voor jullie deelname.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja......
Zolang je nog naar bv Engeland kan in 50 minuten vliegen, kies ik daar toch voor ipv ruim 8 uren met de boot.
#vliegenomdathetkan

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

16again schreef:
21 apr 2019 09:39
Hawk-Eye schreef:
21 apr 2019 09:01
vliegen zou belAsting op de brandstof moeten hebben EN BTW, net als elke vorm van vervoer, vergeet ook niet dat Schiphol vooral transitie passagiers vervoert, als deze wegvallen stelt het allemaal niets meer voor, als de maatschappijen van Nederlanders alleen moesten leven gingen ze snel failliet...
Dat bedrijven failliet gaan , mag geen showstopper zijn die ons ervan weerhoudt om de maatschappij beter in te richten.

Als kind maakte ik de transitie van kolen naar gas mee. Hadden we die moeten stoppen, ten faveure van de kolenboer in de straat en de limburgse mijnwerker?
is niet de strekking van het verhaal, ik wil er alleen mee zeggen dat die paar goedkopere tickets er niet toe doen, de grote bulb zijn de overstappers en niet de tickets met vertrek vanuit schiphol...

Parijzenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2019 21:31

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Parijzenaar »

Vliegschaamte is uit Zweden overgewaaid en komt buiten dat land vooral in Nederland op relatief uitgebreide schaal voor. In ons land worden dit soort zaken onder een vergrootglas gelegd. Onze cultuur kenmerkt zich door een ‘loodzwaar verantwoordelijkheidsbesef’. Daarnaast is er een sterke focus op resultaat: de individueel veroorzaakte CO₂-uitstoot. Tot slot is zuinigheid een belangrijke Nederlandse waarde.

De Fransen bijvoorbeeld kijken hier anders tegenaan: C’est comme ça. Anders gezegd: Waarom zo moeilijk doen?

Er wordt blijkbaar meer gewicht gelegd op andere factoren dan het klimaat en het schuldgevoel. Een van die factoren is individueel geluk. De Fransen laten zich niet gauw beperken door hun geweten. De grens wat egoïstisch is, is rekbaar.

Wordt het land waar je woont bepalend of je wel of niet mag vliegen? Dat ga ik niet meemaken.

GoogleUser3
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2018 18:09
Contacteer:

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door GoogleUser3 »

Van de week werd bij pauw aan de minister gevraagd waar die 7.50 euro die men op een ticket wil heffen dan heen gaan .
Daar had hij niet echt een antwoord op .
Ja zo kan ik er nog wel een paar .
Dus heffen omdat het kan .

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door renewouters »

GoogleUser3 schreef:
19 mei 2019 10:24
Van de week werd bij pauw aan de minister gevraagd waar die 7.50 euro die men op een ticket wil heffen dan heen gaan .
Daar had hij niet echt een antwoord op .
Ja zo kan ik er nog wel een paar .
Dus heffen omdat het kan .
Dat lijkt me ook nog helemaal niet relevant op het moment dat een wetsvoorstel in voorbereiding is. Men kan ook wachten met naar buiten brengen totdat alles in de puntjes is geregeld om dan beschuldigd te worden van achterkamertjespolitiek. Wees blij dat er in meer openheid wordt gecommuniceerd over de plannen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:
21 apr 2019 19:11
Tsja......
Zolang je nog naar bv Engeland kan in 50 minuten vliegen, kies ik daar toch voor ipv ruim 8 uren met de boot.
#vliegenomdathetkan
Ja, het vliegen is 50 minuten. Maar alles er om heen kost ook uren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Revoked »

Zolang de "groenste" en meest milieubewuste polletieke part-ei de meeste vlieguren maakt van het héle kabinet....hoef je geen vliegschaamte te hebben.
Die heffing...da's de vlieg-vergoeding voor die linkse rakkers....

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door BL2 »

En de vliegvergoeding is alleen voor in Nederland vertrekkende reizigers, dus veelal Nederlanders.
Alle overstappers, miljoenen op jaarbasis, betalen niets.
Goed bekeken is het dus eigenlijk een verkapte subsidie voor de KLM, met al die transfer reizigers......

Gesloten