Trend-on blijft incassobureaus sturen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
BN#62
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2022 16:58

Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door BN#62 »

Ik heb schijnbaar ergens vorig jaar iets afgesloten bij Trend-on. de bevestigingsmail mail was in de spam terecht gekomen waardoor de 14 dagen termijn was verstreken.
Nadat ik telefonisch contact heb gezocht met Trend-on heb ik via mail ook een bevestiging ontvangen dat de case was gesloten en ik de factuur als niet verzonden kan beschouwen.
Eind vorig jaar werd ik benaderd via een incasso bureau of ik de openstaande factuur inclusief incasso kosten wilde betalen en nog een hoop dreigementen.
Dit incasso bureau gebeld en een kopie van de mail van Trend-on gestuurd. Zaak zou afgehandeld zijn.
Wat schetst mijn verbazing deze week (maandag 21-02-2022) wordt ik door een andere incasso bureau benaderd via mail (een vrij botte mail) maar nu gaat het over Travel-on maar over het zelfde factuur nummer. Ik vraag dus netjes waar dit over gaat. Vandaag krijg ik een nog bottere mail waar gedreigd wordt met deurwaarders, maar geen antwoord op mijn vraag. Ook hier heb ik netjes geantwoord met de vraag voor opheldering.
Hoe kan ik van dit bedrijf afkomen?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Negeren tot er echt een deurwaarder komt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door kuklos »

Negeren zou ik niet doen.
Wat ik wel zou doen is eenmalig dezelfde mail sturen als je naar het eerdere incassobureau hebt gestuurd met de mededeling dat je dus geen schulden meer hebt en met rust gelaten wil worden; en als ze verdere stappen zetten je deze met vertrouwen tegemoet ziet gezien hun weigering uitleg te geven en de afspraak met Trend-on.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Niet bang zijn voor deurwaarders. Zolang er geen vonnis is zijn het alleen maar blaffende honden zonder tanden.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incass ... ing-wat-nu en www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... assobureau staat alle belangrijke informatie.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl voor persoonlijke advies.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door kuklos »

Seinhuis schreef:
23 feb 2022 20:41
Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl voor persoonlijke advies.
Zullen we deze site gewoon opheffen en voortaan bij elk bericht daarheen verwijzen?

Wat kunnen die doen dan? Anders dan hetzelfde advies geven dat wij al gegeven hebben?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door moederslink »

BN#62 schreef:
22 feb 2022 17:07
Ik heb schijnbaar ergens vorig jaar iets afgesloten bij Trend-on. de bevestigingsmail mail was in de spam terecht gekomen waardoor de 14 dagen termijn was verstreken.
Nadat ik telefonisch contact heb gezocht met Trend-on heb ik via mail ook een bevestiging ontvangen dat de case was gesloten en ik de factuur als niet verzonden kan beschouwen.
Eind vorig jaar werd ik benaderd via een incasso bureau of ik de openstaande factuur inclusief incasso kosten wilde betalen en nog een hoop dreigementen.
Als u schijnbaar iets afgesloten hebt bij Trend-on en er een bevestigingsmail is gekomen in de Spam box , hoe kan Trend-on dan zeggen dat de case gesloten is? En deze mail kwam dan niet in de Spam box??
Maar waarom sturen ze dan nu een incassobureau op u af?
Neem opnieuw contact op met Trend-on en stuur dit incassobureau deze mail van Trend-on en dan moet het klaar zijn, lijkt mij.

Niets doen is geen optie!

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Of neem het advies van Seinhuis ter harte. Lijkt mij een zeer waardevol advies.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door arvandongen »

BN#62 schreef:
22 feb 2022 17:07
Ik heb schijnbaar ergens vorig jaar iets afgesloten bij Trend-on. de bevestigingsmail mail was in de spam terecht gekomen waardoor de 14 dagen termijn was verstreken.
Zo te lezen heb je niets (bewust) besteld. Laat hun bewijzen dat er een overeenkomst gesloten is. Als ze dat niet kunnen, dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
BN#62 schreef:
22 feb 2022 17:07
Dit incasso bureau gebeld en een kopie van de mail van Trend-on gestuurd. Zaak zou afgehandeld zijn.
Afhandeling per email ontvangen? Dan ben je klaar. Sowieso alle toekomstige beloftes schriftelijk laten bevestigen.
BN#62 schreef:
22 feb 2022 17:07
Hoe kan ik van dit bedrijf afkomen?
Een schriftelijke reaktie geven (email, brief), waarin je stelt dat je geen overeenkomst gesloten hebt met Trend-on noch met haar rechtsopvolgers. Als Trend-on geld wil ontvangen, dan dienen zij te bewijzen dat er een rechtsgeldige bestelling heeft plaatsgevonden en dat er een levering is gedaan conform die bestelling. Een eventuele betaling kunnen ze daarna via de rechter afdwingen. Je stelt hun aansprakelijk voor alle kosten die je vanaf heden moet maken teneinde deze zaak te sluiten.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik zou ook Trend-on benaderen en vragen of ze alsjeblieft de geannuleerde bestelling (waarvan jij een bevestigingsmailtje van hen hebt) willen verwerken in hun systeem en het incassobedrijf laten stoppen.

Gesloten