LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwe-leden-voordeel ANWB

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
emolbol
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2017 19:06

Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door emolbol »

Mijn in huis wonende dochter wil een reis maken die door de ANWB wordt aangeboden aan trouwe leden.
Deze ANWB verplicht dat de lidmaatschapshouder ook deel uitmaakt van het reisgezelschap.
Omdat dit vanwege gezondheidsredenen niet mogelijk is wordt door de telefoniste gezegd dat deze reis dan niet geboekt kan worden en zegt dat dit het beleid van de organisatie is.
Wij zijn langer dan 25 jaar lid en hebben een z.g.n platina leden-pas.
Indien mijn dochter in mijn auto rijdt en pech-hulp nodig heeft wordt zij dan ook niet geholpen door de ANWB?
Ik ga sterk aan het nut van mijn lidmaatschap twijfelen.
Is dit terecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 dec 2017 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Holy53 »

Er staat toch voor leden. Uw dochter is geen lid.
En als uw dochter in uw auto rijdt? Als ze zelf geen lid is? Geen hulp via uw pas. U bent lid, uw dochter niet.
Wat heeft lidmaatschap voor nut als iedereen zou hulp krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn vader heeft een rijbewijs, mag ik dan zonder rijbewijs ook in zijn auto rondrijden? Mijn buurman heeft een abonnement op de dierentuin, mag ik dan ook naar binnen met zijn pasje?
U, of uw partner, bent lid van de ANWB. Dit is een persoonsgebonden lidmaatschap. Alleen het lid kan aanspraak maken op pechhulp en speciale acties. Dit is niets nieuws en al jaren zo.
Let wel op, heeft u wel een paetnerlidmaatschap? Alleen de naam op de pas wordt geholpen bij pech, niet de partner.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Heeft u ook gevraagt of als uw dochter nu lid word ze de reis dan wel kan boeken?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door scontra »

emolbol schreef:Mijn in huis wonende dochter wil een reis maken die door de ANWB wordt aangeboden aan trouwe leden.
Deze ANWB verplicht dat de lidmaatschapshouder ook deel uitmaakt van het reisgezelschap.
Omdat dit vanwege gezondheidsredenen niet mogelijk is wordt door de telefoniste gezegd dat deze reis dan niet geboekt kan worden en zegt dat dit het beleid van de organisatie is.
Wij zijn langer dan 25 jaar lid en hebben een z.g.n platina leden-pas.
Indien mijn dochter in mijn auto rijdt en pech-hulp nodig heeft wordt zij dan ook niet geholpen door de ANWB?
Ik ga sterk aan het nut van mijn lidmaatschap twijfelen.
Is dit terecht?
Wat een onzin, 'u' bent 'Platina' lid van de ANWB (dat delen we overigens) en "u" krijgt daarmee bepaalde voordelen t.o.v. leden die korter lid zijn en niet leden.
Het is niet "WIJ" zijn langer dan 25 jr. lid, maar "IK" ben langer dan 25 jaar lid.
Maakt u gebruik van het e.o.a. aangeboden voordeel dan kunnen mededeelnemers daar ook gebruik van maken. maakt u er persoonlijk geen gebruik van dan de anderen ook niet.
En uw lidmaatschap heeft u wel nodig om ook bijv. de wegenwachtservice te kunnen afnemen, dus zal best z'n nut behouden.
Nog maar eens de 'spelregels' van het ANWB-lidmaatschap doornemen.

Lowieze
Berichten: 6544
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dieke83 schreef:Heeft u ook gevraagt of als uw dochter nu lid word ze de reis dan wel kan boeken?
Dan krijg je nog steeds niet de extra's waar mensen met een platinakaart recht op hebben.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door scontra »

Dieke83 schreef:Heeft u ook gevraagt of als uw dochter nu lid word ze de reis dan wel kan boeken?
De dochter is dan nog geen 25 jaar lid en krijgt daardoor nog steeds niet de 'korting' op de reis maar moet gewoon het volle pond betalen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Dieke83 »

ok ja dan heeft uw dochter gewoon pech wat was het verschil met de normale prijs? was dat dan zo groot? (ben zelf geen lid van de ANWB dus geen idee wat voor korting je als platinum lid krijgt)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door scontra »

Dieke83 schreef:ok ja dan heeft uw dochter gewoon pech wat was het verschil met de normale prijs? was dat dan zo groot? (ben zelf geen lid van de ANWB dus geen idee wat voor korting je als platinum lid krijgt)
Kijk eens op de site van de ANWB. ;-)

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Spuiter »

emolbol schreef: Indien mijn dochter in mijn auto rijdt en pech-hulp nodig heeft wordt zij dan ook niet geholpen door de ANWB?
Ik ga sterk aan het nut van mijn lidmaatschap twijfelen.
Is dit terecht?
Als u er naast zit word ze gewoon geholpen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door arvandongen »

emolbol schreef: Ik ga sterk aan het nut van mijn lidmaatschap twijfelen.
Is dit terecht?
Jawel, maar niet uitsluitend vanwege de reden die je opgeeft.
Je bent geen lid geworden om goedkope reisjes te boeken. De ANWB is er voor onverwachte pechhulp.

Een volledig lidmaatschap is € 127 per jaar, standaard lidmaatschap is € 98 per jaar.
Mijn inschatting is dat je € 2500 Euro aan lidmaatschapskosten betaald hebt in die >25 jaar.

De overwegingen zouden moeten zijn:
- hoe vaak heb ik langs de kant gestaan in die 25 jaar?
- hoe betrouwbaar is mijn auto en wat is de staat van het onderhoud?
- kan of wil ik mijzelf redden als ik in de nabije toekomst langs de kant sta met pech?
- is die pechhulp mij het inschrijfgeld waard?
- heb ik andere ANWB-voordelen waar ik blij mee ben?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Brainless »

breien schreef:Men is lid van de ANWB voor De Kampioen. De rest is bijzaak.
Die gaat bij ons gelijk de oud papierbak in... (hebben ook geen WW).
Wij zijn (nog) lid voor de visacard (dat is nog steeds goedkoper via de ANWB).

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door scontra »

arvandongen schreef:. De ANWB is er voor onverwachte pechhulp.
Het ANWB-lidmaatschap is er voor veel en hele andere zaken.
Als je een ANWB-lidmaatschap hebt, dan kan je naast dit lidmaatschap ook de Wegenwacht Pechhulp afsluiten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:Men is lid van de ANWB voor De Kampioen. De rest is bijzaak.
:lol:

We kregen overigens ook een "cadeaukaart" van ze, op die kampioen geplakt. En omdat we "goud" zijn, eentje ter waarde van 5 euro. Leuk, we wilden nog een reisgidsje voor Zuid Italië kopen voor de geplande vakantie, blijken die er weer niet onder te vallen, tesamen met zo ongeveer 3/4 van de producten uit de winkel oid.

Lowieze
Berichten: 6544
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
breien schreef:Men is lid van de ANWB voor De Kampioen. De rest is bijzaak.
:lol:

We kregen overigens ook een "cadeaukaart" van ze, op die kampioen geplakt. En omdat we "goud" zijn, eentje ter waarde van 5 euro. Leuk, we wilden nog een reisgidsje voor Zuid Italië kopen voor de geplande vakantie, blijken die er weer niet onder te vallen, tesamen met zo ongeveer 3/4 van de producten uit de winkel oid.
Staat ook duidelijk vermeld op de achterkant van de cadeaukaart!
En niet geldig op 3/4 van de producten is sterk overdreven.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door arvandongen »

scontra schreef:
arvandongen schreef:. De ANWB is er voor onverwachte pechhulp.
Het ANWB-lidmaatschap is er voor veel en hele andere zaken.
Als je een ANWB-lidmaatschap hebt, dan kan je naast dit lidmaatschap ook de Wegenwacht Pechhulp afsluiten.
Ja hoor, scontra. Is prima. Dat bedoelde ik met het laatste streepje uit de overwegingen van mijn vorige post.
Een ding is zeker: De ANWB is niet opgericht als reisbureau en is wel opgericht voor ...... ach laat ik ze maar citeren:
ANWB-website schreef:De beginjaren
De eerste mobiele pechhulp brigade van Nederland ging 15 april 1946 van start. Zeven geel overgeschilderde Harley Davidson Liberator motorfietsen reden de 'grote' wegen af om langs de kant staande auto's weer aan de praat te krijgen. In 1946 bestond het Nederlandse wagenpark uit ongeveer 30.000 auto's. 1/3 deel daarvan kwam dat jaar één of meerdere malen in contact met onze mobiele hulpverleners.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door scontra »

arvandongen schreef:
scontra schreef:
arvandongen schreef:. De ANWB is er voor onverwachte pechhulp.
Het ANWB-lidmaatschap is er voor veel en hele andere zaken.
Als je een ANWB-lidmaatschap hebt, dan kan je naast dit lidmaatschap ook de Wegenwacht Pechhulp afsluiten.
Ja hoor, scontra. Is prima. Dat bedoelde ik met het laatste streepje uit de overwegingen van mijn vorige post.
Een ding is zeker: De ANWB is niet opgericht als reisbureau en is wel opgericht voor ...... ach laat ik ze maar citeren:
ANWB-website schreef:De beginjaren
De eerste mobiele pechhulp brigade van Nederland ging 15 april 1946 van start. Zeven geel overgeschilderde Harley Davidson Liberator motorfietsen reden de 'grote' wegen af om langs de kant staande auto's weer aan de praat te krijgen. In 1946 bestond het Nederlandse wagenpark uit ongeveer 30.000 auto's. 1/3 deel daarvan kwam dat jaar één of meerdere malen in contact met onze mobiele hulpverleners.

@arvandongen,

Niet boos worden, nergens voor nodig !
Je wordt (eerst) lid van de ANWB en als je dat lidmaatschap hebt afgesloten, pas dan kan je het lidmaatschap uitbreiden met allerlei andere aangeboden diensten.
Ben zelf, zonder onderbreking, sedert 1964 lid van de ANWB en heb door de jaren heen steeds wisselend (naar behoefte) gebruik gemaakt van diensten die de ANWB aanbied.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door kweenie »

arvandongen schreef:.
Een ding is zeker: De ANWB is niet opgericht als reisbureau en is wel opgericht voor ...... ach laat ik ze maar citeren:
ANWB-website schreef:De beginjaren
De eerste mobiele pechhulp brigade van Nederland ging 15 april 1946 van start.
Dan zijn ze daar dus in elk geval niet voor opgericht, aangezien de bond al sinds 1883 bestaat.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door arvandongen »

@scontra: :D

Ik ben niet boos hoor. Ik zie trouwens zojuist dat de ANWB nu wel een reisbureau is en een webwinkel heeft en allerlei uitbreidingen van hun kerntaak hebben gedaan. Dank je wel om mij daarop te wijzen.

@kweenie, vergeef mij mijn onwetendheid :)


De kern van mijn eerdere post blijft staan als advies aan TS:
Heroverweeg je abonnement op de juiste gronden. De gronden waarom je lid geworden bent.

Als TS als reden voor zijn lidmaatschap het volgende uitgangspunt had overwogen:
- na 25 jaar een korting ontvangen op een reis voor een alleen-reizend familielid, zijnde niet-ANWB-lid.
...dan zou ik als ik TS was nu mijn abonnement opzeggen. Want de ANWB gaat dat niet doen.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Trouwe-leden-voordeel ANWB

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben sinds 1983 lid van de ANWB en ook van de Wegenwacht. Heb een Platina pas. Heb voor mijn vrouw een partner pas, deze was eerst brons, maar met ingang van 2018, heeft ze ook de platina uitvoering gekregen. Hoeft ik voor platina kortingen niet meer mee met mijn pas :D
ANWB-website schreef:De beginjaren
De eerste mobiele pechhulp brigade van Nederland ging 15 april 1946 van start.
[/quote]
Dan zijn ze daar dus in elk geval niet voor opgericht, aangezien de bond al sinds 1883 bestaat.[/quote]
ANWB: Algemene Nederlandse WielrijdersBond.
Die auto's zijn maar bijzaak.[/quote]

Auto's hebben toch ook wielen :shock:

Gesloten