LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Xandra54
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2018 12:23

Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door Xandra54 »

Lieve mensen,

Graag jullie advies. Mijn dochter, nichtje en een baby zijn gisteren (14 september) voor een vakantie van 8 dagen naar Tunesie vertrokken. Daar aangekomen blijkt dat de koffers in Nederland zijn achtergebleven omdat er een storing was op Schiphol. Door Tui wordt nu aan mijn dochter en nichtje verteld dat de koffers pas dinsdag 18 september vervoerd worden naar Tunesie. Ik ben al 2 dagen met Tui aan de telefoon dat ik niet vind dat de koffers pas dinsdag bij de dames bezorgd worden. De reisleiding van Tui in Tunesie kan de kinderen ook niets beloven. Tui, vindt dat zij geen bagage bij een andere maatschappij kunnen inkopen. Mijn kleindochter heeft ook nog medicijnen in haar koffer. Ik ben ten einde raad en hoop dat jullie me kunnen adviseren welke stappen ik verder kan ondernemen. Ik heb gevraagd om een manager te spreken die wel beslissingen kan nemen maar die krijg ik dus niet te pakken. Graag jullie hulp en advies.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees hier. Ze hebben in ieder geval recht op een vergoeding van daar te maken kosten.
https://www.vlucht-vertraagd.nl/koffer-kwijt

Medicijnen moet men natuurlijk altijd in de handbagage meenemen.

Ik zou niet weten hoe te bespoedigen dat de koffers daar eerder komen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je de reisverzekering al gebeld?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door mahadma »

U kunt verder geen "stappen ondernemen", hooguit kunt u de koffers persoonlijk gaan brengen, maar tegen die tijd is het al maandag en nu komen ze dinsdag. Dus niet echt een oplossing. Noodzakelijk medicatie is daar ook te koop.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door dmv »

Hoe kan je in Tunesie, in het weekend, dan medicijnen ergens halen?

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

dmv schreef:
16 sep 2018 16:13
Hoe kan je in Tunesie, in het weekend, dan medicijnen ergens halen?
Ook daar zullen ongetwijfeld apotheken in het weekend open zijn.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door BL2 »

Xandra54 schreef:
15 sep 2018 12:38
Ik heb gevraagd om een manager te spreken die wel beslissingen kan nemen maar die krijg ik dus niet te pakken. Graag jullie hulp en advies.
TUI heeft al een beslissing genomen, dus "een manager" spreken heeft verder weinig nut. Waarom 2 dagen aan de telefoon hangen als al besloten is de bagage dinsdag over te vliegen ?
Waarom je ten einde raad bent snap ik niet helemaal, TUI geeft duidelijk aan hoe het nu verder gaat.
Zie verder de tips over de vergoeding.
Juist in dit soort landen zit er op elke straathoek wel een apotheek, vaal 24/7 open, net als doktersposten.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door Ivo.w »

dmv schreef:
16 sep 2018 16:13
Hoe kan je in Tunesie, in het weekend, dan medicijnen ergens halen?
Hoe kun je de noodzakelijke medicijnen in je ruimbagage stoppen?

Daar is in beginsel de reisorganisatie niet voor verantwoordelijk. In de voorwaarden staat dat de reiziger noodzakelijke medicijnen altijd bij zich moet dragen, vanwege het feit dat er wel eens iets mis gaat met de bagage afhandeling. Schade die de reiziger ondervindt door het niet opvolgen van de aanwijzingen van de vervoerder, daarvoor kan geen (aanvullende) vergoeding worden verkregen.

De kosten voor het ter plaatse aanschaffen van medicijnen of het per expres-dienst door de eigen apotheek laten versturen van medicijnen zijn in dit geval dan ook voor eigen rekening en risico.

Wel kunnen uw familieleden aanspraak maken op de gebruikelijke compensatie waar men recht op heeft wanneer bagage te laat op de bestemming aankomt.

Voor de rest kunt u hoog en laag springen, maar zal TUI echt niet ineens de koffers een dag eerder ter plaatse brengen. Daarnaast heeft het heel weinig zin dat u contact zoekt met TUI. U heeft immers geen enkele overeenkomst met hen en bent daardoor geen partij in deze kwestie.

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door sibora »

Wat een paniek om niets ,je kan daar alles kopen voor een prikkie !Langs el hanna hotels lopen richting madina
de eerste apotheek ,daar kun je alles kopen wat je maar wilt zonder recept van dokter . Je zit niet in Nederland met al dat gezever.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Vakantie Tunesië, koffers nog in Nederland

Ongelezen bericht door yan »

Inmiddels zullen de koffers zijn aangekomen.

Hebben ze de 4 dagen overleefd?

Gesloten