VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Moneyman
Berichten: 14048
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 jul 2018 08:08

redhead55 schreef:In dit geval rijst de vraag of, in weerwil van het Besluit van ACM, het doorgaan met aanmanen van consumenten om een, volgens het Besluit onterechte factuur van euro 349,-- resp. euro 356,50 (incl. aanmaningskosten van euro 7,50) valt onder de noemer "negeren van de last onder dwangsom". Zou die vraag positief beantwoord moeten worden dan zou in mijn situatie 7500,-- aan verbeurde dwangsommen verschuldigd zijn. (En mogelijk meer als ook andere data na 27/06/2018 10.00 uur kunnen worden aangetoond.). Daarop graag je reactie.
Kijkend naar de concrete inhoud van de last onder dwangsom (zie hieronder), kan ik niet anders concluderen dan dat het verzenden van een dergelijke aanmaning daar niet onder valt. Met dergelijke sommaties worden er dus geen dwangsommen verbeurd.

Overigens is het ook niet zo dat er per geval een dwangsom wordt verbeurd, maar per dag. Als er dus per dag 1000 overtredingen plaatsvinden, wordt er desondanks slechts één keer een dwangsom verbeurd. Als malafide ondernemer kan je dus de rekensom maken: is de winst die je maakt groter dan die maximale € 125.000,00, of weet je je doeltreffend aan verhaalsmogelijkheden te onttrekken, dan kan je gewoon doorgaan met je praktijken: het is dan nog steeds winstgevend. Uiteraard kom je dan uiteindelijk wel in het stafrechtelijke circuit terecht, maar goed, tot die tijd kan er heel wat schade aangericht worden.
6.2 Inhoud van de last
56. ACM gelast IHO B.V. (handelend onder de naam Vakantiegarant) om bij de telefonische verkoop van zijn dienst ervoor te zorgen dat twee weken na dagtekening van dit besluit:
I. Tijdens de telemarketinggesprekken consumenten niet langer te misleiden, door duidelijke en juiste informatie te verschaffen over de aard van de overeenkomst, in het bijzonder de daadwerkelijke inhoud van de dienst die zij aanbiedt, namelijk een bemiddelingsdienst om voor de consument een vakantie te boeken, alsmede uitleg over de procedure hoe de consument gebruik kan maken van deze dienst, waar de vakantiehuizen zich bevinden en welke andere voorwaarden van toepassing zijn;
II. Aan het begin van de telemarketinggesprekken aan de consument mee te delen dat zij met het gesprek een commercieel doel heeft, namelijk het sluiten van een overeenkomst met de consument;
III. Voor het sluiten van de overeenkomst op duidelijke en begrijpelijke wijze de consument te informeren over haar geografisch adres, in ieder geval op haar website, in de bevestigingse-mail en in alle andere communicatie richting consumenten.

magz66
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2018 13:27

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door magz66 » 13 feb 2019 17:03

Zojuist gebeld door een “deurwaarderskantoor Peters” over dit gevalletje van vorig jaar. Ze wilden as. Vrijdag langskomen om de inboedel op te komen schrijven...
Uiteraard geweigerd, Mw. Wilde haar naam niet herhalen, bleef volhouden dat ze erkend deurwaarder zijn en dat de kosten nu zijn opgelopen tot maar liefst 900 euro!
Ik zou hierover al tientallen mailtjes hebben gehad ( dus Niet!)
Ik vroeg om een schriftelijke bevestiging van dit alles, want bij mijn weten hoort een officiele deurwaarder een brief te sturen met deze info, maar Mw. Bleef volhouden van niet en dat zij nu het recht hebben om de inboedel hier weg te komen halen, weet iemand dat?
Dit gezeik is dus blijkbaar toch nog niet afgelopen jongens!
Nog meer mensen die gebeld zijn?

Mevin
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2019 17:20

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Mevin » 13 feb 2019 17:26

Hoi,

Ik ben ook zojuist weer benaderd door deurwaarder Peters mbt de openstaande vordering van vakantiegarant. De desbetreffende persoon gaf aan dat ik vandaag € 424,-euro moest voldoen anders zouden ze mijn inboedel komen taxeren. Heb geen dagvaarding mogen ontvangen en geen verdere aanmaningen sinds het besluit van ACM. Ik heb aangegeven dat ze de deurwaarder mogen sturen aangezien er geen enkele informatie beschikbaar is over dit deurwaarderskantoor. Hopelijk pakt Radar deze kwestie weer op zodat deze malafide praktijken snel worden opgerold. Wie is er nog meer benaderd door deze vage deurwaarderskantoor? Ik werk zelf bij een deurwaarder en ben bekend met de processen die horen bij het niet betalen van vorderingen en de manier waarop deze persoon met mij het gesprek behandelde is alles behalve de normale gang van zaken. Ik hoop echt dat het ACM dit eens en voor altijd kan afkappen. Voor nu reageer ik niet meer op de oproepen van deze deurwaarder. Ga aangifte doen.

k2p
Berichten: 721
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door k2p » 13 feb 2019 17:57

Als ik google op deuwaarderskantoor Peters, is dit de tweede link op google https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/v ... c729aa7e2a

Huub Fuchs
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2019 13:12

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Huub Fuchs » 14 feb 2019 13:56

Hallo lotgenoten,

ook ik ben in het misleidende verkooppraatje getrapt van Vakantiegarant. Als je ze belt en je krijgt contact dan wordt alle schuld van wat er allemaal fout gaat teruggeworpen en blijf je met een grote frustratie zitten. In jan. 2018 heb ik een factuur ontvangen en deze uiteraard nooit betaald, ook niet na een aantal aanmaningen. Na enige tijd denk je wel van ze af te zijn totdat ik gisteren 9 13-02-2019 0 weer telefoon krijg van een mevrouw die zich voordoet als zijnde medewerker van een deurwaarderskantoor. Ze zegt dat er nog een factuur openstaat en of ik wel een afspraak wil maken wanneer de deurwaarder langs kan komen. De keuze is of donderdagochtend of donderdagmiddag. Zorg dat u thuis bent want ze komen beslag leggen en mogelijk nemen ze ook een slotenspecialist mee. U snapt wel als ze met een dergelijk bericht komen dat je het even niet snapt. Ik kon erger voorkomen door die zelfde avond nog 424 euro over te maken zijnde de openstaande factuur pus 75 euro proces kosten. dit bedrag diende ik dan over te maken onder vermelding van order 2009274 ( het zgn. klantnummer bij Vakantiegarant ) op naam van Happy-Sini op ibannr NL23ABNA024687334.


Toen mijn woede enigszins bekoeld was en ik weer helder kon denken bedacht ik dat dit natuurlijk nooit een werkwijze kan zijn van een normaal deurwaarderskantoor en moet dit gewoon een medewerker van Vakantiegarant zijn die je op een verschrikkelijke manier weer onder druk zet. Uiteraard niet betaald en er is ook geen deurwaarder geweest maar dit vervelende probleem moet uiteraard wel uit de wereld. Vandaar mijn reactie op dit forum.


Groet Huub Fuchs.

Guardian72
Berichten: 6850
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Guardian72 » 14 feb 2019 14:23

k2p schreef:
13 feb 2019 17:57
Als ik google op deuwaarderskantoor Peters, is dit de tweede link op google https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/v ... c729aa7e2a
Niet een superduidelijk verhaal om eerlijk te zijn.
Maar - als ik het goed bekijk - is er of een clubje die beweert deurwaarder te zijn, maar is het niet. Of er is een deurwaarder die 'klachtwaardig handelt' - door te stellen dat er een (gerechtelijke) uitspraak is (terwijl dat naar het schijnt onjuist is).

Moneyman
Berichten: 14048
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 feb 2019 09:37

Deze club is géén gerechtsdeurwaarder. Ze misbruiken de titel "deurwaarder" (die helaas, in tegenstelling tot "gerechtsdeurwaarder", niet beschermd is). De KBvG is bekend met deze klachten, maar kan er om genoemde reden niet tegen optreden.

Komkommertijd
Berichten: 2798
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Rodeschool

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 feb 2019 09:58

Als ze met slotenmaker of zo komen, niet open doen en Politie bellen wegens poging tot huisvrede breuk door onbevoegde personen. Wel gelijk foto maken van deze heren.

112 bellen hiervoor mag en hele buurt ziet dan een Gerechtsdeurwaarder die afgevoerd word!

Geen enkele echte deurwaarder zal zonder gerechtelijke uitspraak iets in beslag nemen.
En de foto dan hier plaatsen van hun arrestatie zouden we zeer op prijs stellen.

Verder word hun website aangepast en niet te vinden... dus Peters, zeer dubieus.

Moneyman
Berichten: 14048
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 feb 2019 10:26

Komkommertijd schreef:
15 feb 2019 09:58
Als ze met slotenmaker of zo komen...
Dat gebeurt natuurlijk nooit.
Komkommertijd schreef:
15 feb 2019 09:58
... en hele buurt ziet dan een Gerechtsdeurwaarder die afgevoerd word!
En dit dus evenmin - en zéker geen gerechtsdeurwaarder.

Hanneke155
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2019 12:09

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Hanneke155 » 20 feb 2019 16:59

Ik heb hetzelfde volgende week donderdag komen ze. AMC gebeld en die hebben de melding doorgegeven. Laat ze maar komen .ik betaal niks. Maar ze komen niet hoorde ik al dus hopen dat ze nu eens ophouden .graag dus een melding doen bij AMC

Lady1234
Berichten: 11103
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VakantieGarant: misleiding in telefoongesprek?

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 feb 2019 19:19

Laat u niet bang maken, er gebeurt helemaal niets.

Plaats reactie