LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
01 okt 2019 13:59
Er is geen sprake van een kortingcode. Het gaat hier om een couponcode.
En wat krijg je daarmee? Juist: treinkaartjes met meer dan 50% korting. Maar dat is ook niet zo boeiend.

Waar het in mijn punt écht om gaat, is dat je op dat moment een code krijgt, die recht geeft op een treinkaartje, maar nog niet het daadwerkelijke treinkaartje.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:
01 okt 2019 13:59
Er is geen sprake van een kortingcode. Het gaat hier om een couponcode.
Ja, een couponcode die je 100% korting geeft op een bestelling van een e-ticket bij de NS. Die couponcode (of noem het kortingscode met 100% korting) krijg je van vakantieveilingen. Die coupon/voucher/e-ticket/code/hoejehetmaarwiltnoemen kan je downloaden vanaf vakantieveilingen als je inlogt op je account of middels de link die je in de mail krijgt. Met die couponcode/kortingscode die op je coupon/voucher/e-ticket/code/hoejehetmaarwiltnoemen kan je naar de site van de NS om een treinkaartje/E-Ticket te bestellen/je code te verzilveren voor een door de besteller aan te geven dag en begin- en eindbestemming.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is een couponcode. Geen kortingcode. Een kortingcode krijg je om korting te krijgen op een product of dienst dat tegen normaal tarief wordt verkocht. Bijvoorbeeld een treinkaartje van 40 euro waar je na invullen van een kortingcode van 15 euro slechts 25 euro voor betaalt. Daar is hier geen sprake van. Ook NS bezigt voor dit reisproduct alleen de term "couponcode" en niet "kortingcode".

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt gelijk Bob.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kees2850 schreef:
01 okt 2019 13:27
@lowiese TS spreekt over E-tickets te hebben gedownload. Maar niet over een datum. Of TS vergist zich en heeft alleen vouchers gedownload. Of TS heeft E-tickets met datum 30 september verzilverd.

Maar alleen TS kan daarover duidelijkheid geven
Dat laatste vermoed ik ook Kees2850.
Misschien kan TS nog een toelichting geven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
01 okt 2019 15:09
Kees2850 schreef:
01 okt 2019 13:27
@lowiese TS spreekt over E-tickets te hebben gedownload. Maar niet over een datum. Of TS vergist zich en heeft alleen vouchers gedownload. Of TS heeft E-tickets met datum 30 september verzilverd.

Maar alleen TS kan daarover duidelijkheid geven
Dat laatste vermoed ik ook Kees2850.
Misschien kan TS nog een toelichting geven.
Hoe zou dat logisch zijn na de in mijn post van 13.46 uur al geciteerde teksten?

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door kessel45 »

Geachte KenvdB. Koop in het vervolg Uw kaartjes bij Spoordeelweken. Dat doe je als je je datum weet, maar is géén eenmalige actie dus daar staan meestal goedkopere prijzen op. Pas nog een enkeltje gekocht. Ook voor 12.50

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
06 okt 2019 10:52
kessel45 schreef:
06 okt 2019 10:41
Geachte KenvdB. Koop in het vervolg Uw kaartjes bij Spoordeelweken. Dat doe je als je je datum weet, maar is géén eenmalige actie dus daar staan meestal goedkopere prijzen op. Pas nog een enkeltje gekocht. Ook voor 12.50
Duur! Met mijn OV-chipkaart kost een enkele reis naar de eerst volgende bestemming €3.-.
Voor u is dat duur, voor iemand die een enkele reis Maastricht-Alkmaar maakt is het heel goedkoop.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door kweenie »

kessel45 schreef:
06 okt 2019 10:41
Geachte KenvdB. Koop in het vervolg Uw kaartjes bij Spoordeelweken. Dat doe je als je je datum weet, maar is géén eenmalige actie dus daar staan meestal goedkopere prijzen op. Pas nog een enkeltje gekocht. Ook voor 12.50
Dat is dus het hele probleem bij TS, dat hij niet bij voorbaat van tevoren een datum wil vastleggen. Dus de suggestie is geen oplossing voor het probleem van TS.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
01 okt 2019 13:46
Lowieze maakt gewoon de denkfout door bij het woord "e-tickets" uitsluitend aan de treinkaartjes te denken.
Een die wel heel erg voor de hand ligt. Wat hier gebeurt is dat voor verschillende concepten hetzelfde woord wordt gebruikt.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kenvdb schreef:
30 sep 2019 19:00
Op 28 september 2019 heb ik gebruik gemaakt van de NS treinkaartjes aanbieding op de website van VakantieVeilingen.nl. Ik kocht voor 25,- euro twee enkele treinkaartjes welke volgens de actievoorwaarden te gebruiken zijn t/m 31 december 2019.

Na het plaatsen van mijn bestelling en het downloaden van de E-tickets in PDF formaat staat echter in de voorwaarden (kleine lettertjes) vermeld, dat de E-tickets voor 30 september verzilverd moeten worden, daarna vervalt de aanbieding. Bij het verzilveren moet een definitieve reisdatum opgegeven moet worden, wat betekent dat ik dit binnen 2 dagen moet beslissen.
De voorwaarden zijn onredelijk bezwarend en deze handelsprakrijk is misleidend en tevens oneerlijk. U kunt hiermee dus naar de rechter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jammer dat topicstarter geen feedback meer geeft.

tuinhobbyist59
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 22:45

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door tuinhobbyist59 »

Ik bestel regelmatig treinkaartjes voor € 25,- maar dan bij actievandedag.nl.
Als je deze betaald heb krijg je een mail hiervan.
Je moet ze pas verzilveren als je weet wanneer je met de trein wil reizen en niet eerder.
Zo zal het bij vakantieveilingen ook wel zijn.
Dus U heb zelf de fout gemaakt om de codes te downloaden en dan heb U maar 2 dagen de tijd om te reizen

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je het topic uberhaupt gelezen? Je mist het punt in ieder geval. En je ervaringen op een willekeurige andere site staan er natuurlijk los van.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik wil even reageren op tuinbobbyist59. Actie v/d dag en Vakantieveilingen zijn hetzelfde concern.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door Lowieze »

Beertje1975 schreef:
08 okt 2019 09:11
Ik wil even reageren op tuinbobbyist59. Actie v/d dag en Vakantieveilingen zijn hetzelfde concern.
Klopt, zij zijn slechts de tussenpersoon van NS. De manier van verzilveren van de couponcodes is precies hetzelfde als dat je dit bij NS zelf doet.

SnelleJelleS
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2019 11:41

Re: Vakantieveilingen geeft 2 dagen om NS-treinkaartjes te activeren

Ongelezen bericht door SnelleJelleS »

Ik koop regelmatig dit soort kortingskaartjes. Toevallig ook deze van Vakantie Veilingen. Weet dat zij maanden terug een actie hadden die tot 30 september geldig en te verzilveren was. Meen dat deze nu is verlengd, maar enkel voor de mensen die de 'nieuwe' actie hebben gekocht. Verder is het voor mij altijd zeer duidelijk en staan zeker de uiterste reisdata altijd goed vermeld. Kijk anders eens op: www.goedkoop-treinkaartje.nl . Ook hier leggen zij uit dat er tot en met 31 december kan worden gereisd en verzilverd met maximaal 30- dagen vooruit.

Gesloten