LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantieveilingen.nl kat in de zak

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Cloudstrife
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:41

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Cloudstrife »

Jolijn schreef:@CloudstrifeNee, ze waren tijdelijk ondergebracht bij een reserve gezin.

Hadden die geen zin om met ze naar het dolfinarium te gaan? Je hebt twee kaartjes die je een paar dagen voor deze 'desastreuze' veiling had gewonnen.
2 kaartjes voor de kinderen haha. Waar denk je dat de kaartjes van de veiling voor bedoeld waren? Die zijn voor de begleiders.

Cloudstrife
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:41

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Cloudstrife »

berndv schreef:
Cloudstrife schreef:
berndv schreef:Ts wil advies en krijgt advies, namelijk dat een rechtzaak beter niet gevoerd kan worden omdat er een zeeeeeer grote kans bestaat dat u de rechtzaak zult verliezen, waardoor u met zeer veel extra kosten zit. U wilt dit uit principe, prima, ik neem maar aan dat u over genoeg financiele middelen beschikt om de kosten voor een dergelijke rechtzaak te kunnen dragen. In het ongunstigste geval wordt u veroordeeld tot het betalen van de proceskosten van de andere partij.
Ja, ik weet de consequenties. Ik ben dan ook heel goed alles aan het uitzoeken. Genoeg financiele middelen heb ik wel en het is natuurlijk is altijd zonde om te verliezen. Ik hoop dat vakantieveilingen zich dan ook gaat inzetten om dit geschil op te lossen.
Vakantieveilingen moet zich gaan inzetten om een geschil welke u wilt escaleren naar een rechtzaak op te lossen? Een rechtzaak waarbij zij volledig in hun recht staan? Als ik vakantieveilingen was zou ik uit principe de rechtzaak aan gaan en bij winst de rechter vragen u te veroordelen tot het betalen van hun onkosten. En ja, in het nederlands recht is dat mogelijk. En u doet uw verweer zelf, ik ben bang dat vakantieveilingen wel een advocaat mee neemt.

Ps, mocht dit daadwerkelijk tot een rechtzaak komen, zou u dan de datum, tijd en locatie hier willen plaatsen?
Weer zijn uitspraak die nergens op slaat. "Waar zij volledig in hun recht staan"
Laten we die uitspraak aan de rechter over.
Wat boeit het wat de datum, tijd en locatie is? De uitspraak is belangrijk.
Na de uitspraak ben ik bereid om de locate enzo op te geven niet eerder.
Ik heb tot nu toe altijd mijn verweer zelf gedaan. Nog nooit verloren hoewel deze zaak me wel moeilijk lijkt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door berndv »

onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is.

U claimt in uw recht te staan, vakantieveilingen handelt naar hun voorwaarden. Dus vakantieveilingen staat in zijn recht tenzij een rechter anders bepaald.

Cloudstrife
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:41

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Cloudstrife »

berndv schreef:onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is.

U claimt in uw recht te staan, vakantieveilingen handelt naar hun voorwaarden. Dus vakantieveilingen staat in zijn recht tenzij een rechter anders bepaald.
Zoals ik zei laten we wachten tot de rechter uitspraak doet?
Voorwaarden hebben zich zich naar de wet te conformeren dus die doen er niet toe.
Laatste keer. Wachten totdat de rechter uitspraak doet. Dan zien we wel of iemand schuldig of onschuldig.
Ik weet dat er heel wat scheve situaties zijn. Robert M. is ook nog onschuldig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door berndv »

zal rechtspraak.nl in de gaten houden over rechtzaken tegen vakantieveilingen. Zal zeker proberen op de publieke tribune te zitten. Ben heel erg benieuwd naar uw verweer.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Jolijn »

Cloudstrife schreef:
Jolijn schreef:@CloudstrifeNee, ze waren tijdelijk ondergebracht bij een reserve gezin.
Hadden die geen zin om met ze naar het dolfinarium te gaan? Je hebt twee kaartjes die je een paar dagen voor deze 'desastreuze' veiling had gewonnen.
2 kaartjes voor de kinderen haha. Waar denk je dat de kaartjes van de veiling voor bedoeld waren? Die zijn voor de begleiders.
Ja, dat dacht ik inderdaad ja.
Die kaartjes die je al had, zouden aan het vervangende gastgezin kunnen worden gegeven/verkocht? Zodat die met de kinderen naar het Dolfinarium zouden kunnen gaan? (Ja, dan zouden ze zelf nog 2 kaartjes bij moeten kopen).

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Frantic2 »

berndv schreef:zal rechtspraak.nl in de gaten houden over rechtzaken tegen vakantieveilingen. Zal zeker proberen op de publieke tribune te zitten. Ben heel erg benieuwd naar uw verweer.
Neem jij de cola mee dan doe ik de chips!

Ik neem mijn pet af voor iedereen dien serieus probeert te reageren.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Cloudstrife schreef: Ik heb tot nu toe altijd mijn verweer zelf gedaan. Nog nooit verloren hoewel deze zaak me wel moeilijk lijkt.
Weet u eigenlijk al wat de eis moet gaan worden, daar ben ik ( nog steeds ) benieuwd naar ?

Concentreer u niet al teveel op bijzaken als vooruitbetaling.
Ten eerste is er niet echt sprake van vooruit betaling maar gelijk oversteken.
Ten tweede, als er al sprake is van vooruitbetaling, is dat niet ongebruikelijk bij reizen, kaartjes van diensten welke tijdgebonden zijn.
Ten derde heeft u daar in het verleden nooit problemen van gemaakt maar sleept u het punt er nu pas bij omdat er een ander geschil is.

U wilt voor elkaar krijgen dat de kaartjes voor het weekend moeten gaan komen. De rechtszaak zal niet voor dit weekend plaatsvinden dus kunt u onmogelijk eisen dat vv alsnog de kaartjes in het verleden gaat leveren, tenzij inmiddels een tijdmachine is uitgevonden. Nahja u kunt het wel eisen maar een rechter kan er natuurlijk onmogelijk in mee gaan en dit opleggen aan vv.

Misschien is het niet voor niets dat deze zaak zo lastig is.

Mascha38
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2012 12:47

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Mascha38 »

Deze rechtzaak zal uberhaupt nooit plaatsvinden. Niet elk wissewasje komt voor de rechtbank. Deze hele zaak wordt gewoon totaal niet ontvankelijk verklaard. Het zou namelijk ook van de zotte zijn als een rechter en het personeel dat daar bij komt kijken voor een paar tientjes uren aan een zaak moet besteden. Dit is een kwestie van zaak indienen en binnen een paar weken krijg je te horen dat de zaak op deze belachelijke gronden nooit gaat plaatsvinden. Jij vind het 'leuk' om te doen, gelukkig hoeft de rechter niet te voldoen aan jouw 'hobby'

Misschien heeft de TO iets teveel vrije tijd over?

riet73
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 16:32

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door riet73 »

Deze rechtzaak zal uberhaupt nooit plaatsvinden. Niet elk wissewasje komt voor de rechtbank.
De rijdende rechter dan maar? Krijgen we daar eindelijk eens wat anders te zien als "landje pik" of "die boom moet weg" gevallen.

Jensy
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2012 11:52

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Jensy »

Frantic2 schreef:
berndv schreef:zal rechtspraak.nl in de gaten houden over rechtzaken tegen vakantieveilingen. Zal zeker proberen op de publieke tribune te zitten. Ben heel erg benieuwd naar uw verweer.
Neem jij de cola mee dan doe ik de chips!

Ik neem mijn pet af voor iedereen dien serieus probeert te reageren.
Groepsuitje!! ;)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Har06 »

Vakantieveilingen niet aan beginnen, je koopt een kat in de zak :oops:

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door lozevisser »

Mascha38 schreef:Deze rechtzaak zal uberhaupt nooit plaatsvinden. Niet elk wissewasje komt voor de rechtbank. Deze hele zaak wordt gewoon totaal niet ontvankelijk verklaard. Het zou namelijk ook van de zotte zijn als een rechter en het personeel dat daar bij komt kijken voor een paar tientjes uren aan een zaak moet besteden. Dit is een kwestie van zaak indienen en binnen een paar weken krijg je te horen dat de zaak op deze belachelijke gronden nooit gaat plaatsvinden. Jij vind het 'leuk' om te doen, gelukkig hoeft de rechter niet te voldoen aan jouw 'hobby'

Misschien heeft de TO iets teveel vrije tijd over?
Precies, en dit is nou precies de reden waarom Den Haag steeds de griffierechten flink wil gaan verhogen.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Cloudstrife schreef:Mijn situatie met vakantieveilingen.nl Ik ben gastouder voor 2 kinderen uit Wit-Rusland. Ik dacht een extraatje te geven door naar het dolfinarium te gaan met de kinderen. Via vakantieveilingen dacht ik toch een mooie deal te kunnen behalen.
Toch een redelijke deal de kaartjes gewonnen a 31 euro voor 2 kaartjes.

Nu ben de dag erna behoorlijk ziek geworden en wilde 5 dagen later mijn kaartjes betalen. Dit lukte niet want er was een opdracht tot automatische incasso gegeven. Tot overmaat van ramp duurt het dan nog 9 dagen totdat men de kaartjes krijgt. Echter dit is voor mij te laat.

Ik een klacht ingediend en de situatie uitgelegd. Ik was ziek en had hoge koorts.
Ik kreeg een schofterig antwoord terug. Daarna heb ik ze 2 weken de tijd gegeven totdat ik de zaak zal gaan klaarmaken en voorleggen aan de rechter.
De kosten die ik hiervoor maak interesseren me niet. Als zij denken vervelend te kunnen doen kan ik dat ook. Ik wens niet als klant zo behandeld te worden. Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.

Daarnaast zal ik nooit meer zaken met ze doen. Ik betaal liever het dubbele dan ze 1 cent te gunnen. De veilingen op zich zelf waren ook erg dubieus.
Zelfs kaartjes gezien die voor 52 euro eruit gingen. Ruim boven de online prijs bij het dolfinarium zelf.

Iemand nog tips wat ik kan doen?
Ben benieuwd hoe dit verder is verlopen :mrgreen:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ja, ik weet de consequenties. Ik ben dan ook heel goed alles aan het uitzoeken. Genoeg financiele middelen heb ik wel en het is natuurlijk is altijd zonde om te verliezen. Ik hoop dat vakantieveilingen zich dan ook gaat inzetten om dit geschil op te lossen.[/quote]
Vakantieveilingen moet zich gaan inzetten om een geschil welke u wilt escaleren naar een rechtzaak op te lossen? Een rechtzaak waarbij zij volledig in hun recht staan? Als ik vakantieveilingen was zou ik uit principe de rechtzaak aan gaan en bij winst de rechter vragen u te veroordelen tot het betalen van hun onkosten. En ja, in het nederlands recht is dat mogelijk. En u doet uw verweer zelf, ik ben bang dat vakantieveilingen wel een advocaat mee neemt.

Ps, mocht dit daadwerkelijk tot een rechtzaak komen, zou u dan de datum, tijd en locatie hier willen plaatsen?[/quote]

Weer zijn uitspraak die nergens op slaat. "Waar zij volledig in hun recht staan"
Laten we die uitspraak aan de rechter over.
Wat boeit het wat de datum, tijd en locatie is? De uitspraak is belangrijk.
Na de uitspraak ben ik bereid om de locate enzo op te geven niet eerder.
Ik heb tot nu toe altijd mijn verweer zelf gedaan. Nog nooit verloren hoewel deze zaak me wel moeilijk lijkt.[/quote]


Is de uitspraak al geweest?

Cloudstrife
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:41

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door Cloudstrife »

Tijdje geleden alweer. Topic was ik alweer vergeten. Na de tijd ben ik zelf een korte periode wezen helpen in Belarus. Maar ook mede door de onvriendelijke toon door personen als Faye die totaal niet behulpzaam zijn en narcistische trekken vertonen.
Zeg maar een dokter die al weet wat er met de patiënt is voordat hij heeft gevraagd naar de klachten.
Aan dat soort mensen heb ik een hekel want daar valt gewoon niet mee te praten.

Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. Vakantieveilingen heeft geschikt toen ze een brief van mijn aangewezen advocaat hadden gekregen. Ze hebben aan al mijn eisen voldaan. De kosten heb ik terug gekregen en ook de extra kosten die ik heb moeten maken om het dagje uit een succes te maken.

Daarnaast heb ik in mijn vriendenkring genoeg mensen gewaarschuwd tegen vakantieveilingen en deze mensen waren dan ook meteen genezen.

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak

Ongelezen bericht door wdubbelost »

Cloudstrife schreef:Tijdje geleden alweer. Topic was ik alweer vergeten. Na de tijd ben ik zelf een korte periode wezen helpen in Belarus. Maar ook mede door de onvriendelijke toon door personen als Faye die totaal niet behulpzaam zijn en narcistische trekken vertonen.
Zeg maar een dokter die al weet wat er met de patiënt is voordat hij heeft gevraagd naar de klachten.
Aan dat soort mensen heb ik een hekel want daar valt gewoon niet mee te praten.

Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. Vakantieveilingen heeft geschikt toen ze een brief van mijn aangewezen advocaat hadden gekregen. Ze hebben aan al mijn eisen voldaan. De kosten heb ik terug gekregen en ook de extra kosten die ik heb moeten maken om het dagje uit een succes te maken.

Daarnaast heb ik in mijn vriendenkring genoeg mensen gewaarschuwd tegen vakantieveilingen en deze mensen waren dan ook meteen genezen.
ik zou het ook graag vergeten zijn ja..voor de rest een hoop poeha om helemaal niets.
en het feit dat u zo graag gebruik maakt van rechtzaken/rechtsbijstand maakt mij blij niet uw buurman te zijn.
overigens vind ik ook dat rechtsbijstand zijn premie wel eens aan mag gaan passen op figuren zoals u zelf.
(zult u vast niet met mij eens zijn he :wink: maar geen rechtzaak please :mrgreen: )

Gesloten