LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
WouterBN1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2018 18:01

Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door WouterBN1983 »

SCHANDALIG :!: :!: :!: :!:

Wil dit even kwijt over Vakantieveilingen. Eind juni meegedaan aan een veiling voor Hellendoorn Tickets. Als eerste 35 euro geboden. Dacht ik verlies toch, maar blijkbaar had ik volgens hun gewonnen. Ondertussen ging ik op vakantie en had de app verwijderd, omdat ik het niets aan vond. Maar vervolgens kom ik terug van vakantie check mijn mailbox en zie een aanmaning van Interim Justitia of ik 75 euro naar hun wil overmaken. Omdat ik de kaartjes van Hellendoorn had gewonnen. En ik krijg een brief vandaag eveneens van Interim Justitia verstuurd op 7 augustus of ik uiterlijk voor 14 augustus het bedrag 75 euro wil over maken. Want anders sturen ze deurwaarders of nog erger eissen ze het via de rechter. Vind dit te schandalig voor woorden. :x

Hopelijk zijn er meerdere mensen die zo onder druk zijn gezet. Wil best alsnog die kaartjes voldoen. Maar die 40 euro incassokosten vind ik belachlijk. En vooral heel opdringerig.

Vriendelijke Groeten,

Wouter
Laatst gewijzigd door WouterBN1983 op 15 aug 2018 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Ridder777

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Sorry maar eigen schuld dikke bult.
Wat kan vakantieveilingen eraan doen dat jij op vakantie gaat en denk dat jij toch niet gewonnen hebt?
Ga naar het JL misschien kunnen ze er nog at mee?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u biedt op een veiling en u hebt het hoogste bod, moet u gewoon betalen. En als u dat niet doet, krijgt u een herinnering, maar nog zonder kosten. Dus kijk uw spambox na.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

U dacht: ik verlies toch. Niets gecheckt daarna?
U begrijpt toch wel dat als je mee biedt, je kans maakt om degene te zijn die het hoogste heeft geboden?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

WouterBN1983 schreef:SCHANDALIG :!: :!: :!: :!:

Wil dit even kwijt over Vakantieveilingen. Eind juni meegedaan aan een veiling voor Hellendoorn Tickets. Als eerste 35 euro geboden. Dacht ik verlies toch, maar blijkbaar had ik volgens hun gewonnen. Ondertussen ging ik op vakantie en had de app verwijderd, omdat ik het niets aan vond. Maar volgens kom ik terug vakantie check mijn mailbox en zie een aanmaning van Interim Justitia of ik 75 euro naar hun wil overmaken. Omdat ik de kaartjes van Hellendoorn had gewonnen. En ik krijg een brief vandaag eveneens van Interim Justitia verstuurd op 7 augustus of ik uiterlijk 14 augustus het bedrag 75 euro wil over maken. Want anders sturen ze deurwaarders of nog erger eissen ze het via de rechter. Vind dit te schandalig voor woorden. :x

Hopelijk zijn er meerdere mensen die zo onder druk zijn gezet. Wil best alsnog die kaartjes voldoen. Maar die 40 euro incassokosten vind belachlijk. En vooral heel opdringerig.

Vriendelijke Groeten,

Wouter

Ik maak ook regelmatig gebruik van vakantieveilingen en zijn ZEER duidelijk met de reglementen. Heb diverse keren "gewonnen" en dan krijg je ook een email dat je hebt gewonnen en binnen 5 dagen moet betalen.

Helaas pindakaas maar wordt betalen. Volgende keer iets meer de spelregels doornemen wellicht ?

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door meniles »

Niets schandaligs aan.. U moet gewoon betalen! Ik vermoed dat de reden dat VakantieVeilingen zo snel richting een incassobureau stap zit in het feit dat er waarschijnlijk heel veel klanten zijn die "voor de lol" bieden en vervolgens helemaal niet willen betalen.

Hun regelement is hierin heel duidelijk, als je biedt kun je "winnen" en dan moet je dus ook gewoon betalen. Ik gok dat ze een betalingstermijn van 14 dagen hanteren en gezien u eind juni had "gewonnen" is het dus vrij logisch dat u op 7 augustus een aanmaning op de mat krijgt.

Moneyman
Berichten: 30019
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

De enige vraag is of er een correcte 14-dagen-brief is ontvangen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

SCHANDALIG!

Een topic als dezen.
Wat kan vakantieveilingen er nou aan doen dat u 1 de veiling wint, 2 de app verwijdert 3 uw mail niet leest.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Moneyman schreef:De enige vraag is of er een correcte 14-dagen-brief is ontvangen.
Ontvangen of verstuurd?

Moneyman
Berichten: 30019
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ManchesterU15 schreef:
Moneyman schreef:De enige vraag is of er een correcte 14-dagen-brief is ontvangen.
Ontvangen of verstuurd?
Ontvangen.
Hoge Raad in https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2016:2704:
"Volgens art. 6:96 lid 6 BW vangt de termijn van veertien dagen “de dag na aanmaning” aan. Nu de tot de schuldenaar gerichte aanmaning een verklaring is als bedoeld in art. 3:37 lid 3 BW, heeft zij – afgezien van de in dat derde lid genoemde uitzonderingen – pas haar werking indien zij de schuldenaar heeft bereikt. Met betrekking tot een schriftelijke verklaring geldt als uitgangspunt dat deze de geadresseerde heeft bereikt als zij door hem is ontvangen (vgl. HR 14 juni 2013, ECLI:NL:HR:2013:BZ4104, NJ 2013/391 (Centavos/[C])). De in art. 6:96 lid 6 BW bedoelde veertiendagentermijn vangt derhalve (pas) aan daags na die waarop de aanmaning door de schuldenaar is ontvangen. Dat strookt met de bedoeling van de wetgever dat de schuldenaar in ieder geval (de volle) veertien dagen de gelegenheid heeft het verschuldigde bedrag te betalen zonder dat incassokosten verschuldigd worden."

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Is het in dit soort gevallen niet zo, dat het zeer moeilijk te bewijzen is of iemand het een en ander ontvangen heeft? Laat staan dat het te bewijzen is dat iemand iets niet heeft ontvangen?

Moneyman
Berichten: 30019
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ManchesterU15 schreef:Is het in dit soort gevallen niet zo, dat het zeer moeilijk te bewijzen is of iemand het een en ander ontvangen heeft? Laat staan dat het te bewijzen is dat iemand iets niet heeft ontvangen?
Dat klopt. Op de eisende partij rust de bewijsplicht om aan te tonen dat de brief is ontvangen. Vrijwel onmogelijk. Tenzij je de brieven bij deurwaardersexploot betekent, natuurlijk :wink:

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Moneyman schreef:
ManchesterU15 schreef:Is het in dit soort gevallen niet zo, dat het zeer moeilijk te bewijzen is of iemand het een en ander ontvangen heeft? Laat staan dat het te bewijzen is dat iemand iets niet heeft ontvangen?
Dat klopt. Op de eisende partij rust de bewijsplicht om aan te tonen dat de brief is ontvangen. Vrijwel onmogelijk. Tenzij je de brieven bij deurwaardersexploot betekent, natuurlijk :wink:
Lang verhaal kort, indien vakantieveilingen kan aantonen dat zij een mail/brief verstuurd hebben, kan er worden aangenomen dat deze ontvangen is.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat lijkt me wel erg kort door de bocht. Vroeger, toen brieven nog werden besteld door het Staatsbedrijf der PTT, misschien wel, maar tegenwoordig?

WouterBN1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2018 18:01

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door WouterBN1983 »

ManchesterU15 schreef:SCHANDALIG!

Een topic als dezen.
Wat kan vakantieveilingen er nou aan doen dat u 1 de veiling wint, 2 de app verwijdert 3 uw mail niet leest.
Nou wat zijn de reacties, erg lief voor vakantieveilingen. Ze moeten ook een optie hebben dat je ervan af ziet of naar 2 de of derde bieder gaat. Wat als je onverwachts in het ziekenhuis ligt of familielid ziek word en je denkt er niet meer aan. Want nadat de veiling is afgelopen begint ie weer opnieuw met hetzelfde produkt. Dan krijg je deuwaarders over de vloer of je die 10 euro wil voordoen als je daar voor geboden hebt bij wijze van. Mijn account is ook al sinds eind juni weg. Juridisch loket gaat dit aankaarten na een bieding is er geen weg meer terug. Of vraag dan ter compensatie een deel van het bod terug. Maar ga niet na een maand gelijk een incassobureau erop afsturen. Dat is toch een dwangbuis of ben ik nou gek.

WouterBN1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2018 18:01

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door WouterBN1983 »

Nou ik had een mailadres gebruikt die niet gekoppeld is aan mijn telefoon. En als ik op vakantie ben ga ik echt niet in de gaten houden of ik een mail van vakantieveilingen heb gehad . Omgekeerde wereld. Maar de reacties zeggen me voldoende. In deze tijd, en toch zijn er mensen die net zoals ik niet zo ermee bezig zijn zoals zoveel mensen wel met hun kop op hun tel zitten. Zit je in bus of trein iedereeen kijkt op dat scherm. Iedereen word zo voor andere mensen afgesloten. Ik ben niet zo'n persoon. Want daarom, is iedereen ook zo met zichzelf bezig en niet met medemens en gaan we filmen als er iemand ernstig ongeluk hheeft gehad. Dus dat ik het niet heb gezien in de mailbox vind ik dat kan toch gebeuren. En daarbij komt het mailadres wat ik gebruikte, gebruik ik zelden of nooit. Maar vind de reacties wel mooi, hoe iedereen zich laat naaien met dit soort apps. Ze hebben al meerdere claims aan hun broek gehad en ik ga tot het gaatje. Ik laat me geen geen geld afstelen. Ook al is het 1 euro cent.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

WouterBN1983 schreef:Nou wat zijn de reacties, erg lief voor vakantieveilingen. Ze moeten ook een optie hebben dat je ervan af ziet of naar 2 de of derde bieder gaat. Wat als je onverwachts in het ziekenhuis ligt of familielid ziek word en je denkt er niet meer aan. Want nadat de veiling is afgelopen begint ie weer opnieuw met hetzelfde produkt. Dan krijg je deuwaarders over de vloer of je die 10 euro wil voordoen als je daar voor geboden hebt bij wijze van. Mijn account is ook al sinds eind juni weg. Juridisch loket gaat dit aankaarten na een bieding is er geen weg meer terug. Of vraag dan ter compensatie een deel van het bod terug. Maar ga niet na een maand gelijk een incassobureau erop afsturen. Dat is toch een dwangbuis of ben ik nou gek.
Jij bent zodra je biedt een overeenkomst aangegaan voor de koop, deze kun je niet meer annuleren. Je neemt nu vakantieveilingen kwalijk dat je op vakantie bent gegaan en je een e-mail adres hebt gebruikt wat je niet leest. Mogelijk dat ze bij een uitzonderlijke situatie wel iets aan coulance doen, maar daar is nu geen sprake van, u bent gewoon nalatig geweest. Het juridische loket zal waarschijnlijk weinig kunnen als Vakantieveilingen netjes een 14 dagen brief heeft gestuurd om de incassokosten te voorkomen en u nogmaals te sommeren om te betalen.

Dit heeft niets met een dwangbuis te maken, u bent een overeenkomst aangegaan en bent deze niet nagekomen. Tot op heden heeft u geen argumenten waarom u zich niet aan deze overeenkomst zou moeten houden, het is vervelend maar u bent slachtoffer van uw eigen nalatigheid.

WouterBN1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2018 18:01

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door WouterBN1983 »

sylvesterb schreef:
WouterBN1983 schreef:Nou wat zijn de reacties, erg lief voor vakantieveilingen. Ze moeten ook een optie hebben dat je ervan af ziet of naar 2 de of derde bieder gaat. Wat als je onverwachts in het ziekenhuis ligt of familielid ziek word en je denkt er niet meer aan. Want nadat de veiling is afgelopen begint ie weer opnieuw met hetzelfde produkt. Dan krijg je deuwaarders over de vloer of je die 10 euro wil voordoen als je daar voor geboden hebt bij wijze van. Mijn account is ook al sinds eind juni weg. Juridisch loket gaat dit aankaarten na een bieding is er geen weg meer terug. Of vraag dan ter compensatie een deel van het bod terug. Maar ga niet na een maand gelijk een incassobureau erop afsturen. Dat is toch een dwangbuis of ben ik nou gek.
Jij bent zodra je biedt een overeenkomst aangegaan voor de koop, deze kun je niet meer annuleren. Je neemt nu vakantieveilingen kwalijk dat je op vakantie bent gegaan en je een e-mail adres hebt gebruikt wat je niet leest. Mogelijk dat ze bij een uitzonderlijke situatie wel iets aan coulance doen, maar daar is nu geen sprake van, u bent gewoon nalatig geweest. Het juridische loket zal waarschijnlijk weinig kunnen als Vakantieveilingen netjes een 14 dagen brief heeft gestuurd om de incassokosten te voorkomen en u nogmaals te sommeren om te betalen.

Dit heeft niets met een dwangbuis te maken, u bent een overeenkomst aangegaan en bent deze niet nagekomen. Tot op heden heeft u geen argumenten waarom u zich niet aan deze overeenkomst zou moeten houden, het is vervelend maar u bent slachtoffer van uw eigen nalatigheid.
Lady1234 schreef:Als u biedt op een veiling en u hebt het hoogste bod, moet u gewoon betalen. En als u dat niet doet, krijgt u een herinnering, maar nog zonder kosten. Dus kijk uw spambox na.

Wow, wow ik moet niks. Dat is het juist. Lees ff goed aub. Voordat je met moet begint. Blijkbaar is lezen ook lastig. Ik nalatig geweest. Nou sorry hoor, nalatigheid heeft een andere betekenis. Jullie lijken de belasting dienst wel. Nog zo'n organisatie die het zelf denken goed te doen. Terwijl ze zoveel mensen laten betalen, wat achteraf weer teruggedraait moest worden omdat ze het fout hadden. Heb in mailbox gekeken niks gehad na 14 dagen maar wel na een maand. Niks moet alles mag.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

WouterBN1983 schreef:Nou ik had een mailadres gebruikt die niet gekoppeld is aan mijn telefoon. En als ik op vakantie ben ga ik echt niet in de gaten houden of ik een mail van vakantieveilingen heb gehad . Omgekeerde wereld. Maar de reacties zeggen me voldoende. In deze tijd, en toch zijn er mensen die net zoals ik niet zo ermee bezig zijn zoals zoveel mensen wel met hun kop op hun tel zitten. Zit je in bus of trein iedereeen kijkt op dat scherm. Iedereen word zo voor andere mensen afgesloten. Ik ben niet zo'n persoon. Want daarom, is iedereen ook zo met zichzelf bezig en niet met medemens en gaan we filmen als er iemand ernstig ongeluk hheeft gehad. Dus dat ik het niet heb gezien in de mailbox vind ik dat kan toch gebeuren. En daarbij komt het mailadres wat ik gebruikte, gebruik ik zelden of nooit. Maar vind de reacties wel mooi, hoe iedereen zich laat naaien met dit soort apps. Ze hebben al meerdere claims aan hun broek gehad en ik ga tot het gaatje. Ik laat me geen geen geld afstelen. Ook al is het 1 euro cent.
Ik vraag me af met welke reden u gaat bieden op zo'n site? Het interesseert u blijkbaar niet of u de hoogste bieder bent want u houdt dit niet in de gaten.
De rest van uw relaas over mensen in de bus of trein heeft hier weer niets mee te maken.
Naar mijn mening probeert u nu uw dommigheid door te bieden goed te praten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

WouterBN1983 schreef: Wow, wow ik moet niks. Dat is het juist. Lees ff goed aub. Voordat je met moet begint. Blijkbaar is lezen ook lastig. Ik nalatig geweest. Nou sorry hoor, nalatigheid heeft een andere betekenis. Jullie lijken de belasting dienst wel. Nog zo'n organisatie die het zelf denken goed te doen. Terwijl ze zoveel mensen laten betalen, wat achteraf weer teruggedraait moest worden omdat ze het fout hadden. Heb in mailbox gekeken niks gehad na 14 dagen maar wel na een maand. Niks moet alles mag.
U bent een overeenkomst aangegaan en heeft daarna niet aan uw verplichtingen voldaan, dat is nalatig. Nalatigheid kan verschillende gevolgen hebben en in uw geval betekend dit dat u een schuld heeft aan vakantieveilingen, welke u moet voldoen, gezien u niet heeft gereageerd op de verschillende e-mails (en mogelijk brieven) hebben ze een incassobureau ingeschakeld. En let wel dat u op vakantie was is niet relevant. U verhaal over de belastingdienst is niet relevant en erg offtopic.

Nu wordt hier wel de 14 dagen brief als mogelijk oplossing genoemd voor de incassokosten. Dit zou een uitweg kunnen zijn, maar in de praktijk zal vakantieveilingen hier echt wel aan voldoen, en zullen ze dit ook kunnen bewijzen met een kopie van de brief. U zult moeten bewijzen dat u de brief/e-mail niet heeft ontvangen en dat is lastig in de praktijk.

Als vakantieveilingen voor die incassokosten/hoofdsom naar de rechtbank gaat dan is de vraag wie de rechtbank geloofd. U die stelt geen e-mail te hebben ontvangen (en vermoedelijk gaat daarnaast nog veel meer roepen zoals u hier ook doet) of Vakantieveilingen die de geautomatiseerde brief uit hun systeem toveren?

Indien de rechter toch vakantieveilingen geloofd bent u geen € 40,00 incassokosten kwijt maar circa € 200-300 en mogelijk meer als u toevallig net op vakantie bent als de uitspraak komt en de deurwaarder daarom wordt ingeschakeld om de vordering te innen.

Raadzaam is om ieder geval direct de hoofdsom te betalen, anders vervalt u argument over de 14 dagen brief.

Gesloten