Vast in Nederland door vertraging CBR

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door Radar »

tttlocke schreef:
09 feb 2020 14:01
Hé zijn er nu berichten verdwenen? Een technische fout wellicht?
Een ingreep van de moderatie zal het niet geweest zijn. Die zou dat immers netjes melden, bij forumleden, maar zeker in dit topic. Dát er berichten verwijderd zijn en waarom. Dat doet men niet in het geniep.
Ik houd het op een technische fout, één of ander bug dus.
We geven wel af en toe tekst en uitleg, maar niet bij elke ingreep. In dit topic stonden wat vervelende reacties die niet constructief waren dus die hebben we verwijderd.

Fijne avond nog,

Radar ^KL

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door tttlocke »

Een wat constructiever opstelling van de moderatie zou welkom zijn.
Niet stiekem berichten verwijderen en pas als er een opmerking over komt reageren.
Die berichten worden niet voor niets geplaatst, hoe 'vervelend' of off topic ze dan ook mogen zijn.
Daar is een aanleiding voor. Niet zelden is die aanleiding te vinden in de wijze van modereren.

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door AdiPit »

In Deutschland moet (75 -plussers ) geen gezondheidsverklaring en geen verlening van de rijbewijs.
In NL , verplichte verlening iedere 2-3 jaren van rijbewijs is nog een voorbeeld van discriminatie van ouderen.
Gezondheidsverklaring, kosten, tijd , bureaucratie en spanning is onbegrijpelijk en niets te maken met veiligheid.
Zijn ouderen met jaren ervaring en nog nooit problemen gehad meer gevaarlijk on de weg?.
Gelukkig eindelijk RADAR heeft aandacht op de kosten van deze probleem gebracht.
Wie helpt onz.?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is wel heel kort door de bocht, reactietijd wordt met ouder worden langer? ogen worden slechter maar dat heeft natuurlijk geen invloed op de verkeersveiligheid. Ja zo ken ik er nog wel een paar.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En normaal gesproken wordt het rijbewijs met vijf jaar verlengd. Pas bij medische aandoeningen kan die termijn korter zijn.

En we zijn hier niet in Duitsland.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door moederslink »

juliomariner schreef:
07 feb 2022 20:17
Dat is wel heel kort door de bocht, reactietijd wordt met ouder worden langer? ogen worden slechter maar dat heeft natuurlijk geen invloed op de verkeersveiligheid. Ja zo ken ik er nog wel een paar.
Nou inderdaad, ogen, oren en reactievermogen gaan achteruit bij het ouder worden, helaas.
En dat niet alleen : wat te denken van de ( vaak) vele medicijnen die van invloed kunnen zijn bij het autorijden.
Ook het draaien van je hoofd gaat niet zo soepel meer 😜.
Het vragen om een gezondheidsverklaring wanneer je 75 + bent is alleen maar verstandig , wanneer je je rijbewijs moet verlengen.
Ik zie soms sommige ouderen rijden , wow, dan houd je je hart vast.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kunnen we van zoiets niet iets leuks maken? Na een bepaalde leeftijd moet je ieder jaar voor verlenging een rondje op een circuit volbrengen binnen een bepaalde tijd. Lukt dit niet, dan ben je niet meer geschikt om te rijden. Dit zal sommigen uitdagen en de echte probleemgevallen eruit halen. Geven we de Nederlandse circuits de kans om geld te verdienen (want helaas hebben we te weinig leuke circuits) en er een business van te maken en niet van subsidie afhankelijk te zijn en we maken direct de wereld een stukje veiliger.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door gosewijn »

Binnen 4 weken alles geregeld en ook 21 mei 75 jaar .niet verder vertellen aub. :D

Ik woon 5 km van de duitse grens ga er ook boodschappen doen ,dan mag de auto eventjes zijn best doen ,okee moeder vindt het niet leuk :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door scontra »

gosewijn schreef:
08 feb 2022 16:59
Binnen 4 weken alles geregeld en ook 21 mei 75 jaar .niet verder vertellen aub. :D

Ik woon 5 km van de duitse grens ga er ook boodschappen doen ,dan mag de auto eventjes zijn best doen ,okee moeder vindt het niet leuk :D
Is uw moeder dan een (bijna) 100 jarige ? :oops: :wink:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik denk dat we met de komende tekorten op de arbeidsmarkt dit in nog veel meer sectoren gaan zien. Het piept en kraakt nu al op veel plekken en het wordt momenteel nog ever verergerd door coronauitval. Maar als dat over is zijn de tekorten niet weg.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door WZZ »

Het is gewoon belachelijk dat je er maar vrede mee moet hebben dat het CBR zijn zaken niet op orde heeft.
Ik hoef met zo'n rotsmoes ook niet bij de belastingdienst aan te komen.
Het wordt tijd dat (semi)overheidsinstellingen moeten gaan betalen als ze niet aan hun verplichtingen voldoen. Of op zijn minst de leidinggevenden er op afgerekend worden. Bananenrepubliek!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vast in Nederland door vertraging CBR

Ongelezen bericht door gosewijn »

WZZ schreef:
11 feb 2022 15:50
Het is gewoon belachelijk dat je er maar vrede mee moet hebben dat het CBR zijn zaken niet op orde heeft.
Ik hoef met zo'n rotsmoes ook niet bij de belastingdienst aan te komen.
Het wordt tijd dat (semi)overheidsinstellingen moeten gaan betalen als ze niet aan hun verplichtingen voldoen. Of op zijn minst de leidinggevenden er op afgerekend worden. Bananenrepubliek!
Heb jij ervaring of kort geleden rijbewijs verlengd , zo nee dan moet je niet zo reageren.

Gesloten