LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
JooTimme
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2014 14:18

Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door JooTimme »

Ik heb een auto gehuurd bij Firefly (dochter van Hertz) via de website van Ryanair. De prijzen waren goed nl €33,- voor 4 dgn. Het leek zelfs te mooi maar aangezien ik bij Ryanair altijd precies weet waarvoor ik betaal heb ik het toch maar via hun website gedaan.

Aangekomen in Spanje en na 1 uur wachten ben ik eindelijk aan de beurt. Of ik er full-insurance (SDCW) bij wilde, kosten 10,60 voor de periode van 4 dagen. Ik vroeg nog "per dag?? Nee voor hele periode" dus genomen zodat je geen enkel gezeur kunt krijgen over schade wel of niet aanwezig omdat tegenwoordig geen enkele verhuurder nog samen de auto checked. Er wordt mij nog verteld dat je een volle tank benzine aangerekend krijgt die je terugkrijgt als je de auto vol inlevert. Ik krijg eindelijk de sleutels en rental agreement waarbij mijn aandacht wordt gestuurd op het feit dat er SCDW op zit en richting het nummer voor de road assistance en ik kan eindelijk op weg.

Tegen de tijd van het inleveren kijk ik eens goed naar de rental agreement en zie dat de insurance wel per dag is. Bijkomend zie ik nu pas een hoop verborgen kosten vermeld, een overzichtje van wat ik ontdekte;
- orginele prijs van €33,- blijkt EX.BTW
- er wordt apart een personal insurance gefactureerd a €14,52
- de full-insurance (SCDW =super Collision Damage Waver) wordt voor 7 ipv 4 dagen aangerekend en dat a €5,- p/dg
- er is een zogeheten Fast Return charge verschuldigt van €19,40
- cargo tarjeta de credito a €3,30

Omdat de balie bij mijn vertrek niet open is kan ik geen verhaal halen. Ik lever de auto dus bij de return area in, met een volle tank.

Terug in Nederland Hertz gebeld want Firelfy kan ik niet bereiken of mailen omdat het firefly systeem mijn email weigert aan te nemen. De behulpzame man van Hertz kon in het systeem een duplikaat factuur vinden en heeft die toegestuurdt. Op die factuur blijkt dat ik de reservering voor de volle tank benzine niet gefactureerd heb gekregen echter de fastreturn charge blijkt op de faktuur als brandstofkosten te worden opgevoerd. Volgens de man van Hertz was dat standaard bij een boeking via Ryanair maar dat, en alle andere genoemde kosten, zie je nergens bij de boeking op de Ryanair website terug.

Op internet en ook op deze fora zie ik heel veel problemen met autoverhuurders en de verborgen kosten die ze aanrekenen. Blijkbaar is het gemeengoed om klanten te misleiden aangaande de kosten die je kwijt bent bij verhuur. In de reisbracnche is dat inmiddels aangepakt maar bij autoverhuur zijn deze wildwest praktijken nog gemeengoed. Aangezien je ook alleen via creditcard kunt betalen kunnen ze in principe (binnen zekere marges) afschrijven wat ze willen. Jij moet achteraf maar zien hoe en of je het krijgt rechtgezet. Mischien een topic voor een uitzending van RADAR??

Ik wil bij deze in ieder geval iedereen waarschuwen dat een auto huren via de Ryanair site veel duurder uitpakt dan lijkt. Mij valt dat erg tegen van Ryanair. Wees in ieder geval gewaarschuwd.

bjvanschie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2014 13:39

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door bjvanschie »

Ik heb ook een auto gehuurd bij Firefly (dochter van Hertz) via de website van Ryanair. De prijs was goed nl €69,- voor 6 dgn. prepaid en non refundable. Je moet opnieuw je credit card laten scannen anders krijg je de auto niet mee, als ik de SCDW weiger krijg ik te horen dat er dan geen enkele servie is ook geen road assistence etc. Ik blijf erbij dat ik geen extra verzekering SCDW voor 45 Eur wil voor het afkopen van eigen risico ook zorg ik ervoor dat de auto met volle tank wordt afgeleverd terug, tankstation is 1 km van de luchthaven. Wat blijkt is dat er na inleveren direct een bedrag van 89 eur wordt gereserveerd op je credit card en later ook wordt afgeschreven! Je ontvangt automatisch geen rekening! Als ik erom vraag komt de rekening met extra kosten voor de SCDW verzekering 55 eur, fuel service 29 eur en credit card charge 4 euro. Als je contact zoekt krijg je als antwoord dat de tank niet helemaal vol was en blijkt dat er in het spaans verborgen staat dat je WEL de SCDW hebt genomen.

Deze dochter van Herz is schandalig bezig wat je toch niet verwacht van zo'n groot bedrijf en geadviseerd via Ryanair. Begrijp niet dat dit soort praktijken nog steeds kan.



standaard reactie Firefly

Geachte heer van Schie,

Bedankt om contact met Firefly op te nemen betreffende bovenvermelde huur.

Bij terugkeer, ons personeel merkte dat het voertuig niet volledig werd bijgetankt. In lijn met onze huurvoorwaarden, bent u aansprakelijk voor de kosten van het tanken, plus eventuele bijbehorende servicekosten. Het tanken kosten op uw factuur correct zijn en zijn berekend met behulp van het overeengekomen tarief op uw huurovereenkomst document.

Ik heb de super cover heffing op uw fact! uur beoordeeld. Onze gegevens blijkt dat u deze extra dienstverlening geaccepteerd, en je het voordeel van het tijdens uw vakantie gehad. Met dit in gedachten, ik ben niet in een positie om deze kosten terug te betalen.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geīnformeerd en Firefly hoopt u in de toekomst weer van dienst te mogen zijn.

Met vriendelijke groet,
[/i]
Bijlagen
Firefly Invoice 909608044.PDF
(68.96 KiB) 939 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

jvspron
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2014 10:15

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door jvspron »

Ook ik ben opgelicht door Firefly. Ik heb de autohuur geregeld en betaald via Auto Europe incl. verzekeringen. Op 15 juni 2014 haal ik de auto op bij de balie van Firefly op Gerona Airport. Daar laten ze mij een document ondertekenen met heel veel tekst. Ik vraag waar ik voor teken en krijg als antwoord dat je hier mee toestemming geeft om na inlevering de gebruikte benzine te kunnen verrekenen met mijn creditcard. Ruim 2 weken na mijn vakantie merk ik ineens dat er 257 euro van mijn creditcardrekening is afgeschreven. Bij navraag vertelt Auto Europe mij dat ik getekend heb voor aanvullende verzekeringen. Deze zijn mij nooit aangeboden. Maar het wordt dan een welles-nietes spelletje. Ik ben zeer teleurgesteld in Auto Europe die zaken doen met zo'n firma als Firefly. Je kan wel nagaan als je voor 130 euro een auto huurt incl. verzekeringen, dat je dan niet nog eens voor 200 euro extra verzekeringen gaat afsluiten. Auto Europe was het daar wel mee eens, maar van enige restitutie was geen sprake. Dus mensen, pas op voor Auto Europe en Firefly.

harald44
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2014 16:56

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door harald44 »

Geachte Lezer,

Mijn klacht is;

Ik heb een autogehuurd voor mijn 2 weken vakantie in Barcelona, via de site van www.skyscanner.nl en kom uit bij cartrawler die voor mij een auto zal reserveren bij het autoverhuur bedrijf Firefly (onderdeel van Herts). Dan denk je dus Herts is bekend dus het zal allemaal wel goed zijn!!! NIET DUS!!

Op mijn reserveringsbevestiging van Cartrawler is weer gegeven dat ik een aanbetaling van €24,73 moet voldoen via mijn creditcard. Vervolgens is de afspraak dat als ik in Barcelona zal aankomen (staat letterlijk in de reservering) dat ik een bedrag van 303,94 zal moeten betalen aan de balie.

Aangekomen bij de balie van Firefly word ik na ruim een anderhalf uur wachten pas geholpen door een zeer onprettig en zeer onvriendelijke dame Genaamd Laura. Ik geef mijn gegevens en krijg vervolgens een factuur van wel 583,15 euro onder mijn neus geschoven. Waarop ik dus in discussie ben gaan want op mijn reservering formulier van cartrawler staat dat ik aan de balie een bedrag moet voldoen van 303,94 euro.
Na een zeer heftige discussie had ik geen andere keus meer om een formulier te ondertekenen, want anders zou ik mijn gereserveerde huurauto niet eens meekrijgen. Tevens wilde ik gelijk mijn creditcard blokkeren maar ook dat heeft geen nut gehad want anders zou ik wederom mijn huurauto niet meekrijgen. Dit voelt als chantage in een onbekend land.

Na het een dag te hebben laten bezinken ben ik gelijk gaan mailen met Cartrawler en krijg daar het antwoord dat ik niets had moeten ondertekenen. Dus NIET TEKENEN is geen auto meekrijgen en €24,73 kwijt zijn aan cartrawler. OF WEL TEKENEN is een bedrag betalen van wel 583,15 euro in plaats van het afgesproken bedrag wat op mijn reservering stond van totaal € 328,67 (incl 24,73 aanbetaling). Dit gaat dus om een werkelijk verschil van € 254,48 wat ik dus nu extra kwijt ben waar ik dus niet op heb gerekend. Erg onaangename verassing om je vakantie al mee te beginnen.

Nu na heel veel mail contact te hebben gehad zal je verder van het welbekende kastje naar de muur worden gestuurd zonder enig resultaat. Tevens zal Cartrawler wijzen naar Firefly (onderdeel Herts) en anders om. Wat Cartrawler anders zegt is zoek het zelf maar uit met je bank, klantvriendelijkheid is dus bij Cartrawler ook ver te zoeken.

Mijn raad naar iedereen die dit leest BOEK NOOIT VIA CARTRAWLER een auto BIJ FIREFLY (ONDERDEEL VAN HERTS)

Ik zal te vrede zijn als ik het verschil terug zal geretourneerd krijgen van wat ik werkelijk heb betaald aan Firefly met het geen dat ik heb gereserveerd bij cartrawler dus in de berekening is dat: €583,15 (betaald aan Firefly) - 328,67 (staat op de reservering van Cartrawler) = het bedrag van € 254,48. tevens is een excuus en misschien een klant compensatie ook op zijn plek.

Indien ik mijn geld niet retour zal krijgen(waar ik heel bang voor ben) ben ik tevreden dat Cartrawler en firefly nooit meer naar voren komen via de Nederlandse websits als men een auto huurt. Dit om te voorkomen dat er nog velen mensen meer zullen worden gedupeerd door deze vieze streken van grote miljoenen bedrijven.

william1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door william1973 »

er zijn ook verhuurbedrijven aan het vliegveld waar je GEEN creditcard nodig heb.het is even zoeken, of bel desnoods een reisburo op, dat hebben wij ook gedaan en hun hebben het verder geregeld

Zoals Cikar Cars in Spanje, je ben iets duurder uit, wij betaalde € 23,50 p/dag met een afname voor 10 dagen dus in totaal € 235,00 en je ben volledig verzekerd dus zonder fratsen achteraf. we hebben € 13,50 borg aan benzine betaald, en na inleveren het geld weer netjes terug gekregen

Jorgt
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 11:06

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Jorgt »

Ik heb ook een klacht n.a.v. autohuur by Firefly via Ryan Air en Hertz. Grote oplichters zijn het.
Tijdens mijn reservering op de Ryan website heb ik een auto gehuurd bij Hertz. Nergens was kenbaar gemaakt, dat de autoverhuur via Firefly ging. Ik heb een bevestiging gekregen van Hertz. Maar nu dat ik een klacht heb, sturen ze me constant door naar Firefly. Zonder resultaat overigens.

Zie onderstaand email verkeer (van oud naar nieuw):

DEEL 1

VRAAG AAN HERTZ 23-9-2014:

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb een vraag over onderstaande reservering (schuingedrukt) . Deze reservering is gemaakt via de Ryan air websit maar de reservering is door Hertz verstuurd.

Er zijn (extra) kosten afgeschreven van mijn credit naar aanleiding van deze huur.
118,75 euro auto huur, ga ik mee akkoord.
94, 91 euro, afgeschreven door Firefly(?), hier ga ik niet mee akkoord.
Ik begrijp hier niets van. Ik heb namelijk geen extra verzekering(en) afgesloten en de auto (2 km voor het inleveradres) netjes volgetankt.

Visit www.hertz.nl or call 202013512.

Reservation Confirmation

Your reservation number is G2733187560

Thank you for placing your reservation with Hertz!
The following confirms the information on your reservation.

Reservation Information:
Customer Name: xxxxxxxxxxx
Renting
City: REUS , SP
Location: REUS SERVED BY FIREFLY
Address: AEROPUERTO DE REUS
Date/Time: WED 06 AUG 2014 12:15 PM
Return
City: REUS , SP
Location: REUS SERVED BY FIREFLY
Address: AEROPUERTO DE REUS
Date/Time: WED 13 AUG 2014 11:00 AM
Vehicle: B00 ECONOMY MANUAL (ECMR)
Corporate/Association (CDP) Plan: RYANAIR

Supplementary Equipment: 1 CHILD SEAT INFANT(S)


Ik ga er van uit dat het bedrag van 94.91 euro terug gestort wordt op mijn cc rekening.

Ik hoor graag van u.

Kind regards / met vriendelijke groet / mit freundlichen Grüssen,



ANTWOORD VAN FIREFLY (!) 2-10-2014:

Geachte heer ter Beek,

Bedankt om contact met Firefly op te nemen betreffende bovenvermelde huur.

Brandstof beleid, de bestuurder wordt aangerekend aan het begin van de huur voor een volle tank brandstof en ook een snelle Return vergoeding. Beide tarieven zijn berekend op basis van de offici?le pomp tarieven op het moment van publicatie.

Let op met betrekking tot brandstof. U wordt automatisch vergoeden voor alle brandstof dat nog in de tank is bij terugkomst, Voor dezelfde pomp prijzen dat de brandstof werd oorspronkelijk voor in rekening gebracht.

Daar voo! r zal Firefly een service fee per huur belasten (genoteerd als service op u factuur).

Ik heb de super cover heffing op uw factuur beoordeeld. Onze gegevens blijkt dat u deze extra dienstverlening geaccepteerd, en je het voordeel van het tijdens uw vakantie gehad. Met dit in gedachten, ik ben niet in een positie om deze kosten terug te betalen.

Ik heb een kopie van uw factuur bijgevoegd.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb ge?nformeerd en Firefly hoopt u in de toekomst weer van dienst te mogen zijn.

Met vriendelijke groet,



VRAAG AAN HERTZ(!) 2-10-14:

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb bijgaande e-mail ontvangen van firefly (!?) betreffende mijn autohuur klacht.
Met deze email ga ik uiteraard niet akkoord.
Onderstaand staat nogmaals de klacht beschreven.

Ik raad u ten strengste aan om mijn klacht wederom te overwegen en het bedrag terug te storten.

Met vriendelijk groet,


ANTWOORD FIREFLY / HERTZ:

Geen

VRAAG AAN HERTZ 15-10-14:

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb helaas nog geen reactie van jullie mogen ontvangen betreffende onderstaande email.

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,


ANTWOORD FIREFLY / HERTZ:

Geen


VERVOLG ZIE DEEL 2

Jorgt
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 11:06

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Jorgt »

DEEL 2:

VRAAG AAN HERTZ 25-11-14:

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb helaas nog steeds geen reactie van jullie mogen ontvangen betreffende onderstaande email.

Nogmaals, het gaat om deze mail:



ANTWOORD FIREFLY 25-11-14

Geachte heer Ter Beek,

Zoals u ons heeft verzocht, hebben wij bovenstaande huur opnieuw onderzocht.

Bij aanvang van de huur is door de medewerk(st)er de optie "Fuel Purchase Option" (FPO) aan u voorgelegd en welke door u is geaccepteerd.

Deze optie houdt in dat u de huurauto met een volle tank meekrijgt en deze leeg kan worden ingeleverd. U betaalt voor een volle tank, eventuele restbrandstof wordt niet terugbetaald.

U heeft de wagen volgetankt teruggebracht! en dus werd er u geen bezine aangerekend. De servicekost diende u wel te betalen.

Ook heeft u aangegeven de Supercover verzekering te wensen, u heeft met uw handtekening akkord gegeven voor deze extra optie.

Wij vertrouwen naar tevredenheid te hebben gehandeld.


VRAAG AAN FIREFLY 25-11-14

Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga alleen niet akkoord met onderstaand.
Ik heb nadrukkelijk gevraagd bij het ophalen van de auto, aangezien het document/contract in Spaans was en ik deze taal niet machtig ben, of er geen extra bij kwamen zoals verzekering e.d.. Dit was volgens jullie medewerker NIET het geval.
Tevens heeft uw medewerker laten weten dat de auto volgetankt ingeleverd moest worden, dan zouden er geen extra kosten worden berekend.

Graag verzoek ik u daarom, het bedrag terug te storten op mijn rekening!!!

Met vriendelijke groet,



ANTWOORD FIREFLY 28-11-14:

Geachte mevrouw ter beek ,

Bedankt om nogmaals contact met Firefly op te nemen.

Naar aanleiding van uw vraag heb ik ons systeem opnieuw gecontroleerd en dien ik u helaas te verwijzen naar het antwoord van mijn collega.

Helaas kunnen wij de gespreken aan de balie niet terughalen. Daarom gaan wij in dit soort zaken uit van het getekende huurcontract.


Alle kosten staan duidelijk vermeld op het door u getekende huurcontract. Ik kan dan ook niet overgaan tot een teruggave van deze kosten.

Voorts dient u deze brief als een definitief antwoord te beschouwen.

Met vriendelijke groet,


Firefly Customer Services
https://uk.fireflycarrental.com


REACTIE ONDERGETEKENDE 28-11-14:

Dit is ronduit SCHANDALIG!! Ik ben gewoon opgelicht door jullie!

Jullie kunnen alle conversaties terug vinden op de TROS Radar website


-----------------

Conclusie: NOOIT een auto huren bij Firefly (via Ryan air / Hertz)

Groeten,

Jorg

Jorgt
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 11:06

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Jorgt »

TOEGIFT

AAN FIREFLY:

Geachte heer / mevrouw,

Hierbij zoals beloofd:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2#p2105332

Met “vriendelijke” groet,

RobertoT
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2015 14:26

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door RobertoT »

Heel herkenbare tekst over Firefly.

Ook wij hadden een reservering voor 80,55 euro en betaalden uiteindelijk 302 euro.
Deels (brandstof, hoewel wel vreemd dat ze er meer voor rekenden dan dat er in onze auto paste) wel terecht.
Echter de verzekering (95 euro, niet doen zou betekenen dat er 850 euro van de VISA werd afgehaald als borg), VAT (50 euro) en de servicekosten konden wij niet plaatsen op de reservering waarin alles inclusief zou zijn, of de keuze zou gegeven worden voor zelf voltanken.

Ook wij hebben anderhalf uur in de rij gestaan en zijn met een beschadigde, vieze, mindere auto dan waarvoor betaald (en gereserveerd) vertrokken, omdat je nou eenmaal geen keuze hebt en de baliemedewerkers nauwelijks Engels spreken.

Een mail naar ze sturen werkt niet. Hebben we herhaaldelijk geprobeerd op de Firefly-site, maar wordt niet door hun systeem opgenomen.

Zou goed zijn als dit wat meer aandacht kreeg. Helaas zijn wij er ook te laat achter gekomen dat ze de boel belazeren.

m.vr.gr.

Rob

hr2015
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2015 23:57

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door hr2015 »

Helaas kunnen wij dit bericht bevestigen.
Na het boeken van een ticket bij Ryanair direct een auto bijgeboekt van firefly.
183 euro voor 13 dagen.
Wij hadden er ook 1 stoeltje en een zitverhoger bij (zitverhoger kun je beter van thuis meenemen... neemt amper gewicht in in je bagage en kost behoorlijk veel om te huren).

In de voorwaarden via e-mail stond:"Price includes Collision damage waiver (Excess Applies), Theft protection (Excess Applies), Location Service Charge, Vehicle licensing fee and road tax, Tax, Unlimited free kilometers included".

Stoeltjes (116 euro) en volle tank moesten we nog wel betalen.
Op de airpoort, na bijna een uur in de rij te hebben gestaan, begon men over full insurance en service kosten etc. Men wist zelf ook niet duidelijk waar het over ging want ze bleef het hebben over 104 euro fuel... terwijl later op de spaanse rekening bleek dat dát iets anders was.
Uiteindelijk toch getekend.... dachten die full Insurance dan wel nodig te hebben (de 'supercover' zeg maar).
Verder zijn op de rekening ook service kosten in rekening gebracht...
We hebben nog niet gezien wat er is afgeschreven en/of teruggestord, maar alleen al op basis van het contract zijn we 120 euro meer kwijt geweest...

Bij deze dus een waarschuwing voor iedereen:
OF boek NIET via Ryanair. ( en allerlei automaatschappijen die een creditcard willen zoals iemand eerder zei)
En ALS je hebt geboekt: Ga niet in op allerlei 'full insurance' gezeur. Houdt je poot stijf dat je niet meer wilt dan waar je voor betaald hebt...

Verder een vraag aan experts: Wat als je niet dit 'supercover' neemt, er in je mailcontract het bovenstaande staat, maar op de voorwaarden wel het verhaal dat je zonder supercover zelf aansprakelijk bent... hoe zit het dan als je een ongeluk/diefstal krijgt????

hr2015
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2015 23:57

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door hr2015 »

Hier een vergelijkbaar verhaal....
120 euro extra moeten betalen bij het ophalen van de auto.
Terwijl in de mail stond: "Price includes Collision damage waiver (Excess Applies), Theft protection (Excess Applies), Location Service Charge, Vehicle licensing fee and road tax, Tax, Unlimited free kilometers included"

Zien we op de rekening toch allemaal andere kosten terug.... onder andere service charge en de al eerder genoemde 'supercover' terwijl de booking confirmation doet vermoeden dat die inclusief is...

HansHeinz
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2015 21:36

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door HansHeinz »

Ook ik hoor bij de groep mensen die via boeking bij Ryanair via hun site geruisloos werd doorgeloodst naar de autoverhuur Hertz. En Hertz vervolgens loodste mij weer door naar hun dochterbedrijf Firefly. Ach Ryanair zal wel met betrouwbare firma's zaken doen dacht ik nog. (dom dom). Bij de Firefly balie in Malaga werden wij geconfronteerd met een hoge borgsom van €650 en "kozen" we voor een extra verzekering (men kon mij niet uitleggen hoe het zat). Je troost je zelf met de gedachte dat de oorspronkelijk prijs ook te mooi om waar te zijn was en je wilt je vakantie ook niet laten bederven dus ... betaal je met nog 2 andere Nederlandse autohuurders die ook voor het blok werden gezet werden maar snel de dame met haar zeer gebrekkig kennis van Engels)

Klaar? De auto was wel een ander merk dan gereserveerd maar verder voor 4 dagen prima, trouwens wel snel even terug geweest naar de balie van Firefly maar alle reeds aanwezige krassen en deuken hoefden niet gemeld of vastgelegd worden "its oké you have Insurance " Je ben dan zelfs even blij gelet op de vele krassen en deukjes dat je geen borg van €650 hebt betaald maar een extra verzekering hebt afgesloten

Bij de terugreis de auto netjes volgetankt afgeleverd, echter na een aantal dagen thuis toch twijfels en na bestudering van de nota van Firefly de ellende: €53 voor benzine (?) en € 20 service kosten (?). dus €73 te veel betaald....

Nu ik achteraf de vele negatieve review lees over Firefly word ik niet eens zo boos op deze dubieuze club (misleiding en toeristen uitmelken het gebeurd helaas vaker) maar eigenlijk ben ik veel bozer op Ryanair (verdienen aan doorsluizing naar Hertz) en Hertz (sluist door naar dochterbedrijf Firefly) Ryanair en Hertz verdienen hier veel geld aan en zijn, dat kan niet anders, op de hoogte van de klachten en praktijken van Firefly. Tot slot: had ik alleen direct zaken gedaan met een bedrijf met de naam Firefly dan had ik mijn huiswerk op internet vooraf gedaan en de vele negatieve reviews gevonden en er nooit een auto gehuurd.

Ryanair en Hertz hebben mij met hun naam en reputatie misleid!!

Ost
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2015 09:03

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Ost »

In maart 2015 ook het schip ingegaan met Firefly in Milaan. Ik raad iedereen aan geen zaken te doen met [ongefundeerde bewering verwijderd]. Ongelofelijk dat Hertz zich hieraan koppelt. Want ook met Hertz ben ik klaar. Want het kan niet anders dat Hertz van deze dubieuze praktijken op de hoogte moet zijn. Het is weer hetzelfde liedje, vooraf gelokt worden met een aantrekkelijk tarief, en vervolgens via de creditcard extra kosten voor je kiezen krijgen. Op het vliegveld van Malpensa werden wij door een busje opgehaald en naar een industrieterrein gebracht waar een klein vaag kantoortje de medewerkers (getraind) klaar stonden om je uit te kleden. Mijn maat gaf al aan dat hij het niet vertrouwde want de klanten voor ons kwamen na het zien al verhaal halen dat de te huren auto vol beschadigingen zat, maar niet geregistreerd stonden (!). Ook was de tank niet vol. Naast de balie stond een balie van Hertz. Dus nogmaals 4 [ongefundeerde bewering verwijderd] handen op één buik. Wij hadden voor de zekerheid foto's genomen van de auto om ''grappen'' van deze figuren te voorkomen. Bij terugkomst leek alles in orde, totdat het overzicht van de creditcardmaatschappij de maand daarna op de mat viel. Allemaal kosten die vaag tot onverklaarbaar waren. Heeft het zin om hiertegen in te gaan? Nee! Heeft het zin om de hele wereld tegen Firefly en ook Hertz te waarschuwen en te boycotten? JA!.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2015 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

charlottetijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2015 12:39

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door charlottetijssen »

Ook wij zijn naar mijn mening opgelicht door Herz autoverhuur.
Vorig jaar hadden wij via Ryanair een auto gehuurd bij Herz voor afgelopen vakantie in Augustus vanaf het vliegveld in Pisa voor 151 euro.
In Pisa aangekomen hebben wij ons eigen risico afgekocht voor nog eens 150 euro en een week of 2 na thuiskomst kregen wij een overzicht van de rekening van Herz waar ze nog eens extra 40,74 luchthaventoeslag,16,80 wegenbelasting en 20,74 fast return fee? hebben ingehouden op onze creditcard.
Normaal huren wij een auto bij sunnycars waarmee we nog nooit voor verrassingen zijn komen te staan.
Naar mijn weten is er ook nergens van te voren aangegeven dat er achteraf nog van deze rare kosten bij zouden komen.
Van de klantenservice van Herz word ik ook niet veel wijzer en de enige verklaring die ik krijg is dat dat door Ryanair komt en dat ze daar nu geen zaken meer mee doen.
In mijn ogen pure oplichting en dus voor ons nooit meer Herz autoverhuur.

Johan2016a
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2016 22:09

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Johan2016a »

Hier zelfde verhaal. Eigen risico afgekocht maar moest toch 1900 borg voldoen wat niet meer op mijn creditcard zat. Onmogelijk om met een andere creditcard te voldoen of over tr zetten op de andere naam. Enige opossing 186 euro betalen voor een verzekering van firefly zelf. Waardeloos bedrijf. Zij verwijzen naar het bedrijf in engeland waar je blijkbaar hebt gehuurd en je verzekering had die ineens niet goed was en dat bedrijf in engeland zegt dat het aan firefly ligt. Het is duidelijk beleid van dit bedrijf om mensen op deze manier die verzekering aan te smeren. De auto zelf was niet wat ik had gereserveerd en was oud en vies. Ryanair moet zich schamen dat ze dit aanbieden aan hun klanten. Eindafrekening moet nog komen en ik vrees het ergste als ik alles zo lees. Uren op de luchthaven staan ruzieen met dat rot bedrijf.

mdijkhui
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2017 14:49

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door mdijkhui »

Ook zelfde verhaal. Had een verzekering afgesloten bij Rental Cars voor 119 euro. Bij aankomst meldde Firefly dat deze niet rechtsgeldig was in Spanje en of ik ter plekke een nieuwe verzekering wilde afsluiten anders kreeg ik de auto niet mee want onverzekerd rondrijden mag niet. Ik weigerde toch. Daarnaast was er gesteggel over het afboeken van de 1000 Euro borg. Na veel geharrewar en een uur onderhandelen kon ik de auto meekrijgen en de borg afkopen ter plekke tegen betaling van 13 Euro. (?) Allang blij dat ik de auto meekreeg heb ik getekend, de verzekering van Rentalcars was overgezet zo werd mij verzekerd. Niet dus. Bij terugkeer in NL was er 241 Euro van mijn Credit Card afgeschreven. Bleek dat ik toch voor hun verzekering had getekend. Dat doe je blijkbaar door 2 handtekeningen te zetten op de Rental agreement. Navraag bij het service team van Rentalcars met overlegging van de pdf'jes uiteraard bleek bij thuiskomst niets te helpen. Ik had getekend en Firefly stond in zijn recht. Wel wilde Rentalcars hun verzekeringsbedrag terugstorten. Firefly is zeer misleidend te werk gegaan. Heeft aan de balie nooit de waarheid verteld. Wie, in his right mind, zou anders 2 verzekeringen afsluiten? Boevenbende is het. Rentalcars heeft me ook teleurgesteld. de bemiddeling is een wassen neus. Het is hun partner en enige druk uitoefenen is niet gebeurd. Wat mij betreft mogen beiden op de zwarte lijst en ik raad iedereen aan om nooit met deze 2 in zee te gaan.

mj verstegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2017 15:05

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door mj verstegen »

Ik heb een auto gehuurd via Ryanair met Firefly op 25 juli 2017 in Malaga voor 15 dagen. Terplaatse heel nadrukkelijk aangegeven dat we geen verzekering nodig hadden. We moesten tekenen voor fuel en tax. Alle bedragen op de linkerkant van het formulier stonden op nul en rechts stond SCDW. Eenmaal thuis 300.00 euro van de creditcard afgeschreven. Nu blijkt dus dat met de SCDW alle bedragen van eigen risico op nul komen te staan. Dit is geen miscommunicatie omdat we terplaatse heel duidelijk zijn geweest maar een opzettelijke misleiding. Ook Ryanair heeft dit bevestigd. Maar helaas we hebben getekend.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Dieke83 »

mj verstegen schreef:Ik heb een auto gehuurd via Ryanair met Firefly op 25 juli 2017 in Malaga voor 15 dagen. Terplaatse heel nadrukkelijk aangegeven dat we geen verzekering nodig hadden. We moesten tekenen voor fuel en tax. Alle bedragen op de linkerkant van het formulier stonden op nul en rechts stond SCDW. Eenmaal thuis 300.00 euro van de creditcard afgeschreven. Nu blijkt dus dat met de SCDW alle bedragen van eigen risico op nul komen te staan. Dit is geen miscommunicatie omdat we terplaatse heel duidelijk zijn geweest maar een opzettelijke misleiding. Ook Ryanair heeft dit bevestigd. Maar helaas we hebben getekend.
In welke taal was de Rental Agreement? Je mag altijd vragen naar een Engelse versie en anders nooit tekenen ookal staan er 100 mensen achter je.
Als je tekent voor iets dat je niet kan lezen of niet begrijpt is dat je eigen fout.
Tevens zou ik aanraden om of te huren via de website van de rental company of via sunnycars.

Khalid87
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2018 17:48

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Khalid87 »

Ik heb in december een auto gehuurd in malaga luchthaven door FIREFLY. En als ik terug in België was hebben ze 274€ van mijn master card afgehaald zonder mijn toestemming. En ik heb ze weken proberen te contacteren om een uitleg te vragen maar ik kan ze niet bereiken. Dus ik weet niet wat ik moet doen maar ik ben wel mijn geld kwijt.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2018 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage en overmatig hoofdlettergebruik verwijderd

Khalid87
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2018 17:48

Re: Verborgen kosten autoverhuur Firefly via Ryanair

Ongelezen bericht door Khalid87 »

Wat kan ik doen om mijn geld terug te vorderen?

Gesloten