LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
IlonkaHoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 17:21

Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door IlonkaHoff »

24 augustus 2017 boekten mijn vriendin en ik (Via een actie van Kruidsvat) een 3 daagse verrassingsreis bij Verrassingsticket.nl
We kregen binnen een week een bevestiging dat we naar Rome gingen op 15 januari 2018. Echter: de aankomsttijd die dag op het vliegveld is 17.50 en de vertrektijd op 17 januari is vervroegd naar 11.05.
Zeggen en schrijven zijn we dus maar 1 volle dag in Rome.
Ik heb Verrassingsticket.nl een mail gestuurd om mijn ongenoegen kenbaar te maken en zij reageren dat vertrektijden altijd na 08.30 zijn en dat we twee nachten hebben. En dat zij altijd kijken naar de meest gunstige tijden voor onze bestemming. Als dit de meest gunstige tijden zijn vraag ik me af wat zij dan verstaan onder ongunstige tijden.
Ondanks dat de prijs laag is (89,-- euro) en wij waarschijnlijk niet meer mogen verwachten, zijn we zeer teleurgesteld want wij moeten beiden wel 3 volle dagen vrij nemen.
Verrassingsticket.nl... een onaangename verrassing en wat mijn vriendin en mij zelf betreft: absoluut niet voor herhaling vatbaar

I. Hoff

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een 3 daagse reis betekend niet dat u 3x24 uur op uw bestemming bent. De heen- en terugreis tellen gewoon mee als dag. De vluchttijden kunnen gunstig en minder gunstig uitvallen, maar de duur blijft hetzelfde.
Overigens is dit niet alleen bij Verrassingtickets, maar bij elke reis.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je enigszins ervaren bent in pakketreizen dan weet je dat dit kan gebeuren. Ook als je zelf twee losse vluchten boekt naar/van Rome dan zal je zien dat je (flinke) delen van de aankomst en vertrekdag niet op de bestemming bent.

Dus er is niets vreemds aan de hand, dit is al zo lang er gereisd wordt.

Overigens zou ik nooit bij verrassingsticket ook maar iets boeken, voor de daar gehanteerde bedragen kan je heel, heel weinig verwachten.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door JvandeW »

Brahms schreef:Als je enigszins ervaren bent in pakketreizen dan weet je dat dit kan gebeuren. Ook als je zelf twee losse vluchten boekt naar/van Rome dan zal je zien dat je (flinke) delen van de aankomst en vertrekdag niet op de bestemming bent.

Dus er is niets vreemds aan de hand, dit is al zo lang er gereisd wordt.
Ook al is dit iets wat al langer voorkomt, is het wel degelijk iets vreemds.

Omgerekend zal de TS nog geen 41:15 uur in Italië zijn. Dat is nog geen 2 dagen. Zelfs met vlucht meegerekend van circa 2x 2:20 = 4:40 uur is er nog altijd spraken van maar 45:55 uur, nog steeds geen volle 2 dagen. In die zin kan er dus eigenlijk geen spraken zijn van een 3-daagse reis als de reis nog niet eens 48 uur duurt. En dan is het best vreemd te noemen dat de reis dan dus wel een 3-daagse reis genoemd mag worden.

De reis had beter iets in de trant van 2 nachten reis genoemd kunnen worden. Dan had er ook geen discussie over hoeven te bestaan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door renewouters »

Voortaan gewoon lekker de eerste vlucht voor de heenreis en de laatste vlucht voor de terugreis boeken en geen pakketreizen meer doen (is tegenwoordig nergens meer voor nodig: je boekt via internet heel makkelijk alles wat je nodig hebt). Als je met een low cost airline gaat zijn dit vaak nog de goedkoopste vluchten ook.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Berteman »

De dag van vertrek (ook al is dat 23:00 uur) en dag waarop huiswaarts wordt gereisd (ook al is dat 01:00 uur) gelden in de reiswereld nu eenmaal als een dag. En, mensen die verrassingsticket boeken komen wel vaker voor een onaangename verrassing te staan ...

Mucha

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk is 89 euro niet eens zo heel duur voor een retour naar Rome en twee overnachtingen. Ga maar eens met de Thalys naar Parijs. Het goedkoopste enkeltje kost 35 euro. Doe dat maal 2, zit je op 70, heb je verder nog helemaal niks, en als je het op één dag doet, blijft er best wel weinig tijd over om in Parijs rond te dolen. Een uur of 10 of zo. Moet je ook nog een paar keer eten.

Ik vind die actie zo slecht nog niet.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:ik vind die actie zo slecht nog niet.
Inderdaad. Het probleem zit vaak meer in de te hoge verwachting.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor een goede beoordeling moet je weten hoe het aanbod van Kruidvaten (en Verrassingsticket.nl) er uit ziet.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Misleidende reclame is altijd onjuist natuurlijk. Maar alleen al vanwege de prijs en het feit dat ze via een drogisterijdiscounter (...) worden aangeboden, en de immer lage prijs, zou reden moeten zijn om geen al te hoog verwachtingspatroon te hebben, of je op z'n minst vooraf even in de finesses van het aanbod én de ervaringen te verdiepen. En dat zou een dergelijke uitkomst geen verrassing mogen zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vermoed dat je hier het pacta sunt servanda beginsel uit het oog verliest.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Ik vermoed dat je hier het pacta sunt servanda beginsel uit het oog verliest.
Waarom? Zolang het aanbod overeenstemt met het geleverd, is de schuldmakende belofte ingelost.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je je schuld wel ingelost, als je drie dagen belooft en je levert, in het gunstigste geval, nog geen 46 uur?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Binnen de geldende kaders van een reisovereenkomst: ja.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik drie dagen hoor, dan denk ik toch aan 72 uur. Ik ben niet zo van de "drie dagen *" en "* = met drie dagen bedoelen we c.a. 48 uur".

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door witte angora »

Die discussie is wel vaker gevoerd op dit forum...

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door JvandeW »

Moneyman schreef:Binnen de geldende kaders van een reisovereenkomst: ja.
De overeenkomst doorgenomen staat nergens beantwoord hoe https://verrassingstickets.nl/ een dag omschrijft. Ook niet op de pagina van de reizen zelf. Hoe moet de definitie van een dag dan bepaald worden?
witte angora schreef:Die discussie is wel vaker gevoerd op dit forum...
Ik kom alleen deze tegen, waaruit blijkt dat het daar wel in de Algemene Voorwaarden zou staan. Dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Als ik drie dagen hoor, dan denk ik toch aan 72 uur. Ik ben niet zo van de "drie dagen *" en "* = met drie dagen bedoelen we c.a. 48 uur".
Ik krijg ook het liefst zoveel mogelijk vakantie voor mijn geld ;). Maar wat ik bedoel is het volgende: het is volgens mij een feit van algemene bekendheid dat reisdagen onderdeel zijn van de reis. Bij een 14-daagse vakantie valt dat minder op dan bij een 3-daagse, maar het mechanisme is identiek. Juist omdat het logisch is (het is immers onlogisch te verwachten dat de reisdagen géén onderdeel van de opgegeven reisperiode uitmaken), is dat ook geen onderdeel van de overeenkomst of algemene voorwaarden. Je ziet bij bijvoorbeeld de ANVR ook dat dit niet in de AV staat, maar wél in de toelichting.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

De 46 uur zijn inclusief de reistijd.

Gesloten