LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
geostork
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2012 15:01

voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door geostork »

Bij aankomst bij de balie van Goldcar in Málaga airport werd mij op bitse toon een A4tje getoond met de kop: “What is not covered“, vergezeld van een indrukwekkende lijst met grote onkostenposten, die niet door mijn verzekering bij Rentalcars.com gedekt zouden zijn. Voor E 42,- kon ik dit eigen risico afkopen. In de offerte van Rentalcars.com staat duidelijk: “Verzekering zonder eigen risico” In de bevestigingscoupon staat onder het kopje: “Andere lokale toeslagen” niet vermeld: “Houd er rekening mee, dat u een zogenaamde Basic Car Hire Insurance heeft en dat u lokaal een extra verzekering wordt aangeboden voor zaken als een gebroken voorruit (tot E 850,- )of een defecte katalysator (tot E 1750!!)” Wel iets over “prijzen voor supplementen worden gecontroleerd (??!!) door het lokale huurbedrijf“. Een uiterst onduidelijke en misleidende formulering, waarbij de huurder denkt aan kinderzitjes e.d., niet aan een extra verzekeringspolis, die het huurbedrag bijna overstijgt!. Na een nachtvlucht, met een grote rij wachtenden achter mij en een vermoeid kleindochtertje onder mijn hoede heb ik met grote tegenzin en onder druk ingestemd. Geprobeerd het 0800 nummer van Rentalcars.com te bellen, maar dat mislukte. Ik heb in de afgelopen 20 jaar tientallen auto’s gehuurd, In Canada, Nederland, Ierland, Spanje (Madrid, Valladolid, Asturias, Málaga), recentelijk ook via Rentalcars.com (Gran Canaria), maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!


Verder:Het Goldcar contract dat ik moest ondertekenen was grotendeels in het Spaans opgesteld Het woord “carburante” hoort niet tot mijn vocabulaire. Kennelijk betreft het een volle tank benzine a E 79,66, exclusief BTW. Geen probleem, dat maak ik vaker mee, een deposito. In de bevestigingscoupon staat echter vermeld: “Het is niet nodig de tank op te vullen voor het terugbrengen van de auto” Er staat dus niet: “Lever de auto met een lege tank af, want er wordt niets van de resterende brandstof geretourneerd”. Overigens is dit te bizar voor woorden. Een volle tank meegekregen is een volle tank afleveren. Driekwart vol is driekwart vol afleveren. Zo ging het januari jl nog in Gran Canaria (ook via Rentalcars.com). Daarom heb ik de auto vlak voor het vliegveld netjes volgetankt a E 24,57 .Op dat moment was de tank nog voor meer dan 3/4 vol, we hadden slechts 210 km gereden. De lust van het rijden was ons ontnomen, omdat de Opel Meriva op de snelweg een aantal keren onverwachts afsloeg, wat tot hele gevaarlijke situaties leidde. Geen vluchtstrook, geen rem- en stuurbekrachtiging meer. De laatste keer zelfs op 3 km van het vliegveld. Dan zit de schrik er echt goed in! Ook geen instructieboekje, stonden op een helling, geen normale handrem, superslecht geregeld en geinformeerd allemaal. We hebben dit gemeld bij het inleveren.Wat ik vooraf had verwacht was een overeengekomen huursom van E 51,- en daarbij de benzinekosten, in mijn geval E 25,-, totaal E 76,-. Nu heb ik voor niet meer dan 210 km ruim E 211,- betaald. Dat is bijna drie keer zoveel, E 1,- per km. Volledig absurd

Ik lees nu in de beoordelingsites, dat ik helaas niet de enige ben die misleid is door formuleringen in offertes en bevestigingscoupons van Rentalcars.com/Jigsawtravels/Goldcar.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Dirkie »

In de offerte van Rentalcars.com staat duidelijk: “Verzekering zonder eigen risico”
En zie hier de regel, waarmee de verhuurder ook zal komen. Eigenlijk had er moeten staan: U hebt een verzekering en als het gedekt is, dan heeft U geen eigen risico. Maar helaas is het slechts een basis verzekering, die bijna niets dekt. Maar dat vertellen we U pas als U de auto ophaald, want dan wilt U snel weg en zult U wel betalen.

andrevandertol
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2013 07:53

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door andrevandertol »

Ik heb soortgelijke ervaringen met goldcar op tenerife. In aanvulling op de veel te dure volle tank, 85 euro voor diesel,Bij het inleveren was alles in orde. Omdat ik met de boot naar la gomera ging, was ik 'verplicht' een aanvullende verzekering 59 euro te nemen. Achteraf lees je in de kleine letters dat dit optioneel is en helemaal niet verplicht.
De reservering via mijn credicard als onderpand van 600 euro zou worden gedeblokkeerd. Dat gebeurde dus niet ondanks mail daarover. In plaats daarvan zag ik na thuiskomst dat nog eens 65 euro van mijn credit card was afgeboekt, zonder autorisatie.
Van een collega die op lanzarote was geweest hoorde ik soortgelijke verhalen.
Mijn advies: vermijd goldcar. Ze lokken je met stuntaanbiedingen maar je wordt achteraf met allemaal onaangename zaken verrast die je vakantieplezier bederven.

twa14
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2007 15:34

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door twa14 »

Malaga\Marbella juli 2013-

precis dezelfde ervaring met goldcar: nep verzekering, dure benzine, en allerlei extra kosten. Het is gewoon een oplichters bende ondersteund door rentalcars.com

Revantol
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2013 16:18

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Revantol »

Precies hetzelfde meegemaakt met Goldcar op Mallorca. Ondanks de reservering van tevoren een lange wachttijd bij het ophalen. Een knap staaltje Customer Cervice via een "Express Desk" voor mensen zonder reservering, die dus gewoon ook nog eerst geholpen werden. Uiteindelijk met 2 kleine kinderen ongeveer 2uur staan wachten. Daarna het riedeltje dat hierboven werd beschreven: onbeschofte medewerkers, een contract voor een groot deel in het Spaans, onduidelijke verzekeringsvoorwaarden en de volle tank die je voor een belachelijke prijs moet betalen, op een eiland waar je nog geen uur rechtdoor kan rijden, dus een tank die je nooit op kon rijden.

Wij hadden de auto gereserveerd via de organisatie Do You Spain (doyouspain.com). Een kritische recensie geschreven over de gang van zaken op de site van deze organisatie. Er staat immers dat doyouspain.com "Excellent" scoort bij onafhankelijke klantbeoordelingen, dus daar wilde ik mijn mening ook in mee laten wegen. Ze tonen op hun site zelfs een "Customer Award" die ze hiervoor hebben gekregen. 's Avonds heb ik de recensie geschreven, niets overdreven, maar gewoon kritisch de ervaren realiteit beschreven, in de hoop dat er van geleerd werd en andere klanten dit ook mee konden nemen in hun beslissingen. De volgende morgen echter, was de recensie verdwenen en bleven alleen de 4 en 5 sterren recensies over. Ik heb daarop een email gestuurd naar DoYouSpain met het vriendelijke verzoek de recensie terug te plaatsen, maar daar heb ik helaas nooit meer een reactie op mogen ontvangen. Dus bij deze een waarschuwing/tip voor iedereen voor allereerst Goldcar op Mallorca en daarnaast DOYOUSPAIN (doyouspain.com) die alleen goede recensies accepteren en dan pronken met de hoge cijfers. Niet moeilijk wanneer je de negatieve recensies gewoon niet accepteert.....

deweert01
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2013 14:35

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door deweert01 »

Ook voor mij een vervelende ervaring met Goldcars.

Buiten het via internet compleet aangeboden huurbedrag met allerlei bijkomende verzekeringen 178,50 (inclusief voor 12 dagen), werd bij het afhalen op de luchthaven Lissabon, buiten de volle tank (60,=) en drop off in Faro Airport ( 60,=) + 15,= voor het tolkastje in de auto voor totaal incl.btw dus 140,45 extra bovenop de afgesproken huurprijs.
Bedrijfspolicy is volle tank huren, leeg terug.
Voor de kleine Kia Picanto 1.0 leek me 60,= a 65,= behoorlijk aan de prijs, maar goed er moet toch getankt worden. Moeilijker is het leeg terug brengen, want er bij inlevering in Faro stond de meter zeker op 1/3 tot 1/2, maar werd op het contract vrolijk 1/8 ste vermeld. Ook weer een leuke winst voor Goldcar. Voor ons weer extra kosten.
Ze proberen behoorlijk op je in te praten om nog extra verzekeringen af te sluiten, maar ik bleef stug aan houden dat ik de auto inclusief verzekering had gehuurd.
Of ik dan maar 900,= borg achter wilde laten voor eigen risico.

We hadden hierover al een slecht voorgevoel, want bij inleveren van de auto in Faro kwam na ' inspectie' naar voren dat men geprobeerd had in te breken via de bestuurders portier? De kosten voor reparatie zou van mijn borg worden ingehouden.
Hier werd erg moeilijk over gedaan.

De schade was al zichtbaar voor dat ik de auto meenam uit Lissabon en had gelukkig rondom de auto alle " plekjes' gefotografeerd, zodat ik kon bewijzen dat de schade er al was.
Uit voorzorg doe ik dit bij het ophalen en bij het terugbrengen met datumstempel op de foto.

Ik hoop niet dat ze het zelfde kunstje toepassen bij de volgende huurder.

spanjereiziger
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2013 20:47

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door spanjereiziger »

Pas op voor Rentalcars.com

Ik ga al jaren naar Spanje, auto huren via internet op Allicante.
Voucher inleveren, Auto halen, tegenwoordig vooraf voor een volle tank betalen dat dan weer wel, en na afloop sleutel inleveren. Klaar. Nooit problemen opgeleverd.

Wat blijkbaar het laatste jaar een nieuw fenomeen (zie andere reacties) is is dat ze opeens idd écht op je inpraten voor een onnodige verzekering.
Autohuur was 216 Euro voor twee weken (Dat betaal ik meestal en is vrij normaal) en daar kwamen (achteraf gezien) opeens 265 euro 'Local Taxable Charges' bij. Stond ook 'gewoon' op het formulier.
Ja idd, had beter moeten lezen/kijken maar als je nog nooit problemen hebt gehad met 'gewone' verhuurbedrijven dan verwacht je dat niet.
Nog wel gereclameerd maar gezien de reacties op dit forum verwacht ik hier niet veel van. Ze doen het achteraf gezien erg 'handig', nét iets onder de prijs van de gevestigde orde gaan zitten en adverteren bovenaan op google.

Al met al een dure les. Voortaan opletten dus en maar weer goed kijken naar een 'normaal' verhuurbedrijf.

Bolbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2013 10:02

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Bolbo »

21 oktober 2013. Helaas hebben wij inmiddels ook vervelende ervaringen met dit bedrijf (vestiging Girona Airport). Inderdaad moet je, wil je echt voor alles verzekerd zijn, ter plaatse en tegen betaling een extra verzekering afsluiten. Ook moet je flink extra betalen voor brandstof. Wij kregen een Toyota Auris Diesel mee die vol deuken en beschadigingen zat. Uiteraard direct foto's van genomen. Na enkele dagen gebruik hebben we de auto op tijd, ruim een uur eerder dan was afgesproken, ingeleverd bij de vestiging op het vliegveld in Girona. Al de volgende dag ontvingen we een mail dat de auto te laat was ingeleverd en dat ons een extra bedrag van 45,- (euro) in rekening zou worden gebracht. Heb via de Spaanstalige site van Goldcar m'n beklag gedaan en de creditkaartmaatschappij over het geval geïnformeerd en verzocht de kaart te blokkeren. Van Goldcar ontving ik al snel een reactie, gestandaardiseerd natuurlijk, terug. Men gaf hierin uitleg over hun brandstofpolicy :roll: , wat natuurlijk niet op zijn plaats is in dit geval (...). Leuk geprobeerd hoor Goldcar, maar ons zie je niet weer!

kleuver01
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2014 15:15

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door kleuver01 »

Ook wij een hele nare ervaring met Goldcar, op de luchthaven van Las Palmas, Gran Canaria. We moesten kiezen aan de balie: of een extra verzekering of een borg van € 600. We kozen voor de borg maar deze bleek niet via onze credit card (American Express) te kunnen worden betaald en ook niet contant. Stond in de kleine lettertjes van de voorwaarden, zo werd ons - overigens naar bleek terecht - te verstaan gegeven. Daarna hield de betrokkenheid acuut op. Er werd ons met zoveel woorden te verstaan gegeven dat we het zelf maar moesten uitzoeken. Uiteindelijk heeft een vriendelijk echtpaar in de rij achter ons via hun credit card (die wel van het juiste merk was) dan maar de extra verzekering betaald - dat bleek wel te kunnen. Ruim € 120 extra kosten, inclusief een veel te dure tank benzine, al met al meer dan een verdubbeling van de huursom! Kortom, Goldcar heeft als beleid om je veel extra kosten te laten maken en doet dat als je onvoorbereid en moe van de vliegreis aan hun balie staat aan het begin van je vakantie. Wat mij betreft is dat afpersing!

Robertoh
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2014 15:07

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Robertoh »

NOOIT MEER.

Als je gaat zoeken op internet op goldcar en je komt net hier uit dan even lezen, dat had ik dus ook moeten doen.

Rentalcars is een tussenbureau in manchester, niet doen!! Gewoon rechtsreeks boeken bij een verhuurbedrijf dat je via rentalcars hebt gevonden.

Dan GoldCar... je word echt beet genomen waar je bijstaat. Ik heb een opel corsa gehuurd in feb. voor 5 dagen in Spanje, vanaf valencia. Via Rentalcars geboekt voor 35 euro !! met verzekering!!

Ik ben net terug van Spanje... en ik heb een rekening van 222,00 euro van goldcar in mijn email. Ik krijg daarvan 40 euro terug omdat er nog bezine "over was in mijn tank".. dus 222 - 40 = 182. Maar ik heb ook 35 euro betaald aan Rentalcar, god mag weten waarvoor ?!?! Dus 182 + 35 = € 217 euro lichter voor 5 dagen een Ford Fiesta (want ik kreeg geen corsa natuurlijk) en 100 kilometer met dat ding gereden !! Ohhh ik ben echt zo boos, heb nu via elk kanaal goldcar een bericht gestuurd dat ze met een verklaring moeten komen maar ik verwacht er niks meer van. Had ik maar eerst even gekeken of goldcar een betrouwbare club is. Nee dus. En het internet staat er al vol mee zie ik nu. Dus als je dit nu leest... niet doen ! Groeten Robert

zucinko
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2014 14:14

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door zucinko »

Ook voor ons nooit meer Goldcar waar dan ook !!!

We zijn inmiddels 2 weken terug van Sicilie. We dachten goed te zijn geholpen door medewerker van Goldcar op Catania airport. Dat was niet het geval. Doordat ik voor de vakantie auto heeft via Rentalcars op mijn naam geboekt terwijl de creditcard op de naam van mijn partner stond zijn wij in plaats van 237 euro ook nog eens 356 euro extra kwijt. Dit omdat de Goldcar medewerker heeft gezegd dat hij het naam niet kan veranderen terwijl Rentalcars na onze terugkeer beweert dat hij het makkelijk kon veranderen. Kortom vervelende situatie die meer dan dubbele kosten heeft opgeleverd alleen maar omdat deze maatschappijen makkelijk aan hun geld willen komen door de klanten verkeerd te informeren. Ook nog opvallend dat ze dan nog eens niet voorbereid zijn om klant te helpen en maar gaan verwijzen naar een contract die klanten tekenen waar bij alles in Italiaans is geschreven.

Voor iedereen die toch besluit om met Rentalcars en Goldcar zaken te doen, let op dat je nooit de auto boekt op andere naam dan op de visacard staat. Laat je nooit wat wijsmaken door de medewerker die aan de balie staat want hij staat daar niet voor de klanten. Als ze zien dat ze aan je kunnen verdienen en je iets met hem toch regelt wordt je belazert en dan gaat de Rentalcars reageren zo dat je geen zaken moest doen met desbetreffende bedrijf maar had eerst hun moeten bellen. Er is hele slechte communicatie tussen Rentalcars en Goldcar. Dus bespaar je tijd en vooral je geld want in dit geval is goedkoop een duurkoop geweest met veel irritaties eromheen.

riron
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2013 18:48

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door riron »

het boeken / huren van een auto is jammer genoeg een ergernis. ik boek altijd vanuit nederland een auto en probeer dit altijd via europacar voor elkaar te krijgen. de laatste paar keren via sunnycars, verhuurbedrijf europacar (mallorca en alicante) compleet verzekerd, incl banden en onderkant (is ook altijd een discussie, dit zou helemaal niet bestaan, Griekenland). volle tank, volle tank retour.

de prijsverschillen op internet zijn enorm, daarom waarschijnlijk al die trucks.

Helennium
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2014 15:49

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Helennium »

Ik heb ook een slechte ervaring met Goldcar. Ik heb de auto gehuurd in juli 2014 op Catania, Sicilië via Cartrawler (Cheapcars).

Ik zou in tegenstelling tot een aantal mensen hier het restant van de diesel terugkrijgen die nog in de tank zat. Na het inleveren heb ik keurig foto's gemaakt van de hele auto, en van de brandstofmeter. Toch kwam er geen bedrag terug.

Nadat ik contact had opgenomen met de servicedesk zeiden ze in de eerste instantie dat de medewerker van Goldcar had genoteerd dat ik de tank leeg had achtergelaten. Gelukkig kon ik aan de hand van de foto van de brandstofmeter aantonen dat dat niet zo was. Toen kreeg ik een mail terug waarin stond dat die foto niets bewees omdat ik de kilometerstand die erbij hoorde niet goed had gefotografeerd. Ik zou 3/8 van de tank terugkrijgen omdat die hoeveelheid overeenkwam met de kilometerstand die zij na het inleveren hadden genoteerd. Terwijl ik de auto met 7/8 aan brandstof had achtergelaten. Pas na het wijzen op de properties van de foto aan de medewerker geloofde ze mij en kreeg ik 7/8 van het bedrag terug. Eerst 3/8 en daarna 4/8 erbij.

Dan de grotere klacht. Ik had mij verzekerd via het bedrijf waarbij ik had geboekt, bij Cartrawler (Cheapcars). Echter meldde de medewerker van Goldcar aan de balie mij dat ik niet verzekerd was en dat hij 1200 euro op mijn credit card moest reserveren voor eventuele schade. Op mijn reserveringspapieren van Cartrawler (Cheapcars) stond dat dit 800 euro zou zijn, en de verzekering stond er niet op. Omdat ik mijn credit card nog wou gebruiken die vakantie en alleen was, en omdat ik bang was dat het verzekeren via Cartrawler was misgegaan heb ik een 'super relax' verzekering afgesloten van 143 euro, bovenop het bedrag van 51,80 dat ik had betaald bij Cartrawler (Cheapcars). De reden dat ik dit heb gedaan was omdat de medewerker van Goldcar zei dat ik niet verzekerd was en dat hij 1200 euro moest reserveren als ik niet die verzekering zou afsluiten.

Toen ik beklag deed bij Goldcar meldde de medewerker van de service desk mij dat 'er niet meer te achterhalen is wat de medewerker heeft gezegd' maar dat dat te reserveren bedrag 1000 euro had moeten zijn, en dat ik niet verzekerd was tegen het eigen risico dat gereserveerd moest worden. Dat wist ik, maar dat het 400 euro meer was wist ik niet. En er bleek dus na contact met Cartrawler (Cheapcars) dat ik wél verzekerd was.

Cartrawler (Cheapcars) zegt na beklag dat het mijn keus was om die extra verzekering bij Goldcar te nemen, en Goldcar meldt mij na beklag dat de zaak wat hen betreft is afgedaan nadat ze mij geïnformeerd hebben over wat de 'super relax-verzekering' inhoudt.

Goldcar is dus niet eerlijk geweest over het feit dat ik
1. wel verzekerd was en
2. het te reserveren bedrag op mijn credit card

Cartrawler (Cheapcars) had op de reserveringspapieren moeten zetten dat ik wél verzekerd was, en dat het te reserveren bedrag op mijn credit card 1000 had moeten zijn. Ook al zei de medewerker van Goldcar aan de balie dus dat het 1200 was.

waardoor ik nu 143 euro teveel heb uitgegeven.

Al met al vind ik dat Cartrawler (Cheapcars) de verantwoordelijkheid nu moet nemen, aangezien zij degene zijn bij wie ik heb geboekt.

Ik heb hen gebeld, en wat de medewerker toen zei was: 'sure that is not honest but it was not our choice to take the second insurance. You made that choice.' Maar ze zei ook dat ik nog schriftelijk een klacht kon indienen. Nu heb ik dat gedaan, maar ik heb nog geen antwoord ontvangen. Dat duurt ongeveer 20 werkdagen volgens de auto-reply.

Frits de Bruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2015 13:04

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Frits de Bruin »

Jammer dat ik de reputatie van Goldcar niet heb gecheckt voordat ik er een auto huurde. Blijkbaar is het beleid van deze verhuurmaatschappij om een auto goodkoop aan te bieden en de klant bij aankomst vervolgens allerlei extra verzekeringen in de maag te splisten.
Ik had gekozen voor een eigen risico maar dit werd mij door de medewerker aan de balie ernstig afgeraden. Toen ik voet bij stuk hield, werd ik bang gemaakt met de mededeling dat elk krasje me 300 euro zou gaan kosten. Omdat de auto er helemaal onder zat, durfde ik het uiteindelijk niet aan. Deze krassen en deukjes waren onmogelijk allemaal aan te geven op het formulier als schade die al aanwezig was. Waarschijnlijk krijgen de klanten die voor een eigen risico kiezen de auto's met de meeste schade toegewezen. Het zou dus heel eenvoudig zijn geweest om me bij inleveren van de auto een kras (of meer) aan te rekenen. Daarom heb ik het eigen risico toch maar afgekocht. Per saldo was ik bijna drie keer zo veel geld kwijt dan verwacht.

Goldcar lijkt goedkoop, maar trap er niet in!

enijhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2015 12:03

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door enijhuis »

Ook mijn devies is: MIJD GOLDCAR!!
Google voor de grap eens 'Goldcar review' of 'Goldcar ervaringen'. Of zie het twitter-account @GoIdcar_Victims; oplichters zijn het.
In Palma de Mallorca hebben we 1,5 uur in de rij gewacht (laagseizoen). Dit had nog een uur langer geduurd als we niet €20 euro extra hadden betaald voor de 'Express service'.
De reden dat het zo lang duurt is omdat iedereen die zijn auto wil ophalen agressief en langduring onder druk wordt gezet om de goldcar-verzekering te nemen (€148 extra) omdat je via de vooraf betaalde verzekering van rentalcars.com niet all-risk verzekerd zou zijn. Dit laatste is niet waar. Toen we daar van afzagen dienden we een borg te betalen van €1.200 en een volle tank vooraf. Op e-mails wordt pas na weken gereageerd. Zie ook mijn forum-post hierna Toch vinden we dat we nog relatief geluk hebben gehad als we alle horrorverhalen op internet lezen. Verhalen bijvoorbeeld over plotselinge creditcard-afschrijvingen achteraf door goldcar.
Voor vier euro meer per dag had ik liever een echt autoverhuurbedrijf genomen. Had me een hoop ergenis vooraf en stress achteraf bespaard.
Ik begrijp niet hoe goldcar aan een waardering van 7 komt op de site rentalcars.com, dochter van booking.com. Dat dit soort 'dienstverlening' nog bestaat anno 2015 verbaast mij eigenlijk nog het meest.

Schandalig, schandalig, schandalig.
Laatst gewijzigd door enijhuis op 19 mei 2015 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Tino55
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2015 07:37

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Tino55 »

Okay geen auto's huren van rentalcars.com en Goldcar m dus....
Europcar daar hebben wij erg goede ervaringen mee. Over de hele wereld..

enijhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2015 12:03

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door enijhuis »

Update:
17 dagen nadat we de auto hadden ingeleverd werd opeens €191 euro van mijn credit card afgeschreven. Zonder verklaring. Via Twitter kwam ik erachter dat het te maken had met 'damage to the front bumper'. Toen ik hintte op bewijs van het tegendeel kreeg ik de reactie:
"We ar going to refound you the 191€ because in the photo we cannot see fine the damage. Regards".
Via e-mail had ik intussen ook al aan de klantenservice van Goldcar gevraagd waar mijn brandstofrestitutie bleef. Na drie weken kreeg ik het verlossende antwoord met de verantwoording van het bedrag:
€220 (onterechte bumperschade) - €29 (fuel refund) = €191.
Het duurde nog wel twee weken voordat ik het geld echt terug had. In mijn geval heb ik elke twee dagen gevraagd om een update. Ook dreigde ik het betwistingsformulier creditcardafschrijvingen op te sturen dat ik bij mijn bank had aangevraagd. Volgens mij zijn ze daar gevoelig voor.
Deze club reageert alleen op bedreiging en intimidatie; dezelfde tactieken die ze zelf toepassen.
Doe er je voordeel mee.

Arthur K
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2015 21:16

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Arthur K »

Voor mij nooit meer Gold Car.
Auto zia internet gehuurd bij Gold Car in Bologna.
Leek een goede deal maar bij aankomst moest is een dure verzekering afsluiten anders kreeg ik de auto niet mee.
Op de polis werd eerst aangegeven dat alles verzekerd was maar dat was niet zo zeiden ze in Bologna.
De auto kwan toen bijna 2x zo duur te staan. Reactie op een protest hoef je niet te verwachten.
Dus nooit meer bij Gold Car!!!!!!!!!!!!!

kyakruu
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2016 11:29

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door kyakruu »

Overigens is dit te bizar voor woorden. Een volle tank meegekregen is een volle tank afleveren. Driekwart vol is driekwart vol afleveren. Zo ging het januari jl nog in Gran Canaria (ook via Rentalcars.com). Daarom heb ik de auto vlak voor het vliegveld netjes volgetankt a E 24,57 .Op dat moment was de tank nog voor meer dan 3/4 vol, we hadden slechts 210 km gereden. De lust van het rijden was ons ontnomen, omdat de Opel Meriva op de snelweg een aantal keren onverwachts afsloeg, wat tot hele gevaarlijke situaties leidde. Geen vluchtstrook, geen rem- en stuurbekrachtiging meer. De laatste keer zelfs op 3 km van het vliegveld. Dan zit de schrik er echt goed in! Ook geen instructieboekje, stonden op een helling, geen normale handrem, superslecht geregeld en geinformeerd allemaal. We hebben dit gemeld bij het inleveren.Wat ik vooraf had verwacht was een overeengekomen huursom van E 51,- en daarbij de benzinekosten, in mijn geval E 25,-, totaal E 76,-. Nu heb ik voor niet meer dan 210 km ruim E 211,- betaald. Dat is bijna drie keer zoveel, E 1,- per km. Volledig absurd




_____________
=== free slot games ===

michati
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:05

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door michati »

Helaas is er sinds het eerste bericht uit 2013 nog niets veranderd in 2016.
Wij hebben voor een weekje vakantie Tenerife bij via Rentalcars als tussenpersoon bij Goldcar een auto gehuurd. In eerste instantie hadden wij gekozen voor het huren zonder aanvullende verzekering zonder eigen risico, maar wij werden benaderd door Rentalcars met een goed aanbod, waarna wij uiteindelijk toch deze verzekering al thuis hebben vastgelegd.
Het ophalen van de auto op de luchthaven in Tenerife Zuid verliep niet prettig. Het duurde erg lang voordat we aan de beurt waren. Ondanks dat we alle gegevens al digitaal hadden opgegeven moesten er weer diverse papieren worden ingevuld. We moesten met onze creditcard een bedrag van E 209,30 betalen voor brandstof en borg (dachten wij). Wij vonden het heel logisch dat er een borg gevraagd werd en er is zeker niet gesproken over een aanvullende verzekering. De door ons ondertekende overeenkomst was opgesteld in het Spaans, waarbij de term Cobertura Super voor ons niet herkenbaar is als verzekeringspremie. Ook werd er gevraagd om een bedrag voor het rijden met een dieselauto, waar wij niet om hebben gevraagd.
De auto stond niet op de afgesproken plaats en de brandstoftank zat niet vol, tegen de afspraak in.
Het retourneren van de auto ging gelukkig wel heel vlot. Ook de teruggave van de brandstof was snel geregeld, maar tot onze verbazing kwam het bedrag van de ‘borg’ niet terug. Wij hebben gereclameerd bij Rentalcars. Zij hebben contact opgenomen met Goldcar. Als “coulance” heeft Goldcar toen het extra bedrag voor de dieselauto geretourneerd. Er werd aangegeven dat extra’s, zoals een verzekering gekozen en geaccepteerd is bij het tekenen van het huurcontract.
Goldcar probeert doelbewust klanten te misleiden. Bij het ophalen van de auto zijn de gegevens bekend. Wij hebben voor het huren van de auto een account aangemaakt, waarbij ook duidelijk is vermeld dat er een verzekering is afgesloten. Doordat er bij het afhalen aan de balie onnodig veel formulieren moeten worden ingevuld ben je als klant moe, geïrriteerd en niet meer alert. Er is geen woord gesproken over Assurance/verzekering en het formulier is opgesteld in het Spaans. Natuurlijk zouden wij niet akkoord gaan met een verzekering, aangezien wij die al hadden afgesloten en betaald.
Al met al een zeer teleurstellende gang van zaken. Wij willen mensen waarschuwen om niet met Goldcar in zee te gaan.

Gesloten