Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
LENY, H
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017 18:57

Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door LENY, H »

Wie heeft er ervaring met het kopen van een recreatie woning bij EUROPARCS. Hoe is de verkoop en afhandeling verlopen. Waren er klachten, hoe zijn deze opgelost.

besseldekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2012 17:31

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door besseldekker »

Ik heb geen ervaring, maar vind wel het een en ander op het internet. Onder andere dit: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... tiewoning/. Maar misschien zijn er ook heel andere geluiden te horen!

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door henk51 »

De presentaties vinden plaats in door hun gefinancierde programma's zoals die van Harry Mens en RTL.
De zogenaamde huurders zijn acteurs bleek wel uit uitzending van Tros. Wellicht de enthousiaste kopers ook.Het plaatje moet gelikt zijn. Hoe objectief wil je het hebben.
Ze houden allerlei vette worsten voor zoals hoog rendement etc etc wie wil dat niet de bank geeft vrijwel geen rente op dit moment.
Maar ja als u de gok wil wagen en het geld toch eigenlijk nooit nodig zal hebben (is ook eigenlijk ook de beste voorwaarde bij beleggen in aandelen) moet u het helemaal zelf weten.

groeten Henk

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik snap die investeringen niet. Tuurlijk is het geen probleem als t economisch goed gaat. Maar komen we over 10 jaar in een crisis, dan staan er zo duizenden te koop voor een klein prijsje.

Grotemuziekfan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2018 19:22

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Grotemuziekfan »

Niet aan beginnen zit diep in de ellende heb 3 chalets gekocht zou afgelopen vrijdag in mijn eigen chalet trekken helaas niet klaar. Nu inmiddels door t park naar derde chalet verhuisd mis enorm veel spullen.

mvgrd
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:14

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door mvgrd »

Koopcontract goed nalezen. Krijg je onder je neus zonder de mogelijkheid van annuleren bij niet rondkrijgen financiering. Niet echt makkelijk om dat op hypotheekbasis rond te krijgen op een recreatiewoning. Mijn persoonlijke mening en die van vrienden (allen uit ervaring Susteren Hommelheide) :
heel ver weg van blijven. Leuk om een weekendje te huren dat wel.

Grotemuziekfan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2018 19:22

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Grotemuziekfan »

Niet doen zie mijn nieuwste en laatste ervaring

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door staraad »

Voorgespiegelde rendementen uit eventuele huur zijn veel te hoog ingeschat. Zou zomaar 7% a 8% zijn, nou vergeet het maar. De markt voor kortdurende bungalowparkvakanties is allang over zijn hoogtepunt heen. De min of meer zogenaamde booming market van recreatieobjecten wordt louter veroorzaakt door het gebrek aan alternatieven. De werkelijkheid is echt anders.
Nog een punt om mee te nemen, de standaardisatie van inrichting biedt je geen vrije keus, wanneer je aan de verhuurpool meedoet. En hoe ontwikkelen de parkbeheerkosten zich?

Succes met uw besluit!

Marijke51
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2018 22:47

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Marijke51 »

Ik hoor graag of er mensen zijn die zich onder druk voelen gezet bij verkoop en het net overschrijden van de 3 dagen termijn. Ook ben ik benieuwd hoe de btw afspraken worden gemaakt. Hoe wordt de recreatiewoning verkocht? Gezien mijn ervaring wil ik kijken of dat een incident is of dat het regelmatig terugkomt en daardoor een item is om verder te onderzoeken!

RonB67
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2020 08:30

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door RonB67 »

Ben wel benieuwd Marijke51 of je een deal hebt gesloten. Ik heb zelf ook ervaren dat je onder druk wordt gezet en vooraf geen enkele relevante informatie krijgt. Het is toch normaal dat je bij een investering van 2 ton de zaak even rustig door kunt lezen?
Je moet ter plekke tekenen zonder enige bedenktijd. Voelt niet goed. Er wordt wel een leuk rendement voorgesteld, zie dit graag zwart op wit

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door riddert »

Bij twijfel niet doen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

RonB67 schreef:
17 jul 2020 08:40
Ben wel benieuwd Marijke51 of je een deal hebt gesloten. Ik heb zelf ook ervaren dat je onder druk wordt gezet en vooraf geen enkele relevante informatie krijgt. Het is toch normaal dat je bij een investering van 2 ton de zaak even rustig door kunt lezen?
Je moet ter plekke tekenen zonder enige bedenktijd. Voelt niet goed. Er wordt wel een leuk rendement voorgesteld, zie dit graag zwart op wit
Dit is een topic die al bijna 2 jaar niet is aangeraakt en de persoon aan wie je het vraagt heeft slechts 1 bericht ooit geplaatst op dit forum.

Kikkerzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2019 17:44

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Kikkerzz »

Deze meneer heeft wel ervaring met Europarcs: http://www.geuroparcs.com...
Om te janken!

Karish
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2020 21:13

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Karish »

We hebben recent advertentie gezien Utrechtse heuvelrug. Zag er veelbelovend uit. Afspraak gemaakt . een paar dagen werden we gebeld of we wel zeker wisten of we wilden reserveren, maar er werd ook gevraagd of we wel konden reserveren. Ja natuurlijk!. Afspraak. Ruimte zag er zeer professioneel uit, alle tafels bezet. Adviseur druk in gesprek. Ik had me vooraf ingelezen en was op mijn hoede. Begon met een verhaal van een adviseurs wiens naam op de tafel stond.,Er was een feest geweest en die was zijn roes aan het uitslapen. Uitleg gekregen vlotte babbel. De woningen bezocht, Dat zag er echt mooi uit, mooie locatie. Na bezichtigen ging het heel snel, veel praten, uitleggen, maar nog geen brochures gezien, we vroegen ernaar, maar er werd overheen gepraat. Pas nadat we 2 contracten hadden getekend kregen we het pakket. Verhaal was zo overtuigend dat we echt een euforisch gevoel hadden. Op de vraag binnen hoeveel dagen we de koop konden ontbinden werd gezegd 3 dagen. Dat is wel heel kort. Mar het bleef 3. 1e verbazing. Er werd gezegd dat de 4 persoonswoning in totaal bijna 150000 zou kosten. Toen ik erop wees dat in de advertenties z ehet over lagere bedragen hadden, werd er gauw overheen gepraat. De 4 persoonsbungalow was compleet maar het was exclusief grond., Op ons contract werd erbij geschreven dat we later voor 70.000 de grond erbij zouden kunnen kopen. Op de terugweg nog steeds euforisch. Tussenstop bij een vriend gemaakt om het met hem te delen.Na 4 zinnen zei hij, niet doen. Dit klopt niet, je moet ervan af komen enz. Toen pas ging ik de brochures lezen en ik viel van de ene verbazing in de anderen.1, de prijs waarvoor we hadden getekend was veel te hoog. In de brochures stond een 4 persoons bungalow voor ca. 120.000 euro wij hadden een koop zonder kavel en met een heleboel korting voor 144000. Maar de prijs van de kavel was 70.000. dat was in de folder de prijs voor een kavel van een 10 persoonsbungalow. Kortom binnen 5 minuten hadden we al zoveel fouten opgemerkt dat we niets anders konden dan de koop te ontbinden. De hele avond een brief opgemaakt en juridisch zoveel mogelijk dichtgetimmerd. Aangeteknd verstuurd en nog er achter aan gebeld. Nooit mer iets gehoord. Wat zijn we blij dat we de koop hebben ontbonden. Het zou een “ wurgkoop|” zijn geworden. Mooie verhalen, die niet kloppen. Het euforisch moment was mooi, maar we zijn blij dat het zo is afgelopen. ons advies: heb je geld investeer in een eigen huis, waar je vrij kunt bepalen hoe vaak je erin wil. En er zijn genoeg mogelijkheden om het te verhuren. Eens maar nooit meer. :shock:

Globox418
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2020 20:20

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Globox418 »

Ook ik ben als oudere man in hun glade verkoop praatjes getuind, en hebt me een vakantie chalet aan laten praten.
met texten als "Je kunt gerust tekenen, je het nog drie dagen om het thuis door te lezen en dan kun je altijd nog onder de afspraak uit. Dat zijn we wettelijk verplicht"

Thuis blijkt het niet zo geweldig te zijn. En als een een chalet laat plaatsen voor €60.000 en het op de markt zet voor €110.000 dan kun je de eerste jaren makkelijk een redement van 8% beloven.

Met een belachelijk hoog bedrag kun je er dan nog onderuit komen. Of met een goede advokaat.

Pas er mee op!!!

Illusie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2021 10:36

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Illusie »

Gelokt door een folder bezochten wij in 2017 een open dag op de Poort van Zeeland. De prijs van een chalet leek aantrekkelijk. Er kwam echter een fiks bedrag voor de grond. Met veel mooie praatjes werden wij overgehaald het koopcontract te tekenen. Wij hebben dit gedaan, zonder de 5 bijlagen met hele kleine lettertjes gelezen te hebben. Al de volgende dag hadden wij erg veel spijt. De salesmanager was echter de volgende dagen en weken van de aardbodem verdwenen.

Na oplevering kwamen wij tot de ontdekking dat de ligging van het chalet niet overeenkwam met de tekening. De salesmanager gaf toe dat de tekening van het park niet klopte. Hij had echter geen oplossing.

Al snel begon het chalet veel mankementen te vertonen. Er kwamen scheuren in het glasvezelbehang, de tegenvloer liet los, de gevelbekleding ging golven en de buitenspotjes verroestten.

Bij aankoop werd ons beloofd dat de waarde van ons chalet zeker zou gaan toenemen en dat onze aankoop een goede investering zou zijn. Wij hadden daar geen vertrouwen meer in en hebben binnen een jaar het chalet te koop gezet. Het chalet heeft 1,5 jaar in de verkoop gestaan en wij hebben het chalet met verlies verkocht. Een harde les voor ons. Maar we waren erg blij van het chalet af te zijn.

Europarcs verkoopt stacaravans die mooi ingericht zijn, met een heel klein stukje grond en een mooi verhaal. Het beloofde rendement wordt niet behaald. En vooral Europarcs verdient veel geld aan de verkoop en de jaarlijkse parkkosten.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een investeringsaankoop in een impuls doen en dan ook nog eens niet lezen waar je voor tekent... die fout maak je maar een keer, hoop ik. Waarom heb je hen niet hier gewoon mee weg laten komen?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
20 feb 2021 20:40
Een investeringsaankoop in een impuls doen en dan ook nog eens niet lezen waar je voor tekent... die fout maak je maar een keer, hoop ik. Waarom heb je hen niet hier gewoon mee weg laten komen?
Dat is ook gebeurd!

Bakker1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2017 19:15

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Bakker1966 »

Vorige week een Europarcs in Brunssum bezocht. Mooi park met allemaal chalets. Het ziet er erg mooi uit. Met mooie wandelingen over de heide en het park, zie je dat er enkele te koop staan. Bij het verkoopkantoor staan er vier te koop. Prijzen variërend van 120k tot 160k! Als je belt zijn ze er snel bij voor een bezichtiging.

De eerste negatieve ervaring was dat de prijs excl. btw was. Dit staat nergens. Het chalet was van 2007 en stond voor 120k te koop. K.k. 8% overdrachtsbelasting en excl kadaster en notariskosten. Maar het park belooft je een rendement van ca 5% op het verkoopbedrag.

Maar wie er vooral aan verdient is het park met de hoge en verplichte parkkosten bij verhuur. Provisie op huur 30%.
Parkkosten +/- €2300 pj. Tuinonderhoud € 937, voor madeliefjes en paardebloemen maaien, Ze beloven 70% bezettingsgraad maar vergeten even dat een chalet ook afgeschreven moet worden, na 15 jaar de cv-ketel en keukenapparatuur vervangen moet worden. Na 30 jr. zak je vast wel door de vloer en is de stacaravan, die we chalet noemen, toch net als een auto weinig meer waard.

Ze brengen dit als waardevermeerdering van de grond en zo.
Als je even verder zoekt op jaap.nl en funda zien we dat er 13 van de 200 te koop staan. Wat een verdriet.

Als je een chalet zoekt en je houd rekening met de afschrijving, is het misschien leuk maar ik heb toch wel de indruk dat het park met de jaarlijkse beoogde waardestijging van een chalet de jaarlijkse stijging van de parkkosten over de ruggen van de eigenaren verhoogt en het toevoegt aan het eigen vermogen. Dan komt er nooit rendement uit verhuur. Je kan nog beter je geld op een goed beleggingsfonds zetten als je 5 % rendement wilt, dan het steken in een chalet dat minder waard wordt. En als 5% rendement gehaald wordt, waarom doen ze het dan zelf niet?

Toen we even verder keken bleek dat er in Limburg toch ook wel veel woningen te koop staan met meer grond en lage prijzen. Deze hebben geen parkkosten en via AirB&B zijn de kosten veel lager. Als je later van de woning af wilt, is dit toch echt wel makkelijke en waardevaster te verkopen.

Bedenk dat een knappe 6p chalet voor 60 incl BTW te koop is, je dan geen kosten koper betaald. Ingraven ca. €2500,- kost. Transport en plaatsing ca €1500,- , aansluiten GWE €1000,- en dat zijn ongeveer de kosten voor een huisje. Dus €65000,- voor de opstal excl grondprijs en tuinaanleg en incl btw. Wie het dan verzint dat er waardevermeerdering ontstaat die de afschrijving compenseert?

Wij zien er vanaf en zetten onze centjes wel op een renderend beursfonds. Dat verkoopt makkelijker. Als dan de beurs eens minder gaat is dat de afschrijving maar als we fondsaandelen willen verkopen dan hoeven we niet 1.5 jaar te wachten tot de koop rond is. En even huren is dan goedkoper en flexibeler en je kan meer leuke plekjes zoeken voor jaarlijks lagere vakantiekosten.

jolinden
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2016 17:26

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door jolinden »

Vandaag een afspraak gehad met een verkoper van EuroParcs die me een vakantiehuis in Berg & Terblijt probeerde te verkopen, Ik ben 70 jaar en kan me niet herinneren dat ik ooit zo geschoffeerd ben door een verkoper. Met zijn agressieve verkooptactiek wilde hij mij ter plaatse laten tekenen en reageerde geïrriteerd op de vragen die ik stelde. Hij probeerde nog wat indruk te maken met het verhaal dat Europarcs een familiebedrijf is waarvan zijn oom de eigenaar is. Toen dat geen indruk op mij maakte vond hij dat ik maar beter kon vertrekken.
Ik ben benieuwd wanneer dat bedrijf weer met beide voeten op de grond terecht komt.

Plaats reactie