LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Maxda
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2018 07:54

Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Maxda »

Goedemorgen.
Ik ben sinds 28 december met pensioen.
Hard gewerkt in de zorg.
Nu thuis, en ik had geen vriendinnen.Geen tijd voor.
Ik verveel me en voel me alleen.
Ik ben geen mens om " alleen" ergens naar toe te gaan. Ik zie daar tegen op.
Wie geeft raad? Of heeft daar ook last van?
Ik ga me zo wat depri voelen!
Ik hoor het graag van iemand
GrJon

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Kijk eens of er een buurtcentrum is of google op "vrijwilligerswerk" + uw woonplaats.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Is deze misschien iets ?

https://www.actief50.nl/

Verwijderd

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Maxda schreef:Goedemorgen.
Ik ben sinds 28 december met pensioen.
Hard gewerkt in de zorg.
Nu thuis, en ik had geen vriendinnen.Geen tijd voor.
Ik verveel me en voel me alleen.
Ik ben geen mens om " alleen" ergens naar toe te gaan. Ik zie daar tegen op.
Wie geeft raad? Of heeft daar ook last van?
Ik ga me zo wat depri voelen!
Ik hoor het graag van iemand
GrJon
Mijn schoonvader is vrijwilligerswerk gaan doen bij de Voedselbank. Ikzelf doe vrijwilligerswerk bij een Filmhuis (al ben ik nog lang niet gepensioneerd :wink: ) Is zoiets wellicht voor u? Dan kun je een bepaalde passie toch nog aan iets zinvols besteden. Kijk verder eens bij een buurthuis bij u in de buurt.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Koffie schenken of zo iets op een verzorgingstehuis, buurtbus rijden, vrijwilliger bij de bibliotheek, wasvrouw/man bij een sportvereniging

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het zijn inderdaad toch activiteiten die u met anderen in contact kunnen brengen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Vanuit de zorg is het een relatief kleine stap naar vrijwilligerswerk, evt in een verzorgingstehuis, daar wordt uw ervaring zeker nog wel op waarde geschat lijkt me? Als u wat meer onder de mensen wilt komen van uw eigen generatie, dus de jongere oudere, zou iets van vrijwilligerswerk bij een buurthuis iets kunnen zijn. Wie weet wat u daar allemaal tegen het lijf loopt. En u hoeft natuurlijk niet meteen 4 weken met wildvreemden te gaan backpacken in de Andes, er zijn ook plenty laagdrempeliger initiatieven. Mijn vader heeft zich na zijn pensioen helemaal op het vrijwilligerswerk op de tennisbaan gestort, daar istie nu fulltime inmiddels. Afgelopen week kwam hij vol trots vertellen over de resultaten van "zijn" kantine over 2017, en hoe die gestegen waren tov het jaar daarvoor. Helemaal geweldig. Mijn moeder geeft tegenwoordig brei- en naailes op de basisschool van de kleinkinderen, da's ook een hit, sommige moeders komen ook schoorvoetend om raad vragen inmiddels.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Berteman »

Dé ultime tip is niet zo gemakkelijk te geven.

Ga bij jezelf te rade, wat voor activiteiten je leuk vind, waar je talenten liggen en wellicht kom je zo ook nog op dingen waarover je wel iets meer zou willen weten. Trek van daaruit een plan, hoe je een ander kunt vormgeven en invullen en ongetwijfeld ontmoet je ook nog leuke mensen met dezelfde interesses om gezamenlijk activiteiten te ondernemen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Mogelijk kun t u uw activiteiten die u beroepsmatig deed nu vrijwillig doen als u dat tenminste leuk vind........

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Met pensioen en daardoor depri, de meeste werkenden snakken naar hun pensioen. En dat al na 2 weken.......

Ga eens lekker op vakantie, bv met een busreis.
Ga vrijwilligerswerk doen, dat kan zelfs in je oude beroep.
Kijk of er in de omgeving gelijkgezinden zijn, en onderneem wat samen.
Ga je huis en tuin eens lekker opknappen.
Meld je aan bij een sport, wandelclub

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Vanuit een zorgberoep lijkt het mij dat het relatief makkelijk is om 'iets' in de zorg-richting te gaan doen. Dat kan als vrijwilliger, maar wellicht ook als betaalde kracht. Er zijn zelfs uitzendbureaus die zich specifiek richten op mensen met AOW. Dat kun je dan in deeltijd gaan doen om genoeg tijd over te houden voor hobby's of vrienden (maken). Of in er simpelweg achter te komen waar je interesses voor je vrije tijd liggen. De één is dol op kinderen en wil graag 'voorleesmoeder' (m/v) op de lokale basisschool worden. De ander kan kinderen niet uitstaan en zou dat vooral niét moeten gaan doen.

Trouwens, lang niet iedereen is er de persoon voor om elke dag bij vrienden op de koffie te gaan. Er zijn genoeg mensen die liever hun eigen gang gaan, al lijkt het tegenwoordig misschien alsof dat helemaal uit den boze is. Maak je daar dus geen zorgen over en ga gewoon iets doen wat je leuk vindt of wat je voldoening geeft. Je komt dan vanzelf 'gelijkgestemde' mensen tegen.

Maxda
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2018 07:54

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Maxda »

Dank jullie wel voor deze reacties! Ik besef dat het een " luxe probleem" is.
Het wringt bij mij ook om , om ergens alleen naar toe te gaan!!
Ik denk ook hard na over vrijwilligerswerk. Weet al wel welke richting.
Lezen, welke hobby ook , als je het teveel kan doen, is het niet leuk meer!!
Dank.
Gr. Joan

Liesabeth
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2018 11:12

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Liesabeth »

Heel leuk: https://www.oopoeh.nl/
Dan kom je ook vaak leuke mensen op straat tegen om eventueel een praatje mee te maken.

LizetBak
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 22:11

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door LizetBak »

Ik vond deze site:
https://www.50plusnet.nl/

Het is een site waar senioren contact met elkaar kunnen zoeken op het gebied van hobbies, uitjes etc. Dus nadrukkelijk geen datingsite.

vriendelijke groet,
Lizet Riedel

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door bennieol »

ga veel fietsen heb een E-fiets aangeschaft en ga samen met mijn zwager fietsen. ja winterdag is het niet zo leuk dan pakken we soms de auto.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door scontra »

bennieol schreef:ga veel fietsen heb een E-fiets aangeschaft en ga samen met mijn zwager fietsen. ja winterdag is het niet zo leuk dan pakken we soms de auto.
De maanden waarin een R(ust)* voorkomt zijn juist de allermooiste maanden om te fietsen, lekker rustig op de fietspaden en tegen een beetje kou kun je je kleden.

*de Randstedelingen zijn dan lekker thuis in hun eigen huis. ;-)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Praat eens met je ex werkgever.
Er is vast wel eens een ex-collega ziek

Logi
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2018 19:36

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door Logi »

Heel eenvoudig heb met hetzelfde probleem gezeten maar nu. Ben als vrijwilliger in het ziekenhuis begonnen, werd met open armen ontvangen kon zo 30 uur daar werken maar dat is niet goed. Een goede tip schrijf je in bij een 65 plus uitzend bureau. Heb sinds die tijd moeite om vrije tijd voor mij zelf in te plannen maar het leuke is ik ontmoet zoveel nieuwe mensen dat ik de komende jaren geen tijd meer heb om me te vervelen. Het is nu genieten. Komt goed met jou.

atlas1302

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik vind het allemaal geweldige tips er zijn zoveel leuke dingen te doen na pensioen, je hebt wellicht een vergeten hobby die je weer kan oppakken en ik vind een schietvereniging ook erg gezellig. Kaartavondjes en de voetbal vereniging zijn ook erg leuk en kunnen altijd hulp gebruiken.

Je hebt alleen maar gewerkt man! ga genieten :D

atlas1302

Re: Wie heeft tips voor activiteiten na pensioen?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

breien schreef:Zoek een hobby. Bijvoorbeeld en volkstuintje. Ga boeken lezen, frobbelen, handwerken. Volg een schildercursus. Leer een vreemde taal. Schrijf uw autobiografie. Wordt lid van een koor. Vraag een visvergunning aan. Beklim de Mount Everest. Maak een pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. Ga met de roeiboot naar de Victoriawatervallen of zeil de wereld rond Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iets te verzinnen
Nou...ik ga niet graag vanuit Rotterdam met een roeiboot naar de Victoriawatervallen :lol:

Gesloten