LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
deboortje
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:02

Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door deboortje »

Hallo,

Ik heb via een bon van Vakantieveilingen een reservering gemaakt bij de Zwaluwhoeve voor 21 september aanstaande. Ook heb ik een hotel gereserveerd zodat mijn moeder er 2 leuke dagjes uit van kunnen maken.
Anderhalve week geleden kreeg ik opeens een email van de Zwaluwhoeve dat ze mijn reservering zomaar geannuleerd hebben! De reden: omdat er een grootschalig evenement gaat plaats vinden. Verder geen alternatieve datum aangeboden, nee we kunnen een arrangement voor het evenement vanaf 13 augustus reserveren. Maar ik heb mijn Vakantieveilingen bon en hotel al betaald! Als ik het hotel wil annuleren komen er hoogstwaarschijnlijk annuleringskosten aan te pas. Op de website van de Zwaluwhoeve zijn er nergens Algemene Voorwaarden te vinden, dus ik vraag mij af of zij dit zomaar kunnen doen.
Ik heb al van de Zwaluwhoeve ge-eist dat ik mijn geld terug wil hebben als ik niet kan komen, maar daar antwoorden ze gewoon niet op!

Dit bericht heb ik ook geplaatst op het forum van de Consumentenbond.

Groeten,
Deborah

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door crazyme »

deboortje schreef:Hallo,

Ik heb via een bon van Vakantieveilingen een reservering gemaakt bij de Zwaluwhoeve voor 21 september aanstaande. Ook heb ik een hotel gereserveerd zodat mijn moeder er 2 leuke dagjes uit van kunnen maken.
Anderhalve week geleden kreeg ik opeens een email van de Zwaluwhoeve dat ze mijn reservering zomaar geannuleerd hebben! De reden: omdat er een grootschalig evenement gaat plaats vinden. Verder geen alternatieve datum aangeboden, nee we kunnen een arrangement voor het evenement vanaf 13 augustus reserveren. Maar ik heb mijn Vakantieveilingen bon en hotel al betaald! Als ik het hotel wil annuleren komen er hoogstwaarschijnlijk annuleringskosten aan te pas. Op de website van de Zwaluwhoeve zijn er nergens Algemene Voorwaarden te vinden, dus ik vraag mij af of zij dit zomaar kunnen doen.
Ik heb al van de Zwaluwhoeve ge-eist dat ik mijn geld terug wil hebben als ik niet kan komen, maar daar antwoorden ze gewoon niet op!

Dit bericht heb ik ook geplaatst op het forum van de Consumentenbond.

Groeten,
Deborah
Wat een heerlijk arrogante manier van klantencontact zeg. Het lijkt mij nogal duidelijk dat u uw geld moet terugkrijgen wanneer zij een wanprestatie leveren. ZIJ komen namelijk de gemaakte afspraak niet na en zijn daardoor aansprakelijk voor de geleden schade. Dus ook voor het hotel.
Uitgezonderd overmacht, dat is helemaal afhankelijk van het grootschalige evenement en de rol van de Zwaluwhoeve daarin.


Maverick49
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:26

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door Maverick49 »

Wie heeft dezelfde ervaring??
Ik heb een hotelovernachting gewonnen bij VakantieVeiligen.NL. Ik heb echter nooit een betalingsmogelijkheid toegestuurd gekregen. Krijg ik na 3 maanden inmiddels voor de 3e keer, een brief van incassobureau Intrum Justitia binnen. Of ik even naast de € 34,= nog even € 63,20 incassokosten wil betalen. Omdat ik mijn verplichtingen niet ben nagekomen. Ik heb inmiddels de € 34,= wel betaald. Hier had ik de hotelovernachting mee gewonnen. Maar voor de rest... Geen voucher, dus geen overnachting en een zooitje gezeik met een incassobureau.
En VakantieVeilinge.NL???? Die reageert nergens op. Ook niet op mijn emails..
Wie heeft dezelfde ervaring??

deboortje
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:02

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door deboortje »

Ja, ik weet dat het Vrouwdag is. Een stand van zaken: ik heb inmiddels al een aantal berichten terug gehad dat ze vast blijven houden aan hun standpunt: standaard mailtjes waarin staat dat ik altijd een andere dag kan komen of 'gewoon' het arrangement voor dat evenement reserveren. Heb ze een email terug gestuurd dat ik erg teleurgesteld ben in hun klantencontact, niemand die maar met ons meedenkt, geen enkel excuus. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat een andere dag geen mogelijkheid is voor ons, vanwege moeilijk vrij krijgen, vakanties etc. Hierop word totaal NIET gereageerd. Ik heb ze een laatste mogelijkheid gegeven waarmee wij akkoord zullen gaan: gebruik van het speciale Vrouw arrangement wat er op 21 september geld, natuurlijk zonder extra bijbetaling. Dit is ongeveer anderhalve week geleden verstuurd en tot nu toe geen reactie.

Ik wacht nog deze week af, en daarna gaat het verhaal naar Groeten van Max. Die hebben namelijk al interesse getoond.

Zijn er inmiddels al mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met de Zwaluwhoeve??

deboortje
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:02

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door deboortje »

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de Zwaluwhoeve. De persoon die ik sprak vond het uitermate vervelend voor ons, maar kon ons echt niet laten komen op 21 september. Dit allemaal op een erg overdreven toon gezegd. Ze kon wel de bon met 3 maanden verlengen en ons een gratis lunch aanbieden voor de volgende keer dat we zouden komen. Omdat ik op mijn werk zat heb ik niet in discussie kunnen gaan met deze mevrouw, dus ben er 's avonds op terug gekomen. Wij hebben gevraagd om de bon met een jaar te verlengen, zodat wij van het mooie weer kunnen genieten in de tuin (daarom hebben wij ook gereserveerd voor september en niet december). Ook willen wij graag naar een badkledingdag en deze is alleen nog mogelijk in november of januari. Niet echt weer om lekker in de tuin te liggen zonnen.. We doen er dus echt alles aan om wel van de bon gebruik te kunnen maken. Als dit alles niet mogelijk is hebben wij ons geld terug ge-eisd, omdat het dan gewoon geen zin heeft voor ons.

We zijn nog steeds in afwachting van een bericht terug.. Snelle klantenservice kennen ze daar ook niet.. :roll:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door crazyme »

De zwaluwhoeve presenteert zich als een professioneel bedrijf maar laat hier toch een flinke steek vallen.

Ik denk dat je verder in de organisatie moet doordringen, de tiepmiep voorbij zeg maar. Aangetekend schrijven naar de directie is een optie ?

deboortje
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:02

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door deboortje »

@crazyme: Tsjah, dat had ik ook al bedacht, maar denk dat dat ook niet veel zal uitmaken.. Het is zo'n arrogant bedrijf, er komen zo veel mensen (teveel eigenlijk) dat ze 2 mensen meer of minder ook niet erg vinden, vermoed ik..
Heb ze zojuist nog een email gestuurd dat ik voor morgenavond antwoord wil hebben en dat ik anders genoodzaakt ben om het met de consumentenprogramma's te delen. Ben benieuwd.. Morgen heb ik een vrije dag, dus dan heb ik mooi de tijd om contact te leggen met alle programma's! Dan krijgen ze meteen de link van dit forum ;)

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Zwaluwhoeve annuleert zomaar mijn reservering

Ongelezen bericht door solleila »

Stuur eens een berichtje naar "superman"van de vara. Uberhaubt vind ik zwaluwhoeve niets. 2x een schoonheidsbehandeling gehad. De eerste keer werd zodanig de creme in mijn ogen gesmeerd dat ik de hele dag wazig zag. De 2de keer werden mijn wenkbrauwen geepileerd. Ik heb 2 weken met wonden in mijn gezicht gelopen. Ze trokken niet alleen de haren eruit maar ook stukjes van mijn huid. Het deed pijn,maar omdat het de eerste keer was dat ik mijn wenkbrauwen liet epileren dacht ik dat het erbij hoorde. Nooit maar ook nooit meer zwaluwhoeve. verder is het een grote vleesmassa daar. Ik ga liever naar andere sauna's waar mensen respectvoller met je omgaan.

Gesloten