LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen PensioenComfort van Aegon/Spaarbeleg onmogelijk???

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Wishnet
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2008 12:52

Afkopen PensioenComfort van Aegon/Spaarbeleg onmogelijk???

Ongelezen bericht door Wishnet »

Gezien het zeer tegenvallende rendement (1% over heel 2007) op mijn PensioenComfortpolis bij Aegon heb ik hen op 7 maart verzocht mij te laten weten wat de mogelijkheden zijn v.w.b. het afkopen van deze polis. Met dit rendement kan ik immers beter maandelijks geld storten op een spaarrekening. Ik heb op deze e-mail gisteren een schriftelijk bericht ontvangen waar ik eerlijk gezegd geen chocola van kan maken. Zoals ik de brief lees is het eigenlijk niet mogelijk deze polis af te kopen en heb ik mezelf gecommiteerd om tot 1 maart 2036 maandelijks geld over te maken. En dit alles ongeacht het rendement dat wordt behaald. Zijn meer mensen hier misschien mee geconfronteerd? Ik kan me haast niet voorstellen dat het echt niet mogelijk zou zijn om (tegen acceptabele kosten) van deze zeer onrendabele polis af te komen zonder dit te moeten onderbrengen in een andere lijfrentepolis (m.a.w. een uitkering in geld)? Overigens is op de website van Aegon dit product van Spaarbeleg helemaal nergens terug te vinden. Toch raar voor een polis waar ik tot 2036 aan vast zit...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om van deze polis af te komen.

Groeten,
Edwin

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afkopen PensioenComfort van Aegon/Spaarbeleg onmogelijk???

Ongelezen bericht door kweenie »

Je geeft wat weinig informatie over het product. Is het een box-1 of een box-3 product? Dat kan nl. allebei bij een PensioenComfort polis. Dus heb je de premie kunnen aftrekken of niet?

En wordt er belegd of gespaard? Afgelopen jaar was nl. niet heel rooskleurig voor de beurs, dus Een beleggingsrendement van 1% is niet uitzonderlijk (veel fondsen zijn in waarde zelfs achteruit gegaan). Als je op basis van een slecht beleggingsjaar uit een product wilt stappen, dan kun je blijkbaar niet tegen de risico's van beleggen, en zou je sowieso niet aan beleggen moeten beginnen.

Vaak kun je trouwens binnen een product ook switchen tussen fondsen. Je kunt dan wellicht naar een gegarandeerd rendement fonds switchen?

Gesloten