LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ljifrente/ koopsompolissen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
piki
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2007 23:05

ljifrente/ koopsompolissen

Ongelezen bericht door piki »

De komende periodes lopen er een aantal lijfrente/koppsompolissen af, mij is geadviseerd om deze gezamelijk onder te brengen bij een verzekerings maatschappij. Aangezien de rendementen nogal tegenvallen, heb ik daar maar weinig vertrouwen in.
Ik ben nu 60 jaar en ik wil ze uitlaten betalen als ik 65 jaar ben.
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een goede tip? :)

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ljifrente/ koopsompolissen

Ongelezen bericht door particulier »

Ja, geef bij de verzekeraars aan dat je de lijfrentepolissen langer wilt laten lopen en dat ze op je 65e pas beschikbaar komen voor een direkt ingaande lijfrente.

Tegen die tijd zal de waarschijnlijk ook gestegen zijn, zodat je je geen zorgen meer hoeft te maken over het lage rendement. Ga met de vrijkomende polissen 'shoppen': Koop met alle polissen 1 lijfrente bij een verzekeraar die je de hoogste uitkering biedt. Dit is beter dan met 3 polissen 3 lijfrentes kopen. Door de kosten zal de totale uitkering dan lager zijn.

Armus-Aran
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:19

Re: ljifrente/ koopsompolissen

Ongelezen bericht door Armus-Aran »

Toen mijn vader zijn lijfrente in een keer afkocht (dom natuurlijk) moest er een behoorlijke belasting schuld betaald worden.

Om deze betaling te verzekeren houdt REAAL (en iedere andere maatschappij) bij uitbetaling 52% (hoogste belastingschaal) achter totdat jij netjes aan je belastingplicht hebt voldaan en een vrijwaringsbewijs (die krijg je van de belastingdienst nadat je hebt betaald) hebt opgestuurd.

Nu komt het...

De rente die over deze 52% bij REAAL is ontstaan in de tijd vanaf de afkoop (dit kan soms wel een jaar duren) wordt NIET automatisch mee-uitbetaald ! HIEROM MOET JE APART VERZOEKEN !

Ik hoop echt dat deze praktijken in een uitzending behandeld gaan worden, dit is gewoon te ziek voor woorden.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ljifrente/ koopsompolissen

Ongelezen bericht door particulier »

Inderdaad niet netjes, op zijn zachtst gezegd.

Gesloten