LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioenwaardeoverdracht problemen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
gmcu
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2015 09:11

Pensioenwaardeoverdracht problemen

Ongelezen bericht door gmcu »

Ik sta sinds augustus via werkgever ingeschreven bij ABP. Ik heb om dat ik als gedetacheerde in het verleden verschillende werkgevers en daarmee pensioenfondsen heb gehad gevraagd om waardeoverdracht. 3 pensioenfondsen hebben hieraan inmiddels meegewerkt, maar oa Nationale Nederlanden, Hoge Huis en met name Delta Lloyd negeren alle berichtgeving hieromtrent. Delta Lloyd schijnt helemaal zo zijn eigen ego te hanteren. Ze hebben me eind vorig jaar een brief-risicoprofiel- gestuurd(terwijl ik er vanuit ging dat de waardeoverdracht zou plaatsvinden) dat ze mij wilden switchen van defensief naar flexibel. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wilde, maar uiteindelijk hebben ze ondanks een herinnering waarin ik aangaf dat ik een kopie heb gemaakt, dit toch doorgevoerd. Uiteraard ben ik hier helemaal niet blij mee:
- Ik heb gevraagd om waardeoverdracht
- Zonder mijn goedkeuring mijn profiel omzetten.

1)Ik wil graag deze waardeoverdracht van alle pensioenfondsen geregeld hebben. Kan ik dat (laten) afdingen?
2) Ik wil van Delta Lloyd af. Hoe doe ik dat?!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Pensioenwaardeoverdracht problemen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je hebt 6 maanden de tijd om waardeoverdracht aan te vragen, als je bent aangesloten bij een nieuw fonds. Dus als jij kan aantonen( laat ABP dat voor je doen) dan moet iedereen meewerken! Dus neem even contact op met ABP afdeling waardeoverdrachten wat er mis is gegaan met de fondsen waarbij het niet is gelukt.

Het risico profiel waar je het over hebt wordt niet gedaan bij de afdeling waardeoverdrachten. Deze staan eigenlijk geheel los van elkaar. Staar je daar dus niet blind op. ABP had al jouw aanvragen moeten doorzetten naar alle maatschappijen waar een pensioenaanspraak is die kan worden overgedragen. Heb je nog een kopie van je aanvraagformulier en staan daar alle fondsen op waarvan je een offerte wil hebben?

Kleine waarschuwing, blijf heel goed kijken wat je waaraan overdraagt... Tenslotte heeft het ABP lang 'onder water"gestaan en zijn hun klanten echt niet tevreden over de uiteindelijke rendementen....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioenwaardeoverdracht problemen

Ongelezen bericht door kweenie »

Waardeoverdracht moet je bij het nieuwe pensioenfonds aanvragen. Dat neemt vervolgens contact op met de oude pensioenuitvoerders die je hebt opgegeven. Je hoeft zelf dus niets met hen te regelen.

Houd er ook rekening mee dat waardeoverdracht alleen kan voor pensioenen die je via je werkgever hebt opgebouwd. Het kan dus niet voor producten die je zelf hebt afgesloten, zoals bepaalde koopsom polissen.

Gesloten