LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van 1951-1955!!!

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
FSMM(1951)
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2015 16:33

van 1951-1955!!!

Ongelezen bericht door FSMM(1951) »

Had een leuk financieel plaatje via Rabo, echter na een aantal jaren graaien van de overheid is daar niet veel meer van over.
Vroeg gestopt met werken, met een lijfrente van 400 euro p/m, het vermogen!! van 180.000 moesten we dus gebruiken om tot 65 bij te spijkeren en de rest na 65 omdat bij je te keine inkomen te leggen. Inkomen bij 65 jaar zou worden netto 700 euro aow en netto 400 euro pensioen. Het lijkt mij duidelijk
dat hier wat bij moet!!
Mijn vrouw die 6,5jr jonger is en dus pas met 67 haar aow krijgt ??? werkt niet, omdat ze gezien haar leeftijd geen werk kan vinden (ook ik niet), wat inhoud dat pas na 8 jr wij beiden aow krijgen!!!
De laatste jaren heb ik 14 bezuinigingen meegekregen van iets wat ik nog moet krijgen. Dit varieerd van
geen toeslag meer voor partner tot 7 keer niet indexeren tot niet meer de eerst van de mnd starten van uitbetalan pensioen naar datum verjaardag etc etc.
Gevolg het vermogen blijft nu al krimpen en als je uitgaat van 80 jaar worden, kan ik nu over die 15 jr nog maar 250 euro p/m bij leggen. Dus 1350 euro p/m. Bedankt overheid. Doordat ik een (klein)vermogen heb (moet tenslotte bijspijkeren door te weinig pensioenopbouw) heb ik geen recht op welke overbruggingsregeling dan ook, dus weer bedankt, nu omdat ik mijn zaakjes zelf heb geregeld!!!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: van 1951-1955!!!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

FSMM(1951) schreef:Had een leuk financieel plaatje via Rabo, echter na een aantal jaren graaien van de overheid is daar niet veel meer van over.
Vroeg gestopt met werken, met een lijfrente van 400 euro p/m, het vermogen!! van 180.000 moesten we dus gebruiken om tot 65 bij te spijkeren en de rest na 65 omdat bij je te keine inkomen te leggen. Inkomen bij 65 jaar zou worden netto 700 euro aow en netto 400 euro pensioen. Het lijkt mij duidelijk
dat hier wat bij moet!!
Mijn vrouw die 6,5jr jonger is en dus pas met 67 haar aow krijgt ??? werkt niet, omdat ze gezien haar leeftijd geen werk kan vinden (ook ik niet), wat inhoud dat pas na 8 jr wij beiden aow krijgen!!!
De laatste jaren heb ik 14 bezuinigingen meegekregen van iets wat ik nog moet krijgen. Dit varieerd van
geen toeslag meer voor partner tot 7 keer niet indexeren tot niet meer de eerst van de mnd starten van uitbetalan pensioen naar datum verjaardag etc etc.
Gevolg het vermogen blijft nu al krimpen en als je uitgaat van 80 jaar worden, kan ik nu over die 15 jr nog maar 250 euro p/m bij leggen. Dus 1350 euro p/m. Bedankt overheid. Doordat ik een (klein)vermogen heb (moet tenslotte bijspijkeren door te weinig pensioenopbouw) heb ik geen recht op welke overbruggingsregeling dan ook, dus weer bedankt, nu omdat ik mijn zaakjes zelf heb geregeld!!!
Ondertussen mag mijn generatie nu 17,9% van het loon inleveren om jouw AOW te bekostigen, en krijgen wij, als we überhaupt nog AOW krijgen, die sowieso niet voor ons 67ste, en waarschijnlijk pas jaren daarna.

Ik heb geen medeleiden.
Je had je vermogen ook anders kunnen investeren voor een pensioen, of in loondienst kunnen gaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: van 1951-1955!!!

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, de meeste personen die hier verantwoordelijk voor zijn (of waren), zijn van grofweg je eigen leeftijd, generatiegenoten zo je wilt. Ik bedoel, het lijkt mij niet meer dan eerlijk dat de veroorzakende generatie ook een deel van de gevolgen van het eigen slechte rentmeesterschap draagt. Sorry, maar in mij zal je geen al te grote medestander vinden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: van 1951-1955!!!

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens lees ik in een reactie van je in een ander topic over het nieuwe energielabel voor huizen, dat je een eigen huis hebt. Dat is ook vermogen, is daar niet wat mogelijk mee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: van 1951-1955!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat de partnertoeslag zou verdwijnen (volgens mij het grootste verschil) was inderdaad al rond de eeuwwisseling bekend. Daar had u dus al lang op kunnen anticiperen. U had daarom ervoor kunnen kiezen om later te gaan stoppen met werken. Of uw vrouw had ook kunnen gaan werken; niet heel raar voor een vrouw van begin veertig.

Sowieso een beetje een beetje een luxe probleem, dat u vanwege de keuze om vroeger te stoppen sneller door uw geld heen raakt. Veel mensen kunnen sowieso niet voor de aow leeftijd stoppen. En dat zullen er alleen maar meer worden.

Maar ik ben het met Michiel eens, dat de Rabo blijkbaar niet goed alle veranderingen in uw plan heeft meegenomen en dat u mede daardoor meer kwijt bent dan verwacht.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: van 1951-1955!!!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kweenie schreef:Maar ik ben het met Michiel eens, dat de Rabo blijkbaar niet goed alle veranderingen in uw plan heeft meegenomen en dat u mede daardoor meer kwijt bent dan verwacht.
Mee eens, maar de houding van TS is toch zeker anders. Hij vindt dat hij het "zelf" geregeld heeft. Nou, ik ben ook al bezig met mijn pensioen regelen (ben halverwege de 20), want ik geloof niet echt dat er over 57 jaar nog veel fatsoenlijks over is voor mijn generatie, en ik regel het daadwerkelijk zelf. Deels op de beurs, deels elders. Ik heb het overzicht, ik draag het risico, maar ik heb ook de winst (waar ik dan wel weer belasting over betaal, maar toch).

Een financieel product aankopen zonder verder in de gaten te houden hoe of wat is ook niet erg verstandig.

Omdat we niet weten wat voor product en of de Rabo wel of geen brieven heeft gestuurd aan de hand van veranderingen kunnen we niemand de schuld geven. Ondertussen vind ik persoonlijk niet dat meneer zielig is of boos mag zijn omdat hij geen partnertoeslag krijgt of omdat hij van mening is dat de overheid zo veel van hem afpakt, aangezien het mijn generatie (en die van net boven mij) is die het allemaal mag gaan betalen. TS ging blijkbaar rond zijn 60-ste met pensioen. Ik mag dan waarschijnlijk nog zo'n 10 jaar werken, als ik niet zelf vermogen regel, en die partnertoeslag krijgen wij allemaal ook niet.

Gesloten