LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] berekening pensioenuitkering

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Hansito50
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2017 12:45

berekening pensioenuitkering

Ongelezen bericht door Hansito50 »

Beste lezers,

Ik heb een klein deel van mij pensioen opgebouwd in een PPI van Aegon.
Per 1 juli wordt hiervan pensioen aangeschaft.
Ik heb een voorstel gekregen, waar ik me enorm over verbaas.
Ik ben zelf meer dan 20 jaar bestuurslid geweest van ons bedrijfspensioen, dus ik ben zeker geen leek op dit gebied.
Het voorstel is als volgt:
Het bedrag, dat beschikbaar is voor aanschaf pensioen is € 71.694,33
Per juli 2017 wordt ik 67 jaar
Ze bieden mij € 3.546,64 pensioen per jaar.
Met zelfs een lage renteberekening, zoals het nu is, betekent dit, dat men er bij Aegon van uit gaat, dat ik ruim 90 jaar wordt.
Dit staat in geen verhouding met de sterftetafels, die ik ken.
Wat jammer is, is dat men bij Aegon eigenlijk niet of nauwelijks de wil heeft om echt uitleg te geven.
Een verklaring is, dat de sterftetafels, die zij hanteren afwijken van die van het CBS, omdat hun klantenbestand afwijkt.
Een andere is, dat een 67 jarige een hogere levensverwachting heeft dan de algemene sterftetafels.
Dat laatste is op zicht juist en als ik een lijfrente zou laten uitkeren voor levenslang, dan kan ik me voorstellen, dat men hiervan uitgaat.
Maar in dit geval is er ook tijdens de opbouw een sterfte risico en mag men dit niet zomaar doen.

Ik ben bereid om zelfs tot een TV debat dit uit te zoeken.

Vriendelijke groet,
Hans van de Meeberg

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: berekening pensioenuitkering

Ongelezen bericht door Hatertje »