Incassobrieven van Syncasso

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
San71

Incassobrieven van Syncasso

Ongelezen bericht door San71 » 05 dec 2017 18:39

Op verzoek van de 'Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het beroepsvervoer over de Weg' krijg ik via Syncasso continue incasso brieven, afschriften, en dwangbevel voor betalingen.
Wie heeft nog meer ervaringen met dergelijke hiermee?
Het volgende email heb ik naar Syncasso gestuurd en blijft maar dreigen met beslagleggingen, etc...., heeft tot nu toe niet geholpen.

Pensioenfonds krijgt lucht van mijn activiteiten en meent dat ik verplicht ben aangesloten
bij Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Beroepsvervoer over de Weg.
Pensioenfonds stelt op basis van fictieve gegevens ambtshalve nota op.
De Stichting heeft incassobureau Vesting Finance ingeschakeld, aanmaningen en sommaties opgestuurd.

Ik ben van mening dat ik niet bij de Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Beroepsvervoer over de Weg ben aangesloten en ook niet premieplichtig ben.
Dit heb ik verschillende keren kenbaar gemaakt bij de Stichting, de laatste keer via de webformulier. Zie bijlage.

Ik ben het niet eens met Syncasso’s vorderingen. De Stichting is ten onrechte overgegaan tot het inschakelen van Vesting Finance
en om die redene ook geen incassokosten en rente in rekening kan worden gebracht.

Op basis van het bovenstaande concludeer ik dat de Stichting geen grond heeft om betalingen te vorderen van de premienota’s en dus ook geen incassokosten en rente.

sylvesterb

Re: Incassobrieven van Syncasso

Ongelezen bericht door sylvesterb » 05 dec 2017 18:44

San71 schreef:Op verzoek van de 'Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het beroepsvervoer over de Weg' krijg ik via Syncasso continue incasso brieven, afschriften, en dwangbevel voor betalingen.
Wie heeft nog meer ervaringen met dergelijke hiermee?
Het volgende email heb ik naar Syncasso gestuurd en blijft maar dreigen met beslagleggingen, etc...., heeft tot nu toe niet geholpen.

Pensioenfonds krijgt lucht van mijn activiteiten en meent dat ik verplicht ben aangesloten
bij Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Beroepsvervoer over de Weg.
Pensioenfonds stelt op basis van fictieve gegevens ambtshalve nota op.
De Stichting heeft incassobureau Vesting Finance ingeschakeld, aanmaningen en sommaties opgestuurd.

Ik ben van mening dat ik niet bij de Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Beroepsvervoer over de Weg ben aangesloten en ook niet premieplichtig ben.
Dit heb ik verschillende keren kenbaar gemaakt bij de Stichting, de laatste keer via de webformulier. Zie bijlage.

Ik ben het niet eens met Syncasso’s vorderingen. De Stichting is ten onrechte overgegaan tot het inschakelen van Vesting Finance
en om die redene ook geen incassokosten en rente in rekening kan worden gebracht.

Op basis van het bovenstaande concludeer ik dat de Stichting geen grond heeft om betalingen te vorderen van de premienota’s en dus ook geen incassokosten en rente.
Prima, maakt dit schriftelijk kenbaar bij Syncasso en laat ze het voor de rechter brengen. Als je werkelijk gelijk hebt zal de rechter niet tot een andere conclusie komen.

Schijnbaar heeft het Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Beroepsvervoer over de Weg een andere conclusie en deel jij deze niet.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 » 05 dec 2017 19:27

sylvesterb schreef:Schijnbaar heeft het Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Beroepsvervoer over de Weg een andere conclusie en deel jij deze niet.
De procedure is op hun website te lezen:
Als uw bedrijf actief is in de vervoerssector, dan sturen wij u een persoonlijke link voor een online bedrijfsonderzoek.

Na het onderzoek kunnen we bepalen of uw onderneming onder de verplichtstelling van Pensioenfonds Vervoer valt. Als dat zo is, dan ontvangt u binnen drie weken een welkomstbrief van ons. Kort nadat u de welkomstbrief ontvangt, krijgt u ook inlogcodes voor het werkgeversportaal. Vanaf dat moment kunt u de gegevens van uw werknemers aanleveren.
Kennelijk is er een verschil van mening of TS zich verplicht aan moet sluiten bij dit pensioenfonds. Dan zou een gang naar de rechter de normale weg zijn immers twee partijen zijn het oneens, dan is de rechter degene die beslist. Beetje raar om dan een incasso buro annex deurwaarder in te schakelen om pensieonpremie te innen terwijl TS dat betwist. Maar als TS geen personeel heeft, dan heeft TS gewooon gelijk:
Is uw onderneming wel actief in de vervoerssector, maar heeft u (nog) geen personeel in dienst, omdat u bijvoorbeeld zelfstandig ondernemer zonder personeel (ZZP’er) bent? ​Dan vragen we u toch het online formulier ‘Bedrijfsonderzoek’ in te vullen. Nadat u dit online formulier heeft ingevuld, beoordeelt Pensioenfonds Vervoer uw gegevens. U krijgt vervolgens een bevestiging en wordt geregistreerd bij Pensioenfonds Vervoer.
Wij registreren in dat geval ook dat u (nog) geen personeel in dienst heeft. U hoeft dan geen pensioenpremies te betalen.
Dus kennelijk is het pensioenfonds van mening dat TS personeel indienst heeft en dat die aangesloten moeten worden bij het pensioenfonds.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 05 dec 2017 20:24

Of TS laat na het online formulier ‘Bedrijfsonderzoek’ in te vullen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 dec 2017 20:37

Je hebt een dwangbevel gekregen. De enige relevante vraag is: heb je op de juiste wijze én tijdig in verzet bent gegaan (lees: een procedure bent gestart)? Zo niet, dan kan je bezwaar maken bij de Stichting en Syncasso, maar de enige die daar over oordeelt is de rechter. Als je die stap niet gezet hebt, hang je.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 » 05 dec 2017 21:08

16again schreef:Of TS laat na het online formulier ‘Bedrijfsonderzoek’ in te vullen
Als TS geen personeel heeft, is dat ook niet verplicht. Een ZZP-er mag zonder pensioen regeling werken. Welstellen ze het op prijs als TS dan alsnog meewerkt, maar het schijnt geen verplichting te zijn als ik het zo lees.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 » 05 dec 2017 21:11

Ter informatie, het komt vaker voor dat een ZZP-er onterecht aangeslagen wordt door een pensioenfonds via een dwang bevel:

https://www.gmw.nl/het-dwangbevel-van-e ... ioenfonds/

Een gang naar de rechter is dan noodzakelijk om er vanaf te komen.

Zoals Moneyman al meldt, kom wel tijdig in verzet tegen het dwangbevel, anders kunt u van een koude kermis thuis komen. Laat het niet zomaar liggen maar kom z.s.m. in actie.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 dec 2017 21:19

Het komt zelfs dermate vaak voor dat wat mij betreft de bevoegdheid om dwangbevelen uit te vaardigen ontnomen zou mogen worden. Er mogen ambtshalve aanslagen opgelegd worden (gebaseerd op aannames en schattingen!), die vervolgens in een dwangbevel (dus: een executoriale titel) vastgelegd worden. Waarna de "betalingsplichtige" maar naar de rechter moet...

San71

Ongelezen bericht door San71 » 05 dec 2018 22:54

Lees onderstaande uitspraken in soortgelijke zaak:

https://www.gmw.nl/onderwerpen/pensioen ... ioenfonds/
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... M:2015:929

De rechter concludeerde in deze zaak dan ook vrij eenvoudig dat het Bpf Bakkersbedrijf ten onrechte een dwangbevel voor premiebetaling had uitgevaardigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 dec 2018 10:16

Mooie update, exact een jaar na dato. Het bevestigt mijn eerdere stellingname: ga naar de rechter, anders hang je.

Plaats reactie