LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partnerpensioen tijdens WW periode

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
blondy35MK
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2017 14:19

Partnerpensioen tijdens WW periode

Ongelezen bericht door blondy35MK »

Mijn partner wil ik zo verzorgd mogelijk achterlaten als kom te overlijden.
Sinds 2015 ben ik werkloos. Mijn laatste werkgever was aangesloten bij een pensioenfonds waarbij het partnerpensioen verzekerd was op risicobasis.
Door mijn studie wft vermogen kwam ik achter het volgende:

Graag reageren wij op uw e-mail van 10 oktober 2017, waarin u vraagt of uw partnerpensioen behouden blijft tijdens de WW, zoals in de Pensioenwet beschreven is.

Verlate reactie
Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de verlate reactie. In ons reglement was deze bepaling niet goed opgenomen, waardoor een en ander afgestemd moest worden. Het reglement wordt binnenkort aangepast zodat deze meer duidelijkheid biedt.

Partnerpensioen tijdens WW
Tijdens een periode van WW blijft het partnerpensioen dat u in het verleden op risicobasis had, behouden. Komt u tijdens uw WW te overlijden, dan ontvangt uw partner 70 procent van het opgebouwdce ouderdomspensioen. Als u tijdens een actief dienstverband komt te overlijden, is ook het partnerpensioen dat u nog tot aan uw pensioendatum had kunnen opbouwen meeverzekerd. Dit gedeelte vervalt tijdens de WW-periode.

Laat iedereen hier zijn voordeel mee doen.
Met vriendelijke groet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Partnerpensioen tijdens WW periode

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat klopt. Maar let er wel op dat dit alleen geldt zolang je WW loopt! Als je WW stopt, bijvoorbeeld als je ergens anders gaat werken, of bv. een tijdelijke baan krijgt, dan stopt de dekking van het partnerpensioen alsnog. Ook als bij die nieuwe baan geen pensioenregeling is. Wat je in dat geval ook kunt doen, is bij beëindiging van de deelneming een deel van het ouderdomspensioen uitruilen voor een stuk partnerpensioen. Dat zal dan altijd behouden blijven. (Bij sommige pensioenregelingen gebeurt die uitruil trouwens automatisch.)

Gesloten