LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pensioen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
morb
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2016 19:06

pensioen

Ongelezen bericht door morb »

Beste Radar,

Ik heb vraag over mijn , nu ontvangen extra pensioen welke pas ging uitkeren bij 67.
Dit gaat over een bedrag van 6000 hetgeen ASR, gaat uitkeren a 56 euro per kwartaal.
Dit houd in dat ik 224 euro p/jr ontvang.
Zij rekenen 950 voor de lopprijd aan kosten en 250 euro voor de uitwerking van deze
aanbieding.
MIZ , als ik 77 word er over 10 jaar 2240 euro word uitgekeerd.
Dan blijft er ruim 3500 over , wat volgens SR in HUN pot gaat.
Word ik 87 dan blijft er nog steeds geld in hun bakje liggen.
Mijn vraag is dit normaal, //

Dank voor uw aandacht
R vd Brom

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: pensioen

Ongelezen bericht door kweenie »

Om wat voor soort pensioen gaat het? Alleen ouderdomspensioen of zit er ook nabestaandenpensioen bij? En gaat het om een pensioen of om een lijfrentepolis oud?

De verwachting is dat je 'gemiddeld' nog zo'n 20 jaar te leven hebt. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je veel ouder of veel jonger wordt. Als er ook een nabestaandenpensioen bij zit, dan is, vanwege de natuurlijks spreiding, de kans vrij groot dat een van jullie een paar jaar eerder overlijdt en de ander flink ouder wordt. Daarom moeten ze er rekening mee houden dat ze gemiddeld zo'n 25 jaar zullen moeten uitkeren. Met daarbij een behoorlijke onzekerheid (de levensverwachting kan ook flink stijgen), dus moet er ook een extra marge worden aangehouden. Dan is 224 euro per jaar voor 6.000 euro geen heel raar bedrag.

Maar bij zo'n relatief klein bedrag zou ik denken dat je een voorstel zou krijgen voor een afkoop tegen een eenmalig bedrag. Want nu zijn de kosten inderdaad behoorlijk hoog in verhouding tot de uitkering.

Gesloten