LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioen zoek van voormalige Edah

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Kees Moret
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2020 09:31

Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Kees Moret »

Goedemorgen.
Mijn vrouw heeft 10 jaar bij de voormalige Edam gewerkt, nu blijkt dat de pensioenen verdwenen zijn.
Bij navraag worden we van het kastje naar de muur gestuurd.
10 jaar sparen is blijkbaar verdampt..
Wie kan ons uit de brand helpen?

Alvast onze dank.

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Cro »

Iets meer informatie zou wel heel erg handig zijn om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Kees Moret, u zou eens kunnen informeren bij de Pensioenfederatie https://www.pensioenfederatie.nl/home
Succes.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door jonis »

Kees Moret schreef:
21 jan 2020 09:37
Goedemorgen.
Mijn vrouw heeft 10 jaar bij de voormalige Edam gewerkt, nu blijkt dat de pensioenen verdwenen zijn.
Bij navraag worden we van het kastje naar de muur gestuurd.
10 jaar sparen is blijkbaar verdampt..
Wie kan ons uit de brand helpen?

Alvast onze dank.
….verkeerde naam gelezen...

...toch niet....Edah/m

Bij mijn partner is het ook verdwenen.
Dwz bij haar is het uitbetaald na faillissement (was een keuze) omdat het slechts een klein pensioen betrof

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Klaas Jan schreef:
21 jan 2020 10:10
Hallo @Kees Moret, u zou eens kunnen informeren bij de Pensioenfederatie https://www.pensioenfederatie.nl/home
Succes.
?? = een belangenvereniging van een aantal pensioenfondsen; TS kan zich m.i. beter wenden tot de desbetreffende toezichthouder op m.n. de informatieverstrekking door de pensioenuitvoerders: AFM.

Ridder777

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik D8 dat Jumbo die tent overnam.
Misschien bij Jumbo vragen of het JL.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door kweenie »

De pensioenen van Edah, en later Laurus, zijn overgegaan naar het pensioenfonds van super de boer (sdb). De actieve deelnemers zijn daarna weer naar Pensioenfonds Levensmiddelen en Pensioenfonds Groothandel in Levensmiddelen gegaan. Dat zijn dus plekken waar je terecht kunt.

Maar als je ook bij een van die andere fondsen pensioen hebt opgebouwd, dan kan het zijn dat je pensioenen 'op een hoop' zijn geveegd en dat je aanspraken dus wel in het totaaloverzicht zijn verwerkt. En dat je ze daarom niet terugvindt.

Ok kan het zijn dat het om een 'klein pensioen' gaat een dat dit in het verleden al is uitbetaald/afgekocht.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Jasper45 schreef:
21 jan 2020 10:39
Klaas Jan schreef:
21 jan 2020 10:10
Hallo @Kees Moret, u zou eens kunnen informeren bij de Pensioenfederatie https://www.pensioenfederatie.nl/home
Succes.
?? = een belangenvereniging van een aantal pensioenfondsen; TS kan zich m.i. beter wenden tot de desbetreffende toezichthouder op m.n. de informatieverstrekking door de pensioenuitvoerders: AFM.

De Pensioenfederatie vertegenwoordigt 197 pensioenfondsen dus dat lijkt me een prima bron om informatie te zoeken.
Als er nog meer bronnen zijn dan is dat helemaal prima natuurlijk.

Ridder777

Re: Pensioen zoek van voormalige Edah

Ongelezen bericht door Ridder777 »


Gesloten