LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 65-misser

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
everth
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 22:46

65-misser

Ongelezen bericht door everth »

Het onderwerp over 65-plussers die willen doorwerken heb ik met stijgende verbazing bekeken. Het gaat er bij mij niet in dat er aan alle kanten wordt geprogageerd dat mensen langer moeten door werken, terwijl mensen die het goede voorbeeld geven vervolgens in de kou blijven staan. Ik hoop dat hier snel adequate regelingen voor worden getroffen.

Helaas beging Radar aan het eind van dit item zelf ook eem misser. Om contact op te nemen met de LBV werd verwezen naar de website. Telefonisch contact opnemen is eveneens mogelijk, maar het telefoonnummer dient ook op de website gezocht te worden. Uit mijn eigen omgeving weet ik dat het internet voor veel ouderen een lastig tot niet toegankelijk medium is. Vriendelijker zou zijn geweest om het telefoonnummer in beeld te brengen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door Shine »

Helaas beging Radar aan het eind van dit item zelf ook eem misser. Om contact op te nemen met de LBV werd verwezen naar de website. Telefonisch contact opnemen is eveneens mogelijk, maar het telefoonnummer dient ook op de website gezocht te worden. Uit mijn eigen omgeving weet ik dat het internet voor veel ouderen een lastig tot niet toegankelijk medium is. Vriendelijker zou zijn geweest om het telefoonnummer in beeld te brengen.
Dit was inderdaad een megamisser van Radar. Ook ik was erg verbaasd dat ze er maar van uitgingen dat 65+ allemaal driftig gebruik maken van internet, terwijl vaak en tegendeel waar is.
Het noemen van/verwijzen naar eventueel een teletekstpagina (indien van toepassing) was ook nog een goede optie geweest. Maar in beeld brengen was hierin een must!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 17 Apr 2007 09:51 door Shine


Dit was inderdaad een megamisser van Radar. Ook ik was erg verbaasd dat ze er maar van uitgingen dat 65+ allemaal driftig gebruik maken van internet, terwijl vaak en tegendeel waar is.
Het noemen van/verwijzen naar eventueel een teletekstpagina (indien van toepassing) was ook nog een goede optie geweest. Maar in beeld brengen was hierin een must!
Het zal je gedacht zijn hoeveel 65+ er gebruik maken van
internet.Zelf doe ik als 68+ alles al via internet en mijn
kennisen (ook van mijn leeftijd) ook.Juist omdat je meer tijd hebt
ga je een beetje klooien met de pc en begin je er hoe langer
hoe meer mee te doen.Volgens mij zijn er meer ouderen met
de pc aan de gang als de jongeren.De jongeren doen er alleen
maar spelletjes op.Is ook wel leuk hoor.
Als voorbeeld doe ik al mijn bankzaken al via internet want het ene
na het andere kantoor verdwijnd. :)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door G7 »

Als voorbeeld doe ik al mijn bankzaken al via internet want het ene
na het andere kantoor verdwijnd.
Ja vind je het gek, als zelfs de ouderen onder ons telebankieren. Voor wie moeten ze dan nog open zijn? Laten de banken dan maar als servicepunt in de verzorgings en bejaardehuizen gaan zitten, Kunnen ze in ieder geval nog die oudjes helpen, die geen internet hebben/willen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 18 Apr 2007 17:55 door G7


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Als voorbeeld doe ik al mijn bankzaken al via internet want het ene
na het andere kantoor verdwijnd.


Ja vind je het gek, als zelfs de ouderen onder ons telebankieren. Voor wie moeten ze dan nog open zijn?


Nee hoor G7 ik ben gaan telebankieren omdat het
ene kantoor na het andere verdween. Het dichtsbijzijnde
is mometeel 25 min.fietsen verwijderd dus ergens wordt
je gedwongen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het zal je gedacht zijn hoeveel 65+ er gebruik maken van
internet.Zelf doe ik als 68+ alles al via internet en mijn
kennisen (ook van mijn leeftijd) ook.
Sinds wanneer is een uitzondering meteen representatief? Als je buurman blond is en uit Ghana komt, wil dat zeggen dat dat land bevolkt is met Ariërs? Nee. Je buurman is gewoon een witte neger. Een uitzondering.


(Niet een heel sterke metafoor maar je snapt het wel :P)

sunas
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:33

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door sunas »

Het lijkt wel dat als je boven de 55 komt, of boven 65, dat je uitgeschakeld bent, je wordt niet "achterlijk ", je bent nog goed bij je verstand wat ik van sommige jongeren niet kan zeggen.
En dan praten over de "" oudjes "en bejaardentehuizen, je bent niet gelijk afgeschreven hoor, als je een bepaalde leeftijd bent.
De computer is er niet alleen voor de jeugd, ik ben 59 jaar en vrouw en weet meer van de computer als menig jeugdige.
Er zijn genoeg mensen van 55+ die gebruik maken van de computer.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 65-misser

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Apr 2007 17:53 door Captain Pervert


--------------------------------------------------------------------------------


Het zal je gedacht zijn hoeveel 65+ er gebruik maken van
internet.Zelf doe ik als 68+ alles al via internet en mijn
kennisen (ook van mijn leeftijd) ook.
Sinds wanneer is een uitzondering meteen representatief? Als je buurman blond is en uit Ghana komt, wil dat zeggen dat dat land bevolkt is met Ariërs? Nee. Je buurman is gewoon een witte neger. Een uitzondering.


Nou als jij dat een uitzondering noemt een 65+er
achter de PC ga je echt niet met de tijd mee hoor.

Gesloten