LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

ABP verstrekt GEEN informatie via " Mijn ABP" aan bepaalde groepen mensen. Als ik het goed heb, gaat het om gescheiden mensen die hun pensioen hebben gedeeld (maar nog niet hebben laten uitkeren). Het betreft dus duizenden Nederlanders!
Keuzes kunnen door deze mensen niet gemaakt worden. Zij WILLEN wel nadenken over hun pensioen maar KUNNEN dat, door ABP zelf, niet doen! Deze situatie duurt al anderhalf jaar.
ABP houdt webinars. Daarin worden mensen die geen gebruik maken van " Mijn ABP", weggezet als mensen die niet willen nadenken.
ABP weigert op te geven wanneer deze situatie is hersteld. Men zegt handmatig te willen rekenen om het op te lossen maar daarmee kunnen niet alle keuzes zo inzichtelijk gemaakt worden als in " Mijn ABP" het geval is.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Kan RADAR hier iets mee in een uitzending svp?

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Ik kan wel in mijn ABP maar ik krijg al jaren te zien dat ze geen berekening van mijn pensioen
kunnen maken, terwijl ik niet eens gescheiden was. De groep waar je over schrijft is dus waarschijnlijk
breder dan je denkt.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door BL2 »

Carissima schreef:.......Als ik het goed heb, gaat het om gescheiden mensen die hun pensioen hebben gedeeld........
Opvallend, je begint een topic terwijl je misschien wel, misschien niet weet waar het over gaat.
Behoor je tot de doelgroep, dan weet je het zeker, behoor je niet tot de doelgroep, waarom begin je dan een topic ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door kweenie »

Na een scheiding kan er een stuk van het ouderdomspensioen aan de ex toekomen (verevening). Het is een behoorlijk arbeidsintensief proces om te bepalen wel deel aan de ex toekomt. Daarom werd dit vroeger vaak pas bepaald als het pensioen inging. Of het werd wel berekend, maar kon niet in het systeem verwerkt.

Er zijn daarom misschien veel gescheiden mensen bij wie die verevening nog niet in de aanspraken verwerkt is. En het kost dat bovenop ook een hoop technische aanpassingen om die website ervoor geschikt te maken. Daarom zal het waarschijnlijk tijd kosten voor een en ander geschikt is voor zo'n rekenmodel.

Tot die tijd zul je het vooral moeten doen met 'handwerk' en wat logisch redeneren.

Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

@1e reactie: ja, het probleem kan nog breder zijn. Het ABP doet kennelijk ook niets met uw probleem dat u al jarenlang de tool niet kunt gebruiken. Maar wel mensen verwijten dat ze niet willen nadenken!

@ 2e reactie: Ik weet het voor mijzelf zeker en uit telefonische informatie van ABP zelf blijkt dat het iedereen die een "verevend" pensioen heeft na een scheiding, betreft. Het betreft dus, nu 1 op de 3 huwelijken stukloopt, waarschijnlijk nog veel meer dan duizenden personen.

@ 3e reactie: is dit van een medewerker van ABP? Die ziet geen probleem in handmatig uitrekenen voor een deel van de bevolking. Terwijl de rest luxueus, per tientje per maand, kan variëren, ondersteund door een goedwerkende tool!

Redactie van Radar, doet u hier aub iets aan! Aandacht innemen TV-uitzending kan enorm veel uitmaken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus in feite wil je het ABP straffen voor het feit dat ze het sommige mensen makkelijker maken. Daar is een hele simpele oplossing voor, gewoon de tool weghalen zodat niemand de tool kan gebruiken. Is iedereen tevreden.

En dan vooral in de toekomst dus geen dingen meer doen die het leven voor een groot deel van de mensen makkelijker maakt. Want dan wordt de rest maar jaloers.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Hatertje »

Volgens mij zijn 'Mijn' omgevingen nog altijd een stukje service en geen verplichting...

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Carissima schreef:@1e reactie: ja, het probleem kan nog breder zijn. Het ABP doet kennelijk ook niets met uw probleem dat u al jarenlang de tool niet kunt gebruiken. Maar wel mensen verwijten dat ze niet willen nadenken!

@ 2e reactie: Ik weet het voor mijzelf zeker en uit telefonische informatie van ABP zelf blijkt dat het iedereen die een "verevend" pensioen heeft na een scheiding, betreft. Het betreft dus, nu 1 op de 3 huwelijken stukloopt, waarschijnlijk nog veel meer dan duizenden personen.

@ 3e reactie: is dit van een medewerker van ABP? Die ziet geen probleem in handmatig uitrekenen voor een deel van de bevolking. Terwijl de rest luxueus, per tientje per maand, kan variëren, ondersteund door een goedwerkende tool!

Redactie van Radar, doet u hier aub iets aan! Aandacht innemen TV-uitzending kan enorm veel uitmaken.
Vind je zelf ook niet dat je verwachtingen niet reeel zijn? Verevende pensioenen zijn stomweg te ingewikkeld om in een standaard omgeving op te nemen. Die scheiding/ verevening is niet de verantwoordelijkheid van de pensioenverzekeraar...

Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

Het gaat mij om duidelijkheid vanuit het ABP. Als ze zelf tekortschieten in hun informatieverstrekking moeten ze dat ook duidelijk communiceren. Bijvoorbeeld in hun webinars.
En het is gewoon een onderwerp dat zich leent voor een tv-uitzending. Als de redactie van radar zich het lot van duizenden consumente wil aantrekken, tenminste.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Carissima schreef:Het gaat mij om duidelijkheid vanuit het ABP. Als ze zelf tekortschieten in hun informatieverstrekking moeten ze dat ook duidelijk communiceren. Bijvoorbeeld in hun webinars.
En het is gewoon een onderwerp dat zich leent voor een tv-uitzending. Als de redactie van radar zich het lot van duizenden consumente wil aantrekken, tenminste.
Waarom schieten ze tekort? Wat doen ze niet wat ze wel verplicht zijn?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Hatertje »

Carissima schreef:Het gaat mij om duidelijkheid vanuit het ABP. Als ze zelf tekortschieten in hun informatieverstrekking moeten ze dat ook duidelijk communiceren. Bijvoorbeeld in hun webinars.
En het is gewoon een onderwerp dat zich leent voor een tv-uitzending. Als de redactie van radar zich het lot van duizenden consumente wil aantrekken, tenminste.
Onzin. Je hebt gewoon de mogelijkheid om je informatie van ABP te ontvangen. Het gaat alleen niet op de makkelijke weg via de Mijn omgeving. Is het anders een idee dat het ABP een paar miljoen tegen het portaal aan gooit zodat het wel werkt? Kijk er dan niet van op dat de uitvoeringskosten oplopen wat eventueel weer resulteert in geen tot lagere indexatie danwel kortingen.

En dan alsnog, ze hebben geen verplichting om deze portalen aan te bieden. Dat is een stukje service.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Boesta »

Je krijgt gewoon jaarlijks alle info die op jou van toepassing is verstrekt door het ABP. Daar zul je zelf dan mee aan de slag moeten gaan om e.e.a. uit te zoeken voor jezelf. Meer hoeft het ABP niet te doen. De website (tool) is er voor de meer standaard groepen mensen. Het is onmogelijk om voor alle situaties een dergelijke tool te maken. Of je zou (nog) meer premie (e/o belasting) willen gaan betalen om dit wel mogelijk te maken...?

Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

Tjonge, jonge, het ABP is er wel heel veel aan gelegen om mijn kritiek de mond te snoeren.
Als het voor alle gescheiden mensen niet uitmaakt en we het zelf wel uit kunnen zoeken, waarom dan zoveel aandacht voor "mijn ABP" en zozeer gepush vanuit het ABP om daar vooral gebruik van te maken?
Redactie RADAR: doe hier iets mee!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door kweenie »

Heel simpel, wat mensen zelf kunnen doen, hoeft een dure medewerker van ABP niet voor je te doen. Vandaar dat mensen richting die tool worden gepusht.

Het zal heel veel telefoontjes, brieven en mailtjes schelen met vragen hoeveel iemand zou krijgen als die bv twee jaar eerder zou stoppen. Als het gros van de mensen met een wat eenvoudige situaties dit zelf kan bepalen, dan scheelt dat kapitalen aan personeelskosten. Dat weegt wel op tegen de kosten van zo'n tool.

Maar om zo'n tool voor alle situaties geschikt te maken, ook de meer uitzonderlijke, daar is zo veel voor nodig, dat dat niet in verhouding staat tot het voordeel dat dit biedt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Carissima schreef:Tjonge, jonge, het ABP is er wel heel veel aan gelegen om mijn kritiek de mond te snoeren.
O, heeft het ABP ook gereageerd? :roll:

Voor de rest: het zou chique zijn als je eens reageert op de vragen en opmerkingen die je hebt gehad, in plaats van alleen maar ongenuanceerd je visie door te blijven drammen.

Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

Mijn visie is dat RADAR hier aandacht aan zou moeten besteden.
Misschien wordt, in een tv-uitzending, de kritiek op mijn item dan wat minder vijandig verwoord...Tot die tijd ga ik er maar niet sloten uitgebreid op in. Teruglezend lijkt het of de schrijvers de tool uit eigen portomonnee moeten betalen.
En overigens hebben de gescheiden mensen vaak ook hun hele leven premie betaald dus hebben zij net zoveel recht als de gemakkelijke gevallen, op een tool waarmee ze kunnen berekenen wat ze moeten doen.
Handmatige berekeningen komen niet op tijd! Doorgegeven en dus aangevraagd was bijvoorbeeld voor een aantal mensen:
1 oktober 2016. En wat blijkt:
Resultaat: geen enkele berekening ontvangen...
Dus Radar: iets voor u?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door kweenie »

Carissima schreef: Misschien wordt, in een tv-uitzending, de kritiek op mijn item dan wat minder vijandig verwoord...
Ehm, volgens mij ben je het toch zelf die het meest vijandig is. Richting ABP.
Teruglezend lijkt het of de schrijvers de tool uit eigen portomonnee moeten betalen.

Dat valt wel mee, ik zit niet bij het ABP. Maar uiteindelijk moeten jij en de andere deelnemers het wel uit eigen zak betalen. Elke euro die in zulke tools wordt gestopt namelijk niet aan pensioenen worden besteed. Dat is ook de reden dat ik -voor de deelnemers- blij ben dat ABP geen kapitalen uitgeeft om zulk soort tools voor iedereen beschikbaar te krijgen, maar dat ze een tool hebben waarbij voor een fractie van het geld het gros van de mensen uit de voeten kan.
Handmatige berekeningen komen niet op tijd! Doorgegeven en dus aangevraagd was bijvoorbeeld voor een aantal mensen:
1 oktober 2016. En wat blijkt:
Resultaat: geen enkele berekening ontvangen...
Wanneer was dat aangevraagd? Ik neem aan dat je weet dat er wel enige tijd overheen gaat voordat je antwoord zult krijgen, dus ik ben wel benieuwd hoe lang ABP dit heeft laten liggen.

Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

En jij zit NIET bij het ABP?
Laat me niet lachen..

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door berndv »

Carissima schreef:En jij zit NIET bij het ABP?
Laat me niet lachen..
:lol: :lol: :lol:
En een ts krijgt weer eens niet het antwoord of de compassie waar diegene op zit te wachten, en natuurlijk komt daar weer de standaard reactie: "u werkt er zeker". Kan het niet zo zijn dat mensen die er buiten staan een mening hebben die wellicht niet met de uwe overeen komt?

Carissima
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2016 19:09

Re: Duizenden kunnen niet in "Mijn ABP"

Ongelezen bericht door Carissima »

Nu de wijzen uit het Oosten vertrokken zijn, zijn de dommen daar achtergebleven? Dat is toch wat u bedoelt met uw toevoeging bij "uw woonplaats"?

In elk geval gaat het mij om een nette discussie die door RADAR opgepakt had kunnen worden. Als die niet geïnteresseerd zijn is dat jammer. Ik ga niet meer door met deze site waar kennelijk het hebben van een andere mening, dat 1/3 van het aantal gehuwde Nederlanders ook recht heeft op een soepele tool die alles voor hen kan berekenen, moet worden afgestraft door hatelijke opmerkingen, waaruit duidelijk het belang van het ABP doorklinkt.

Gesloten