LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil tussen Mijnpensioenoverzicht en info van uitvoerder

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Bart24
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2018 08:44

Verschil tussen Mijnpensioenoverzicht en info van uitvoerder

Ongelezen bericht door Bart24 »

Ik heb een vraag over mijn pensioen. Ik heb ingelogd bij mijn pensioen uitvoerder. Hier kan ik zien welk pensioen ik nu al heb opgebouw (Euro 1082/maand Bruto of 869/netto). Dit is 12.984 bruto per jaar. Indien ik bij dezelfde werkgever blijf met hetzelfde salaris en dezelfde inleg dan wordt dit 2.619 Euro /maand Netto wanneer ik 68 ben. Dit is 31.428 netto per jaar. Bruto is niet gegeven.

Als ik inlog bij mijnpensioenoverzicht dan staat er opgebouwd per jaar 18.619 bruto per jaar. (alleen pensioen, ook hier AOW niet meegeteld). Het indicatie pensioen Indien ik bij dezelfde werkgever blijf met hetzelfde salaris en dezelfde inleg is 48.309 bruto/jaar wanneer ik 68 ben.
Ik begrijp dat deze 2 verschillend kunnen zijn ivm het ‘berekende’ redement. Ik zit in een lifecycle fund. Dit rendement is ongeveeer 6% als ik het goed heb begrepen. Bij mijnpersioenoverzicht.nl rekenen ze met 4%. Het daar getoonde bedrag zou dan toch lager moeten zijn? Wat mis ik hier in mijn redenatie?

Andere vraag: Ik heb een beschikbare premie regeling. Ik snap dat er geen gegarandeerd pensioen is. Maar het lijkt mij dat er wel een streefbedrag is. Ik lees dat het pensioen ongveer 70% moet zijn. Het bedrag waar pensioen over mag worden opgebouwd is maximaal Euro 105.075 in 2018. In dat geval zou mijn streefbedrag dan Euro 73.553 zijn. Oftewel Euro 6.129/maand. Ik kan me voorstellen dat indien er genoeg wordt ingelegd dit bedrag niet wordt gehaald. Ik heb nagekeken wat de inleg is en die is maximaal wat ik kan zien. Dit is gebaseerd op 1.875% per dienstjaar bij middelloonstelsel. Waarom ligt het indicatie pensioen niet dichter bij het streefbedrag?

Ik heb 2 risico verzekeringen (partner en wezen pensioen). Ook is de arbeidsongeschiktheid verzekerd.


Vriendelijke dank voor eventuele antwoorden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verschil tussen Mijnpensioenoverzicht en info van uitvoerder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Naar netto moet u al helemaal niet kijken, want ten eerste is daar over zo’n lange tijd niets van te zeggen en hangt dat van nog meer factoren af.

En bij een beschikbare premieregeling valt er over het bedrag van het in de toekomst aan te kopen maandelijkse bedrag al helemaal niets te zeggen.

En die 70 procent is de wens, maar wel inclusief AOW.

Gesloten