LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokkers moeten gestopt worden

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
mirjama65
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2013 23:56

Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door mirjama65 »

Wij zijn met een groep bezig met een actie om de broodfok te stoppen. Dit doen we oa door voorlichten, zwarte lijsten bij te houden, we hebben een groep op fb, we twitteren, zijn begonnen met een site en een petitie (waarmee we ook echt naar Den Haag willen) en zijn aan het schrijven naar de grote baas van oa marktplaats om dierenadvertenties verboden te krijgen. Als mensen ons in onze strijd willen hebben kunnen ze een bijdrage leveren door de petitie te ondertekenen. Hoe meer mensen dat doen, hoe groter de kans van slagen. Mensen, laat jullie stemmen horen. Er zijn nu genoeg slachtoffers door dat soort fokkers, mensen, maar zeker ook de dieren.
http://www.petities24.com/broodfokkers_ ... opt_worden

Erika van Lier78
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:11

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door Erika van Lier78 »

Beste Mirjam,

Wat een goed initiatief. Ik ben webmaster van een website over huisdieren en heb onlangs ook verschillende mailtjes van bezorgde hondeneigenaren gekregen. Wellicht kan ik ook aandacht besteden op onze website aan jullie petitie? Stuur me anders even een pb.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit doen we oa door voorlichten, zwarte lijsten bij te houden, we hebben een groep op fb, we twitteren
M.i. lijkt me toch de meest effectieve manier om dit te stoppen geen honden meer kopen (bij broodfokkers).
Kwestie van vraag en aanbod, zolang er vraag is zal er aanbod blijven.
En zolang bij het zien van een "lieve zielige puppie" de oogkleppen opgaan voor de rest (fokker/omgeving) zal er niet veel veranderen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:
Dit doen we oa door voorlichten, zwarte lijsten bij te houden, we hebben een groep op fb, we twitteren
M.i. lijkt me toch de meest effectieve manier om dit te stoppen geen honden meer kopen (bij broodfokkers).
Kwestie van vraag en aanbod, zolang er vraag is zal er aanbod blijven.
En zolang bij het zien van een "lieve zielige puppie" de oogkleppen opgaan voor de rest (fokker/omgeving) zal er niet veel veranderen.

Ja dat blijf ik dus ook zeggen,kan petities tekenen maar die mensen trappen er misschien gewoon weer in!
Gewoon zoeken ,lezen spitten voor je gaat!!!!!

Erika van Lier78
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:11

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door Erika van Lier78 »

De petitie tekenen is een middel tot het doel: Kennis verspreiden. Daarom is het wel verstandig er zoveel mogelijk aandacht aan te besteden dat zoveel mogelijk mensen er weet van krijgen. En inderdaad geen emotionele, impulsieve beslissingen bij de aanschaf van een puppy.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind de topictitel wel weer erg zwart-wit gesteld, alsof alle broodfokkers gestopt moeten worden.

Dat de rotte appels er uit gehaald moeten worden, daar ben ik het wel mee eens. Maar als mensen er nu een boterham mee verdienen, op een fatsoenlijke en eerlijke manier? Wat is daar mis mee? Of moeten ze al dat werk maar voor noppes, en liefst nog op eigen kosten doen? Of moet er dan helemaal niet meer gefokt worden? Zullen we de boeren dan ook maar verbieden koeien, varkens, schapen, paarden, kippen, en weet ik veel wat nog meer te fokken?

Kun je zeggen dat de asiels vol zitten, maar als er niet meer gefokt wordt is ook dat een kwestie van tijd. :wink:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door newmikey »

Prima en sympathiek initiatief maar de doorsnee Nederlander zal zich er niet véél van aantrekken. Die koopt tòch weer een pup via Marktplaats om er later achter te komen dat het beestje van een, door het voortdurend drachtig zijn volledig uitgeput teefje is.

Diezelfde mensen komen dan hier klagen als het beestje parvo of iets anders heeft alsof het om een koffiezetapparaat gaat wat stukgegaan is en niet een levend dier. We zien ze hier geregeld voorbij komen.

Zolang consumenten huisdieren via allerlei dubieuze kanalen en om allerlei dubieuze redenen blijven aanschaffen, ga je de broodfok niet stoppen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door ciske »

Erika van Lier78 schreef: En inderdaad geen emotionele, impulsieve beslissingen bij de aanschaf van een puppy.

En hoe wou je dat doen?? Zolang mensen zo zwak zijn als ze een pup zien, kan er niks tegen broodfok gedaan worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Erika van Lier78 schreef: En inderdaad geen emotionele, impulsieve beslissingen bij de aanschaf van een puppy.

En hoe wou je dat doen?? Zolang mensen zo zwak zijn als ze een pup zien, kan er niks tegen broodfok gedaan worden.

Door telefoon al goed informeren!!!!
En bij aankomst anders als afgesproken weg wezen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

newmikey schreef:Prima en sympathiek initiatief maar de doorsnee Nederlander zal zich er niet véél van aantrekken. Die koopt tòch weer een pup via Marktplaats om er later achter te komen dat het beestje van een, door het voortdurend drachtig zijn volledig uitgeput teefje is.

Diezelfde mensen komen dan hier klagen als het beestje parvo of iets anders heeft alsof het om een koffiezetapparaat gaat wat stukgegaan is en niet een levend dier. We zien ze hier geregeld voorbij komen.

Zolang consumenten huisdieren via allerlei dubieuze kanalen en om allerlei dubieuze redenen blijven aanschaffen, ga je de broodfok niet stoppen.

Ben het helemaal met je eens,op 1 ding na..
Ik heb mijn hummel wel via mp,maar gelegenheidsnest en neeeee,geen mooie praatjes echt zo.
Mr goed gezocht,tijd over gedaan etc

Verschil.sociaal,95% zindelijk was hij! Kerngezond tussen drie kids opgegroeid met zijn moeder en ja die liep erbij...
Hummel keuken geboren foto,s van ,van geboorte tot 9 wk tot ik hem kwam halen..

Je kan best via mp pup kopen maar let aub zooooo op!! Geen broodfokker meer nesten..fout,
Smoezem hond is even weg,moeder ,fout!

Verser helemaal met je eens!!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokkers moeten gestopt worden

Ongelezen bericht door ciske »

Je kan best via mp pup kopen


Zeer zeker, mijn hond komt ook van MP.

Gesloten