LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstig dierenleed Roemenie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry toxic, je laatste bericht is dermate uitgebreid dat ik niet geloof dat je ten aanzien van die club orfa een buitenstaander bent. En daarmee maak je de die hele club ongeloofwaardig.

Wat de honden in Roemenië aangaat: in beginsel is nog altijd de overheid dáár verantwoordelijk voor een juiste omgang met dieren. Je zult de verantwoordelijkheid moeten leggen waar het hoort. Als je iets voor de 3 miljoen zwerfhonden daar wilt doen ga je niet een paar zieke en getraumatiseerde dieren hierheen halen en voor veel geld verkopen; dan spreek je de Roemeense autoriteiten aan op datgene wat er gebeurd, in de hoop dat het opgepakt gaat worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door puma73 »

vronie schreef:
Je bent goed bezig laat het maar door mensen doordringen hoe het in Roemenië gaat.
Ik heb je advertentie op marktplaats bekeken in die beelden waren niet om aan te zien.
Zo als deze beesten met honden omgaan.[/qoute
Ik weet niet waar jij het over hebt?
Aan de beelden op MP is niets aan te merken, behalve dat deze verkoopadvertenties zijn van een stichting.
vronie was de TS van het verwijderde topic waarin een link stond naar een inmiddels ook verwijderde advertentie op MP waarin WEL die "gruwelijke" beelden stonden om de schooiadvertentie kracht bij te zetten.

Dus is dit hele topic opgestart met de bedoeling om gelden te verwerven voor een dubieuze stichting.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Hangt er dan ook van af, wat jij als persoon je laat wijsmaken.:-) Tenslotte ga ik er van uit, dat als je een buitenlandse hond wil kopen, je toch wel je huiswerk goed doet:-)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

Na verschillende klaagtopics over honden uit het buitenland langs te hebben zien gekomen zou ik er beslist niet zo snel aan beginnen (sowieso niet aan honden, maar dat is een ander verhaal). Maar bij het aanschaffen van een dier wil ik het éérst zelf zien, en 'kennismaken'. Kijken of er wel of geen 'klik' is met het dier. Maar 250 euro betalen voor een hond (of desnoods een kat) die ik nog nooit heb gezien, en waarvan ik verder niets weet (behalve een 'cute' verhaaltje en dito foto), en waar ik niet van tevoren kennis mee kan maken, terwijl ik niet weet bij wie ze in huis is of waar ze opgegroeid is? Nooit.

Wil niet zeggen dat ik nergens in kan trappen; met mijn kat was er meteen een 'klik' toen ik bij de fokker was, van alle 11 katten die er rondliepen. De verhalen leken logisch - en toch, na verloop van tijd bleek dat ze toch wel een 'rugzakje' had. Het gaat, sinds ik haar heb, steeds beter, maar toch, als er dingen veranderen, is ze toch van slag af.

Zoals er vorige week bij de buurman een vriendin met twee kinderen inclusief kitten bij is gekomen; de kat kan het horen, en als ze in de tuin is, zal ze de kitten misschien door het raam kunnen zien; ik heb eigenlijk geen idee wat er in het koppetje om gaat, maar ze doet nu dingen die ze voorheen nooit deed. Niet dat ik spijt heb, integendeel, het is alleen even van, wat is er met het beest, en wat kan ik doen om haar te kalmeren.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten vanwege eindeloos geruzie. Diverse berichten verwijderd.

Gesloten